Auto's die niet specifiek als vrouwenauto in de markt worden gezet:
Onbedoeld (denk ik) worden de kleinere modellen van de premiummerken bijna automatisch als vrouwen auto bestempeld zoals de Audi A3 de BMW 1 serie of een Mercedes A klasse. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die fabrikanten die modellen nou specifiek voor de vrouwen doelgroep maken. Toch zie je meerendeels vrouwen in een kleine premium auto rijden.. let maar eens op A3's 1 series als je er kijkt zit er bijna altijd een vrouw achter het stuur. Gek genoeg had ik toen ik de 1 serie's had nooit het gevoel dat ik in een typische vrouwen auto reed

Daarintegen zie je bijna nooit vrouwen in 5 serie's of A6'en.. (dat soort auto's) 3 serie, A4'en ook weer bijna altijd mannen, helemaal als er dikke motoren in zitten.
Ik heb wel eens gelezen (weet niet of het waar is) dat vrouwen totaal niet onder de indruk zijn van grote en dikke auto's. Die willen liever een handzame en compacte auto die het liefst ook nog eens praktisch is. En de vrouw die met flair iets leuks wil hebben komt ook als snel weer uit op een kleine cabrio/roadster achtige auto. Auto's met overmatige spierballen zoals EVO achtigen worden bijna altijd als not done gezien door het vrouwvolk.
Of je hebt een catagorie vrouwen die in een Opel agila achtig iets rond rijden en het puur als vervoersmiddel zien en verder niks met auto's hebben.
Bepaalde auto's hebben dus bedoeld dan wel onbedoeld een vrouwenauto imago gekregen.. Dat imago in hoeverre vind jij dat belangrijk ? Zegt het je helemaal niks ? Als de auto maar lekker rijd en aan je verwachting voldoet.. Of zeg je als kerel, voor een vrouwenauto haal ik me neus op. En wat zegt het over je als je als man in een typische vrouwen auto wilt rijden ?
Stel dat je nou toch een sportiefe leuke roadster zou willen rijden, maar je baalt van het zogenaamde vrouwenauto imago.. en je hebt geen zin in grappen in de kroeg of op de sportclub of nog erger op Driving Fun

Heb je schijt aan alles en je koopt toch een Audi TT cabrio of Mazda MX5 ? Of durf/wil je liever niet aan de vooroordelen die je dan dagelijks moet aanhoren ?
en dan vragen aan de vrouwen die meelezen/posten. hoe kijken jullie dames tegen het fenomeen vrouwenauto aan ? Bestaat DE vrouwenauto in jullie ogen ? Of is dit een door mannen bedacht testesteron probleem ?
En als laatste kan een vrouwen imago een auto(model) maken of nog erger voor de fabrikant (want die maakt/verkoopt ze ten slotte) breken ?