gebruikte 130i (2006) versus M3 (2003)
- RVV
Robin schreef:Laat je niet voor de gek houden, jongens, een 130i is in alles incl afschrijving en andere kosten onder de streep de veel voordeliger auto.By far.
Dat absoluut, maar ik schreef ook al dat een M3 minstens 25% hogere kostenplaatje heeft in alles.
SMG in de file is juist ideaal.. ik rij bijna nooit in de file, maar die keer dat ik er rij zet ik hem in de automaat modus van SMG met rustig schakelprogramma.
M3 erosie kan ik me wel iets bij voorstellen. Basimodel stamt ook al weer uit 1998/1999 en de de e46 M3 mythe is al weer ruim ingehaald door zijn opvolger de e9x M3.
Toch zag ik van de week een Tiag M3 in de stad staan tussen een rij andere auto's geparkeerd, dan steekt zo'n auto met kop en schouders er boven uit in het huidige straatbeeld.
Anno 2008 is het nog steeds een nekkendraaier van de eerste orde is mijn ervaring.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
-
-
Oke fair genoeg, misschien verkeerde woordkeus maar voor mij heeft een M3 dan maar bewijze van de X-factor.. Persoonlijk is het dus wel een 'icoon'.
Vergeleken met de concurrentie in 2001 kan ik de E46 geen boot/sloep/titanic/pikmeer cruiser vinden. De kritiek op de E90 kan ik nog inkomen maar toch, er staat nu toevallig een nieuwe hier in de straat. Je kan lullen als brugman maar dat ding heeft het gewoon IRL.
Vergeleken met de concurrentie in 2001 kan ik de E46 geen boot/sloep/titanic/pikmeer cruiser vinden. De kritiek op de E90 kan ik nog inkomen maar toch, er staat nu toevallig een nieuwe hier in de straat. Je kan lullen als brugman maar dat ding heeft het gewoon IRL.
- Macboy
-
Tuurlijk is een E90/92 M3 een prachtkar die rondjes rijdt om alle 'iconen' hier genoemd ook IN de bocht. Hij is alleen te duur en ik noem 'm geen icoon, een 997S noem ik ook geen icoon, een 997GT3/2 etc komt in de buurt, maar nog steeds net niet. Wat een E30 M3 en een E34 M5 buiten lekker rijdende auto's die er best leuk uitzien en degelijk gebouwd zijn tot iconen maakt ontgaat mij, omdat je met een E46 M3 hetzelfde nog beter kon doen, toendertijd en dat is dan geen icoon?

-
Ik denk dat iedereen wel zijn of haar eigen perceptie heeft van het wel of niet iets vinden van een icoon. Want wat is nu een icoon?
icoon (de; iconen)
1 voorstelling van Christus en de heiligen in de orthodox-kerkelijke kunst
2 pictogram
3 BMW M3
Is een MK1 Golf GTI eigenlijk ook niet een icoon terwijl het absoluut geen Macca F1 is?
icoon (de; iconen)
2 pictogram
3 BMW M3
Is een MK1 Golf GTI eigenlijk ook niet een icoon terwijl het absoluut geen Macca F1 is?
-
Tja,
E36 en E46 M3 is gewoon 90% hetzelfde laken een pak. Dat de pers de E36 volledig afkraakte en daarna de E46 de hemel in prees geeft voor mij wel aan dat die gasten of niet kunnen sturen of dat BMW zwaar met de zak is rondgegaan.
E30 M3 is een icoon, ga ik verder ook niet uitleggen. E34 M5 laatste handgemaakte M5. Icoon IMO kan het niet helemaal uitleggen maar de balans de Q factor. Super saloon.
Nieuwe M3, check die lullige achterkant. Een soort J Lo met een platte reet. Is het ook niet IMO
N.
E36 en E46 M3 is gewoon 90% hetzelfde laken een pak. Dat de pers de E36 volledig afkraakte en daarna de E46 de hemel in prees geeft voor mij wel aan dat die gasten of niet kunnen sturen of dat BMW zwaar met de zak is rondgegaan.
E30 M3 is een icoon, ga ik verder ook niet uitleggen. E34 M5 laatste handgemaakte M5. Icoon IMO kan het niet helemaal uitleggen maar de balans de Q factor. Super saloon.
Nieuwe M3, check die lullige achterkant. Een soort J Lo met een platte reet. Is het ook niet IMO
N.
-
Als ik een Golf I GTI zie met een petje achter 't stuur, roep ik inderdaad wel eens Jezus Christus, en dan klopt jouw stelling, MauriceMaurice Hoekstra schreef:Ik denk dat iedereen wel zijn of haar eigen perceptie heeft van het wel of niet iets vinden van een icoon. Want wat is nu een icoon?
icoon (de; iconen)
2 pictogram
3 BMW M3

