Nissan GT-R
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Best Motoring video met de GT-R in Amuse uitvoering. Gaat hard...........
http://nl.youtube.com/watch?v=FyME0t3ZAeM

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ik weet niet of ie al voorbij gekomen was, maar echt een schitterende website!!!! http://www.gtrnissan.com/
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
eindelijk wat inhoud. ik heb nooit zelf met een skyline gereden. Wel wat passanger laps met R33 en R32 GT-R's op de nordschleife. ook met een 911 993 met rush fahrwerk. er is geen twijfel over welke machine de grootste adrenaline genereert. in die zin zijn ze zeker niet te vergelijken. niet als beleving.Francisco, Ik heb met de R35 gereden. En ik moet spijtig genoeg ook beamen dat de beleving erg saai is. Net zoals vorige R34 is overstuur kweken erg moeilijk. Je zit trouwens met dat NICAS 4ws systeem. Erg effectief qua rondetijden en voor in de kroeg, maar qua beleving helpt het je niet vooruit, integendeel zelfs...
Het motorgeluid viel zelfs tegen, de befaamde Skyline huil zit er nog in als je hem afstampt, maar voor de rest is het allemaal maar "lawaai".
Feit is dat als je dit ding afjaagt, je nooit zo'n feeling en kicks kan krijgen dan met een GT3. In mijn ogen mag je de GT-R en de GT3 zelfs niet met elkaar vergelijken. De GT-R heeft zoveel electronica en snufjes aan boord, een GT3 niks... Dat is wat de GT3 speciaal maakt! Die jappen hebben dat gewoon nog niet door, geef ze nog een jaar of 10.
En niemand heeft gezegd dat je die tijd voor waarheid of referentie moet nemen, dat is je eigen zaak.
Als je mijn mening wilt hebben, die auto haalt die tijd hoor. En volgens mij is die test op RE070's gereden.
Het ding heeft gewoon mijlen grip, maar het voelt aan als artificïële grip, niet als de brute mechanische grip van een GT3, CSL of whatever.
Het hele punt van deze auto is efficiëntie. Nissan heeft in mijn ogen iets te veel de focus gelegd op prestaties, dan feeling. Japanners hebben het trouwens altijd al moeilijk gehad met feeling en communicatie te creëren.
Het is een enorm brute bak en ik heb er respect voor, maar hebben moet ik em niet.
nu dus wel in prestatie potentieel...... wat? wie had dat 15 jaar geleden gedacht dat Nissan (door de badge snobs nixan gedoopt) de heilige graal der 911 op de nurburgring bij blijft? je zou voor gek verklaart worden. helemaal als je minimaal een GT-2 of RUF naar het vergelijk mee zou moeten nemen om s'avonds nog een sterk verhaal te kunnen vertellen aan de bar.
qua gewicht is de GT-R altijd al een zwaargewicht geweest. nu is het niet anders. maar zoek de meest vereglijkbare auto eens op bij andere merken....
mahl sehen: een M6 of M5 hebben vergelijkbare power en dus motor/ aandrijflijn. maar dan zonder 4 wd. gewicht van deze mastodonten is ook rond de 1800 kg. audi RS4, M3 doen het met 420ps en rond de 1600 kilo. 100 kilo lichter en worden performance wise verpulverd in elk opzicht die zou willen bedenken. geen van de bovenstaande auto's staat bekend als 'puur' a la gt3.
dus als power coupe het bmw M/amg/audi RS zien hoe het ook kan en performance wise geeft het de gevestigde orde een bloedige neus dat ze best wat meer hun best mogen doen.
denk ook niet dat er porsche GT-3 klanten zal kwijtraken een een GT-R. Wel zullen er mensen zijn die in de markt zijn voor M3, RS4, M6 C63 amg er een nieuwe optie erbij hebben. mooi toch. Nissan GT-R. wie durft?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
OnlineBram
- Berichten: 16612
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Ik heb eens proef gereden in een witte Skyline R33 GT-R met een slordige 550 pk.
Het rijden is vet, maar ook het stukje magie en onbekendheid wat om de auto heen hangt, maakte erg veel indruk. De wegligging was bizar. Ongelovelijk hoe hard dat ding een hoek doorgejaagt kan worden, dat grenst echt aan het onwaarschijnlijke. Ik ben dus niet compleet verbaasd dat de R35 zo snel is en van veel concurrenten op de baan gehakt maakt.
Daarna meegereden in een GT-R met 650 pk. Dat was waanzin
Het rijden is vet, maar ook het stukje magie en onbekendheid wat om de auto heen hangt, maakte erg veel indruk. De wegligging was bizar. Ongelovelijk hoe hard dat ding een hoek doorgejaagt kan worden, dat grenst echt aan het onwaarschijnlijke. Ik ben dus niet compleet verbaasd dat de R35 zo snel is en van veel concurrenten op de baan gehakt maakt.
Daarna meegereden in een GT-R met 650 pk. Dat was waanzin

- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
En de GT-R wint meteen zijn debuutrace in het Japanse GT-kampioenschap. Een één-twee voor NISMO zelfs.
http://supergt.net/supergt/2008/0801/0801race_e.htm
http://supergt.net/supergt/2008/0801/0801race_e.htm
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Heeft ook veel met de straatversie te makenDutch schreef:En de GT-R wint meteen zijn debuutrace in het Japanse GT-kampioenschap. Een één-twee voor NISMO zelfs.
http://supergt.net/supergt/2008/0801/0801race_e.htm

@macboy,
ik denk dat er niemand uit de M5/M6, AMG of RS4 RS6 hoek in een Nissan GT-R zal stappen voor en serieus vergelijk. De GT-R is er voor e nieuwe generatie mensen met geld en hoog gadget gehalte op prijs stellen.
Michel
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
wij europeanen zien het als gadget. maar de techniek is vergelijkbaar met die van een R8/911 turbo/RS4/Gallardo. een stuur, 4 wielen en een slim werkende diffs die het koppel verdelen over voor en achter as. het enige gadget eraan is dat schemrpje met 1000 klokjes.
denk dat er inderdaad weinig mensen uit een dikke duitser zullen overstappen. er zijn wel een paar fanaten, net zoals ze er waren voor de NSX.
denk dat er inderdaad weinig mensen uit een dikke duitser zullen overstappen. er zijn wel een paar fanaten, net zoals ze er waren voor de NSX.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Waar het in die prijsklasse veelal om gaat is natuurlijk de status, ofwel kan iedereen zien hoe duur de auto is, en weten de meeste mensen de prestaties waartoe de auto in staat is.Francisco schreef:wij europeanen zien het als gadget. maar de techniek is vergelijkbaar met die van een R8/911 turbo/RS4/Gallardo. een stuur, 4 wielen en een slim werkende diffs die het koppel verdelen over voor en achter as. het enige gadget eraan is dat schemrpje met 1000 klokjes.
denk dat er inderdaad weinig mensen uit een dikke duitser zullen overstappen. er zijn wel een paar fanaten, net zoals ze er waren voor de NSX.
De fanaten die zo'n super jap kopen doen dat minder voor de buitenwereld. Ik zelf moet erg wennen aan de GT-R, komt qua design nogal lomp over, terwijl de oude meer snelheid uit straalt, zal ook een deel gewenning zijn. De NSX heeft mij ook altijd meer aangesproken dan de Skyline.
Michel
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Uiteraard niet, maar zo'n lekker lichte straatversie zou ik wel willen.Michel Pol schreef:Heeft ook veel met de straatversie te makenDutch schreef:En de GT-R wint meteen zijn debuutrace in het Japanse GT-kampioenschap. Een één-twee voor NISMO zelfs.
http://supergt.net/supergt/2008/0801/0801race_e.htm![]()

Jammer dat Nissan geen FIA-versie maakt. Maar ja, in Super GT mogen ze veel verder gaan dan in FIA GT1, terwijl GT1 ten dode is opgeschreven. (GT2 wordt vanaf 2010 de nieuwe GT1.) Dus ik kan me voorstellen dat de Japanse merken het technisch veel uitdagender vinden om voor hun thuismarkt alles uit de kast te halen.
-
- Berichten: 5508
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Rico v Velzen schreef:Zo da's wel een bizar verschil vergelijken met die NSX.. eigenlijk zou ik een paar foto's en vergelijk met een e46 coupe moeten zien. Dan weet ik de voorhoudingen beter in te schatten.
Vergeet niet, de NSX is ook echt heel laag. Ik ben ooit eens bijna gestruikeld over zo'n ding. Toen dacht ik; alsjemenou, dit ding is laag!

- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Speciaal voor Pol:
[img:1024:683]http://www.endurance-info.com/2008_SUPE ... safety.jpg[/img]
'Gewone' GT-R voert als safety car het veld aan, met de twee NISMO GT-R's erachter.
Neuh, niet helemáál hetzelfde.
[img:1024:683]http://www.endurance-info.com/2008_SUPE ... safety.jpg[/img]
'Gewone' GT-R voert als safety car het veld aan, met de twee NISMO GT-R's erachter.
Neuh, niet helemáál hetzelfde.

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
[img:819:555]http://rarejdm.com/speedraver1/albums/userpics/gtr1.jpg[/img]
Gegevens:
http://www.roadandtrack.com/assets/down ... _chart.pdf
Gegevens:
http://www.roadandtrack.com/assets/down ... _chart.pdf
-
OnlineBram
- Berichten: 16612
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten