Wegmisbruikers: Waar ligt de grens?
-
- RVV
En dan zeg ik: dit ging toevallig goed, maar dit filmpje had al 10 keer eerder tot een einde kunnen komen. Die agenten deden 1 ding echt fout en dat was tijdens de langzame actie van die crimineel. Daar hadden ze hem echt vol moeten rammen, opduwen en omduwen. Ze reden daar ook een hele verkeerde lijn, waardoor de benz makkelijk uitliep bij het invoegen.
haha mee eens, maar dan hadden ze een dure camera auto in de poeier geramd.. Zo slim zijn ze ook wel weer, stel lutsers.
-
Misschien ooit opgevallen dat ze hier in NL geen Bullbars voorop politiewagens hebben zitten? Je schakeld jezelf alleen maar uit.Rico v Velzen schreef:En dan zeg ik: dit ging toevallig goed, maar dit filmpje had al 10 keer eerder tot een einde kunnen komen. Die agenten deden 1 ding echt fout en dat was tijdens de langzame actie van die crimineel. Daar hadden ze hem echt vol moeten rammen, opduwen en omduwen. Ze reden daar ook een hele verkeerde lijn, waardoor de benz makkelijk uitliep bij het invoegen.
haha mee eens, maar dan hadden ze een dure camera auto in de poeier geramd.. Zo slim zijn ze ook wel weer, stel lutsers.
- Dennis Cavallino
So true. Daarom praat ik Geelhoeds opmerking en 't gedrag van die crimineel ook niet goed. Maar ik kan me voorstellen dat die vent heeft gedacht: als het thuis werkt, werkt het hier vast ook.Marcel van Meerbeek schreef:Je vergeet 1 ding Cav.
In dat soort landen geven ze je bij dat soort inhaalacties de vrije ruimte. Een gemiddelde Nederlander zet liever groot licht aan en rijdt zichzelf dood, dan dat hij als een wijs man eieren voor z'n geld kiest.
Mozes kreeg ook de zee open, door er heel hard op af te hollen!!

