Leenauto's bij de 'duurdere' dealers

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Casper

Leenauto's bij de 'duurdere' dealers

Bericht door Casper » 13 mar 2008, 15:16

De S-klasse van de zaak hier moest laatst voor een onderhoudsbeurt naar de dealer. Als leenauto hadden ze nog alleen een A-klasse. Toen ik een beetje verontwaardigd reageerde omdat ik met wat collega's naar een afspraak moest bleek dat ze nog een mooie C320cdi hadden staan die ze wel een dagje konden missen. :lol:

Nou vroeg ik me af, of je bij merken als Porche, Bentley, Ferrari, AM, Corvette etc, die niet echt kleine auto's in hun programma hebben altijd een merk-eigen auto meekrijgt? Of gewoon 1 of ander gebakje via Hertz ofzo?

Roman

Bericht door Roman » 13 mar 2008, 15:18

Krijg helemaal niks mee. Een kleine auto kan voor 25 euro per dag. Een middenklasser (denk golf etc) kan voor 35 euro.

En anders kun je gaan lopen :lol:

Casper

Bericht door Casper » 13 mar 2008, 15:23

Roman schreef:Krijg helemaal niks mee. Een kleine auto kan voor 25 euro per dag. Een middenklasser (denk golf etc) kan voor 35 euro.

En anders kun je gaan lopen :lol:
Hehe :)

Tja, toen ik die afspraak maakte, vroeg de mevrouw aan de telefoon of ik vervangend vervoer nodig had. Dus ik ging er min of meer van uit dat je iets "vergelijkbaars" meekreeg (C,E ofzo)

Maar het is dus normaal dat je in een hok wordt gestopt :lol:

Mack

Bericht door Mack » 13 mar 2008, 15:49

Bij Moller Autoschade in Rotterdam krijg je als vervangend vervoer een Mustang of een Hummer mee.

Ze hebben 3 Mustangs, waarvan 1 cabrio, en een zooitje Hummers. Ze hebben wel een wachtlijst van een week of 3.

http://www.autoschademelden.nl/onze%20s ... %20service

HSR

Bericht door HSR » 13 mar 2008, 16:23

Bij een luxe automobielretailer hier in de buurt hebben ze een keer een ferrari 360 eigenaar een modus meegegeven. Talking about service :lol:

Daniel

Bericht door Daniel » 13 mar 2008, 16:29

Het wisselt een beetje per dealer. De ene dealer geeft gemakkelijk demo's mee als vervangend vervoer, terwijl de andere een standaard pool met huur/leenauto's heeft om te voorkomen dat een klant niet kan proefrijden omdat iemand anders de demo mee heeft.

Ik kom het vaakst bij Ekris en die hebben een hele reeks aan grijze E46 316's die je als standaard leenauto meekrijgt, waar je ook mee aan komt zetten. Nu is daar niet zo veel mis mee, maar sommigen hebben toch wel erg lang en onrustig leven achter de rug en dat is soms erg voelbaar. 5-series hebben ze ook wel, ik kan op zich best leven met een 525d of iets dergelijks. Ik plan het toch altijd zo in dat ik nooit grote afstanden hoef te rijden als mijn auto voor onderhoud bij de dealer is, je weet nooit wat voor meuk je meekrijgt.

Dieptepunt was een 318td compact met anderhalve ton op de teller waarin ook nog een stevig gerookt was. Schandalig dat ze dat mee durfden te geven, daar heb ik dan ook wel wat van gezegd. Maar goed, ik heb ook X5-en en M5-en meegekregen dus dat heft dan weer een beetje op :)

Luco

Bericht door Luco » 13 mar 2008, 16:53

De patrol komen ze als ik wil ophalen en thuisbrengen :D :D :D

Pescatore

Bericht door Pescatore » 13 mar 2008, 17:17

hugo schreef:Bij een luxe automobielretailer hier in de buurt hebben ze een keer een ferrari 360 eigenaar een modus meegegeven. Talking about service :lol:
360-eigenaar vroeg mij bij aflevering van zijn gerepareerde bolide wat die modus kostte voor de anderhalve dag gebruik :shock:

Schandalige service inderdaad. :roll:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 mar 2008, 19:57

Bij mijn voormalige werkgever hebben ze een huurvloot van Lupo tot A8 met nog wat Touareg's en Cayenne's. Je kunt vanalles reserveren alleen mensen gaan er vaak vanuit dat als ze hun auto brengen voor een onderhoudsbeurtje dat ze dan "van de zaak" wel even gratis een autootje meekrijgen en dat is gewoon niet zo behalve als je een A8 of Phaeton rijdt. Dat vergoed PON a 190,- ex per dag (voor een A8 of fully loaded A6) :shock:

