Audi S4 330pk biturbo TFSIV6

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 mar 2008, 13:41

Rico v Velzen schreef:Oke even on topic maar weer. Wel opmerkelijk dat Audi er voor kiest om de nieuwe S4 niet van meer vermogen te voorzien dan de vorige V8 die 344pk had.

Technisch gezien een koud kunstje aangezien ze in 2000 al een 2.7 biturbo hadden die standaard 380pk had.

De V8' en komen niet meer mee met de emmisie eisen en terug naar de turbo's is dan de beste oplossing. Alleen waarom niet 350pk of 360pk ? Dat is toch veel logischer ?
Dan hebben ze nog wat over als de concurentie ( Beginnend met een B eindigend op een W, hopenlijk word ik niet verwijderd nu :lol: ) iets in de markt zet met nog meer vermogen..........................................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 mar 2008, 13:48

Zo bedoel je ?

Voorheen werd de S4 met 344pk tegenover de e46 M3 gezet (343pk)

Toen kwam de RS4 met 420pk en BMW kwam met een tegen antwoord in de vorm van de e92 M3, ook met zoveel pk.

De S4 is geen logische concurrent meer van de M3 maar van de 335i van BMW geworden..

In dat licht bezien begrijp ik de keuze voor 330pk in de nieuwe S4.

Hoewel het voor de huidige S4 rijders een stap terug lijkt te zijn tov de 4.2 V8 die nu in de S4 zit.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 04 mar 2008, 13:49

Rico v Velzen schreef:Oke even on topic maar weer. Wel opmerkelijk dat Audi er voor kiest om de nieuwe S4 niet van meer vermogen te voorzien dan de vorige V8 die 344pk had.

Technisch gezien een koud kunstje aangezien ze in 2000 al een 2.7 biturbo hadden die standaard 380pk had.

De V8' en komen niet meer mee met de emmisie eisen en terug naar de turbo's is dan de beste oplossing. Alleen waarom niet 350pk of 360pk ? Dat is toch veel logischer ?
Marketing :lol:

Ze willen natuurlijk meer reserves houden voor de nieuwe RS4 die dan de M3 moet doen verbleken :wink:

Kijk maar naar de oude S4 biturbo, die had andere turbo's dan de RS4. En natuurlijk willen ze een goede uitstraling geven aan de milieumaffia, dat ze niet echt meedoen aan de pk wedlooop. Straks een RS4 met 450pk of meer :twisted:

Maar wat is belangrijk voor het dagelijks rijden veel peak power en weinig koppel of een goede peak power + veel koppel :?:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 04 mar 2008, 14:00

Ik vind het juist een geweldige beslissing. Waarom moet meer peekaa beter zijn?

Als 330pk genoeg is voor een S4, dan vind ik het super dat ze er niet meer ingooien. Die pk wedloop mag ook wel eens stoppen (gentlemen's agreement op 600pk zoals 250km/h).

Ik weet dat Daniel erg onder de indruk is van de 3.2FSI, dus deze zou helemaal geweldig moeten zijn :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 mar 2008, 14:09

Macboy schreef:
Als 330pk genoeg is voor een S4, dan vind ik het super dat ze er niet meer ingooien. Die pk wedloop mag ook wel eens stoppen (gentlemen's agreement op 600pk zoals 250km/h).
Maar eigenlijk stopt de pk wedloop niet, Audi heeft alleen de S4 hergepostioneerd en is nu geen rechtstreekse concurrent meer van de M3 maar van de 335i geworden.

En met 330pk overtreffen ze de 335i die 306pk heeft flink.

Wat ik me afvraag? Welke motor krijgt de RS4 straks ? Wederom een (aangepaste) 4.2V8 eventueel met turbo's OF word dat een doorontwikkeling van de nieuwe 330pk S4 motor ?

De pk wedloop is wat Audi betreft denk ik nog lang niet afgelopen, sterker nog Audi neemt keer op keer het voortouw. Neemt niet weg dat ik de pk wedloop ook een beetje onzinnig begin te vinden. Want behalve af en toe spielerei met veel pk's heb je er dagelijks gebruik geen donder meer aan in het huidige verkeer.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 mar 2008, 14:11

Ik lach me weer kapot..................................gooi hier ook maar een slot op hehehe
Deleten kan ook Macboy, die moderators moeten ook wat te doen hebben :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 mar 2008, 14:16

romo schreef:Ik lach me weer kapot..................................gooi hier ook maar een slot op hehehe
Deleten kan ook Macboy, die moderators moeten ook wat te doen hebben :lol:
Ben ik toch niet mee eens, het verklaren van het aantal pk's van de S4 maakt substantieel deel uit van postionering in de markt tov de concurrentie. ERG on topic :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 04 mar 2008, 14:21

Ik gok op V6 3.6TT 470pk...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 04 mar 2008, 15:09

470pk zou wel vet zijn :)

Romo: probeer aub volwassen te reageren. Nogmaals, het gaat erom inhoudelijk constructief te zijn. Vergelijken met BMW is niks mis mee zoals Rico doet. Maak er alleen geen BMW draadje van.

Is dat nu zo moeilijk ;)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 04 mar 2008, 15:59

Dat is idd heeeel moeilijk af en toe :wink: Het aantal BMW ontslagen in een Audi topic en dat moet allemaal maar kunnen :lol: Nee goed weggegumd imho.

Ik ben wel benieuwd wat Audi met de S4 prijs gaat doen. Om te rechtvaardigen dat ie duurder wordt dan de 335i geven ze em iets meer pk's en een sportievere aankleding maar hoeveel duurder...daar ben ik wel benieuwd naar :roll:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 04 mar 2008, 16:04

Zal wel zo rond de 3 a 4 k liggen,(hoop ik :wink: )

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 04 mar 2008, 16:09

Ik schat dat de S4 in basisaankleding (die semi-kompleet is) EUR 73.500 zal kosten.

Wie biedt meer/minder ?

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 04 mar 2008, 17:29

Macboy schreef:Ik schat dat de S4 in basisaankleding (die semi-kompleet is) EUR 73.500 zal kosten.

Wie biedt meer/minder ?
Icm slurptax? S5 V8 is nu iets van €85k. Dus S4 V6 zal dan idd wel rond de €75k komen.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 04 mar 2008, 17:46

Jammer dat de V8 verdwijnt. Ik hoop wel op een V8 in de rs4. Doe maar turbo's en 480 pk's. (alles went ook 420 pk)

Voordeel : makkelijk te chippen naar meer EN een vette sound

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 04 mar 2008, 17:54

Zoals t oude modelletje Leonard........ 8)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 04 mar 2008, 17:58

Ik mis wat.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 04 mar 2008, 18:05

Marc RS4 schreef:Zoals t oude modelletje Leonard........ 8)

ja maar dan met 2 bougie's extra. :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 04 mar 2008, 18:12

:lol:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 04 mar 2008, 19:51

Rico v Velzen schreef:De pk wedloop is wat Audi betreft denk ik nog lang niet afgelopen, sterker nog Audi neemt keer op keer het voortouw.
?? De V10 M5 vergeten? Volgens mij de eerste in die klasse met 500+ pk. Audi kwam daarna met de S6 met "slechts" 450pk (of was het 430?).
Rico v Velzen schreef:Neemt niet weg dat ik de pk wedloop ook een beetje onzinnig begin te vinden. Want behalve af en toe spielerei met veel pk's heb je er dagelijks gebruik geen donder meer aan in het huidige verkeer.
Helemaal mee eens...


De keuze voor 330pk heeft waarschijnlijk ook gewoon met het vlootverbruik te maken. Dat er waarschijnlijk eenvoudig naar een kleine 400pk met bijbehorend verbruik te chippen is, daar kan Audi toch niets aan doen ??

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 04 mar 2008, 20:01

Power is sowieso overrated. Als je meer dan 300PK nodig hebt om snel te zijn is je auto te zwaar.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 04 mar 2008, 20:21

Ik hoop ook dat de nieuwe S4 dan ook lichter wordt dan de V8 S4.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 mar 2008, 20:35

Macboy schreef:470pk zou wel vet zijn :)

Romo: probeer aub volwassen te reageren. Nogmaals, het gaat erom inhoudelijk constructief te zijn. Vergelijken met BMW is niks mis mee zoals Rico doet. Maak er alleen geen BMW draadje van.

Is dat nu zo moeilijk ;)
Dat was ik, dat ben ik.............................

Maar ja het bewijs is "zorgvuldig" vernietigd........................... :wink:

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 04 mar 2008, 20:40

hugo schreef:Power is sowieso overrated. Als je meer dan 300PK nodig hebt om snel te zijn is je auto te zwaar.
Tja hier 2 'lichtgewicht' oudjes met ietsje meer dan 300 pk en idd redelijk snel:

[img:450:300]http://blog.hemmings.com/wp-content/upl ... r138_1.jpg[/img]

[img:600:321]http://www.allfastcars.com/cars/mclarenf1rear.jpg[/img]

Maar ook de 'lichtgewicht'jongelingen hebben tikkie meer dan 300pk, had waarschijnlijk niet gehoeven, ze waren al zo licht:

[img:435:300]http://www.motortrak.com/images/ferrari ... _97421.jpg[/img]

[img:646:415]http://www.porsche.com/all/911gt3rs/images/page3.jpg[/img]

[img:500:375]http://images.worldcarfans.com/articles ... 002.1M.jpg[/img]

[img:400:300]http://damox.com/cars/thumbs/Ultima/Ult ... orange.jpg[/img]

300pk is te gek, 250 moet voldoende zijn, kijk maar naar de auto's op de foto's :lol:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 04 mar 2008, 21:07

Bij 400 begint het leven 8)

[img:646:415]http://www.porsche.com/all/911gt3rs/images/page3.jpg[/img]

Must have more power :twisted:

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 04 mar 2008, 21:15

Wat ik wil zeggen is dat je echt geen 550PK nodig hebt om snel een circuit rond te gaan of om leuk te driften. Dat kan ook met 300 pk en waarempel, ook met 150 alleen moet je dan wat beter je best doen en komt het zowaar echt op kunde aan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten