Even voorstellen MX5 NA
- Alekzs
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:58
- Locatie: Leeuwarden
Even voorstellen MX5 NA
Ik dacht laat ik mij is aanmelden op dit forum. Ik ben Alex 27 jaar en woon in Leeuwarden.
Ik heb sinds oktober 2007 heb een rode MX5 bouwjaar 04-1991. Oorspronkelijk een belg en in 2000 geinporteerd in Nederland. Sindsdien in bezit van de vorige eigenaar dus. Gekocht via marktplaats van een particulier.
Totaal lijstje:
chrome voor zover mogelijk weg uit interieur
rekje verkocht
nieuwe olieen
nieuwe bougies
nieuwe bougiekabels
nieuwe hulpkopeling cilinder
big brake conversion (remschijven, blokken en brackets van een 1.8, origineel mazda)
nieuwe banden Toyo Proxes 195/55/14
nieuwe thermostaat
nieuwe thermostaatsensor
nieuwe radiator
nieuw plastic ruitje softtop
Greddy turbo kit
Bipes ACU
Stripes IC
Forge BOV
autometer boost meter
to do:
verlagen, bilstein b6 + eibach veren
autometer A/F wideband (al in bezit, eerst een bung op de Greddy downpipe of een Tony DP kopen)
Catback uitlaatje, flying miata turbo singel tip heeft mijn voorkeur
K&N ru5111 (square to round 3" adaptor al in bezit)
genieten
Een paar fototjes , helaas baggerkwaliteit. Zoals je ziet ziet die er helemaal origineel uit. Ik hou niet zo van de blingbling hype.
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... Afb014.jpg[/img]
[img:800:600]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... Afb013.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... Afb012.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... Afb011.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... Afb010.jpg[/img]
Paar fototjes van de vorige eigenaar.
[img:500:378]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... /mx5-2.jpg[/img]
[img:504:379]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... x5/mx5.jpg[/img]
De vorige eigenaar, een 74 jarige man, heeft hem dus 7 jaar gehad en in die 7 jaar heeft die jawel ongeveer 10.000 km gereden, waardoor de totale stand nu dus op 119.000 staat. Dat is opzich fantastisch, nou is die stand tot 2000 niet te controleren door mij, maar die 10.000 van de laatste 7 jaar klopt in ieder geval. En qua looks heb ik er een zeer goed gevoel bij.
De mx5 is door de vorige eigenaar Mazda dealer onderhouden en ik heb alle facturen ontvangen. In die 7 jaar o.a. elk jaar een grote beurt, nieuwe uitlaat, nieuwe schijven achter, nieuwe remklauw RA enz.
Hij staat goed in de lak, hij heeft en dat is zeker te zien in ieder geval de laatste 7 jaar in de garage gestaan (wat wil je 10.000 km in 7 jaar). Het interieur o.a. de stoelen is als nieuw.
Verder heeft die geen airbags, geen stuurbekrachtiging en geen elektrische ramen. Nou is dat voor mij persoonlijk een voordeel, ik hou er gewoon niet van in zo'n auto, lekker oer gevoel (kan het ook niet kapot).
[img:1024:768]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2417.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2575.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2577.jpg[/img]
Nog zonder intercooler.
Nu met:
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2689.jpg[/img]
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2688.jpg[/img]
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2690.jpg[/img]
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2694.jpg[/img]
Ik heb sinds oktober 2007 heb een rode MX5 bouwjaar 04-1991. Oorspronkelijk een belg en in 2000 geinporteerd in Nederland. Sindsdien in bezit van de vorige eigenaar dus. Gekocht via marktplaats van een particulier.
Totaal lijstje:
chrome voor zover mogelijk weg uit interieur
rekje verkocht
nieuwe olieen
nieuwe bougies
nieuwe bougiekabels
nieuwe hulpkopeling cilinder
big brake conversion (remschijven, blokken en brackets van een 1.8, origineel mazda)
nieuwe banden Toyo Proxes 195/55/14
nieuwe thermostaat
nieuwe thermostaatsensor
nieuwe radiator
nieuw plastic ruitje softtop
Greddy turbo kit
Bipes ACU
Stripes IC
Forge BOV
autometer boost meter
to do:
verlagen, bilstein b6 + eibach veren
autometer A/F wideband (al in bezit, eerst een bung op de Greddy downpipe of een Tony DP kopen)
Catback uitlaatje, flying miata turbo singel tip heeft mijn voorkeur
K&N ru5111 (square to round 3" adaptor al in bezit)
genieten
Een paar fototjes , helaas baggerkwaliteit. Zoals je ziet ziet die er helemaal origineel uit. Ik hou niet zo van de blingbling hype.
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... Afb014.jpg[/img]
[img:800:600]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... Afb013.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... Afb012.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... Afb011.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... Afb010.jpg[/img]
Paar fototjes van de vorige eigenaar.
[img:500:378]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... /mx5-2.jpg[/img]
[img:504:379]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... x5/mx5.jpg[/img]
De vorige eigenaar, een 74 jarige man, heeft hem dus 7 jaar gehad en in die 7 jaar heeft die jawel ongeveer 10.000 km gereden, waardoor de totale stand nu dus op 119.000 staat. Dat is opzich fantastisch, nou is die stand tot 2000 niet te controleren door mij, maar die 10.000 van de laatste 7 jaar klopt in ieder geval. En qua looks heb ik er een zeer goed gevoel bij.
De mx5 is door de vorige eigenaar Mazda dealer onderhouden en ik heb alle facturen ontvangen. In die 7 jaar o.a. elk jaar een grote beurt, nieuwe uitlaat, nieuwe schijven achter, nieuwe remklauw RA enz.
Hij staat goed in de lak, hij heeft en dat is zeker te zien in ieder geval de laatste 7 jaar in de garage gestaan (wat wil je 10.000 km in 7 jaar). Het interieur o.a. de stoelen is als nieuw.
Verder heeft die geen airbags, geen stuurbekrachtiging en geen elektrische ramen. Nou is dat voor mij persoonlijk een voordeel, ik hou er gewoon niet van in zo'n auto, lekker oer gevoel (kan het ook niet kapot).
[img:1024:768]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2417.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2575.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2577.jpg[/img]
Nog zonder intercooler.
Nu met:
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2689.jpg[/img]
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2688.jpg[/img]
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2690.jpg[/img]
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2694.jpg[/img]
- Alekzs
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:58
- Locatie: Leeuwarden
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
die is in Amerika wel leverbaar geweest. Mazdasport levert zoiets. Zij leveren ook wel meer dingen voor mazda'sNiels schreef:Welkom! De MX5 krijgt steeds meer waardering van mijJammer dat er geen coupe versie van was
zo kun je een groter motorblok voor een 6 krijgen, bumperkits voor de RX-8, en nog wel veel meer
trouwens: Welkom hier en leuke auto zo

- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Welkom

[img:701:572]http://i13.tinypic.com/44tcrdc.jpg[/img]
Dit was mijn score met een slecht afgestelde BIPES en zonder intercooler..
Ik zou ook zsm naar een PnP Megasquirt oid gaan kijken, ik vond de BIPES maar een onding als ik heel eerlijk ben...


[img:701:572]http://i13.tinypic.com/44tcrdc.jpg[/img]
Dit was mijn score met een slecht afgestelde BIPES en zonder intercooler..
Ik zou ook zsm naar een PnP Megasquirt oid gaan kijken, ik vond de BIPES maar een onding als ik heel eerlijk ben...
- Alekzs
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:58
- Locatie: Leeuwarden
Hee Mex 
Op zich doet die BIPES zijn ding wel, hij vertraagt 4 graden (ik heb nog base timing van 10) bij 4000 toeren. De manier waarop is beperkt.
Maar als ik een stuk verder wil dan zou ik toch is naar die Megasquirt moeten kijken, maar met iets grotere injectoren (waar die standaard ecu nog op draait) en een betere brandstofpomp, moet 8 psi te doen zijn toch? Dan is wel de koppeling en diff aan de beurt.
Maar mijn doelstelling is nog steeds, veilig 5.5 - 6 psi rijden. Het lijkt weinig, maar het is op zich leuk zat. Ik zeg express niet snel zat, want dat is het nooit. Eerst maar is wat toeren in de zomer
Famous last words..

Op zich doet die BIPES zijn ding wel, hij vertraagt 4 graden (ik heb nog base timing van 10) bij 4000 toeren. De manier waarop is beperkt.
Maar als ik een stuk verder wil dan zou ik toch is naar die Megasquirt moeten kijken, maar met iets grotere injectoren (waar die standaard ecu nog op draait) en een betere brandstofpomp, moet 8 psi te doen zijn toch? Dan is wel de koppeling en diff aan de beurt.
Maar mijn doelstelling is nog steeds, veilig 5.5 - 6 psi rijden. Het lijkt weinig, maar het is op zich leuk zat. Ik zeg express niet snel zat, want dat is het nooit. Eerst maar is wat toeren in de zomer

Famous last words..

- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
- Alekzs
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:58
- Locatie: Leeuwarden
Dat het een bottleneck is op een gegeven moment ben ik het helemaal mee eens. Zo'n MS knaag nu al.
Ik wil niet te hard van stapel lopen, al mijn auto sleutelervaring gaat eigenlijk terug tot het moment van aanschaf deze mx5... en dat is 4 maanden geleden
(ja een luchtfilter en een nieuw uitlaatje en mijn scootertijd tel ik niet mee) Ik ben een jongen die eerst alles goed wilt hebben en dan weer een stapje verder gaat.
En dan beginnen met een turbo, goed bezig Alex
Ik wil niet te hard van stapel lopen, al mijn auto sleutelervaring gaat eigenlijk terug tot het moment van aanschaf deze mx5... en dat is 4 maanden geleden

En dan beginnen met een turbo, goed bezig Alex

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Martijn M en 4 gasten