Leenauto's bij de 'duurdere' dealers

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Casper

Bericht door Casper » 14 mar 2008, 16:58

Ik vind die van Macboy wel een goede trouwens :)

Niet dat ik het nou een ramp vind op in een Polo te rijden, maar als je een grote slee inleverd, kan een klein karretje best wat praktische problemen geven zegmaar...

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 mar 2008, 18:30

Heb een Grande Punto. Heb de laatste keren meegehad: een Alfa 147 en een nieuwe Bravo. Netjes dus.

Het boeit me echter geen zak wat ik meekrijg (mits niet uitgewoond). Ik hoop serieus de volgende keer op een Fiat Panda, da's gewoon dikke fun. Laatst bij de schadehersteller een Ford Ka meegehad, megalol mee gehad. Zou heel graag eens een Panda 100HP meehebben voor een dag.

Nee hoor, doe mij maar iets kleins en goedkoops, erg leuk en dan waardeer je je eigen auto ook weer daarna.

Tom

Bericht door Tom » 14 mar 2008, 19:05

Ik heb nog nooit een leenauto genomen.. dealers waar m'n auto in onderhoud heb gehad zaten allemaal dichtbij en regel bij een collega dat ze mij oppikken/afzetten.. ligt altijd wel op de route van iemand.. andersom moet ik ook wel es een collega afzetten voor apktje/onderhoud.

ChrisHK

Bericht door ChrisHK » 14 mar 2008, 19:09

Lekker belangrijk dat je tijdelijk even in een Picanto/Ka/Twingo of wat dan ook moet sturen.

Destemeer waardeer je je eigen auto weer als je hem terug krijgt! :D

Ik vind het altijd erg arrogant dat er berijders zijn die 1op1 eisen... :?

Tom

Bericht door Tom » 14 mar 2008, 19:12

ChrisHK schreef:Lekker belangrijk dat je tijdelijk even in een Picanto/Ka/Twingo of wat dan ook moet sturen.

Destemeer waardeer je je eigen auto weer als je hem terug krijgt! :D

Ik vind het altijd erg arrogant dat er berijders zijn die 1op1 eisen... :?
Inderdaad met als uitzondering directieauto's (A8/7/S). Dan mag je wel een dikkere auto verwachten.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 14 mar 2008, 19:17

Tom waarom dan wel? Iemand die bij ons 8500 euro voor een aygo uitgeeft is net zo goed een 'goede klant'dan iemand die een Landcruiser V9 koopt van 120K euro ....... die redenatie als je auto duur is mag je meer kan ik niet bij...

Mijn ervaring is dat mensen die een dure auto rijden er juist niet zoveel om geven *(als ze niet die 500km heoven rijden.....)

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mar 2008, 19:30

Als ik niet al te veel hoef te rijden en niet al te vaak achter elkaar naar de dealer hoef te gaan: onbelangrijk.

In de afgelopen periode heb ik mijn auto iets te regelmatig gebracht voor allerhande garantiekwesties, dan wordt het natuurlijk wel anders. Als je voor de 3e keer in een maand in die 118d zonder airco of navigatie zit, begint het toch te irriteren.

Wat er bij komt: ik heb doorgaans geen problemen met een goedkopere auto, maar ik word er ook niet hebberig van. Geef me wat moois mee, en de kans is aanzienlijk groter dat ik overweeg om het te kopen. In die zin is het dus veel verstandiger van de dealer om een mooie 3 of 5 mee te geven..!

HansD

Bericht door HansD » 14 mar 2008, 20:01

Lekker belangrijk dat je tijdelijk even in een Picanto/Ka/Twingo of wat dan ook moet sturen.
Dat is zeker waar. Voor een dag maakt het weinig uit en dan waardeer je je eigen auto des te meer. Dit gezegd hebbende, ik heb 1x een renault modus meegekregen maar dat vond ik echt niks. Ik voelde me net de paus zo hoog en met al dat glas.

Edit: deze post geldt uiteraard niet voor Edwin. Ik wacht nog steeds totdat ik een keer die Cupra meekrijg. Hij staat nu toch stil :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 14 mar 2008, 20:14

Snipe schreef:Wat er bij komt: ik heb doorgaans geen problemen met een goedkopere auto, maar ik word er ook niet hebberig van. Geef me wat moois mee, en de kans is aanzienlijk groter dat ik overweeg om het te kopen. In die zin is het dus veel verstandiger van de dealer om een mooie 3 of 5 mee te geven..!
Juist! Dat had ik laatst ook, kreeg een 523i touring mee. Toen besefte ik weer hoe fijn een automaat kan zijn en hoe de grootte me mee viel. Daarnaast heb ik mijn stiefpa laten rijden en mijn moeder meegenomen en dat is meestal de juiste weg naar een nieuwe auto voor hun. Daarnaast word ik er gewoon enthousiast van en dat helpt BMW ook.

Casper

Bericht door Casper » 21 mar 2008, 20:36

Vandaag de Porsche bij A-Point gebracht in Adam. Kreeg geen Porker mee, maar wel een leuke Golf 1.4TSI met 170pk. Best een leuke motor die 1.4TSI. Ik dacht dat het zo'n opgefucked motortje zou zijn, maar dat rijdt echt dik prima :)

RVV

Bericht door RVV » 21 mar 2008, 23:26

Boeit me niks, alleen 1 keer een bestelbus meegehad toen de M3 wat spuitwerk had.. ach bedrijf was niks te verwijten, ik had in eerste instantie aangeven dat ik geen lener hoefde. Maar toch had ik achteraf iets nodig.. toen zo'n Fiat Ducato bus ofzo was echt nog het enigste .. 2 dagen maar dat was wel fucking crisis.

Plaats reactie