De setting veranderd de snelheid waarmee het middendiff locked en unlocked (en dus niet wat soms wordt gesuggereerd de koppelverdeling tussen de voor en achteras. Deze is altijd 50/50, wat de setting ook is).
Tarmac setting locked (spert) snel en de auto voelt dan ook heel direct aan m.b.t. wijziging in gaspendaal stand / vermogen. Snow setting spert langzaam, houdt het diff langer open en de auto voelt dan ook meer aan als een 4WD met een "visco" diff. Je merkt gewoon dat het diff trager reageert.
Markk houdt van direct reagerende auto's en (laat tot nu toe) dus altijd alles in tarmac staan. Ook als het kledder nat is buiten en hij een potje gaat driften. Resultaat is superdirect, beetje hard insturen -> onderstuur, midden in de bocht op het gas -> overstuur en elke mm meer of minder van het gaspendaal is reactie van de auto op meer/minder overstuur.
Maar...de laatste tijd krijg ik steeds meer vertrouwen in de auto (en mijn eigen kunnen) en wordt ik ook steeds "wilder" met de auto. Kom harder op bochten aanrijden en wil hoger in de snelheden drifts inzetten. Resultaat is dan dat ik vaak TEVEEL onderstuur heb aan het begin van de bocht en dus te lang moet wachten met vermogen erop zetten om full-lock dwars de bocht uit te komen

Dus toch maar wat gaan experimenteren in de regen met de "gravel" stand. Het lijkt of de auto minder onderstuur heeft aan het begin van de bocht. Dat is prima maar het gaat ook wat minder makkelijk en direct dwars op vermogen en das weer jammer. Wil je hem echt dwars zetten dan zal je echt met de auto moeten gooien/smijten/flicken. Puur op vermogen gaat ie niet echt goed dwars meer en knalt ie gewoon heel licht oversturend de bocht uit. Supersnel natuurlijk, maar leuk is anders...
Andre drifte altijd met dat ding in de regen op "gravel" omdat ie op "tarmac" wel erg direct/snappy was. Maar goed, bij Andre liggen de snelheden waarop hij drift veel hoger en hij durft ongetwijfeld meer met de auto te gooien dan ik.
Vraag: Klopt het dat je als het middendiff minder snel locked in de bocht dat je dan minder onderstuur hebt. En zo ja, waarom is dan dan zo ?
PS: Het is een EVO 8 MR RS, dus geen (S) AYC maar mechanische sper/platen diffs voor, midden en achter...
Mark.