- Macboy
- Collin Bello
Voor je daily drive is een 130i in het file rijke westen, waar ik ook vertoef, de beste keus. Als je een praktische, snelle auto wilt met een goede handling en genoeg in zich om er ook lol mee te hebben. Een E46 M3 is leuk voor erbij... Stel je voor elke dag file rijden in je M3... Dat zou betekenen dat je elke dag je auto stationair warm laat worden.
Kan me voorstellen dat als je in het Oosten woont met de Duitse autobahn, maar ook met leuke binnendoor weggetjes, zoals ik voorheen in Nijmegen, een E46 M3 als daily drive overweegt. Praktisch is hij niet met 2 deuren maar fun heb je er wel mee!!
Maar in jouw geval 130i.....
Kan me voorstellen dat als je in het Oosten woont met de Duitse autobahn, maar ook met leuke binnendoor weggetjes, zoals ik voorheen in Nijmegen, een E46 M3 als daily drive overweegt. Praktisch is hij niet met 2 deuren maar fun heb je er wel mee!!
Maar in jouw geval 130i.....
- Collin Bello
- Remy
De rest van je post heb ik weggelaten want geen ervaring mee.Rico v Velzen schreef:Robin schreef:
M3 erosie kan ik me wel iets bij voorstellen. Basimodel stamt ook al weer uit 1998/1999 en de de e46 M3 mythe is al weer ruim ingehaald door zijn opvolger de e9x M3.
Toch zag ik van de week een Tiag M3 in de stad staan tussen een rij andere auto's geparkeerd, dan steekt zo'n auto met kop en schouders er boven uit in het huidige straatbeeld.
Anno 2008 is het nog steeds een nekkendraaier van de eerste orde is mijn ervaring.
Maar ik zag deze week ook een zilvergrijze M3 staan in de stad. Was het er een met 19" en 2 ipv 4 eindpijpen in de steentilstraat? Zo ja, toen ik die zag wilde ik er ook een.

- RVV
-
Ik heb genoten van de 2 x E46 m3 die ik heb gehad. Omdat het de leukst rijdende bmw destijds was. De 1 serie bestond niet.
Maar als ik anno 2008 opnieuw voor een keus had gestaan dan had ik nooit 2x een e46 m3 gehad.
Dure Verzekering en klasse 5 alarm systemen met 600 gsm abbo s erbij en storingen bende is het. Ik moet die tracking systemen niet. Alleen daarom laat ik zo n auto al staan.
Als de 130i een M badge had gehad dan zeurde niemand er over. Voor mij is de 130i M waardig no doubt. Je moet alleen 2 dingen aanpassen die een M al heeft dat is A een sper. B beter onderstel. De motor zingt zo mooi van een 130i Klinkt op hoog toeren erg mooi daar hoef je niks aan te doen.
Dus om een goed vergelijk te doen tussen een e46 m3 en 130i moet je dus wel eerlijk vergelijk maken. Dus wel even sperretje en goed onderstel onder de 130i. Dan is de fun driving factor voor de 130i. Ik ruil mijn beide 1 serie s niet tegen de mooiste e46 m3 Never ook niet een CSL.
Maar als ik anno 2008 opnieuw voor een keus had gestaan dan had ik nooit 2x een e46 m3 gehad.
Dure Verzekering en klasse 5 alarm systemen met 600 gsm abbo s erbij en storingen bende is het. Ik moet die tracking systemen niet. Alleen daarom laat ik zo n auto al staan.
Als de 130i een M badge had gehad dan zeurde niemand er over. Voor mij is de 130i M waardig no doubt. Je moet alleen 2 dingen aanpassen die een M al heeft dat is A een sper. B beter onderstel. De motor zingt zo mooi van een 130i Klinkt op hoog toeren erg mooi daar hoef je niks aan te doen.
Dus om een goed vergelijk te doen tussen een e46 m3 en 130i moet je dus wel eerlijk vergelijk maken. Dus wel even sperretje en goed onderstel onder de 130i. Dan is de fun driving factor voor de 130i. Ik ruil mijn beide 1 serie s niet tegen de mooiste e46 m3 Never ook niet een CSL.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Daar snap ik dus niets van; ook mijn huidige M3 heeft een klasse 3 alarm, koop ik een nieuwe krijgt ie ook een klasse 3..........................
edit; maar ja, ik woon ook in een uithoek van Nederland.....................

- Niels
- Auto: Prius+
+1Andre schreef: Voor mij is de 130i M waardig no doubt.
+1Andre schreef: De motor zingt zo mooi van een 130i Klinkt op hoog toeren erg mooi daar hoef je niks aan te doen.
Over wel of niet een sper kan ik niet oordelen maar ik was zeeeeer aangenaam verrast over die auto. Dat motorblok is de absolute top van wat er atmosferisch te koop is

- Hendrik Kinderman