Jappen - Poll
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Heb zelf nooit met een MX5 gereden, maar toevallig degene van wie ik destijds de Evo gekocht had, had ook nog een MX5 met Supercharger erop.
Als je een vergelijk wilt moet je het hem maar even vragen, hij rijdt nu Honda NSX en zit hier onder de nick NSX-RS (René Smeenk).
Overigens weet ik nog wel een zeer nette witte Evo-IV te koop met goede upgrades voor een nette prijs.
[img:1600:1200]http://img249.imageshack.us/img249/2939/img0057cq8.jpg[/img]
Als je een vergelijk wilt moet je het hem maar even vragen, hij rijdt nu Honda NSX en zit hier onder de nick NSX-RS (René Smeenk).
Overigens weet ik nog wel een zeer nette witte Evo-IV te koop met goede upgrades voor een nette prijs.
[img:1600:1200]http://img249.imageshack.us/img249/2939/img0057cq8.jpg[/img]
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
-
OnlineOpa
- Berichten: 6735
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Al die versies van de STi ken ik ook niet uit m'n hoofd, dat weet Stef[Stefan R] denk wel.Michel Huisman schreef:Opa heb je geen videomateriaal van zo'n Type R ? Of die van Scooby Leo misschien ? Verder las ik op http://www.sidc.co.uk/ dat die Redtop blokken hun beste tijd wel gehad hebben na +/- 70k miles. Klopt dat ? En een Type RA heeft ook DCCD , of niet soms ? Maar geen quick-rack ? lol..lekker verwarrend ook met al die verschillende versies door de jaren heen.Opa schreef::
De foto die hierboven staat is volgens mij ook Scooby Leo z'n auto....standaard zitten hier al een heleboel leuke dingen op[waaronder DCCD en korter stuurhuis], waardoor de auto zeker net zo leuk is om te rijden als een Evo.![]()

Ik weet dat de STi van Leo DCCD en quickrack heeft.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Toevallig een mooi artikel op PH over de Nissan Skyline GT-R R32
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=17688
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=17688
- Alekzs
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:58
- Locatie: Leeuwarden
Ik heb nu een 1.6je met turboRob Schouten schreef:Heb ik gehad, de 1.8 is een betere basis, supercharger rijdt stukken leuker (vermogen en koppel bij weinig toeren)Hendrik Kinderman schreef::idea: MX-5 met een turbopakketje op de 1.6???

Lukt niet met het budget, maar ik zou gaan voor een s2000 om te beginnen met invidia catback en testpipe, janken!!!
Of inderdaad een mx5 1.8 NBFL met SC.
- Arthur
- Berichten: 42809
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Op het eerst DF-project www.ringmazda.com kun je lezen hoe een MX5 echt snel wordt. In etappes. MX5 met turbo of compressor is best bangs for your bucks, denk ik. Maar ook een goeie Mx5 wordt prijziger dan een standaard Evo 5 RS.
Zelf heb ik binnen jouw budget de Skyline GTS-t op 't oog en de AE86 met 4AGE 20v blokkie erin. Erg mooi in balans allebei, maar compleet andere auto's. Eigenlijk moet je ze allebei hebben. Nissans zijn erg betrouwbaar. De Toyota's nog meer. Maar het blijft oud, je rijdt er hard mee en het gaat gruwelijk dwars. Dus een handtasje wisselgeld is natuurlijk wel handig om achter de hand te houden. Daarom allebei voor mij nog even niet.
Zelf heb ik binnen jouw budget de Skyline GTS-t op 't oog en de AE86 met 4AGE 20v blokkie erin. Erg mooi in balans allebei, maar compleet andere auto's. Eigenlijk moet je ze allebei hebben. Nissans zijn erg betrouwbaar. De Toyota's nog meer. Maar het blijft oud, je rijdt er hard mee en het gaat gruwelijk dwars. Dus een handtasje wisselgeld is natuurlijk wel handig om achter de hand te houden. Daarom allebei voor mij nog even niet.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Qua running cost is de mx5 veel goedkoper, verzekeren voor 170€ per jaar (WA en max 12k km) en wegenbelasting €80 - €87 per 3mnd.Dennis Cavallino schreef:Op het eerst DF-project www.ringmazda.com kun je lezen hoe een MX5 echt snel wordt. In etappes. MX5 met turbo of compressor is best bangs for your bucks, denk ik. Maar ook een goeie Mx5 wordt prijziger dan een standaard Evo 5 RS.
- Alekzs
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:58
- Locatie: Leeuwarden
Inderdaad ik heb hem WA verzekerd voor zelfs maar € 12,00 per maand! (via www.independer.nl)Rob Schouten schreef:Qua running cost is de mx5 veel goedkoper, verzekeren voor 170€ per jaar (WA en max 12k km) en wegenbelasting €80 - €87 per 3mnd.Dennis Cavallino schreef:Op het eerst DF-project www.ringmazda.com kun je lezen hoe een MX5 echt snel wordt. In etappes. MX5 met turbo of compressor is best bangs for your bucks, denk ik. Maar ook een goeie Mx5 wordt prijziger dan een standaard Evo 5 RS.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Alekzs
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:58
- Locatie: Leeuwarden
Je kan er wel wat leuks van maken hoor, maar dat vind ik hoor. Zoiets bijvoorbeeld:
[IMG:1000:650]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... 108_01.jpg[/img]
Wat vaak gedaan wordt is een low profile kit voor de lampen, ik vind het nog niet echt mooi.
[img:380:285]http://www.ilmotorsport.de/shop/product ... 1520_1.jpg[/img]
Echt veel turbokennis kan je vinden op http://www.miataturbo.net. Daar heb ik ook veel kennis vandaan gehaald. Een BEGi S kit is volgens mij heel populair nu, ik heb zelf de greddy kit.
[IMG:1000:650]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... 108_01.jpg[/img]
Wat vaak gedaan wordt is een low profile kit voor de lampen, ik vind het nog niet echt mooi.
[img:380:285]http://www.ilmotorsport.de/shop/product ... 1520_1.jpg[/img]
Echt veel turbokennis kan je vinden op http://www.miataturbo.net. Daar heb ik ook veel kennis vandaan gehaald. Een BEGi S kit is volgens mij heel populair nu, ik heb zelf de greddy kit.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Blijf het een leuk concept vinden en toch een beetje Lotus Elan bloed wat in de MX5 zit. De blauwe op de foto is gewoon erg fraai doordat e.e.a. clean is gehouden.Dennis Cavallino schreef:Klapkoplampen vind ik juist wel cool. 1.8-jes zijn goedkoop te scoren. Als Dieseltourist straks wat meer ervaring heeft met wat turbo-kitjes, dan wordt het interessant om ook eens naar zo'n Mx5 te gaan kijken als alternatief voor wat andere leuke stuurmansauto's.
Michel
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Die turbo kitjes kosten niets op ebay http://cgi.ebay.com/ebaymotors/mazda-mi ... 0006116011
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Die is voor de 1.6, dat blokje is min of meer al geschikt voor een turbo (hing ook, met turbo dus, in de 323) Olie aanvoer en retourleiding zit er bv standaard al op. Bij de 1.8 is het allemaal wat lastiger al is dat wel weer een beter basis als je verder wil uitbouwen (sterker dif, koppeling, chassis etc)Michel Pol schreef:Die turbo kitjes kosten niets op ebay http://cgi.ebay.com/ebaymotors/mazda-mi ... 0006116011
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Wat voor een vermogen haal je daarmee uit een 1.6L? Zou je met een KMS ecu er meer uithalen? Wel een leuk low budget racer/ringer karretje dan.Rob Schouten schreef:Die is voor de 1.6, dat blokje is min of meer al geschikt voor een turbo (hing ook, met turbo dus, in de 323) Olie aanvoer en retourleiding zit er bv standaard al op. Bij de 1.8 is het allemaal wat lastiger al is dat wel weer een beter basis als je verder wil uitbouwen (sterker dif, koppeling, chassis etc)Michel Pol schreef:Die turbo kitjes kosten niets op ebay http://cgi.ebay.com/ebaymotors/mazda-mi ... 0006116011
Michel
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Je kan er veilig ~150pk uithalen, als je meer wil dan heb je andere injectoren, motormanagement, dif, koppeling, uitlaat en remmen nodig.Michel Pol schreef:Wat voor een vermogen haal je daarmee uit een 1.6L? Zou je met een KMS ecu er meer uithalen? Wel een leuk low budget racer/ringer karretje dan.Rob Schouten schreef:Die is voor de 1.6, dat blokje is min of meer al geschikt voor een turbo (hing ook, met turbo dus, in de 323) Olie aanvoer en retourleiding zit er bv standaard al op. Bij de 1.8 is het allemaal wat lastiger al is dat wel weer een beter basis als je verder wil uitbouwen (sterker dif, koppeling, chassis etc)Michel Pol schreef:Die turbo kitjes kosten niets op ebay http://cgi.ebay.com/ebaymotors/mazda-mi ... 0006116011
Michel
Als je een 1.8 neemt heb je al een beter dif, koppeling, remmen en een stijver chassis (en standaard ~140pk)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten