je auto reed lekker hemmes
cupra V/D velden
-
jaap-cupra
-
Marc R
Waar was dat Dennis? CBR 07?Dennis Schroyen schreef:Is zo!romo schreef:Mooie verhalen, vergeet niet; er is altijd baas boven baas ( wie en welke auto dat ook moge zijn).........................
Marc's RS4 1x tegenkomen en ik weet weer waar ik voor kan sparen...
Turbo's en kompressoren, zoveel mogelijk!![]()
- Downforce Dennis
Nee, maar de specs en een filmpje van je RS4 zijn me in het achterhoofd blijven hangenMarc RS4 schreef:Waar was dat Dennis? CBR 07?Dennis Schroyen schreef:Is zo!romo schreef:Mooie verhalen, vergeet niet; er is altijd baas boven baas ( wie en welke auto dat ook moge zijn).........................
Marc's RS4 1x tegenkomen en ik weet weer waar ik voor kan sparen...
Turbo's en kompressoren, zoveel mogelijk!![]()
Gaat mijn broodje pita het niet tegen redden
Kom je naar de 08 editie?
- Downforce Dennis
-
Paul
-
Andre
Prachtig discussie op seat online.
Die JD zegt van alles maar eigenlijk net niks in zijn reactie.
Ach mooi chippen allemaal. Tis meestal piek vermogen had ik ook in mijn evo s. Je voelt heel even de power. Dan regelt die hem terug. Ik had destijds 370pk in een evo. Een 343pk m3 bleef gewoon erbij en op hogere snelheid gewoon erlangs. Piek peekaas geven je een goed gevoel maar dat is alles. De bmw s houden de pk veel langer vast.
Ach mooi chippen allemaal. Tis meestal piek vermogen had ik ook in mijn evo s. Je voelt heel even de power. Dan regelt die hem terug. Ik had destijds 370pk in een evo. Een 343pk m3 bleef gewoon erbij en op hogere snelheid gewoon erlangs. Piek peekaas geven je een goed gevoel maar dat is alles. De bmw s houden de pk veel langer vast.
- Bert ///M3
-
Mike R32
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Wiel pk's daar gaat het om, niet die van de krukas.
Hoeveel verlies geeft de tuning van de krukas naar de wielen, elke rollenbank kun je zodanig afstellen dat het aantal krukas pk's lekker hoog uitvallen. Schijnt nogal goed voor de verkoop te zijn. De tuners laten alleen het vermogen op de krukas zien, beetje jammer!
Hoeveel verlies geeft de tuning van de krukas naar de wielen, elke rollenbank kun je zodanig afstellen dat het aantal krukas pk's lekker hoog uitvallen. Schijnt nogal goed voor de verkoop te zijn. De tuners laten alleen het vermogen op de krukas zien, beetje jammer!
- Tristan
JD laat altijd zien op zijn vermogensgrafiek wat de krukas-pk's zijn en de wielpk's.
En als je kijkt naar de grafiek van de Cupra heeft hij niet een heftige piekvermogen. Is zeer uitgespreid en zeer soepele motor, zeker geen vergelijk met een Evo blok.
Maar goed, JD en VDV hebben met de Cupra een auto neergezet die zich qua prestaties kan meten met Porsche's en BMW's, maar betaald 1/3 en 2/3 van de prijs.
Dus prijs-pk-prestatieverhouding bij de Cupra is erg gunstig. Ik vind dit wel een goeie maar ook al bekende conclusie.
En als je kijkt naar de grafiek van de Cupra heeft hij niet een heftige piekvermogen. Is zeer uitgespreid en zeer soepele motor, zeker geen vergelijk met een Evo blok.
Maar goed, JD en VDV hebben met de Cupra een auto neergezet die zich qua prestaties kan meten met Porsche's en BMW's, maar betaald 1/3 en 2/3 van de prijs.
Dus prijs-pk-prestatieverhouding bij de Cupra is erg gunstig. Ik vind dit wel een goeie maar ook al bekende conclusie.
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Sweet!Andre schreef:Prachtig discussie op seat online.
-
jd
LEES dan ook wat er staat.. Zie niet alles als een aanval of een wedstrijd;-)Andre schreef: Die JD zegt van alles maar eigenlijk net niks in zijn reactie .
Daar heb je absoluut gelijk in. Dat is ook absoluut een beter concept, grotere motor met 2 lage druk turbo's, luchttemp stijgt lang niet zo snel, dus vermogen houdt ie veel langer vast. Met een atmosferische motor is dat uiteraard nog beter.Andre schreef: De bmw s houden de pk veel langer vast.
-
jd
Rico, is mogelijk. Software aanpassing kan ik niet, zeer lastige Siemens MSD80 die bijna niemand nog kan. Er is wel een tuningbox voor ;
http://www.vishnutuning.com/bmw_zero.htm
Heb een klant met een 335i die is er erg te spreken over.
Over exacte pk's doe ik geen uitspraken over;-)
- RVV
Oke BMW heeft het dus wel erg moeilijk gemaakt.jd schreef:Rico, is mogelijk. Software aanpassing kan ik niet, zeer lastige Siemens MSD80 die bijna niemand nog kan. Er is wel een tuningbox voor ;
-
k33z
- Downforce Dennis
Het is Siemens die het moeilijk maakt RicoRico v Velzen schreef:Oke BMW heeft het dus wel erg moeilijk gemaakt.jd schreef:Rico, is mogelijk. Software aanpassing kan ik niet, zeer lastige Siemens MSD80 die bijna niemand nog kan. Er is wel een tuningbox voor ;
Nee, maar ik vrees dat dit een trend wordt bij de autoconstructeurs. Bij Nissan is het ook gedaan met PK monsters à la Skyline R34.
Heb met een paar rare snuiters gesproken die aan de basis liggen van de IS-F en die hebben de electronica ook super beveiligd om cheap ass tunen tot verdacht veel vermogen tegen te gaan.
Bij de .35i zal dit eerder marketingtechnisch zijn vrees ik, vanwege de welbekende ///M bedreiging.
Procede chips zijn erg in trek bij de Amerikaanse 335i rijders. Zoek maar eens op youtube, die rotdingen gaan e60 M5's voorbij...
- RutgerK
Hoe werkt dat dan als een turbo de geest geeft. Die dingen moeten toch redelijk gemakkelijk te vervangen zijn.Marc RS4 schreef:Als ik het goed gelezen heb is de motorconstructie met de turbo's als vast deel van de opbouw ook niet erg makkelijk voor de tuners...
Zo zit het ook bij de nieuwe RS6 meen ik gezien te hebben.
Ik hoorde van iemand die net en 335i had dat deze was 'geholpen' bij de BMW-dealer (zo'n plus 10%). Zou dat dan ook zo'n box zijn of heeft de dealer iets anders achter de hand?
- Bert ///M3