Vrouwen auto's en imago

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Vrouwen auto's en imago

Bericht door RVV » 12 mar 2008, 13:20

Iedereen kent wel een typische vrouwen auto. Maar wat maakt een vrouwen auto dan een vrouwen auto ? Kleine sportieve open roadsters, typisch voorbeeld voor een vrouwen auto. STOMTOEVALLIG meld net een dame zich aan op DF met een Z3 M roadster, lees ik net. Veel mannen zeggen, ik wil niet in zo'n vrouwen auto rijden, door mij maar een echte mannenbak (lees patserbak in de ogen van veel vrouwen).

Auto's die niet specifiek als vrouwenauto in de markt worden gezet:

Onbedoeld (denk ik) worden de kleinere modellen van de premiummerken bijna automatisch als vrouwen auto bestempeld zoals de Audi A3 de BMW 1 serie of een Mercedes A klasse. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die fabrikanten die modellen nou specifiek voor de vrouwen doelgroep maken. Toch zie je meerendeels vrouwen in een kleine premium auto rijden.. let maar eens op A3's 1 series als je er kijkt zit er bijna altijd een vrouw achter het stuur. Gek genoeg had ik toen ik de 1 serie's had nooit het gevoel dat ik in een typische vrouwen auto reed :roll:

Daarintegen zie je bijna nooit vrouwen in 5 serie's of A6'en.. (dat soort auto's) 3 serie, A4'en ook weer bijna altijd mannen, helemaal als er dikke motoren in zitten.

Ik heb wel eens gelezen (weet niet of het waar is) dat vrouwen totaal niet onder de indruk zijn van grote en dikke auto's. Die willen liever een handzame en compacte auto die het liefst ook nog eens praktisch is. En de vrouw die met flair iets leuks wil hebben komt ook als snel weer uit op een kleine cabrio/roadster achtige auto. Auto's met overmatige spierballen zoals EVO achtigen worden bijna altijd als not done gezien door het vrouwvolk.

Of je hebt een catagorie vrouwen die in een Opel agila achtig iets rond rijden en het puur als vervoersmiddel zien en verder niks met auto's hebben.

Bepaalde auto's hebben dus bedoeld dan wel onbedoeld een vrouwenauto imago gekregen.. Dat imago in hoeverre vind jij dat belangrijk ? Zegt het je helemaal niks ? Als de auto maar lekker rijd en aan je verwachting voldoet.. Of zeg je als kerel, voor een vrouwenauto haal ik me neus op. En wat zegt het over je als je als man in een typische vrouwen auto wilt rijden ?

Stel dat je nou toch een sportiefe leuke roadster zou willen rijden, maar je baalt van het zogenaamde vrouwenauto imago.. en je hebt geen zin in grappen in de kroeg of op de sportclub of nog erger op Driving Fun :wink: Hoe beïnvloed dat dan je keuze ?
Heb je schijt aan alles en je koopt toch een Audi TT cabrio of Mazda MX5 ? Of durf/wil je liever niet aan de vooroordelen die je dan dagelijks moet aanhoren ?

en dan vragen aan de vrouwen die meelezen/posten. hoe kijken jullie dames tegen het fenomeen vrouwenauto aan ? Bestaat DE vrouwenauto in jullie ogen ? Of is dit een door mannen bedacht testesteron probleem ?

En als laatste kan een vrouwen imago een auto(model) maken of nog erger voor de fabrikant (want die maakt/verkoopt ze ten slotte) breken ?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mar 2008, 13:25

Opvallend;

Blonde vrouwen met bijbehorende zonnebril waargenomen in;

X5
Mini
1 serie

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 12 mar 2008, 13:31

Ik zou best MX5 of Z3 willen rijden, maakt mij echt niet uit wat voor imago er om zo'n auto hangt. Nieuwe MX5 is wel steeds wat mannelijker geworden.

Zie ook de nieuwe Renault Twingo. Waar dat vroeger dé vrouwenauto was, is 'ie nu toch een stuk meer unisex geworden in het nieuwe model

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 mar 2008, 13:55

Mijn vriendin zou graag een Lupo willen. Zoiets?

Geelhoed

Re: Vrouwen auto's en imago

Bericht door Geelhoed » 12 mar 2008, 14:00

Rico v Velzen schreef: Kleine sportieve open roadsters, typisch voorbeeld voor een vrouwen auto.
:?:
Roadster als in: http://www.motorera.com/dictionary/RO.HTM#Roadster

Roman

Bericht door Roman » 12 mar 2008, 14:01

Vrouw hier in de buurt rijd in een zwarte E46 M3.

Vrouwen auto? :lol: :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 mar 2008, 14:10

Edit :)
Laatst gewijzigd door Arthur op 12 mar 2008, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 mar 2008, 14:10

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 12 mar 2008, 14:15

Bij auto's als de MX-5 boeit het me geen ene moer. Eigenlijk moet ik het anders zeggen: imago van auto boeit me niet, daarom heb ik een starlet (normaal gesproken ook zo'n typische vrouwenkar) en een e30 (achterbuurthok). Wel is het zo dat ik veel andere 'autootjes' nooit zou kopen maar dat is meer om dat de package niet klopt. Maar om diezelfde redenen zou ik ook niet snel een SUV kopen. Ik koop een auto voor mezelf, niet voor een ander.

Voor het werk zou een reden kunnen zijn om hier vanaf te stappen trouwens. Zo had ik tot voor kort een behoorlijk nette toyota 'voor als het straks nodig mocht blijken om ergens mee aan te kunnen komen zetten'. Navraag gedaan en het boeide niet als ik ergens aan kwam zetten in een oude Toyota starlet want 'jou coach rijdt zelf ook met een dodge pickup naar klanten toe'. Alright. Week later was de auto verkocht, tot verbazing van de meeste mensen ('huh, dat was toch je netste auto, waarom doe je die weg?').

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 12 mar 2008, 14:20

Veel mannen zeggen, ik wil niet in zo'n vrouwen auto rijden, door mij maar een echte mannenbak (lees patserbak in de ogen van veel vrouwen).

Ik weet het niet hoor. Heb daar mijn twijfels over.

Niks mis met een Z3 of een Z3 M en ik vraag me af wat er verkeerd aan is. :)

Maar wat maakt een vrouwen auto dan een vrouwen auto ?
Ik denk dat het heel subjectief is, evenals wat een patserbak is.

Voor wat het waard is, kreeg heel veel complimenten voor de M5 van de vrouwen uit de straat.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 12 mar 2008, 14:49

romo schreef:Opvallend;

X5
Mini
1 serie
Mijn vrouw is van dat type, maar dan met een KJN. Ziet er fijn en fripsjes uit, al zeg ik het zelf.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mar 2008, 15:03

het grappige is, een Z3 word inderdaad vaak gezien als dame's auto maar wel merk geïnteresseerd...dus wel smaak zeg maar...

echter de top versies daarvan heten eigenlijk helemaal geen Z3 en dus vallen die buiten de "echte" dame keuzes?

die BMW's heten gewoon BMW M roadster en BMW M coupe 8)

over het algemeen kiezen vrouwen niet voor iets sportiefs, maar komt wel steeds meer vind ik , en ligt aan je opvoeding soms :lol: bij ons werd het er toch wel ingegeten auto's auto's...

zelfs mijn moeder, ja als je die ziet haha die heeft ook wel wat voorkeur en ooit zo'n Bertone X1-9 gehad, maar moet niet duur zijn voor der, tja m/n Pa z'n laatste auto's waren bv Alfa GTV Lusso 3.0 V6 en daarvoor 1 van de 3 in NL zijnde Maserati Shamal in een hele mooie kleur (donker) en daarvoor veel BMW spul...

mijn oudste 2 zussen geven er niks om! maar mijn jongste 2 zusjes (2-ling) wel weer, die rijden zakelijk in BMW en Alfa en hobby rijden doen ze in een erg mooie klasieke Aluminium Maserati Mistral 4000...

Luco

Bericht door Luco » 12 mar 2008, 15:19

HAHA, je met kerels eens zien kijken als Jolanda (168 groot) met de Patrol op stap gaat.
Veel vrouwen durven daar niet eens in te rijden.
Jol vind het prachtig :D :D

Nicole

Re: Vrouwen auto's en imago

Bericht door Nicole » 12 mar 2008, 15:29

Rico v Velzen schreef: en dan vragen aan de vrouwen die meelezen/posten. hoe kijken jullie dames tegen het fenomeen vrouwenauto aan ? Bestaat DE vrouwenauto in jullie ogen ? Of is dit een door mannen bedacht testesteron probleem ?
Naar mijn mening bestaan er zeker wel typische vrouwen auto's, ik heb wel eens opgevangen dat dames voorkeur geven aan een sedan uitvoering. Vanwege het gemak van de kofferbak... zeiden ze... dat klopt dan wel weer als ik kijk naar mijn auto :wink:

Verder krijg ik bij de term vrouwenauto's altijd van die paaseikleurige ienieminie kleine auto's op mijn netvlies, met de kinderen op de achterbank gepropt en de boodschappen die net niet in de kofferruimte passen... :lol:
Laatst gewijzigd door Nicole op 12 mar 2008, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mar 2008, 15:36

Mijn vriendin vindt een aantal auto's uiteraard 'lief'. Fiat 500, oude mini, je kent 't wel.

Maar echt cool vindt ze een Volvo 145 of 240 Station (met turbo) en met roadsters oid heeft ze niets. Mijn collega heeft ook een Z3M cabrio en ik vind dat een wijvenbak ja. Wel een spannende.

HSR

Bericht door HSR » 12 mar 2008, 15:46

Ben_968CS schreef:
romo schreef:Opvallend;

X5
Mini
1 serie
Mijn vrouw is van dat type, maar dan met een KJN. Ziet er fijn en fripsjes uit, al zeg ik het zelf.
Wat is een KJN?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 mar 2008, 16:04

goede vraag....

Alekzs

Bericht door Alekzs » 12 mar 2008, 16:07

Ik heb een bekende vrouwen auto ook wel kappersauto of homo gebakje genoemd: de MX5 (NA).

Ach iedereen gebruikt zijn auto op zijn eigen manier. Je kan ook als een vrouw rijden in een echte mannenbak (mm nou maak ik zelf ook al onderscheid).

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 mar 2008, 16:57

hugo schreef:
Wat is een KJN?
@Belg, spreek uit: Kaaa-Jen!

Ik heb de indruk dat vrouwen voornamelijk auto's beoordelen op de looks en dan met name de schattigheid, aaibaarheid en knuffelbaarheid. Auto's als Mini's, Swifts, Beetle's, etc vallen goed in de smaak.
Verder boeit het de meeste vrouwen echt niet wat de prestaties van de auto's zijn. Als de auto maar luxe is, iig van alle gemakken voorzien en genoeg ruimte heeft om schoenendozen en winkeltassen kwijt te kunnen. :lol:

RVV

Bericht door RVV » 12 mar 2008, 17:15

E60 M5 schreef:
Voor wat het waard is, kreeg heel veel complimenten voor de M5 van de vrouwen uit de straat.
Was dat met of zonder Tarzan string? :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 mar 2008, 17:34

GF haat stationwagons in ELKE uitvoering hoe luxe ook.En ze haat de kleur geel, want in haar geboorteplaats is elke minitaxi geel.... Alles met kofferbak kan haar waardering wel hebben(Peugeot 607 bijv ook)en een nieuwe Mini vind ze wel leuk, maar het liefst een Ford F150pickup, Nissan Patrol of Toyota Landcruiser en niet die directeurenbak van mij(zo noemt ze mijn boot)

Ze is iig wél eerlijk en niet echt van de BMW :lol:
Laatst gewijzigd door Robin op 12 mar 2008, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mar 2008, 17:34

Rico v Velzen schreef:
E60 M5 schreef:
Was dat met of zonder Tarzan string? :lol:
eneuh wat voor straat was dat :roll: veel remlichten kleuren? :wink:

Wint

Bericht door Wint » 12 mar 2008, 19:01

MINI = inderdaad echt een vrouwenauto! :D
Heeft wel als bijkomend voordeel dat omdat de meeste MINI-rijders een handje opsteken naar elkaar, er elke dag zeker 4 vrouwtjes lief naar me zwaaien. 8) :wink:

Bort

Bericht door Bort » 12 mar 2008, 19:15

Mercedes SLK

Dutch

Bericht door Dutch » 12 mar 2008, 21:39

Bij de Albert Heijn zetten vrouwen altijd per ongeluk hun boodschappenkarretje achter mijn ST'tje.

"O nee, sorry! Die daar is van mij!"

En dan wijzen ze naar een zwarte Micra, Clio, Corsa, etc. even verderop.

Zegt dat genoeg? :P

En dan moet ik me beheersen om niet ergens met een knipoog naar te wijzen en te zeggen 'En deze is van mij!'

*kucht*

Plaats reactie