DAF 66 Coupé (1400cc) Rally
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
De DAF krijgt een las/roestverwijderbeurt en wordt daarna gespoten in deze kleur:
[img:750:458]http://www.switchimage.com/phlog/Images ... Siluro.jpg[/img]
Zelfde ontwerper (Michelotti) en zelfde merk. Niet origineel, maar toch ook weer wel dus. Lijkt me een mooie opwaardering van de 66 Coupé.
[img:750:458]http://www.switchimage.com/phlog/Images ... Siluro.jpg[/img]
Zelfde ontwerper (Michelotti) en zelfde merk. Niet origineel, maar toch ook weer wel dus. Lijkt me een mooie opwaardering van de 66 Coupé.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Nu ik voor de E30 een extra sponsor heb gevonden, wordt het tijd voor een extra sponsoring en aandacht voor de Daf.
Ga binnenkort wat donoren scoren. YA66 (stugger onderstel en steviger subframes, carter beschermer etc), Volvo 340 variomatic (sterker vario en reserveblok + weber carburateur + spruitstuk en Renix onsteking) en een Daf 55 met 1400 motor (front voor als ik een 555 replica wil maken en een reserveblok met grotere kleppen).
Kan ook nog een 46 Combi voor weinig overnemen, leuk als service auto tijdens rally's tzt en handig als tijdelijke auto als ik de 66 aan 't opbouwen ben.
Maar ja... alles bij elkaar toch een duur geintje, relatief gezien.
Ga binnenkort wat donoren scoren. YA66 (stugger onderstel en steviger subframes, carter beschermer etc), Volvo 340 variomatic (sterker vario en reserveblok + weber carburateur + spruitstuk en Renix onsteking) en een Daf 55 met 1400 motor (front voor als ik een 555 replica wil maken en een reserveblok met grotere kleppen).
Kan ook nog een 46 Combi voor weinig overnemen, leuk als service auto tijdens rally's tzt en handig als tijdelijke auto als ik de 66 aan 't opbouwen ben.
Maar ja... alles bij elkaar toch een duur geintje, relatief gezien.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
De tijd die het kost om de Daf te laten spuiten blijven beperkt tot een dag of 5. Dat is goed te overbruggen met leenauto's van collega's (die een beetje sponsoren). Dus geen (tijdelijke) low budget bak ernaast. Scheelt ook weer veel gedoe.
Mijn vario is toe aan een beurt en nieuwe riemen.
Daarom heb ik net een gereviseerde variomatic gescoord. Primaire en secundaire (een variomatic bestaat uit 2 delen die met elkaar worden verbonden door de bekende aandrijfriemen), nieuwe aandrijfriemen, en tussenas (vanaf de motor, zeg maar een cardanas, maar dan anders). Nieuwe riemen kosten +-150 euro, deze hele set 200, dus goeie deal lijkt mij.
8)
Mijn vario is toe aan een beurt en nieuwe riemen.
Daarom heb ik net een gereviseerde variomatic gescoord. Primaire en secundaire (een variomatic bestaat uit 2 delen die met elkaar worden verbonden door de bekende aandrijfriemen), nieuwe aandrijfriemen, en tussenas (vanaf de motor, zeg maar een cardanas, maar dan anders). Nieuwe riemen kosten +-150 euro, deze hele set 200, dus goeie deal lijkt mij.
8)
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Klopt Bert 8) maar de Daf is mijn 'dagelijkse' auto, waar ik dit jaar een paar rally's mee ga rijden. De eerste is medio juni, in Normandie, dat moet 'ie wel vol kunnen houden. Ik heb de auto gekocht om al rijdend te verbeteren. Na de 3000 km die ik nu heb gereden heb ik een aantal zwakke plekken ontdekt, en opgelost. Andere zwakke punten ga ik nu verbeteren. Kortom, de Daf rijdt gewoon iedere dag en wordt alsmaar beter, sneller en leuker.
De E30 is het raceproject en had minste prioriteit. Zeker omdat mijn racemaatje het bedrijf had overgenomen, huis gekocht, inmiddels 2 kinderen. Financieel heb ik niet mijn 2 sterkste jaren meegemaakt (lang leve ondernemen met mensen die je niet 100% kunt vertrouwen). Nu heb ik een werkplaats en sponsors en zal 't op gaan schieten. De E30 heeft nu meer prioriteit dan voorheen. Al had ik vorige 2 seizoenen heel graag een paar races gereden. Alles ligt eigenlijk al klaar. Het jeukt enorm!!!
De E30 is het raceproject en had minste prioriteit. Zeker omdat mijn racemaatje het bedrijf had overgenomen, huis gekocht, inmiddels 2 kinderen. Financieel heb ik niet mijn 2 sterkste jaren meegemaakt (lang leve ondernemen met mensen die je niet 100% kunt vertrouwen). Nu heb ik een werkplaats en sponsors en zal 't op gaan schieten. De E30 heeft nu meer prioriteit dan voorheen. Al had ik vorige 2 seizoenen heel graag een paar races gereden. Alles ligt eigenlijk al klaar. Het jeukt enorm!!!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
De Daf 55 met 1400 motorblok (B14.4 E) staat nu in de stalling. Mooie compressiewaarden, allemaal 12 bar. Leuk blokje om verder op te bouwen t.z.t..
Gisteren ook de nieuwe variomatic met nieuwe riemen opgehaald. Van mijn secundaire is een membraam stuk denk ik, want de auto trilt enorm, nu is het echt een truttenschudder. Van de week wel lekker gedrift toen het opeens ging regenen. Het wordt tijd om het onderstel onder handen te nemen. De jongen van wie de 55 was had heel veel goeie tips, want ik had veel uitgezocht wat betreft alle mogelijkheden, maar hij wist wat wel en niet zou gaan werken. Nuttig dagje dus.
Gisteren ook de nieuwe variomatic met nieuwe riemen opgehaald. Van mijn secundaire is een membraam stuk denk ik, want de auto trilt enorm, nu is het echt een truttenschudder. Van de week wel lekker gedrift toen het opeens ging regenen. Het wordt tijd om het onderstel onder handen te nemen. De jongen van wie de 55 was had heel veel goeie tips, want ik had veel uitgezocht wat betreft alle mogelijkheden, maar hij wist wat wel en niet zou gaan werken. Nuttig dagje dus.
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Volgas rallyrijden moet op benzine, liefst met een hoog octaan gehalte. 
Gas is voor in de Saab.
8)
De kofferbak van de 66 is echt heel klein trouwens, omdat ik het reservewiel niet bovenop de motorkap wil hebben ivm de wegligging (en het past straks niet meer met K&N filter). Onder de auto past het reservewiel niet.

Gas is voor in de Saab.
8)
De kofferbak van de 66 is echt heel klein trouwens, omdat ik het reservewiel niet bovenop de motorkap wil hebben ivm de wegligging (en het past straks niet meer met K&N filter). Onder de auto past het reservewiel niet.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
[img:2048:1536]http://img522.imageshack.us/img522/4586 ... 280wd6.jpg[/img]
Afgelopen zaterdag bezig geweest, maar ik had een Vraagbaak en daar word ik echt niet veel wijzer van als het gaat om het wisselen van de vario-riemen (of de variomatic in zijn geheel). Dus uiteindelijk weinig opgeschoten. Wel de claxon gemaakt en wat andere kleine dingetjes.
De 55 kofferbak open gesloopt, want ik had de sleutel er niet bij gekregen en die LPG tank moet er toch een keer uit.
Binnenkort maar samen met een ervaren daf-sleutelaar verder klussen. Doe mij maar een handbak.
Afgelopen zaterdag bezig geweest, maar ik had een Vraagbaak en daar word ik echt niet veel wijzer van als het gaat om het wisselen van de vario-riemen (of de variomatic in zijn geheel). Dus uiteindelijk weinig opgeschoten. Wel de claxon gemaakt en wat andere kleine dingetjes.
De 55 kofferbak open gesloopt, want ik had de sleutel er niet bij gekregen en die LPG tank moet er toch een keer uit.

