Nissan GT-R

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 12 mar 2008, 17:32

Op de foto's ziet een R34 er ook groot uit, maar in real life is dat toch echt wel even anders. Ik denk dat dat met de GT-R ook het geval is.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 12 mar 2008, 17:52

Best Motoring video met de GT-R in Amuse uitvoering. Gaat hard........... :shock: http://nl.youtube.com/watch?v=FyME0t3ZAeM

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 12 mar 2008, 18:03

Kolere wat gaat dat idioot hard door bochten heen zeg :shock:

Das ziekelijk :!:

Vet dat je ook kan kiezen om de video in hoge kwaliteit te bekijken, is dat een nieuwe optie bij youtube?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 12 mar 2008, 18:14

Vind alleen dat stofzuigergeluid weinig opwindend.

Een getunede Japanse auto moet blazen, sissen, bulderen en ik wil knallen horen en vlammen zien!

Meer emotie dus.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 13 mar 2008, 10:50

Hard inderdaad :shock:

Fraai tellerfilmpje ook vanaf 6.38 !

En tof die hoge kwaliteit :)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 13 mar 2008, 23:30

Ik weet niet of ie al voorbij gekomen was, maar echt een schitterende website!!!! http://www.gtrnissan.com/

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 14 mar 2008, 08:59

Francisco, Ik heb met de R35 gereden. En ik moet spijtig genoeg ook beamen dat de beleving erg saai is. Net zoals vorige R34 is overstuur kweken erg moeilijk. Je zit trouwens met dat NICAS 4ws systeem. Erg effectief qua rondetijden en voor in de kroeg, maar qua beleving helpt het je niet vooruit, integendeel zelfs...
Het motorgeluid viel zelfs tegen, de befaamde Skyline huil zit er nog in als je hem afstampt, maar voor de rest is het allemaal maar "lawaai".
Feit is dat als je dit ding afjaagt, je nooit zo'n feeling en kicks kan krijgen dan met een GT3. In mijn ogen mag je de GT-R en de GT3 zelfs niet met elkaar vergelijken. De GT-R heeft zoveel electronica en snufjes aan boord, een GT3 niks... Dat is wat de GT3 speciaal maakt! Die jappen hebben dat gewoon nog niet door, geef ze nog een jaar of 10.

En niemand heeft gezegd dat je die tijd voor waarheid of referentie moet nemen, dat is je eigen zaak.
Als je mijn mening wilt hebben, die auto haalt die tijd hoor. En volgens mij is die test op RE070's gereden.
Het ding heeft gewoon mijlen grip, maar het voelt aan als artificïële grip, niet als de brute mechanische grip van een GT3, CSL of whatever.
Het hele punt van deze auto is efficiëntie. Nissan heeft in mijn ogen iets te veel de focus gelegd op prestaties, dan feeling. Japanners hebben het trouwens altijd al moeilijk gehad met feeling en communicatie te creëren.
Het is een enorm brute bak en ik heb er respect voor, maar hebben moet ik em niet.
eindelijk wat inhoud. ik heb nooit zelf met een skyline gereden. Wel wat passanger laps met R33 en R32 GT-R's op de nordschleife. ook met een 911 993 met rush fahrwerk. er is geen twijfel over welke machine de grootste adrenaline genereert. in die zin zijn ze zeker niet te vergelijken. niet als beleving.

nu dus wel in prestatie potentieel...... wat? wie had dat 15 jaar geleden gedacht dat Nissan (door de badge snobs nixan gedoopt) de heilige graal der 911 op de nurburgring bij blijft? je zou voor gek verklaart worden. helemaal als je minimaal een GT-2 of RUF naar het vergelijk mee zou moeten nemen om s'avonds nog een sterk verhaal te kunnen vertellen aan de bar.

qua gewicht is de GT-R altijd al een zwaargewicht geweest. nu is het niet anders. maar zoek de meest vereglijkbare auto eens op bij andere merken....

mahl sehen: een M6 of M5 hebben vergelijkbare power en dus motor/ aandrijflijn. maar dan zonder 4 wd. gewicht van deze mastodonten is ook rond de 1800 kg. audi RS4, M3 doen het met 420ps en rond de 1600 kilo. 100 kilo lichter en worden performance wise verpulverd in elk opzicht die zou willen bedenken. geen van de bovenstaande auto's staat bekend als 'puur' a la gt3.

dus als power coupe het bmw M/amg/audi RS zien hoe het ook kan en performance wise geeft het de gevestigde orde een bloedige neus dat ze best wat meer hun best mogen doen.

denk ook niet dat er porsche GT-3 klanten zal kwijtraken een een GT-R. Wel zullen er mensen zijn die in de markt zijn voor M3, RS4, M6 C63 amg er een nieuwe optie erbij hebben. mooi toch. Nissan GT-R. wie durft?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 mar 2008, 15:06

Durven durven? Moet je kijken wat een bjoetie van buiten :)

Heeft met "durf" niks te maken hehe

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 14 mar 2008, 18:25

Ik heb eens proef gereden in een witte Skyline R33 GT-R met een slordige 550 pk.

Het rijden is vet, maar ook het stukje magie en onbekendheid wat om de auto heen hangt, maakte erg veel indruk. De wegligging was bizar. Ongelovelijk hoe hard dat ding een hoek doorgejaagt kan worden, dat grenst echt aan het onwaarschijnlijke. Ik ben dus niet compleet verbaasd dat de R35 zo snel is en van veel concurrenten op de baan gehakt maakt.

