Porsche RS Spyder
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Porsche RS Spyder
Zie hier een filmpje van eenzelfde auto als Peter van Merksteijn en consorten.
Ach, wel aardig naar wij dachten 8)
Hier het filmpje
[img:500:333]http://www.verstappen.nl/picture/2008/G ... EF1955.jpg[/img]
Ach, wel aardig naar wij dachten 8)
Hier het filmpje
[img:500:333]http://www.verstappen.nl/picture/2008/G ... EF1955.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Gaaf filmpje
Heb zelf abbonement op het blad GT Purely Porsche waar Chris Harris ook veel in schrijft. Een Porsche-man in hart en nieren als ik dat zo lees. Kijk maar wat hij de laatste 2 jr o.a. privé gehad heeft: 993 C2, 993 GT2 (duur!), 996 turbo, Cayman, 993 RS.
Bovenstaande was allemaal wel aardig maar zijn droom was om een 911 helemaal vanaf de grond op te bouwen naar zijn wens. Zo gezegd, zo gedaan et voila een 70-er 911 helemaal nieuw opgebouwd met een > 300 PK atmosferisch blok erin, gericht op weg- en circuitgebruik... Dat alles op een gewichtje van 1.000 kilo
Kosten: een nwe 997 GT3-RS, oftewel zo'n 180.000 € 

Heb zelf abbonement op het blad GT Purely Porsche waar Chris Harris ook veel in schrijft. Een Porsche-man in hart en nieren als ik dat zo lees. Kijk maar wat hij de laatste 2 jr o.a. privé gehad heeft: 993 C2, 993 GT2 (duur!), 996 turbo, Cayman, 993 RS.
Bovenstaande was allemaal wel aardig maar zijn droom was om een 911 helemaal vanaf de grond op te bouwen naar zijn wens. Zo gezegd, zo gedaan et voila een 70-er 911 helemaal nieuw opgebouwd met een > 300 PK atmosferisch blok erin, gericht op weg- en circuitgebruik... Dat alles op een gewichtje van 1.000 kilo


- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
De RS Spyder van Essex Invest, het Deense team van John Nielsen en Casper Elgaard, dat komend seizoen een van de grootste rivalen van Verstappen/Van Merksteijn wordt in de LMS LMP2, naast de RS Spyder van Horag uiteraard (met Theys/Lienhard/Van de Poele):
http://www.endurance-info.com/article.p ... 59&thold=0
Met een filmpje van de test op Dijon:
http://www.endurance-info.com/videos/00 ... mEssex.wmv
http://www.endurance-info.com/article.p ... 59&thold=0
Met een filmpje van de test op Dijon:
http://www.endurance-info.com/videos/00 ... mEssex.wmv
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Verstappen onboard in de RS Spyder
[url]mms://videostream.virtu.nl/system-force/verstap.wmv[/url]
En alle specs van de Porsche.
http://www.porsche.com/uk/motorsportand ... ndconcept/
[url]mms://videostream.virtu.nl/system-force/verstap.wmv[/url]
En alle specs van de Porsche.
http://www.porsche.com/uk/motorsportand ... ndconcept/
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
In de AutoVisie van 28 Feb. 2008 staat een mooi stukje over de eerste test van Jos met de Porsche RS Spyder.
Ik ga hier niet de hele tekst neer zetten, maar een paar leuke qoutes:
"in precies het derde rondje schakelt Jos net voor de pits naar 6 en zien we hem volgas de heuvel over rijden. Iedereen ziet de enorme snelheid die Jos de bocht mee inneemt en houdt de adem in. Door de vertraging van het geluid lijkt het of hij pas gas loslaat na het insturen en horen we hem in het midden van de bocht even naar 5 terugschakelen om vervolgens met enorme snelheid uit het zicht te verdwijnen. Het is even doodstil aan de pitmuur: monden vallen half open, blikken worden uitgewisseld, het ontzag is van ieders gezicht af lezen"
of deze dan:
"Na tien ronden komt Jos binnen. Met een brede grijns en ogen die twinkelen, stapt hij uit de auto. Hij kan zich niet herinneren ooit in een auto gereden te hebben die direct zoveel vertrouwen geeft en zo af is. Het is niet alleen de manier waarop hij binnen drie rondjes de auto op de absolute grens de hoek in smijt: ook de feedback aan de mannen van Porsche Motorsport maakt veel indruk. Feilloos noemt hij vijf punten waar de auto veranderd moet worden. De Nederlander Martijn Meijs, binnen Porsche de projectleider van de RS Spyder, is echt onder de indruk. Hij legt later uit dat die vijf punten er bewust zijn ingezet om de auto tijdens deze eerste test wat makkelijker te maken."