Binnenkort maar samen met een ervaren daf-sleutelaar verder klussen. Doe mij maar een handbak.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Vandaag brak mijn gaskabel. Typische Daf-kwaal. Dus ik had al extra klosje touw in de auto gelegd.
[img:640:480]http://img90.imageshack.us/img90/9350/2 ... allct0.jpg[/img]
Nu maar even een andere doorvoer door 't schutbord maken en een ander kabeltje halen dat beter/sterker is en niet zo snel rafelt.
[img:640:480]http://img90.imageshack.us/img90/9350/2 ... allct0.jpg[/img]
Nu maar even een andere doorvoer door 't schutbord maken en een ander kabeltje halen dat beter/sterker is en niet zo snel rafelt.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Zondag nog even verder sleutelen. Ik kwam met een Vraagbaak niet echt verder, dus ik heb nu een Haynes Manual voor de Daf 55/66 en Volvo 343. Hopelijk is dat wat duidelijker.
De reserve 1400 met electronische ontsteking is bijna los, 2 boutjes en de draadboom losmaken en dan kan 'ie eruit. Echt een klein blokje eigenlijk, vooral omdat er geen versnellingsbak aan zit. Ik moet alleen nog een motorstandaard gaan aanschaffen, dan kan ik dat blokje gaan demonteren, om het 'tunen' te laten starten. Dat moet een blokje worden met wat meer koppel en ietsjes meer aan vermogen. Heeft geen haast, want er zit al een 1400 in.
Nu kan ik voor een paar knaken nog 2 Volvo 340's ophalen, waarvan 1 met een handbak. Die handbak is in principe over te zetten op de Daf. Dan verdwijnt een uniek stukje karakter van de Daf, maar daarentegen wordt de auto voor mij wel interessanter en vooral leuker om te rijden. En betrouwbaarder. Dat riemen vervangen is niet mijn ding.
340 onderdelen zijn sowieso handig. Reserve motorblokken, carburateurs, dikkere uitlaatdelen die ik goed kan gebruiken, fusees (met wat aanpassingen voor een stevige aansluiting zorgt dat voor negatief camber op de vooras). De rest van die onderdelen kunnen dan weer naar 340-rijders. Met een beetje geluk kost 't me dan niets, of levert 't zelfs nog wat op. Ideaal.
De reserve 1400 met electronische ontsteking is bijna los, 2 boutjes en de draadboom losmaken en dan kan 'ie eruit. Echt een klein blokje eigenlijk, vooral omdat er geen versnellingsbak aan zit. Ik moet alleen nog een motorstandaard gaan aanschaffen, dan kan ik dat blokje gaan demonteren, om het 'tunen' te laten starten. Dat moet een blokje worden met wat meer koppel en ietsjes meer aan vermogen. Heeft geen haast, want er zit al een 1400 in.
Nu kan ik voor een paar knaken nog 2 Volvo 340's ophalen, waarvan 1 met een handbak. Die handbak is in principe over te zetten op de Daf. Dan verdwijnt een uniek stukje karakter van de Daf, maar daarentegen wordt de auto voor mij wel interessanter en vooral leuker om te rijden. En betrouwbaarder. Dat riemen vervangen is niet mijn ding.

340 onderdelen zijn sowieso handig. Reserve motorblokken, carburateurs, dikkere uitlaatdelen die ik goed kan gebruiken, fusees (met wat aanpassingen voor een stevige aansluiting zorgt dat voor negatief camber op de vooras). De rest van die onderdelen kunnen dan weer naar 340-rijders. Met een beetje geluk kost 't me dan niets, of levert 't zelfs nog wat op. Ideaal.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: DAF 66 Coupé (1400cc) Rally
Update: De Daf heb ik een paar weken geleden verkocht. Mijn plannen om zelf klassieke rally's te gaan rijden met een volwaardig geprepareerde auto heb ik in de ijskast gezet, wel blijf ik navigeren. Ik rijd nu tijdelijk in een Saab 900 classic coupé, maar zoek intussen even door naar een leuke klassieker op lpg die dagelijks inzetbaar is, maar leuk genoeg stuurt om er leuke ritten mee te rijden in 't weekend.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten