Ik heb sinds oktober 2007 heb een rode MX5 bouwjaar 04-1991. Oorspronkelijk een belg en in 2000 geinporteerd in Nederland. Sindsdien in bezit van de vorige eigenaar dus. Gekocht via marktplaats van een particulier.
Totaal lijstje:
chrome voor zover mogelijk weg uit interieur
rekje verkocht
nieuwe olieen
nieuwe bougies
nieuwe bougiekabels
nieuwe hulpkopeling cilinder
big brake conversion (remschijven, blokken en brackets van een 1.8, origineel mazda)
nieuwe banden Toyo Proxes 195/55/14
nieuwe thermostaat
nieuwe thermostaatsensor
nieuwe radiator
nieuw plastic ruitje softtop
Greddy turbo kit
Bipes ACU
Stripes IC
Forge BOV
autometer boost meter
to do:
verlagen, bilstein b6 + eibach veren
autometer A/F wideband (al in bezit, eerst een bung op de Greddy downpipe of een Tony DP kopen)
Catback uitlaatje, flying miata turbo singel tip heeft mijn voorkeur
K&N ru5111 (square to round 3" adaptor al in bezit)
genieten
Een paar fototjes , helaas baggerkwaliteit. Zoals je ziet ziet die er helemaal origineel uit. Ik hou niet zo van de blingbling hype.
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... Afb014.jpg[/img]
[img:800:600]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... Afb013.jpg[/img]
[img
[img
[img
Paar fototjes van de vorige eigenaar.
[img:500:378]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... /mx5-2.jpg[/img]
[img:504:379]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... x5/mx5.jpg[/img]
De vorige eigenaar, een 74 jarige man, heeft hem dus 7 jaar gehad en in die 7 jaar heeft die jawel ongeveer 10.000 km gereden, waardoor de totale stand nu dus op 119.000 staat. Dat is opzich fantastisch, nou is die stand tot 2000 niet te controleren door mij, maar die 10.000 van de laatste 7 jaar klopt in ieder geval. En qua looks heb ik er een zeer goed gevoel bij.
De mx5 is door de vorige eigenaar Mazda dealer onderhouden en ik heb alle facturen ontvangen. In die 7 jaar o.a. elk jaar een grote beurt, nieuwe uitlaat, nieuwe schijven achter, nieuwe remklauw RA enz.
Hij staat goed in de lak, hij heeft en dat is zeker te zien in ieder geval de laatste 7 jaar in de garage gestaan (wat wil je 10.000 km in 7 jaar). Het interieur o.a. de stoelen is als nieuw.
Verder heeft die geen airbags, geen stuurbekrachtiging en geen elektrische ramen. Nou is dat voor mij persoonlijk een voordeel, ik hou er gewoon niet van in zo'n auto, lekker oer gevoel (kan het ook niet kapot).
[img
[img
[img
Nog zonder intercooler.
Nu met:
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2689.jpg[/img]
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2688.jpg[/img]
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2690.jpg[/img]
[img:640:480]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... CF2694.jpg[/img]