- Dennis Cavallino
- Geelhoed
Bekijk het even, ik deel mijn ervaringen van zulke inhaal acties op de balkan. Is verder niks ten opzichte van Macboy, ik dacht het aan te halen omdat hij uit die regio komt, en het me logisch leek dat hij het verkeersgedrag kon plaatsen.Dexter schreef: Als je dat niet snapt had je de opmerking beter niet kunnen plaatsen.
Dergelijke inhaalacties komen overal ter wereld voor en beperken zich niet tot Macedonië of buurlanden.
Dat je deze opmerking plaatst als reactie op de post van Ilija, zonder via een smiley aan te geven dat je het mogelijk grappig bedoelt, is naar mijn mening op het randje.
Respect voor elkaar is op DF een eerste vereiste!
- Geelhoed
- Geelhoed
Ik bedoel maar.Dennis Cavallino schreef: In Polen rijdt iedereen zo op 2-baans wegen. Haalt er een tegenligger in, dan seinen ze niet, maar rijden ze zelf door de berm. Geen leugen, is gewoon echt zo daar. Dus die vent weet enigszins wat 'ie doet, dat het fout is, daar hoeven we niet over te discussieren.
-
Wat heeft de achtervolging van een crimineel die op de vlucht is te maken met het programma wegmisbruikers?
Format van wegmisbruikers:
In dit programma worden wegmisbruikers aangepakt. Aan de hand van videobeelden van Bureau Verkeershandhaving, confronteert presentator André van der Toorn samen met landelijk verkeersofficier van justitie mr. Koos Spee automobilisten, motorrijders, vrachtwagenchauffeurs en fietsers met de mogelijke gevolgen van hun gedrag in het programma ‘Wegmisbruikers’.
Gemiddeld komen er op de Nederlandse wegen elke dag drie mensen om het leven. Onder jongeren vormen verkeersongevallen zelfs de belangrijkste doodsoorzaak. Veel ongevallen worden veroorzaakt door irritaties tussen weggebruikers. Deze irritaties leiden tot gevaarlijke verkeersovertredingen en tot fysiek en verbaal geweld op straat. ‘Wegmisbruikers!’ ‘rijdt mee’ met de diverse politiewagens en plukt de wegmisbruikers er uit voor een confrontatie met zichzelf.
Format van wegmisbruikers:
In dit programma worden wegmisbruikers aangepakt. Aan de hand van videobeelden van Bureau Verkeershandhaving, confronteert presentator André van der Toorn samen met landelijk verkeersofficier van justitie mr. Koos Spee automobilisten, motorrijders, vrachtwagenchauffeurs en fietsers met de mogelijke gevolgen van hun gedrag in het programma ‘Wegmisbruikers’.
Gemiddeld komen er op de Nederlandse wegen elke dag drie mensen om het leven. Onder jongeren vormen verkeersongevallen zelfs de belangrijkste doodsoorzaak. Veel ongevallen worden veroorzaakt door irritaties tussen weggebruikers. Deze irritaties leiden tot gevaarlijke verkeersovertredingen en tot fysiek en verbaal geweld op straat. ‘Wegmisbruikers!’ ‘rijdt mee’ met de diverse politiewagens en plukt de wegmisbruikers er uit voor een confrontatie met zichzelf.
- Dennis Cavallino
-
Okay, logische verklaring en dus was je opmerking niet respectloos bedoeld ook al kwam dat wel zo over.Geelhoed schreef:Bekijk het even, ik deel mijn ervaringen van zulke inhaal acties op de balkan. Is verder niks ten opzichte van Macboy, ik dacht het aan te halen omdat hij uit die regio komt, en het me logisch leek dat hij het verkeersgedrag kon plaatsen.Dexter schreef: Als je dat niet snapt had je de opmerking beter niet kunnen plaatsen.
Dergelijke inhaalacties komen overal ter wereld voor en beperken zich niet tot Macedonië of buurlanden.
Dat je deze opmerking plaatst als reactie op de post van Ilija, zonder via een smiley aan te geven dat je het mogelijk grappig bedoelt, is naar mijn mening op het randje.
Respect voor elkaar is op DF een eerste vereiste!
Blijkbaar is internet daar af en toe dus net iets te plat voor.
Tip: Met het plaatsen van een smiley kun je zoiets in de toekomst gemakkelijk voorkomen.

Laatst gewijzigd door Dexter op 11 mar 2008, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik bedoelde dat ze later de auto (en niet de dief) zo op hadden kunnen halen nadat ie ergens geparkeerd was.luco hornsveld schreef: Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar je zegt dat ze hem later zo op hadden kunnen pakken vanwege het volgsysteem, en dat is dus per definite niet zo.
Die autodief had, als ie weggekomen was, naar mijn mening geen meter meer dan strikt nodig was gereden met die auto.

-
- Dennis Cavallino
- DDX
de achtervolging stoppen, tja de auto kwam in het begin al met 200km/u voorbij ?
vlak erachter blijven met geluid en zwaailicht heeft dan misschien ook wel nut om andere mensen te waarschuwen ?
en als ze met lage snelheid erachter rijden, rammen gaat weinig effect hebben behalve zoals eerder genoemd je eigen auto slopen misschien ?
(en misschien waren ze bang dat er wapens aan boord waren?)
die scenic bestuurder die zo oplettend was, wou volgens mij gewoon afslaan ?
er is ook weer flink geknipt trouwens (vooral bij oversteken kruispunten
)
vlak erachter blijven met geluid en zwaailicht heeft dan misschien ook wel nut om andere mensen te waarschuwen ?
en als ze met lage snelheid erachter rijden, rammen gaat weinig effect hebben behalve zoals eerder genoemd je eigen auto slopen misschien ?
(en misschien waren ze bang dat er wapens aan boord waren?)
die scenic bestuurder die zo oplettend was, wou volgens mij gewoon afslaan ?
er is ook weer flink geknipt trouwens (vooral bij oversteken kruispunten