Dus als je een S heen brengt en een A-klasse meekrijgt :roll: Soms is de voorraad leen/huurauto's natuurlijk gewoon op maar dat moet dan gewoon van te voren even gecommuniceerd worden. Meeste mensen met zo'n sloep draaien een hoop kilometers namelijk. Reakties van mensen zijn overigens soms wel onvoorstelbaar.....een oud type A8 weigeren omdat men zelf een nieuw type rijdt, of een fully loaded A6 weigeren en een A2 meenemen omdat ze alleen benzine kunnen tanken op de brandstof pas en dan enthousiast terugkomen met het bericht dat het een bijzonder prettig wagentje is :lol: Ja best gelachen bij de verhuur :wink:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 13 mar 2008, 20:53

Bij Auto Cammingha had men eerst een Swift Sport als leenauto, binnenkort weer :D :wink:

alleen valt deze niet onder de 'duurdere' dealerts

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 mar 2008, 21:17

Niels schreef:Bij mijn voormalige werkgever hebben ze een huurvloot van Lupo tot A8 met nog wat Touareg's en Cayenne's. Je kunt vanalles reserveren alleen mensen gaan er vaak vanuit dat als ze hun auto brengen voor een onderhoudsbeurtje dat ze dan "van de zaak" wel even gratis een autootje meekrijgen en dat is gewoon niet zo behalve als je een A8 of Phaeton rijdt. Dat vergoed PON a 190,- ex per dag (voor een A8 of fully loaded A6) :shock:
Hmm interessant :D Ben al wel een paar keer met een Golf of een Polo op stap gestuurd. Maar heb ook wel een keer de S5 meegekregen of een S8/S3, dus zal niet zeuren.

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 13 mar 2008, 21:29

Ik ken ook een oud F360 eigenaar, die kreeg een renault twingo mee.

Vond hij niet erg hoor, was gratis :D

Niels

Bericht door Niels » 13 mar 2008, 21:39

Maurice Graber schreef:
Niels schreef:Bij mijn voormalige werkgever hebben ze een huurvloot van Lupo tot A8 met nog wat Touareg's en Cayenne's. Je kunt vanalles reserveren alleen mensen gaan er vaak vanuit dat als ze hun auto brengen voor een onderhoudsbeurtje dat ze dan "van de zaak" wel even gratis een autootje meekrijgen en dat is gewoon niet zo behalve als je een A8 of Phaeton rijdt. Dat vergoed PON a 190,- ex per dag (voor een A8 of fully loaded A6) :shock:
Hmm interessant :D Ben al wel een paar keer met een Golf of een Polo op stap gestuurd. Maar heb ook wel een keer de S5 meegekregen of een S8/S3, dus zal niet zeuren.
Het leuke van deze regeling is dat je een andere auto dan een A8 of fully loaded A6 (misschien ook nog wel Touareg's e.d.) NIET vergoed krijgt van PON. Het is dus alles of helemaal niets :wink: Die Golf, Polo en S3 (S5 denk ik ook) waren dus voor rekening van het bedrijf zelf. Als klant voel je je mischien een klein beetje vernökt maar geloof me het liefste geven ze je een A8 mee :D

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 mar 2008, 21:56

Lexus <> gratis haal en breng service incl. gelijkwaardig vervangend vervoer.

Wij *(Toyota) krijg je altijd gelijkwaardig vervangend vervoer mee of 1 klasse kleiner en als je er blij van wordt een andere auto :lol:

ps. gratis leenauto doen we niet men betaald per dag een vergoeding, maar als je met je eigen auto gaat rijden kost ie ook geld.

Leaserijders krijgen conform de voorwaarden van de Leasemaatschappij een auto, dat kan dus inhouden als je een goedkoop leasecontract hebt dat wij maximaal een Yaris vergoed krijgen......en juist die groep *(die dus een helemaal uitgekleed leasecontract hebben) die lopen het hardst te zeuren...... de klanten die bijvoorbeeld een RX300 GS300 bij ons in onderhoud hebben boeit het niet zo

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 13 mar 2008, 22:10

Ik krijg altijd een redelijk vergelijkbare auto mee, in 9 van de 10 gevallen hoeft dat van mij niet voor 10 minuten heen naar kantoor en weer terug. Allerergste vind ik nog voor 3 euro diesel tanken bij terugkomst...

In de UK hadden ze een goed systeem vind ik. Het was in principe "gratis" (verdisconteerd in de prijs) maar je kreeg een nette A3 of A4 mee die je niet hoefde af te tanken.

Niels

Bericht door Niels » 13 mar 2008, 22:13

duifjes.com schreef: Leaserijders krijgen conform de voorwaarden van de Leasemaatschappij een auto, dat kan dus inhouden als je een goedkoop leasecontract hebt dat wij maximaal een Yaris vergoed krijgen......en juist die groep *(die dus een helemaal uitgekleed leasecontract hebben) die lopen het hardst te zeuren...... de klanten die bijvoorbeeld een RX300 GS300 bij ons in onderhoud hebben boeit het niet zo
Mooi is dat hè :lol: wat een zeikerds heb je erbij en dan ga je bellen met de lm......ja maar meneer heeft recht op maximaal....Het minste volk bij ons waren de Passat, A3 en A4 leaserijders man wat een omhoog gevallen mannetjes heb je erbij. Een Golf kan dan niet want daar rijden de mensen met een lagere functies ook al in :? nee dan moest je maar een A6 in zetten, nee wel voor hetzelfde tarief.....nou denkt u er nog even over dan help ik de volgende klant alvast even :P

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 13 mar 2008, 22:35

Een fiets, is sneller door de stad dan een auto :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 14 mar 2008, 00:52

Bij Porsche-dealer (toen pa een 996 C4S had) een Boxter of een Cayenne. Ook een keer een Golf IV TDI 90pk. :?

BMW-dealer een 120d, E46 318d.

Kroymans AM: Auto wordt vaak opgehaald en gebracht. 8) Anders een Jag denk ik.

Seat: Vaak Ibiza, Altea of Toledo (lol, meteen het gehele gamma). Prima auto, maar goh wat is het dan lekker om dan weer die power te voelen in de Leon. :P

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 mar 2008, 05:44

Maakt me niet zoveel uit.
Breng de auto op een vrije dag dus ze geven maar mee wat ze kunnen missen. Occasion ook prima.
Vraag ook wel eens hoe lang het duurt, een kleine beurt is zo gefixed en dan wacht ik gewoon ff.

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Re: Leenauto's bij de 'duurdere' dealers

Bericht door BBVW » 14 mar 2008, 08:45

Casper schreef:De S-klasse van de zaak hier moest laatst voor een onderhoudsbeurt naar de dealer. Als leenauto hadden ze nog alleen een A-klasse. Toen ik een beetje verontwaardigd reageerde omdat ik met wat collega's naar een afspraak moest bleek dat ze nog een mooie C320cdi hadden staan die ze wel een dagje konden missen. :lol:

Nou vroeg ik me af, of je bij merken als Porche, Bentley, Ferrari, AM, Corvette etc, die niet echt kleine auto's in hun programma hebben altijd een merk-eigen auto meekrijgt? Of gewoon 1 of ander gebakje via Hertz ofzo?
Ook bij Porsche moet je betalen voor een auto. Vaak wordt er speciaal om een klein autootje gevraagd. Geen dure dingen dus daar in de verhuur.

allen

Bericht door allen » 14 mar 2008, 09:09

Leenauto's? Huurauto's zul je bedoelen. :lol:
Doe ik overigens nooit. Zo ver woon ik niet van de garage. Ze brengen me gewoon terug met een willekeurige 'niet klantenauto'. En als de auto klaar is bel ik een taxi.
Mocht je om verzekeringtechnische redenen een andere auto mee kunnen krijgen dan zit je in een Mini. Dat is een stukje kleiner, maar rijdt verdomd veel leuker dan die sloep hier. Heb daar dan ook absoluut geen problemen mee. :wink:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 14 mar 2008, 09:10

Bij Porsche Centrum Amsterdam krijgt mijn vrouw altijd een gratis leenauto, zij het dat het een Volkswagen Touran is met een Porsche sticker op de zijkant. Maar goed, beter dan met de metro in de Bijlmer.

Als ik mijn M5 wegbreng naar Van Poelgeest in Amstelveen krijg ik altijd een 3 serie mee. Kost wel iets van EUR 75 per dag. Iets mindere service. Voordeel is wel weer dat je na de 316i weer in de M5 mag stappen en het verschil weer even duidelijk wordt.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 14 mar 2008, 09:18

Lekker belangrijk!!!!! Kan me geen reed schelen wat voorn auto je mee krijgt. Als je een goeie relatie met je dealer hebt en die dag echt een auto nodig hebt die gelijk is aan je eigen auto dan zal daar best een oplossing voor zijn.

Macboy

Bericht door Macboy » 14 mar 2008, 14:01

Regel 1 in autoland.

Als je een auto koopt, lease of privé, maak dan met de verkoper de afspraak dat je zijn auto mag lenen als de auto in onderhoud moet.

Een simpele tip, maar een ideaal extraatje in de onderhandelingstactiek. Ik heb ook een "uitgekleed" leasecontract, scheelt weer per maand en stop ik in extra opties.

Tegen de verkoper zei ik na de laatste offerte: ok deal, maar alleen als ik jouw demoauto (dan wel andere van de dealer) mag gebruiken op het moment dat de auto in onderhoud is. Daar wordt nooit nee tegen gezegd.

Ain't I smart :)

Ik rijd een A3 en wat ik meekrijg varieert, A3, Passat, Golf, Touareg. Nu rijdt hij een nieuwe A4, maar heb nog geen onderhoud gehad

Casper

Bericht door Casper » 14 mar 2008, 16:56

Nou, volgende week moet de "slet van de zaak", de Boxster voor een beurt en een Stinger DSI naar de dealer, ik ben benieuwd...

Plaats reactie