Wegmisbruikers: Waar ligt de grens?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dexter

Wegmisbruikers: Waar ligt de grens?

Bericht door Dexter » 10 mar 2008, 12:52

http://www.dumpert.nl/mediabase/44392/3 ... ikers.html

Wat mij betreft is er nu een grens overschreden.
Achtervolgen is tot daar aan toe, maar om na afloop van deze achtervolging te gaan zeggen dat er geen ongelukken gebeurd zijn omdat de andere weggebruikers zo goed hebben opgelet is natuurlijk grote onzin.
Het ging allemaal zo snel dat de meeste geen tijd hadden om bewust te anticiperen of reageren op die gast in de Mercedes.
Meer een kwestie van geluk dat er geen doden zijn gevallen al je het mij vraagt.
Als dit alles is gedaan zodat Ome Koos het Nederlandse volk kan laten zien dat zijn mannen niet voor een kleintje vervaard zijn dan is hij niet goed bezig.
Deze achtervolging had gestaakt moeten worden, ook al hield dat in dat ze de bekende crimineel niet te pakken hadden gekregen.
Het is gewoon het risico niet waard dat er daardoor doden en/of gewonden vallen.

Marc R

Bericht door Marc R » 10 mar 2008, 12:55

Dex,

Mijnsinziens zitten ze bij de KLPD allemaal met kwijl om hun mond te vlassen opdat er een "wegvlucht".

Dan kunnen ze eindelijk weer es lekker raggen achter de zwaarste criminelen van Ned aan namelijk de automobilisten.

Hard latje en scheuren van onze centen...

En ja, ik heb een HELE slechte kijk op de nederlandse hermandad. :(

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 10 mar 2008, 12:58

Gestaakt worden?

Dan zou je als crimineel dus door op oosteuropeesche wijze in te halen kunnen ontkomen?
Gelukje dat vele van dat soort lui die rijstijl al machtig zijn.....

Michel P

Bericht door Michel P » 10 mar 2008, 12:59

Idd, een autodief proberen te pakken en zo absurd veel risico's nemen en het dan uiteraard goed gaan praten is achterlijk.

Alsof je een op een juwelendief gaat schieten in een drukke winkelstraat...........

Je ziet dat KooSSpee blind is voor alles en iedereen die 1km de max overschreid, want OOO wat een gevaarlijke gek ben je dan. Maar ome Uber agent aka superman staan boven de wet en zijn zo goed getraint dat er geen gevaar is........ al zou men goed kunnen sturen, door het opjagen maakt de vluchtende auto zulde absurde akties dat dit ook een signaal moet zijn de achtervolging te staken. En op het moment dat die gast stapvoets aan het rijden is, er gewoon achter blijven rijden ipv ala VS cops de auto te rammen :-(

Kneuzen....... zijn het.

Michel

Knot

Bericht door Knot » 10 mar 2008, 13:02

Dit was wel erg gek hoor hadden zomaar een paar in de kist kunnen eindigen :shock:

Wat ik dan niet snap is dat ze m niet 180 om tikken als ze dan in de buurt zijn.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 10 mar 2008, 13:02

Die Mischa heeft mijn rijbewijs nog ooit 10 dagen op zijn bureau gehad liggen vanwege 187km/u op een verlaten autoweg, oh oh oh wat was dat wel niet gevaarlijk en onverantwoordelijk. :evil:

Michel P

Bericht door Michel P » 10 mar 2008, 13:04

Peter Tunissen schreef:Die Mischa heeft mijn rijbewijs nog ooit 10 dagen op zijn bureau gehad liggen vanwege 187km/u op een verlaten autoweg, oh oh oh wat was dat wel niet gevaarlijk en onverantwoordelijk. :evil:
Dan heeft hij mensen kennis :lol:

Michel

Niall

Bericht door Niall » 10 mar 2008, 13:08

Waarom niet achtervolgen zoals in andere landen buijv Engeland. Wordt het te gevaaarlijk om iemand achterna te zitten dan een helicopter inzetten die de betreffende persoon volgt totdat die staande gehouden kan worden door bv: spijkermat of blokkade op de weg.

Krijg als ik dat filmpje zie denk ik meteen aan Need For Speed waarbij je ook van de politie moet wegrijden ten alle kosten. :lol:

Tom

Bericht door Tom » 10 mar 2008, 13:09

Wat mij opviel is dat ze halverwege zeggen "de agenten zijn getraind op dit soort situaties en hebben vaker met dit bijltje gehakt, ze houden het hoofd koel". Alsof er van hun kant niks fout kan gaan en ze het zaakje onder controle hebben en gewoon hun werk doen.
Ondertussen roepen ze over de Mercedes dat deze de meest belachelijke acties uithaalt die allemaal maar 'net goed' gaan, dat de auto levensgevaarlijk over de weg slingert en nog meer van dat soort kreten.

Die tegenstelling vind ik zo belachelijk groot, ga dat een kind wijsmaken denk ik dan.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 mar 2008, 13:19

Peter Tunissen schreef:Die Mischa heeft mijn rijbewijs nog ooit 10 dagen op zijn bureau gehad liggen vanwege 187km/u op een verlaten autoweg, oh oh oh wat was dat wel niet gevaarlijk en onverantwoordelijk. :evil:
Helemaal verlaten was die weg dus ook niet :lol: , net de verkeerde achter je in het holst van de nacht of zo :lol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 10 mar 2008, 13:19

In veel gevallen laten ze zo'n gek ook gewoon gaan. Het is aan de coordinerend diender op de centrale om te bepalen of men een achtervolging mag inzetten? Deze had ze echt moeten terug fluiten.

In dit geval vind ik het buitengewoon amateuristisch om deze kerel op deze manier tot risico's te dwingen. Op het filmpje zie je al enkele keren een politievoertuig langs de kant staan, dus zijn ze ook prima in staat om alle vluchtwegen af te sluiten.

Op dit soort wegen is eventjes een tikkie geven is natuurlijk uit den boze, al was het alleen maar omdat het politievoertuig zelf geen ruimte heeft om na die tik uit te wijken....daarbij is het echt overal behoorlijk druk.

Ze hebben idd de grens overschreden...maarja fouten worden overal gemaakt en vanaf mijn kantoorstoel is lekker makkelijk praten.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 mar 2008, 13:24

Scotsman schreef:Waarom niet achtervolgen zoals in andere landen buijv Engeland. Wordt het te gevaaarlijk om iemand achterna te zitten dan een helicopter inzetten die de betreffende persoon volgt totdat die staande gehouden kan worden door bv: spijkermat of blokkade op de weg.
Als het financieel zou kunnen dat hingen er denk ik 27 helikopters permanent in de lucht van alle regio/klpd en BVOM.
Dit soort achtervolging zie je volgens mij voornamelijk in de grensstreken. De tactiek om dit soort criminelen die te laten ontkomen zou denk ik goed afgestemd moeten worden met de Duitse en Belgische politie.

Luco

Bericht door Luco » 10 mar 2008, 13:35

Vind dit een hele lastige.

We lopen constant te zeiken dat ze alleen maar laseren en automobilisten lastig vallen, en soms zeiken we terecht.

Nu gaan ze iemand achterna die dus een auto heeft gestolen, is het ook weer niet goed.

Kijk er nu eens naar met de ogen van, het is jouw auto die gestolen is die ze achterna zitten?
Op het moment dat ze dan de achtervolging staken is het ook weer niet goed.

Lastig vind ik het

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 10 mar 2008, 13:50

romo schreef:Helemaal verlaten was die weg dus ook niet :lol: , net de verkeerde achter je in het holst van de nacht of zo :lol:
Nee, toen had hij nog een leren broek aan en stond hij in de bosjes bij een of andere afwerkplek met zijn lasergun te spelen. ;)

Ah, ik vond net nog mijn bezwaarschrift tegen de invordering van mijn rijbewijs. :lol:
Geachte mijnheer xxxxxx,

Enige tijd geleden ben ik gelaserd en staande gehouden aan de N280 te Baexem. Ik zou maar liefst 187km/u gereden hebben waar 100km/u is toegestaan. Ik laat u echter weten dat ik mij normaal altijd keurig aan de geldende maximumsnelheid houd. In dit geval was echter sprake van een uitzonderingssituatie.
Ik reed namelijk op de genoemde N280 langs een ter plaatse bekend staande homo-ontmoetingsplaats. Zoals gewoonlijk reed ik op die weg netjes 100km/u. Echter, op dat moment zag ik een jongeman, gekleed in een zwarte leren broek met bijpassend leren jack een langwerpig voorwerp op mij richten. Op dat moment bedacht ik mij geen tweede keer en trapte het gas diep in om mij uit de voeten te maken. Pas later zag ik dat deze jongeman behoorde bij de regiopolitie en dus waarschijnlijk niet naar deze plek gekomen was om aan zijn gerief te komen, althans niet op dat moment.
Bezien in het licht van deze omstandigheden beroep ik mij dan ook op overmacht en vraag u van verdere vervolging af te zien.

Hoogchtend,
Laatst gewijzigd door Peter Tunissen op 10 mar 2008, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 10 mar 2008, 14:01

Tja, te gevaarlijk is het wel. En aan de andere kant kun je iedere dief wel laten gaan. Als hij maar gek genoeg rijdt gaat hij vanzelf vrijuit?

Wat ik niet snap is dat toen die wagen een tijdje rustig reed, dat ze hem geen megaknal van achteren hebben gegeven. Afschrijven die handel, whiplash als voorstraf zodat hij nog lang mag genieten. Want de waarschijnlijke celstraf van 2 uur met HDTV en Playstation 3 stelt geen fluit voor. Achtervolging deel II had ook gelijk achterwege kunnen blijven.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 10 mar 2008, 14:02

Ja dat helpt lekker....jij radiateur lek, hij alleen een geknikte achterkant :D

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mar 2008, 14:09

Inderdaad belachelijke achtervolging om het "goed" te praten...dat hadden ze anders moeten doen, en hun inschatting of rijvermogen staat hier buiten, je kan beter zeggen dankzij het rijvermogen en inzicht van het overige nergens van afwetende verkeer heeft daaraan bij gedragen dat er geen ongelukken zijn gebeurt...
wel goed dat ze hem gepakt hebben natuurlijk, maar had duidelijk levens kunnen kosten van mede weggebruikers, en das heel wat anders dan op een lege weg 200 rijden, deze video actie kan ik me voorstellen als crimineel rijgedrag, en dat voor beide, zowel de politie als de crimineel, de politie had beter moeten weten.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 10 mar 2008, 14:41

Het feit dat die kleine SBS6 rat "de agenten zijn getraind op dit soort situaties en hebben vaker met dit bijltje gehakt, ze houden het hoofd koel" zegt geeft wel aan dat hij dondersgoed weet dat dit eigenlijk niet goed te praten is, dat de agenten zelf ook onverantwoord bezig zijn.

Het pakken van een autodief is het niet waard om meerdere mensen in levensgevaar te brengen. Bovendien is er ook nog geknipt in die uitzending (bij de kruispunten bijv.). Ik vermoed dat de agenten daar zelf ook niet een al te fraaie manoevres hebben uitgehaald.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 10 mar 2008, 15:06

Volgens mij hebben er een paar tegenliggers schade gereden. Bermpje in/stoeprandje op doet geen goed aan de ophanging/velgen.

Dat ze een crimineel niet zomaar laten gaan is een goede zaak, ik zie ze daar liever achteraan gaan dan achter iemand die verder niets op zijn geweten heeft.
De manier waarop, had anders gemoeten. Zoals Marcel al zei, wegafzetting had moeten lukken.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 10 mar 2008, 15:23

Ik ben blij dat ik daar op dat moment niet met vrouw en kinderen reed. Een hartverzakking zou nog 't minst erge gevolg zijn van de capriolen van de autodief.

De politie ging erg ver, zo ver zou ik niet gegaan zijn. Maar dat is ook logisch.

Het commentaar van krulsmurf is echt tenenkrommend... Dát zouden ze van mij per direct mogen verbieden. Hak dat opgeheven vingertje er maar af!

Hans

Bericht door Hans » 10 mar 2008, 15:24

Deze idiote aktie is helemaal niet goed te praten. Als ze met 200+ op de provienciale weg een fietser plat hadden gereden, of met 160+ een voetganger in de bebouwde kom, zouden ze dan ook de beelden uit hebben uitgezonden? Van mij mogen er kamervragen gesteld worden over deze levensgevaarlijke "werkwijze", mag Koos S met vervroegt pensioen en die vieze dwerg met zijn walgelijke progamma van de buis.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mar 2008, 16:46

Onverantwoorde en onacceptabele achtervolging.

Dat geldt overigens ook voor het commentaar van Geelhoed en Luco. Beetje de realiteit uit het oog verloren?

Die auto had niet zo gereden als ie niet zo werd achtervolgd. Daardoor ontstaat er onacceptabel gevaar voor overige weggebruikers en moet de achtervolging gestaakt worden.

Dit betekent niet dat de dader uit het oog wordt verloren. Er zijn dan nog 300 andere manieren om zo'n gast te pakken.

Waarom lezen jullie in deze commentaren dat wij vinden dat ie maar ongestraft moet blijven? Lekker nivo weer :?

Daarbij snap ik heus wel dat de agenten vanwege de adrenaline niet meer kunnen nadenken. De chauffeur uit dit filmpje ken ik wel van andere filmpjes.

Die kicked hier gewoon op helaas. Wel begrijpelijk. Als ie dan in een situatie komt, kan ie niet meer logisch nadenken en het enige wat ie wil is hem pakken.

Het instinct is dus prima, helaas de uitvoering niet. Zo iemand moet door anderen worden teruggefloten (o.a. collega's ernaast).

Wel vermakelijke beelden nu er gelukkig niemand ernstig gewond lijkt te zijn geraakt :)

Rupie

Bericht door Rupie » 10 mar 2008, 17:31

Schering en inslag als je regelmatig wegmisbruikers of blik op de weg kijkt. Blijkbaar kan de politie wel dit soort risico's nemen. Ik ben een voorstander van het Duitse model en het weggedrag van de gemiddelde Duitser. :mrgreen:

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 10 mar 2008, 18:01

Achtervolging staken en op afstand met dat onopvallende ding er achteraan, had dat niet gekund?

De getoonde manier vind ik nou niet echt een beste, had daar niet graag daar met een Fiatje Panda of iets soortgelijks zo`n politieauto op een driebaans gemaakte tweebaansweg op me af zien komen...

Luuk

Bericht door Luuk » 10 mar 2008, 18:30

Een achtervolging met heel veel Amerikaanse trekjes! Scheelt meerdere malen gewoon niks! :o

Opsluiten, dit volk. Simpel en effectief.

Plaats reactie