Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 aug 2007, 13:59

Tomaz schreef:Over die remblokken. Carbone Lorraine heeft niet alleen de RC6 in het assortiment maar ook de RC5 als ik het goed heb. Misschien is die wat milder voor straatgebruik?
Iemand die daar wat meer over weet die RC5? het gaat er mij om gebruik bij hoofdzakelijk dagelijks gebruik en misschien af en toe op een circuit...ik heb een hekel aan gepiep dus liever niet, is het dan het beste gewoon standaard BMW M blokken te gebruiken of is er iets beters wat niet peiept maar langer volhoud en beter remt? alhoewel de M's meestal wel goed remmen, maar als je dan eens naar een circuit of de Ring gaat dat je dan niet alles om hoeft te gooien, just in case dus.

Maar de RC6 is dus voor dagelijks piep piep...en als je zeg 1 a 2x per jaar eens een circuit op zou gaan niet echt een aanrader lees ik dat goed?
thx

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 11 aug 2007, 14:17

Je kan de RC6 blokken ook bij dutch power trading bestellen, zijn iets van een 10'tje duurder dan de DS2500's. ( Voor een E36 M3 iedergeval).

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 11 aug 2007, 14:38

Wat info in het duits over de Carbone Lorraine blokken
RC 5
Durchschnittlicher Reibwertkoeffizient: µ=0,40
Diese letzte Entwicklung im Rahmen der RC-Reihe
ist speziell für leichte Formelfahrzeuge oder hintere
Bremsen entwickelt worden um eine individuelle
Bremsbalance zu erreichen. Der RC5 besticht durch
geringen Materialverschleiß und einem
niedrigen Geräuschniveau.

RC 6
Durchschnittlicher Reibwertkoeffizient: µ=0,50
Ein Bremsbelag für verschiedenste Anwendungs-
möglichkeiten im Rallye- und Rundstreckenbereich.
Seit 6 Jahren in vielen Rennserien bekannt und nicht
zuletzt dank der unproblematischen Handhabung
ist der RC6 sehr erfolgreich und effizient.
Für den RC6 ist Rennbremsflüssigkeit notwendig.

RC 8R
Durchschnittlicher Reibwertkoeffizient: µ=0,60
Diese Belagmischung ist für extreme Rennbedingungen
entwickelt worden und wird in hochkarätigen Renn-
fahrzeugen verschiedener Serien (WRC, WTTC,
ZA V8, GT) erfolgreich verwendet. Empfohlene
Verwendung auch in Gruppe A-Bremsanlagen mit
Rennbremsflüssigkeit mit einem Siedepunkt von >300° C.
Verglichen mit dem RC 6 ist der Materialverschleiß
beim RC8R noch geringer. Zur optimalen Wärme-
ableitung sind in der Trägerplatte hitzeableitende
Kanäle eingefräst ohne die Festigkeit des gesamten
Klotzes zu vermindern.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 11 aug 2007, 14:39

Nee niet echt.

RC5 zijn ook van sintermetaal en dus waarschijnlijk ook niet echt stil.

Wat CL info

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 11 aug 2007, 14:43

Via www.dutchpowertrading.nl zijn ze goedkoper dan via de link van Bert.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 aug 2007, 16:23

hm, dus de RC5 is ook niet straat geschikt? maar voor lichte formule wagens...dus alle RC types zijn echt voor het betere werk maar niet voor op straat? komt het daar eigenlijk op neer?

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 11 aug 2007, 16:37

Dick verkoopt ze ook, misschien dat er er meer over weet te vertellen?

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 11 aug 2007, 17:20

Michel Pol schreef:Via www.dutchpowertrading.nl zijn ze goedkoper dan via de link van Bert.

Michel
Zei ik al! ;)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 11 aug 2007, 18:36

Andre schreef:Dick hoekendijk movit nederland. Hij kan die blokken ook voor orginele remklauwen verkrijgen. Dus geef hem belletje. Remblokken zijn NIET geschikt voor dagelijks gebruik dus alleen even voor een trackday monteren. Misschien wat driving fun group buy korting:)
Dick is aan zet :D

Doe mijn maar een setje aan de voorzijde :wink:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 11 aug 2007, 23:54

Marc RS4 schreef:Zijn ze dr ook voor de RS4 B7? evt een website?
De website van Dick is:

http://www.movit-nederland.nl/htmlpages/home.php

Ik denk dat ze wel leverbaar moeten zijn voor de RS4.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 12 aug 2007, 09:11

Volgens Sandtler.de leverbaar voor de RS4 vanaf bouwjaar '05.

http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... n/audi.htm

Topic over Carbone Lorraine op een bekend forum, met een bekende topicstarter ;) Veel meer info kon ik er niet over vinden.

http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=2&i=8921&t=8921

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16655
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 11 mar 2008, 21:36

Vandaag de PFC carbon metallic blokken besteld voor de STI, op de originele Brembo schijven. Heb gekozen voor de 97 variant, niet te hardcore.

Iemand al ervaring met dit blok?

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 11 mar 2008, 21:45

Wij racen met pfc 01 compound voor heb ook wel met 97 gereden.

Een super remblok. Maak alleen je velgen op tijd schoon. Laat het niet aankoeken je krijgt het er dan niet meer af.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16655
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 11 mar 2008, 21:49

Die tip kreeg ik ook net ja.

Ben heel benieuwd, blok is ongeveer even duur als een Ferodo DS2500 maar schijnt stukken beter te zijn.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 mar 2008, 22:19

ik heb net Ferodo 3000? besteld van Heek zei die waren ook goed, en hij zij ...ook maar betellen? hm...heb maar ja gezegd :roll: ach probeer ze gewoon...dus ff afwachten.

rij nu nog met de HPS hawk die iets beter worden? schijnbaar iets langer nodig om meer 1 te worden met een gebruikte remschijf? terwijl de RC6 meteen alles schoon maakte en de schijf opruwde(opvreet waarschijnlijk?)

wilde daar na de HP Plus betsellen maar nu dus eerst de 3000...

hm...lees nu net
De DS 3000 is in geen geval geschikt voor straat gebruik.
:?:
Laatst gewijzigd door GTRene op 11 mar 2008, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16655
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 11 mar 2008, 22:20

Waarom de DS3000?

Dat is een behoorlijk hardcore blok, ga je veel het circuit op?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 mar 2008, 22:27

partyondude schreef:Waarom de DS3000?

Dat is een behoorlijk hardcore blok, ga je veel het circuit op?
nee inderdaad, ik lees nu net
De DS 3000 is in geen geval geschikt voor straat gebruik.
ik dacht dat het toch voor straat/track was...hm, damn als ik dat geweten had had ik beter de HP Plus wat ik al wilde bestellen kunnen nemen, maar was in een bepaalde bui :lol:
Ik zal hem wel eens bellen, als ie ze nog niet heeft of ie de bestelling kan veranderen...

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16655
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 11 mar 2008, 22:32

Als je dan toch voor Ferodo wil gaan, neem dan de DS2500. Die heb ik er nu onder, echt geen slecht blok maar lees zoveel goede dingen hier over PFC, dat ik dat zelf eens wil ervaren.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 mar 2008, 22:38

die PFC ken ik helemaal niet...

maar moet zeggen over Hawk dat ik het wel een heel mooi afgewerkt blok vind gelijk aan standaard ook met een laagje echterop en een klemveer voor in de remzuiger...de HPS dus ik hoop da de HP Plus ook zo mooi is afgewerkt...de HPS klappert of piept ook niet, maar mag iets meer bite hebben.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12612
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 11 mar 2008, 23:03

ik heb nu blokken van Cobalt friction, bekend bij iemand?
Het zijn carbon ceramic blokken en werden me aanbevolen door LG motorsport uit de states.
Die gasten racen heel veel en als je naar hun site gaat hebben ze veel filmpjes van in en buiten de auto van de races die ze rijden.
Ze piepen als de neten maar de eerste indruk die ik heb is dat ze erg goed remmen.
Cor heeft met mijn auto op zandvoort gereden en was erg onder de indruk van de remmen.
Ze maken trouwens voor heel veel merken auto`s blokken dus met de dollar stand kan dat wel eens interessant zijn.

Grtz,Hanz06 :wink:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12612
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 11 mar 2008, 23:06

GTRene schreef:die PFC ken ik helemaal niet...

maar moet zeggen over Hawk dat ik het wel een heel mooi afgewerkt blok vind gelijk aan standaard ook met een laagje echterop en een klemveer voor in de remzuiger...de HPS dus ik hoop da de HP Plus ook zo mooi is afgewerkt...de HPS klappert of piept ook niet, maar mag iets meer bite hebben.
Die hawk hps is goed voor in de stad, maar voor de rest is het bagger.
Een uurtje op zandvoort en twee weken sportief straatgebruik en ze waren weg. :cry:

grtz,Hanz06 :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 mar 2008, 23:37

Inderdaad ik ben ook bang dat als ik met de HPS het circuit op ga ze net als de standaard misschien niet na een half rondje maar wel na 1 ronde al minder worden qua remkracht :(
Maar die wat jij nu noemt uit de states ken ik ook niet maar zo te horen sportblokken voor circuit gebruik...
Maar hoe is de afwerking? beter dan CL RC6? of ook wat klapperen...piepen vond ik niet het ergste (ook niet leuk maarja)

trouwens de Hawk HP Plus hoor ik van de subaru rijders wel redelijke verhalen over :roll: tuurlijk tis geen top voor circuit maar kan er tussen in liggen.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16655
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 11 mar 2008, 23:40

Wat boeit het nou hoe een blok afgewerkt is of dat je wat piepgeluiden hoort?

Remmen moet dat ding :twisted: Ik heb al aardig wat remblokken getest op m'n Brembo schijven en ben erachter gekomen, hoe verassend, dat goedkoop absoluut duurkoop is!

Wil je goed kunnen remmen, dan moet je gewoon in de buidel tasten, simpel.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6831
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 12 mar 2008, 00:58

Andre schreef:Wij racen met pfc 01 compound voor heb ook wel met 97 gereden.

Een super remblok. Maak alleen je velgen op tijd schoon. Laat het niet aankoeken je krijgt het er dan niet meer af.
Met Dasty van de Wibra krijg je ze misschien nog wel schoon. :wink:

Wereldspul om je velgen te reinigen en kost geen drol........wel de gele nemen:
[img:169:225]http://home.versatel.nl/annemien/ozze/d ... sty_04.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 mar 2008, 13:04

PFC01 heb ik ook op de gele M3 zitten icm AP klauwen en schijven. Dat remt als een idioot maar ik denk dat het voor straatbanden echt overkill is, ABS draait overuren zeg maar. Werkt beter met full slicks.

Straatbanden / semi slicks denk ik dat PFC97 een betere combi is.

Ik vind ze qua prijs ook nog wel redelijk te behappen die PFC dingen. Ik ben voor de voorblokken (AP) zo'n 220 euro kwijt en voor de achterblokken 235 euro. Wel frappant dat achter duurder is terwijl dat kleinere blokken zijn.

Detail is ook dat er achter wel van die klemmen op zitten waardoor ze minder klapperen maar goed die piep en vreetgeluiden hou je nog steeds.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hielke en 6 gasten