Maar gisteren viel ik zowat van mijn stoel af, vanwege huizenprijzen in Amstelveen. Ik snap het, het heeft allemaal met vraag en aanbod te maken, maar willen mensen dan geen kwaliteit meer voor het gebodene ?
Een vrouwtje ging met haar puberzoon op zoek naar een tussenwoning in Amstelveen.. type tussenwoning, mid jaren 30..totaal achterhaald qua comfort,enkel glas, gashaarden, met geluk een antieke CV instalatie veel achterstallig onderhoud.. minimaal een verbouwing van 50000 tot 100000 euro om er wat fatsoenlijks van te maken.. en niet bepaald onbelangrijk precies onder de aanvliegroutes van Schiphol.
vraagprijs 600000 euro

Dan heb je een oude troep, al 20 jaar niks aan gedaan door de vorige bewoner, schrootjes nog aan het plafond. En jaren zeventig behang in de logeerkamer.
Zelfde soort woningen kosten in de stad Groningen, amperan 150000 euro.
ik snap wel Groningen is Amstelveen/Amsterdam niet..
Maar dan nog.. ik heb bij wijze van spreke nog geen 100000 euro over voor zo'n ouwe tussenwoning. Sterker nog ik wil er nog niet gratis wonen..
Is de huizenmarkt op sommige plekken in het land nou zo scheef ?
Oja die makelaars lachen zich met 1,2% courtage helemaal een breuk daaro. Die zijn wel weer slim.