Lekkerste diesel?
- Francisco
De 120d en 320d was net ff wat sneller dan de 177pk D-cat van Toyota. Voor beide diesels diep respekt voor wat betreft loopcultuur. Zeer stille auto's. Wat me verder aan de Beemer diesel opviel is dat het een diesel is die het minder erg vind om toeren te maken. En dat is echt alleen BMW op dit moment.
De huidige 335d moet ik nog zien te rijden maar zo van buiten gezein op de ring gaan die dingen aardig af.
aan de andere kant ik heb veel meer lol gehad met een Leon 2.0 tdi met chipie. Veel meer spektakel en power (was maar 175 pk maar leek veel meer). Maar goed dat blok loopt nog echt als en diesel.
De huidige 335d moet ik nog zien te rijden maar zo van buiten gezein op de ring gaan die dingen aardig af.
aan de andere kant ik heb veel meer lol gehad met een Leon 2.0 tdi met chipie. Veel meer spektakel en power (was maar 175 pk maar leek veel meer). Maar goed dat blok loopt nog echt als en diesel.
-
- Macboy
vergeet niet dat de 535d wordt genoemd, omdat enkele mensen daarin rijden. Ik ken niemand hier die de E420CDI in bezit heeft.
Francisco: ben het eens met die punch. Die is voor mij ook erg belangrijk.
En diesel en rechtuitbranden is natuurlijk onzin. Je kunt met elke auto hoeken, heeft weinig met de motor te maken, behoudens het extra gewicht, wat verwaarloosbaar is (manchmal).
BMW maakt superdiesels omdat je ermee kunt doortrekken als een benzine ! Dáárom dus.
Francisco: ben het eens met die punch. Die is voor mij ook erg belangrijk.
En diesel en rechtuitbranden is natuurlijk onzin. Je kunt met elke auto hoeken, heeft weinig met de motor te maken, behoudens het extra gewicht, wat verwaarloosbaar is (manchmal).
BMW maakt superdiesels omdat je ermee kunt doortrekken als een benzine ! Dáárom dus.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- markk
Heb geen / weinig diesel ervaring buiten de tot 155pk gechipte 1.9 TDI in de Ibiza. Ben overigens ook niet van plan meer ervaring op te bouwen...
Laatst meegereden in een Audi A6 2.7 6-cylinder TDI automaat. Liep comfi, had binnenin, buiten het gebrek aan toeren, niet door dat het een diesel was. Buiten ratel, ratel, ratel.
Verder lijkt (zelf geen ervaring) de V10 TDI van Volkswagen (Touareg) ook best een kanshebber. Verbaast me dat niemand 'em noemt.
Mark.
Laatst meegereden in een Audi A6 2.7 6-cylinder TDI automaat. Liep comfi, had binnenin, buiten het gebrek aan toeren, niet door dat het een diesel was. Buiten ratel, ratel, ratel.
Verder lijkt (zelf geen ervaring) de V10 TDI van Volkswagen (Touareg) ook best een kanshebber. Verbaast me dat niemand 'em noemt.
Mark.
- Leen
Macboy schreef:
Daarom dus macboy , zelfs m'n 330 d touring weegt 1700 kg. ( de 330xd touring van m'n maat zelfs 1800kg. ) das echt niet verwaarloosbaar kan ik je melden .
da's dus onderstuur in de gloria met een zware 6 pitter voorin
Sportief , is in mijn beleving 1050 kg + 4 cyl benzine (bijv m'n race e30m3) of een lichte 4x4 evo van 1225 kg. met 350+ pk's 8)
- Macboy
- Panda de Beer
x18d/x20d heeft inderdaad een fantastische loopcultuur. De 118d die ik had was net een turbine, trillingsvrij, licht geratel onderin, maar bovenin het toerenbereik dan hoorde je alleen maar een soort zoem-fluitend geluid. Een 'wuuuuuuuuu'.
En hij trok strak door tot de 5000 toeren.
Zo'n diesel is geen straf, als is een benzinemotor op 7500 toeren wel erg lekker.
x30d heb ik nog nooit in gereden, lijkt me geweldig. 535d is natuurlijk helemaal de top.
Een D5 lijkt me ook goed, alleen de S40/V50 D5 heeft standaard een automaat, wat weer jammer is.
En hij trok strak door tot de 5000 toeren.
Zo'n diesel is geen straf, als is een benzinemotor op 7500 toeren wel erg lekker.
x30d heb ik nog nooit in gereden, lijkt me geweldig. 535d is natuurlijk helemaal de top.
Een D5 lijkt me ook goed, alleen de S40/V50 D5 heeft standaard een automaat, wat weer jammer is.
- RVV