gebruikte 130i (2006) versus M3 (2003)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

gebruikte 130i of toch 'n M3 E46?

130i (2006 25k. km)
15
37%
M3 E46 (2003 70k. km)
24
59%
kan niet kiezen
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 mar 2008, 13:14

Laat je niet voor de gek houden, jongens, een 130i is in alles incl afschrijving en andere kosten onder de streep de veel voordeliger auto.By far.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 mar 2008, 13:36

Robin schreef:Laat je niet voor de gek houden, jongens, een 130i is in alles incl afschrijving en andere kosten onder de streep de veel voordeliger auto.By far.

Dat absoluut, maar ik schreef ook al dat een M3 minstens 25% hogere kostenplaatje heeft in alles.

SMG in de file is juist ideaal.. ik rij bijna nooit in de file, maar die keer dat ik er rij zet ik hem in de automaat modus van SMG met rustig schakelprogramma.

M3 erosie kan ik me wel iets bij voorstellen. Basimodel stamt ook al weer uit 1998/1999 en de de e46 M3 mythe is al weer ruim ingehaald door zijn opvolger de e9x M3.

Toch zag ik van de week een Tiag M3 in de stad staan tussen een rij andere auto's geparkeerd, dan steekt zo'n auto met kop en schouders er boven uit in het huidige straatbeeld.

Anno 2008 is het nog steeds een nekkendraaier van de eerste orde is mijn ervaring.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 mar 2008, 13:39

ik had 't niet tegen jou Rico :lol: Ik gebruikte de M3 als dagelijkse kar , ramwerk, trackdays en alles. Buiten die dingen was de verzekering, trackingsystemen, reputatie etc gewoon niet leuk meer op 't laatst.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 mar 2008, 13:53

Klopt, dan is een M3 ook niet leuk (meer) Ik rij om die reden ook niet meer dan 15000 km per jaar met de M3. Keuzes..

Maurice Hoekstra
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 mar 2007, 17:32

Bericht door Maurice Hoekstra » 22 mar 2008, 15:43

De 130i natuurlijk, want 'oude' meuk moeten we niet.

Echter elke keer als ik dan vanuit m'n 130i een M3 zou zien rijden, denk ik toch fuck het oudere model met hogere kosten, een M3 is een icoon, een nekkendraaier. Een 1-serie is dat zeker niet.

Dus de M3! :wink:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 22 mar 2008, 15:57

De E30 M3 is een icoon. De E36, 46 en de huidige boot zeker niet.

De E 34 M5 is een icoon. De E60 zeker niet. E39 Dunno.

130 all the way.

N.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 mar 2008, 16:09

Icoon is natuurlijk ook een "leeg" begrip.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 mar 2008, 16:18

Een Cobra 427 origineel, een 250GTO, een 959, F40 of een McLaren F1, voor mijn part dan nét een BMW M1, DAT zijn iconen.
BMW bouwt geen iconen, nooit gedaan ook.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 22 mar 2008, 16:25

E30 M3 en E34 M5 zeer zeker wel.

IMO

Een E46 M3 never nooit niet.

N.

Maurice Hoekstra
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 mar 2007, 17:32

Bericht door Maurice Hoekstra » 22 mar 2008, 16:28

Oke fair genoeg, misschien verkeerde woordkeus maar voor mij heeft een M3 dan maar bewijze van de X-factor.. Persoonlijk is het dus wel een 'icoon'.

Vergeleken met de concurrentie in 2001 kan ik de E46 geen boot/sloep/titanic/pikmeer cruiser vinden. De kritiek op de E90 kan ik nog inkomen maar toch, er staat nu toevallig een nieuwe hier in de straat. Je kan lullen als brugman maar dat ding heeft het gewoon IRL.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 22 mar 2008, 16:35

Dit was nou leuk voor een poll geweest :!:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 mar 2008, 16:40

Tuurlijk is een E90/92 M3 een prachtkar die rondjes rijdt om alle 'iconen' hier genoemd ook IN de bocht. Hij is alleen te duur en ik noem 'm geen icoon, een 997S noem ik ook geen icoon, een 997GT3/2 etc komt in de buurt, maar nog steeds net niet. Wat een E30 M3 en een E34 M5 buiten lekker rijdende auto's die er best leuk uitzien en degelijk gebouwd zijn tot iconen maakt ontgaat mij, omdat je met een E46 M3 hetzelfde nog beter kon doen, toendertijd en dat is dan geen icoon?

:wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 mar 2008, 16:51

Met alle respect maar een e34 M5 vind ik ook echt geen icoon hoor.

Maurice Hoekstra
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 mar 2007, 17:32

Bericht door Maurice Hoekstra » 22 mar 2008, 16:51

Ik denk dat iedereen wel zijn of haar eigen perceptie heeft van het wel of niet iets vinden van een icoon. Want wat is nu een icoon?

icoon (de; iconen)
1 voorstelling van Christus en de heiligen in de orthodox-kerkelijke kunst
2 pictogram
3 BMW M3

Is een MK1 Golf GTI eigenlijk ook niet een icoon terwijl het absoluut geen Macca F1 is?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 22 mar 2008, 16:53

Tja,

E36 en E46 M3 is gewoon 90% hetzelfde laken een pak. Dat de pers de E36 volledig afkraakte en daarna de E46 de hemel in prees geeft voor mij wel aan dat die gasten of niet kunnen sturen of dat BMW zwaar met de zak is rondgegaan.

E30 M3 is een icoon, ga ik verder ook niet uitleggen. E34 M5 laatste handgemaakte M5. Icoon IMO kan het niet helemaal uitleggen maar de balans de Q factor. Super saloon.

Nieuwe M3, check die lullige achterkant. Een soort J Lo met een platte reet. Is het ook niet IMO

N.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 mar 2008, 16:54

Maurice Hoekstra schreef:Ik denk dat iedereen wel zijn of haar eigen perceptie heeft van het wel of niet iets vinden van een icoon. Want wat is nu een icoon?

icoon (de; iconen)
1 voorstelling van Christus en de heiligen in de orthodox-kerkelijke kunst
2 pictogram
3 BMW M3

Is een MK1 Golf GTI eigenlijk ook niet een icoon terwijl het absoluut geen Macca F1 is?
Als ik een Golf I GTI zie met een petje achter 't stuur, roep ik inderdaad wel eens Jezus Christus, en dan klopt jouw stelling, Maurice :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 22 mar 2008, 18:40

hahaha Robin :)

@Rico: fantastische eerste post van jou

Gebruikersavatar
Collin Bello
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 mar 2008, 12:31

Bericht door Collin Bello » 22 mar 2008, 23:15

Voor je daily drive is een 130i in het file rijke westen, waar ik ook vertoef, de beste keus. Als je een praktische, snelle auto wilt met een goede handling en genoeg in zich om er ook lol mee te hebben. Een E46 M3 is leuk voor erbij... Stel je voor elke dag file rijden in je M3... Dat zou betekenen dat je elke dag je auto stationair warm laat worden.

Kan me voorstellen dat als je in het Oosten woont met de Duitse autobahn, maar ook met leuke binnendoor weggetjes, zoals ik voorheen in Nijmegen, een E46 M3 als daily drive overweegt. Praktisch is hij niet met 2 deuren maar fun heb je er wel mee!!

Maar in jouw geval 130i.....

Gebruikersavatar
Collin Bello
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 mar 2008, 12:31

Bericht door Collin Bello » 22 mar 2008, 23:19

Besides, ik denk ook dat een M3 een stuk minder betrouwbaar is. Onderhoud duurder, misschien ook verzekering. En het model is al verouderd...

Jaja ik weet ik heb zelf ook een E46 M3, maar die is dan ook just for fun.

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 22 mar 2008, 23:33

Rico v Velzen schreef:
Robin schreef:


M3 erosie kan ik me wel iets bij voorstellen. Basimodel stamt ook al weer uit 1998/1999 en de de e46 M3 mythe is al weer ruim ingehaald door zijn opvolger de e9x M3.

Toch zag ik van de week een Tiag M3 in de stad staan tussen een rij andere auto's geparkeerd, dan steekt zo'n auto met kop en schouders er boven uit in het huidige straatbeeld.

Anno 2008 is het nog steeds een nekkendraaier van de eerste orde is mijn ervaring.
De rest van je post heb ik weggelaten want geen ervaring mee.
Maar ik zag deze week ook een zilvergrijze M3 staan in de stad. Was het er een met 19" en 2 ipv 4 eindpijpen in de steentilstraat? Zo ja, toen ik die zag wilde ik er ook een. :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 mar 2008, 00:04

Haha Remy die bedoel ik ! Sterker nog, die auto had ik toen overwogen toen die te koop stond bij de beier. Alleen de uitlaten stonden me niet aan en nog wat kleine dingetjes. Later is die aan een chinees verkocht in Groningen, hij staat ook vaak aan de kranerweg.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 23 mar 2008, 01:47

Ik heb genoten van de 2 x E46 m3 die ik heb gehad. Omdat het de leukst rijdende bmw destijds was. De 1 serie bestond niet.

Maar als ik anno 2008 opnieuw voor een keus had gestaan dan had ik nooit 2x een e46 m3 gehad.

Dure Verzekering en klasse 5 alarm systemen met 600 gsm abbo s erbij en storingen bende is het. Ik moet die tracking systemen niet. Alleen daarom laat ik zo n auto al staan.

Als de 130i een M badge had gehad dan zeurde niemand er over. Voor mij is de 130i M waardig no doubt. Je moet alleen 2 dingen aanpassen die een M al heeft dat is A een sper. B beter onderstel. De motor zingt zo mooi van een 130i Klinkt op hoog toeren erg mooi daar hoef je niks aan te doen.

Dus om een goed vergelijk te doen tussen een e46 m3 en 130i moet je dus wel eerlijk vergelijk maken. Dus wel even sperretje en goed onderstel onder de 130i. Dan is de fun driving factor voor de 130i. Ik ruil mijn beide 1 serie s niet tegen de mooiste e46 m3 Never ook niet een CSL.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 mar 2008, 09:27

Dure Verzekering en klasse 5 alarm systemen met 600 gsm abbo s erbij en storingen bende is het. Ik moet die tracking systemen niet. Alleen daarom laat ik zo n auto al staan.

Daar snap ik dus niets van; ook mijn huidige M3 heeft een klasse 3 alarm, koop ik een nieuwe krijgt ie ook een klasse 3..........................



edit; maar ja, ik woon ook in een uithoek van Nederland..................... :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 23 mar 2008, 09:37

Andre schreef: Voor mij is de 130i M waardig no doubt.
+1
Andre schreef: De motor zingt zo mooi van een 130i Klinkt op hoog toeren erg mooi daar hoef je niks aan te doen.
+1

Over wel of niet een sper kan ik niet oordelen maar ik was zeeeeer aangenaam verrast over die auto. Dat motorblok is de absolute top van wat er atmosferisch te koop is :D

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 23 mar 2008, 14:16

Ik zet in op iets anders: ik kan geen keuze maken.

't is maar net waar je de wagen voor wilt gebruiken:

daily: 130i
zo nu en dan knallen: ///M3

en beide mag ik nog niet, dus ik kies niet... :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 5 gasten