Daarna meegereden in een GT-R met 650 pk. Dat was waanzin :shock:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 17 mar 2008, 08:56

En de GT-R wint meteen zijn debuutrace in het Japanse GT-kampioenschap. Een één-twee voor NISMO zelfs.

http://supergt.net/supergt/2008/0801/0801race_e.htm

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 17 mar 2008, 10:46

zow, en niet een beetje ook :shock: ze hadden beter iets rustiger aan kunnen doen, straks worden ze gebant....of komen er weer regels bij.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 17 mar 2008, 11:07


Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 17 mar 2008, 11:25

Dutch schreef:En de GT-R wint meteen zijn debuutrace in het Japanse GT-kampioenschap. Een één-twee voor NISMO zelfs.

http://supergt.net/supergt/2008/0801/0801race_e.htm
Heeft ook veel met de straatversie te maken :wink:

@macboy,

ik denk dat er niemand uit de M5/M6, AMG of RS4 RS6 hoek in een Nissan GT-R zal stappen voor en serieus vergelijk. De GT-R is er voor e nieuwe generatie mensen met geld en hoog gadget gehalte op prijs stellen.

Michel

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 17 mar 2008, 11:35

wij europeanen zien het als gadget. maar de techniek is vergelijkbaar met die van een R8/911 turbo/RS4/Gallardo. een stuur, 4 wielen en een slim werkende diffs die het koppel verdelen over voor en achter as. het enige gadget eraan is dat schemrpje met 1000 klokjes.

denk dat er inderdaad weinig mensen uit een dikke duitser zullen overstappen. er zijn wel een paar fanaten, net zoals ze er waren voor de NSX.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 17 mar 2008, 11:43

Francisco schreef:wij europeanen zien het als gadget. maar de techniek is vergelijkbaar met die van een R8/911 turbo/RS4/Gallardo. een stuur, 4 wielen en een slim werkende diffs die het koppel verdelen over voor en achter as. het enige gadget eraan is dat schemrpje met 1000 klokjes.

denk dat er inderdaad weinig mensen uit een dikke duitser zullen overstappen. er zijn wel een paar fanaten, net zoals ze er waren voor de NSX.
Waar het in die prijsklasse veelal om gaat is natuurlijk de status, ofwel kan iedereen zien hoe duur de auto is, en weten de meeste mensen de prestaties waartoe de auto in staat is.

De fanaten die zo'n super jap kopen doen dat minder voor de buitenwereld. Ik zelf moet erg wennen aan de GT-R, komt qua design nogal lomp over, terwijl de oude meer snelheid uit straalt, zal ook een deel gewenning zijn. De NSX heeft mij ook altijd meer aangesproken dan de Skyline.

Michel

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 17 mar 2008, 13:51

Michel Pol schreef:
Dutch schreef:En de GT-R wint meteen zijn debuutrace in het Japanse GT-kampioenschap. Een één-twee voor NISMO zelfs.

http://supergt.net/supergt/2008/0801/0801race_e.htm
Heeft ook veel met de straatversie te maken :wink:
Uiteraard niet, maar zo'n lekker lichte straatversie zou ik wel willen. :lol:

Jammer dat Nissan geen FIA-versie maakt. Maar ja, in Super GT mogen ze veel verder gaan dan in FIA GT1, terwijl GT1 ten dode is opgeschreven. (GT2 wordt vanaf 2010 de nieuwe GT1.) Dus ik kan me voorstellen dat de Japanse merken het technisch veel uitdagender vinden om voor hun thuismarkt alles uit de kast te halen.

HSR
Berichten: 5507
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 17 mar 2008, 16:11

Rico v Velzen schreef:Zo da's wel een bizar verschil vergelijken met die NSX.. eigenlijk zou ik een paar foto's en vergelijk met een e46 coupe moeten zien. Dan weet ik de voorhoudingen beter in te schatten.

Vergeet niet, de NSX is ook echt heel laag. Ik ben ooit eens bijna gestruikeld over zo'n ding. Toen dacht ik; alsjemenou, dit ding is laag! :lol:

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 17 mar 2008, 17:55

ik heb een paar keer meegreden in een witte NSX. Bijzondere ervaring hoor. Zo'n lekkere V6 Vtec die in je nek zit te hijgen en inderdaad erg laag. het sportwagen gevoel.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 17 mar 2008, 21:04

Speciaal voor Pol:

[img:1024:683]http://www.endurance-info.com/2008_SUPE ... safety.jpg[/img]

'Gewone' GT-R voert als safety car het veld aan, met de twee NISMO GT-R's erachter.

Neuh, niet helemáál hetzelfde. :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 mar 2008, 19:00


Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 19 mar 2008, 19:02

Je kunt er lang en breed over lullen maar het is gewoon een goeie/snelle auto. En kwa prestaties een van de beste auto's van het moment...

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 19 mar 2008, 19:16

Wat een bizar verschil zeg :?

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Bericht door @iko » 19 mar 2008, 19:37

Wat een bizar verschil zeg
Je moet niet alles zomaar geloven.
6 seconden is een wereld van verschil.
We leven in een marketing wereld. Volgens mij worden dit soort tests "mogelijk gemaakt door....."

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 19 mar 2008, 19:45

Sja, als ik op die manier iedere test moet interpreteren, word ik een sceptisch en wantrouwend mens...

Ik lees en zie overal dat de GT-R gewoon heel snel is, dus zo onrealistisch is deze test en de uitslag toch niet?

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Bericht door @iko » 19 mar 2008, 19:57

Ik denk wel dat hij heel snel is.
Maar zo'n verschil :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten