Bekende Golf V R32 '400pk'?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 mar 2008, 11:14

130i natuurlijk met een racechip erin 600pk :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 18 mar 2008, 11:28

Heb ik ook... :roll: :lol:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 18 mar 2008, 11:31

woutje schreef:Deze auto staat trouwens niet bij de dealer tekoop.
De auto heeft nieuw rond de 80.000 euro gekost.
Dus deze auto heeft in 2 jaar 30.000 afgeschreven.
En bij deze auto is de historie bekent.
Tja je kunt ook een nieuwe voor 50.000 kopen alleen heb je dan een auto waar niet echt pit in zit.
Ik wist het wel als ik het geld had.
Een nieuwe GTI heb je voor 30k, 20k tuning. Kom je leuk in de richting. Kijk naar de JD GTI. Dan wist ik het inderdaad wel :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 18 mar 2008, 11:33

Idd, voor 50k ging ik ook niet in een GTI rijden... :wink:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 18 mar 2008, 11:35

Wil niet teveel je hielen likken, maar jij zit in princiepe goed ja :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 18 mar 2008, 11:36

:lol:

ruud de groot
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 15:37
Locatie: Hilversum

Bericht door ruud de groot » 18 mar 2008, 13:00

Arthur schreef:
ruud de groot schreef:zijn nieuwe auto stond ook voor een leuke prijs daar, dus allebei tevreden.
Wat is dat geworden eigenlijk?
hij heeft de megane ingeruild op een r32 waarmee hij nu zelf rijdt.
voor zijn vrouw heeft ie een 207 turbo gekocht ( htp).

biede net de kop eraf. golf 10.000km 207 5500km. :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 18 mar 2008, 13:15

OK.
Dacht dat hij al eens een R32 had gehad.
En Pugjes zijn ze ook wel wijs mee geloof ik.
Is toch ook niet de 1e?

ruud de groot
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 15:37
Locatie: Hilversum

Bericht door ruud de groot » 18 mar 2008, 13:53

Arthur schreef:OK.
Dacht dat hij al eens een R32 had gehad.
En Pugjes zijn ze ook wel wijs mee geloof ik.
Is toch ook niet de 1e?
klopt heeft al eerder een r32 gehad, zowel type 4 als 5.
maar nu heeft hij hem met 6 bak ipv dsg.
vindt ie leuker rijden.

zijn vrouw heeft inderdaad al meerdere pugjes gehad, wat ik weet een 206 gti daarna 2 x een 206 rc en nu dan 207 turbo.

ze heeft daartussen ook nog een cooper S gehad.

al met al kan ie weer even rijden :wink:

ben benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren. :D

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 18 mar 2008, 14:13

Klinkt als een potentieel DF-lid..... ;)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 18 mar 2008, 14:49

Steven Nauta schreef:
woutje schreef:Deze auto staat trouwens niet bij de dealer tekoop.
De auto heeft nieuw rond de 80.000 euro gekost.
Dus deze auto heeft in 2 jaar 30.000 afgeschreven.
En bij deze auto is de historie bekent.
Tja je kunt ook een nieuwe voor 50.000 kopen alleen heb je dan een auto waar niet echt pit in zit.
Ik wist het wel als ik het geld had.
Een nieuwe GTI heb je voor 30k, 20k tuning. Kom je leuk in de richting. Kijk naar de JD GTI. Dan wist ik het inderdaad wel :lol:
VR6 is toch veel mooier dan een 2.0tfsi (klinkt als een diesel), beetje appels en peren vergelijken. Bovendien lijkt me deze manier van tuning nog meer kapitaal vernietiging omdat er duizenden gti-tjes te koop worden aangeboden, ook nieuw.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 19 mar 2008, 09:07

De VR6 vind ik ook een fijnere motor dan de TFSI om eerlijk te zijn. De TFSI is leuk en met een chip "a real bang for the buck" maar liever een VR6 met 250pk dan een gechipte TFSI met 270pk o.i.d. Het nadeel van de R32 vind ik het gewicht (en de meerprijs t.o.v. een GTI) maar qua motor heerlijk :!:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 19 mar 2008, 09:26

Het is dat ik nu een fijne 6 cilinder (lijn) heb.
Maar VAG (SEAT) heeft wel mijn 6 cilinderillusies om zeep geholpen.
Vandaar dat ik de turbo's boven de 6 cilinders prefereer.
Ik begin er nu wel weer iets anders tegenaan te kijken en dat wellicht de R32 met 250pk super is.
Ze hadden destijds beter de 241pk sterke R32 motor in mijn Leon Cupra4 V6 moeten lepelen. Die was met zijn 204pk toch echt te krap bemeten, zeker tov het gewicht.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Bericht door WJ » 19 mar 2008, 13:19

Arthur schreef: Ze hadden destijds beter de 241pk sterke R32 motor in mijn Leon Cupra4 V6 moeten lepelen. Die was met zijn 204pk toch echt te krap bemeten, zeker tov het gewicht.
Inderdaad.. De auto is echt veelste zwaar met zijn 1485kg, dit ondervind ik nu.. :(

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 19 mar 2008, 14:33

Rico v Velzen schreef:Vragen is 1 ding, krijgen heel iets anders..


Autobedrijven hebben de irritante onhebbelijkheid om voor een auto die net even wat extra bied,, een astronomisch bedrag te vragen.. bijna van god los... onder het mom van je hebt toch geen keus als je iets speciaals wilt..

Ik begin helaas even over BMW, niet om dit topic te kapen, maar omdat ik een beetje zicht heb op de vraag en aanbodprijzen van BMW, van andere merken veel minder tot niet, maar als voorbeeld maakt het ook niet uit natuurlijk.

Kijk nou naar van Ekris, die vraagt 70000 euro voor een CSL van 5 jaar oud (ook al is het kenteken 2004 productie was van juni 2003 tot dec 2003) met 64000 km op de teller..
Is het niet zo in de handel dat de prijs bepaald wordt door de vraag en het aanbod?!!

Verschil tussen in en verkoop is met zulke auto nu eenmaal groter dan met een Golf 1.6. Risico dekking speelt daar natuurlijk een grote rol in. De dealer weet misschien wie er in de auto gereden heeft, maar niet wie er in gaat rijden. Garantie kosten en een beurt spelen daarin een grote rol.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 19 mar 2008, 14:49

Rico loop niet altijd zo te zeiken dat dealers niets terug geven even ter herinnering de gemiddelde dealer in NL draait nog niet 1,0% rendement!

Een bijzonder auto is altijd lastig doe mij maar orgineel maar goed als je een auto inruilt voor 35Ke euro en die zet je in de winkel voor 44.500,- en 250 dagen later staat ie er nog moet er geld bij....

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 19 mar 2008, 15:06

Ik heb een brok in me keel.......

Dat lage rendement komt door TEveel personeel,TE grote panden TE hoge lonen en TE lage opbrengst per werknemer....

Niet lullen over het vermeende "lage " rendement Jacco dat ligt allemaal bij jullie zelf.

No offence intended overigens.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 19 mar 2008, 15:10

Dat lage rendement komt door TEveel personeel,TE grote panden TE hoge lonen en TE lage opbrengst per werknemer....

Maakt mij niet uit ik zat vorig jaar op 2,9% :-)

hoge lonen....gemiddelde autoverkoper verdient 2800euro bruto

monteur zijn bij ons 100% geboekt voor 1 dag sommige zit dat op 60% en ja dan wordt het lastig muntjes verdienen.

Je punten zijn bij sommige idd. waar alleen mensen vergeten dat het redelijk kapitaal intensief is! Ik heb op dit moment voor 900.000 a 1.000.000 aan gebruikte auto's staan...en die staan te staan voordat ze verkocht worden kosten 7euro per auto per dag

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 19 mar 2008, 15:10

ps. 400pk in een Golf blijft een Golf :D

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 19 mar 2008, 15:15

Ik snap je probleem, werkt bij ons met bepaalde producten hetzelfde(*edit gaat een ander niets aan :wink: )

Maar goed dan hadden we in een ander vak moeten starten he :wink:

Verders ga ik geen oordeel geven over een ander zijn bedrijf,daar kan ik niet inkijken.
Overeenkomsten zie ik derhalve wel.
Laatst gewijzigd door Marc R op 19 mar 2008, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 19 mar 2008, 15:18

Wat voor zooi verkoop jij dan? ach en met japanse en tjechische blikken kun je beste iets verdienen hoor

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 mar 2008, 15:19

duifjes.com schreef:Rico loop niet altijd zo te zeiken dat dealers niets terug geven even ter herinnering de gemiddelde dealer in NL draait nog niet 1,0% rendement!

Een bijzonder auto is altijd lastig doe mij maar orgineel maar goed als je een auto inruilt voor 35Ke euro en die zet je in de winkel voor 44.500,- en 250 dagen later staat ie er nog moet er geld bij....

Duifjes, goed lezen hé.. ik zeg niet dat dealers niks terug geven, (inruilprijzen zijn echt geen hogere wiskunde ofzo, binnen een minuut heb je je inruilprijs van internet gehaald die 98% overeenkomt met de werkelijke inruilwaarde) ik zeg dat aparte auto's TE duur worden verkocht door dealers/autobedrijven..

En je geeft precies al het goeie antwoord, na 250 dagen moet er alsnog geld bij.. als die autodealer met 1.0% rendement dat nou een keertje wil voorkomen, zet dan zo'n aparte auto OOK voor een reeële prijs te koop en probeer niet altijd de hoofdprijs te vangen die je toch niet krijgt.. Want 98% van de te duur geprijsde aparte auto's worden OOK niet verkocht.

Overigens heb ik geen greinte meelij met 1.0% rendement dealers.. die moeten maar eens gaan beraden of ze nog wel verstandig bezig zijn. Iedere dealer krijgt het rendement wat die verdient, weet jij als geen ander :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Haantje en 6 gasten