Ik ga hier niet de hele tekst neer zetten, maar een paar leuke qoutes:
"in precies het derde rondje schakelt Jos net voor de pits naar 6 en zien we hem volgas de heuvel over rijden. Iedereen ziet de enorme snelheid die Jos de bocht mee inneemt en houdt de adem in. Door de vertraging van het geluid lijkt het of hij pas gas loslaat na het insturen en horen we hem in het midden van de bocht even naar 5 terugschakelen om vervolgens met enorme snelheid uit het zicht te verdwijnen. Het is even doodstil aan de pitmuur: monden vallen half open, blikken worden uitgewisseld, het ontzag is van ieders gezicht af lezen"
of deze dan:
"Na tien ronden komt Jos binnen. Met een brede grijns en ogen die twinkelen, stapt hij uit de auto. Hij kan zich niet herinneren ooit in een auto gereden te hebben die direct zoveel vertrouwen geeft en zo af is. Het is niet alleen de manier waarop hij binnen drie rondjes de auto op de absolute grens de hoek in smijt: ook de feedback aan de mannen van Porsche Motorsport maakt veel indruk. Feilloos noemt hij vijf punten waar de auto veranderd moet worden. De Nederlander Martijn Meijs, binnen Porsche de projectleider van de RS Spyder, is echt onder de indruk. Hij legt later uit dat die vijf punten er bewust zijn ingezet om de auto tijdens deze eerste test wat makkelijker te maken."
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Erick
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29
Mathieu schreef:In de AutoVisie van 28 Feb. 2008 staat een mooi stukje over de eerste test van Jos met de Porsche RS Spyder.
Ik ga hier niet de hele tekst neer zetten, maar een paar leuke qoutes:
"in precies het derde rondje schakelt Jos net voor de pits naar 6 en zien we hem volgas de heuvel over rijden. Iedereen ziet de enorme snelheid die Jos de bocht mee inneemt en houdt de adem in. Door de vertraging van het geluid lijkt het of hij pas gas loslaat na het insturen en horen we hem in het midden van de bocht even naar 5 terugschakelen om vervolgens met enorme snelheid uit het zicht te verdwijnen. Het is even doodstil aan de pitmuur: monden vallen half open, blikken worden uitgewisseld, het ontzag is van ieders gezicht af lezen"
of deze dan:
"Na tien ronden komt Jos binnen. Met een brede grijns en ogen die twinkelen, stapt hij uit de auto. Hij kan zich niet herinneren ooit in een auto gereden te hebben die direct zoveel vertrouwen geeft en zo af is. Het is niet alleen de manier waarop hij binnen drie rondjes de auto op de absolute grens de hoek in smijt: ook de feedback aan de mannen van Porsche Motorsport maakt veel indruk. Feilloos noemt hij vijf punten waar de auto veranderd moet worden. De Nederlander Martijn Meijs, binnen Porsche de projectleider van de RS Spyder, is echt onder de indruk. Hij legt later uit dat die vijf punten er bewust zijn ingezet om de auto tijdens deze eerste test wat makkelijker te maken."
Wat zegt dat over de auto en wat zegt dat over Jos. Is de auto zo goed zodat ook Jos er een goede prestatie mee kan zetten of is Jos zo goed dat hij elke keer verkeerd matriaal heeft gehad in ze carriere??
- Niki
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
- Locatie: Limburg
+1Dennis van der Schoot schreef:Mooi filmpje van Verstappen.
Vindt het toch wel gaaf dat hij weer in actie is.
Vanaf 1994 heb ik Jos gevolgd (ik was toen 10-11 jaar oud), en heb hem sindsdien altijd actief gevolgd. Altijd was ik onder de indruk van zijn rijstijl, soms ook van de negatievere nieuwsfeiten... De grote teleurstelling kwam voorafgaand aan de A1GP van Zandvoort, waarbij hij heel even al zijn krediet bij mij verspeelde.
Toen ik echter hoorde dat hij bij van Merksteijn zou instappen in de RS Spyder was het weer helemaal goed. Op de een of andere manier blijft het voor mij dé Nederlandse vertegenwoordiger van de autosport, daar kunnen Albers en Doornbos op de een of andere manier gewoon niet aan tippen. Om dan ook nog te zien dat de Porsche echt zo goed is, maakt het alleen maar beter. Ik zie nu al uit naar de 24 uur van Le Mans in juni!

- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
*even copy-paste van elders*
VM gaat héél goed op de testdagen op HTTT/Paul Ricard.
De snelste tijden zijn voor Audi (1e en 3e) en Pescarolo (2e), de LMP1-toppers dus. Maar de VM Porsche - let wel, LMP2 - heeft de 4e tijd neergezet, slechts 1 seconde langzamer dan de snelste Audi. (Peugeot is niet aanwezig.) Maar dus ook bijna 2 seconden (!!) sneller dan de op één na snelste LMP2, de Quifel-ASM Lola uit Portugal. En een halve seconde sneller dan LMP1-auto's zoals de Lola-Aston Martin waarover ik zo graag enthousiast wil zijn, en een seconde sneller dan de Rollcentre Pescarolo en de tweede fabrieks-Pesca.
En met de tweede RS Spyder - die van het Deense Essex-team - moet wel iets aan de hand zijn, want die kan niet zomaar vier seconden langzamer zijn.
Hier de tijden:
http://www.endurance-info.com/article.p ... 23&thold=0
Hoe dan ook, een zéér veelbelovend begin, dat zelfs mijn stoutste verwachtingen overtreft.
