Porsche RS Spyder

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Mathieu

Porsche RS Spyder

Bericht door Mathieu » 21 feb 2008, 14:01

Zie hier een filmpje van eenzelfde auto als Peter van Merksteijn en consorten.

Ach, wel aardig naar wij dachten 8)

Hier het filmpje

[img:500:333]http://www.verstappen.nl/picture/2008/G ... EF1955.jpg[/img]

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 21 feb 2008, 14:06

Geweldig filmpje.

Vind het trouwens een erg symphatieke autojournalist.

Michel P

Bericht door Michel P » 21 feb 2008, 14:08

Jos Verstappen was ook erg te spreken over de auto.

Michel

Mathieu

Bericht door Mathieu » 21 feb 2008, 14:10

Sascha Maassen's flat through here he says, I think he is insane :lol:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 21 feb 2008, 15:22

Dat zegt dus wel even hoe hard de echte figuren met dat racemonster gaan. Te vies hard

Dutch

Bericht door Dutch » 21 feb 2008, 16:34

Leuk baantje trouwens, dat testcircuit op Weissach.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 feb 2008, 17:29

Ja leuk baantje, daar zou ik ook wel willen werken. 8)
Frank D is destijds bezig geweest om er een keer te gaan rijden met de GT3's en Cayennes. Was wel erg prijzig, wat ik me kan herinneren (is al ruim 6 jaar geleden denk ik).

Mathieu

Bericht door Mathieu » 21 feb 2008, 17:58

Dennis, dat was Leipzig.

Het filmpje is in Stuttgart, Weissach.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 feb 2008, 18:01

Frank is niet de enige, maar het is inderdaad duur bij Porsche. :(

Tom V

Bericht door Tom V » 21 feb 2008, 18:25

Heel mooi filmpje. Geweldig apparaat, komend jaar komen ze eindelijk naar Le Mans :).

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 21 feb 2008, 19:03

Gaaf filmpje :)

Heb zelf abbonement op het blad GT Purely Porsche waar Chris Harris ook veel in schrijft. Een Porsche-man in hart en nieren als ik dat zo lees. Kijk maar wat hij de laatste 2 jr o.a. privé gehad heeft: 993 C2, 993 GT2 (duur!), 996 turbo, Cayman, 993 RS.

Bovenstaande was allemaal wel aardig maar zijn droom was om een 911 helemaal vanaf de grond op te bouwen naar zijn wens. Zo gezegd, zo gedaan et voila een 70-er 911 helemaal nieuw opgebouwd met een > 300 PK atmosferisch blok erin, gericht op weg- en circuitgebruik... Dat alles op een gewichtje van 1.000 kilo :shock: Kosten: een nwe 997 GT3-RS, oftewel zo'n 180.000 € :shock:

HSR

Bericht door HSR » 21 feb 2008, 21:07

Van Merkestijn timmert berhoorlijk aan de weg wat motosport betreft. Heb de beste man een paar keer gesproken, hele aardige vent die zeker weet wat levensgenieten is.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 feb 2008, 14:47

Dutch

Bericht door Dutch » 24 feb 2008, 21:45

De RS Spyder van Essex Invest, het Deense team van John Nielsen en Casper Elgaard, dat komend seizoen een van de grootste rivalen van Verstappen/Van Merksteijn wordt in de LMS LMP2, naast de RS Spyder van Horag uiteraard (met Theys/Lienhard/Van de Poele):

http://www.endurance-info.com/article.p ... 59&thold=0

Met een filmpje van de test op Dijon:

http://www.endurance-info.com/videos/00 ... mEssex.wmv

Pescatore

Bericht door Pescatore » 24 feb 2008, 23:53

hugo schreef:Van Merkestijn timmert berhoorlijk aan de weg wat motosport betreft. Heb de beste man een paar keer gesproken, hele aardige vent die zeker weet wat levensgenieten is.
Schrijf dan op z'n minst die naam even goed, ouwe import tukker :lol:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 27 feb 2008, 14:35

@Dennis Cav.

De goeie ouwe tijd.
http://www.driftdays.nl/event-leipzig.html

Mathieu

Bericht door Mathieu » 28 feb 2008, 20:24

Verstappen onboard in de RS Spyder

[url]mms://videostream.virtu.nl/system-force/verstap.wmv[/url]

En alle specs van de Porsche.
http://www.porsche.com/uk/motorsportand ... ndconcept/

Mathieu

Bericht door Mathieu » 28 feb 2008, 20:30

In de AutoVisie van 28 Feb. 2008 staat een mooi stukje over de eerste test van Jos met de Porsche RS Spyder.
Ik ga hier niet de hele tekst neer zetten, maar een paar leuke qoutes:

"in precies het derde rondje schakelt Jos net voor de pits naar 6 en zien we hem volgas de heuvel over rijden. Iedereen ziet de enorme snelheid die Jos de bocht mee inneemt en houdt de adem in. Door de vertraging van het geluid lijkt het of hij pas gas loslaat na het insturen en horen we hem in het midden van de bocht even naar 5 terugschakelen om vervolgens met enorme snelheid uit het zicht te verdwijnen. Het is even doodstil aan de pitmuur: monden vallen half open, blikken worden uitgewisseld, het ontzag is van ieders gezicht af lezen"

of deze dan:

"Na tien ronden komt Jos binnen. Met een brede grijns en ogen die twinkelen, stapt hij uit de auto. Hij kan zich niet herinneren ooit in een auto gereden te hebben die direct zoveel vertrouwen geeft en zo af is. Het is niet alleen de manier waarop hij binnen drie rondjes de auto op de absolute grens de hoek in smijt: ook de feedback aan de mannen van Porsche Motorsport maakt veel indruk. Feilloos noemt hij vijf punten waar de auto veranderd moet worden. De Nederlander Martijn Meijs, binnen Porsche de projectleider van de RS Spyder, is echt onder de indruk. Hij legt later uit dat die vijf punten er bewust zijn ingezet om de auto tijdens deze eerste test wat makkelijker te maken."

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 28 feb 2008, 20:55

Mooi filmpje van Verstappen.
Vindt het toch wel gaaf dat hij weer in actie is.

Erick

Bericht door Erick » 29 feb 2008, 10:17

Mathieu schreef:In de AutoVisie van 28 Feb. 2008 staat een mooi stukje over de eerste test van Jos met de Porsche RS Spyder.
Ik ga hier niet de hele tekst neer zetten, maar een paar leuke qoutes:

"in precies het derde rondje schakelt Jos net voor de pits naar 6 en zien we hem volgas de heuvel over rijden. Iedereen ziet de enorme snelheid die Jos de bocht mee inneemt en houdt de adem in. Door de vertraging van het geluid lijkt het of hij pas gas loslaat na het insturen en horen we hem in het midden van de bocht even naar 5 terugschakelen om vervolgens met enorme snelheid uit het zicht te verdwijnen. Het is even doodstil aan de pitmuur: monden vallen half open, blikken worden uitgewisseld, het ontzag is van ieders gezicht af lezen"

of deze dan:

"Na tien ronden komt Jos binnen. Met een brede grijns en ogen die twinkelen, stapt hij uit de auto. Hij kan zich niet herinneren ooit in een auto gereden te hebben die direct zoveel vertrouwen geeft en zo af is. Het is niet alleen de manier waarop hij binnen drie rondjes de auto op de absolute grens de hoek in smijt: ook de feedback aan de mannen van Porsche Motorsport maakt veel indruk. Feilloos noemt hij vijf punten waar de auto veranderd moet worden. De Nederlander Martijn Meijs, binnen Porsche de projectleider van de RS Spyder, is echt onder de indruk. Hij legt later uit dat die vijf punten er bewust zijn ingezet om de auto tijdens deze eerste test wat makkelijker te maken."

Wat zegt dat over de auto en wat zegt dat over Jos. Is de auto zo goed zodat ook Jos er een goede prestatie mee kan zetten of is Jos zo goed dat hij elke keer verkeerd matriaal heeft gehad in ze carriere??

Niki

Bericht door Niki » 29 feb 2008, 13:42

Dennis van der Schoot schreef:Mooi filmpje van Verstappen.
Vindt het toch wel gaaf dat hij weer in actie is.
+1

Vanaf 1994 heb ik Jos gevolgd (ik was toen 10-11 jaar oud), en heb hem sindsdien altijd actief gevolgd. Altijd was ik onder de indruk van zijn rijstijl, soms ook van de negatievere nieuwsfeiten... De grote teleurstelling kwam voorafgaand aan de A1GP van Zandvoort, waarbij hij heel even al zijn krediet bij mij verspeelde.

Toen ik echter hoorde dat hij bij van Merksteijn zou instappen in de RS Spyder was het weer helemaal goed. Op de een of andere manier blijft het voor mij dé Nederlandse vertegenwoordiger van de autosport, daar kunnen Albers en Doornbos op de een of andere manier gewoon niet aan tippen. Om dan ook nog te zien dat de Porsche echt zo goed is, maakt het alleen maar beter. Ik zie nu al uit naar de 24 uur van Le Mans in juni! :)

Dutch

Bericht door Dutch » 02 mar 2008, 16:36

*even copy-paste van elders*

VM gaat héél goed op de testdagen op HTTT/Paul Ricard.

De snelste tijden zijn voor Audi (1e en 3e) en Pescarolo (2e), de LMP1-toppers dus. Maar de VM Porsche - let wel, LMP2 - heeft de 4e tijd neergezet, slechts 1 seconde langzamer dan de snelste Audi. (Peugeot is niet aanwezig.) Maar dus ook bijna 2 seconden (!!) sneller dan de op één na snelste LMP2, de Quifel-ASM Lola uit Portugal. En een halve seconde sneller dan LMP1-auto's zoals de Lola-Aston Martin waarover ik zo graag enthousiast wil zijn, en een seconde sneller dan de Rollcentre Pescarolo en de tweede fabrieks-Pesca.

En met de tweede RS Spyder - die van het Deense Essex-team - moet wel iets aan de hand zijn, want die kan niet zomaar vier seconden langzamer zijn.

Hier de tijden:
http://www.endurance-info.com/article.p ... 23&thold=0

Hoe dan ook, een zéér veelbelovend begin, dat zelfs mijn stoutste verwachtingen overtreft.

Hier wat quotes uit het dsc-verslag:
dailysportscar.net schreef:Fastest in P2 was that purple van Merksteijn RS Spyder, and observers out on the track reported that it looked very, very impressive.

“I set a 45,” said Jeroen Bleekemolen, “and then we took some downforce off and Jos set the 44, about half a second quicker. It’s a very, very nice car to drive – it’s actually quite relaxing.” The Dutchman couldn’t have been more impressed by the Van Merksteijn RS Spyder. "With the track getting better and better, a low 1.43 lap or maybe even a high 1.42 is possible." Blimey.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 mar 2008, 09:51

Die RS Spyders waren in de ALMS ook al vaak net zo snel als de LMP1 die daar rondreden. Niet gek, want dezelfde auto's natuurlijk. Ik heb ooit eens ergens (zou kunnen dat dat hier was) geschreven dat ik verbaasd was dat Porsche niet mee deed op Le Mans of in Europa. Nu dus wel en zie het resultaat :D

Niki

Bericht door Niki » 03 mar 2008, 10:09

Als ik het goed begrepen heb zijn er een aantal veranderingen gepleegd aan de RS Spyder om hem ook aan de Europese endurance regelementen te laten voldoen. De ALMS RS Spyder is in Europa nooit toegelaten, de aanpassingen voor de Europese kampioenschappen en de 24 uur van Le Mans zouden de auto iets langzamer maken, volgens mij door een gewichtstoename.

Correct me if i'm wrong.

Dutch

Bericht door Dutch » 03 mar 2008, 11:15

You're right. :D

Speciaal om de LMP1-klasse de topklasse te laten blijven, heeft de ACO de Europese LMP2-klasse enkele van zijn voordelen afgenomen, waaronder inderdaad het gewichtsvoordeel. LMP2 moet in de LMS en op Le Mans een halve amateurklasse blijven en dat is 't in de ALMS zeker niet! De ACO heeft er sowieso al moeite mee dat VM en Essex twee professionals achter het stuur zetten, maar ja, dat vind ik een beetje krokodillentranen.

De ALMS heeft de ACO niet gevolgd in deze laatste 'wetswijzigingen', omdat er anders geen spanning overblijft in het kampioenschap. In de LMS heb je in de LMP1-klasse nog concurrentie tussen de Audi's en de Peugeots en een hele zooi benzineauto's (Courage-ORECA, Creation, Pescarolo, de Charouz Lola-Aston). In Amerika heb je alleen de Audi's en wat veldvulling in de LMP1. Als ze daar de Porsches en Acura's dezelfde gewichtsstraf geven als in Europa, wordt elke race een Audi-optocht.

Kort gezegd, het viel me dus reuze mee hoe kort de Porsches gisteren achter de Audi's zaten. Maar goed, die diesels moesten blijkbaar nog warmlopen, want later op de dag was het verschil alweer een fors stuk groter. Waarschijnlijk precies zoals de ACO het graag ziet. :D

Plaats reactie