Hier wat quotes uit het dsc-verslag:
VM gaat héél goed op de testdagen op HTTT/Paul Ricard.
De snelste tijden zijn voor Audi (1e en 3e) en Pescarolo (2e), de LMP1-toppers dus. Maar de VM Porsche - let wel, LMP2 - heeft de 4e tijd neergezet, slechts 1 seconde langzamer dan de snelste Audi. (Peugeot is niet aanwezig.) Maar dus ook bijna 2 seconden (!!) sneller dan de op één na snelste LMP2, de Quifel-ASM Lola uit Portugal. En een halve seconde sneller dan LMP1-auto's zoals de Lola-Aston Martin waarover ik zo graag enthousiast wil zijn, en een seconde sneller dan de Rollcentre Pescarolo en de tweede fabrieks-Pesca.
En met de tweede RS Spyder - die van het Deense Essex-team - moet wel iets aan de hand zijn, want die kan niet zomaar vier seconden langzamer zijn.
Hier de tijden:
http://www.endurance-info.com/article.p ... 23&thold=0
Hoe dan ook, een zéér veelbelovend begin, dat zelfs mijn stoutste verwachtingen overtreft.
Hier wat quotes uit het dsc-verslag:
dailysportscar.net schreef:Fastest in P2 was that purple van Merksteijn RS Spyder, and observers out on the track reported that it looked very, very impressive.
“I set a 45,” said Jeroen Bleekemolen, “and then we took some downforce off and Jos set the 44, about half a second quicker. It’s a very, very nice car to drive – it’s actually quite relaxing.” The Dutchman couldn’t have been more impressed by the Van Merksteijn RS Spyder. "With the track getting better and better, a low 1.43 lap or maybe even a high 1.42 is possible." Blimey.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Niki
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
- Locatie: Limburg
Als ik het goed begrepen heb zijn er een aantal veranderingen gepleegd aan de RS Spyder om hem ook aan de Europese endurance regelementen te laten voldoen. De ALMS RS Spyder is in Europa nooit toegelaten, de aanpassingen voor de Europese kampioenschappen en de 24 uur van Le Mans zouden de auto iets langzamer maken, volgens mij door een gewichtstoename.
Correct me if i'm wrong.
Correct me if i'm wrong.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
You're right.
Speciaal om de LMP1-klasse de topklasse te laten blijven, heeft de ACO de Europese LMP2-klasse enkele van zijn voordelen afgenomen, waaronder inderdaad het gewichtsvoordeel. LMP2 moet in de LMS en op Le Mans een halve amateurklasse blijven en dat is 't in de ALMS zeker niet! De ACO heeft er sowieso al moeite mee dat VM en Essex twee professionals achter het stuur zetten, maar ja, dat vind ik een beetje krokodillentranen.
De ALMS heeft de ACO niet gevolgd in deze laatste 'wetswijzigingen', omdat er anders geen spanning overblijft in het kampioenschap. In de LMS heb je in de LMP1-klasse nog concurrentie tussen de Audi's en de Peugeots en een hele zooi benzineauto's (Courage-ORECA, Creation, Pescarolo, de Charouz Lola-Aston). In Amerika heb je alleen de Audi's en wat veldvulling in de LMP1. Als ze daar de Porsches en Acura's dezelfde gewichtsstraf geven als in Europa, wordt elke race een Audi-optocht.
Kort gezegd, het viel me dus reuze mee hoe kort de Porsches gisteren achter de Audi's zaten. Maar goed, die diesels moesten blijkbaar nog warmlopen, want later op de dag was het verschil alweer een fors stuk groter. Waarschijnlijk precies zoals de ACO het graag ziet.

Speciaal om de LMP1-klasse de topklasse te laten blijven, heeft de ACO de Europese LMP2-klasse enkele van zijn voordelen afgenomen, waaronder inderdaad het gewichtsvoordeel. LMP2 moet in de LMS en op Le Mans een halve amateurklasse blijven en dat is 't in de ALMS zeker niet! De ACO heeft er sowieso al moeite mee dat VM en Essex twee professionals achter het stuur zetten, maar ja, dat vind ik een beetje krokodillentranen.
De ALMS heeft de ACO niet gevolgd in deze laatste 'wetswijzigingen', omdat er anders geen spanning overblijft in het kampioenschap. In de LMS heb je in de LMP1-klasse nog concurrentie tussen de Audi's en de Peugeots en een hele zooi benzineauto's (Courage-ORECA, Creation, Pescarolo, de Charouz Lola-Aston). In Amerika heb je alleen de Audi's en wat veldvulling in de LMP1. Als ze daar de Porsches en Acura's dezelfde gewichtsstraf geven als in Europa, wordt elke race een Audi-optocht.
Kort gezegd, het viel me dus reuze mee hoe kort de Porsches gisteren achter de Audi's zaten. Maar goed, die diesels moesten blijkbaar nog warmlopen, want later op de dag was het verschil alweer een fors stuk groter. Waarschijnlijk precies zoals de ACO het graag ziet.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten