Sport Auto supertest: Porsche 997 GT3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Tom
Berichten: 22222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 16 jun 2006, 23:06

[img:384:291]http://img20.imageshack.us/img20/6128/r ... ard1fz.gif[/img]

jammer dat ze niet aanklikbaar zijn :roll:

Online
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 16 jun 2006, 23:19

Nu wel :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 17 jun 2006, 09:50

wat een auto....wat een kleur

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 jun 2006, 11:20

Mac boy je vergeet nog iets.


wat een auto....wat een kleur.....wat een geld.....wat een afschrijving. :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 jun 2006, 12:01

Andre schreef:Mac boy je vergeet nog iets.


wat een auto....wat een kleur.....wat een geld.....wat een afschrijving. :lol:

Wat een cop magnet..................wat een afgunst symbool.................. :cry:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 jun 2006, 12:03

Waaron geen ringrondje gegevens ? of lees ik er over heen ?

Online
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 17 jun 2006, 13:54

Die pagina miste ik ook al, zal wel ff zoeken of die nog ergens rond hangt.

Het enige dat ik weet is dat ie een rondje doet in 7:48

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 17 jun 2006, 14:08

Twee hele seconden sneller dan een M3 CSL met dik 50pk minder. :?
Ok..... :roll:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 17 jun 2006, 14:39

Je bent een knappe vent Tom ;-)
[img:96:96]http://www.driving-fun.com/forum/images ... 29347a.jpg[/img][quote][/quote]

Tom
Berichten: 22222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 17 jun 2006, 14:44

ja ik heb gewonnen

wat weet ik niet :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 jun 2006, 15:06

Peter waarom lees ik die zin van jou nou verkeerd ? :roll:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 17 jun 2006, 15:19

Omdat je niet verwacht dat ik ook positief over BMW's kan zijn? :lol:

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 jun 2006, 15:21

Ja peter daar dacht ik ook net aan.

Zet 2 camberplates op de voorste schokbreker poten van de csl en je gaat zeker onder de 7.50

1440kg weegt er ook zeker grof in. Banden maat van de gt3 235 voor en 305 achter. CSL 235 voor en 265 achter. Dan nog 50pk minder voor de csl dan kun je toch stellen dat een csl toch een hele knappe prestatie heeft neergezet.

Ik wil ook een setje semi slicks op mijn 130i das toch wel lekker hoor.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 jun 2006, 15:27

Andre had de M3 met die semi slicks (CSL) een nog beter weg contact ?

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 jun 2006, 19:22

ja die csl banden zijn echt mega michelin cup sport.

auto stuurt veel scherper veel meer grip als ze op temp zijn.

Tom
Berichten: 22222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 17 jun 2006, 20:26

Heb jij die Pilot Sport Cup banden eronder (gehad) Andre?
Wat is ongeveer de meerprijs tov de normale Pilot Sport's? Kan op de NL site niks vinden en ook autobandenmarkt kan ze niet leveren.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 jun 2006, 20:57

ja heb ze toen over gekocht van van ekris waren de banden van de csl van van der vaart. Had ik voor een schappelijk prijsje.

Inderdaad heel moeilijk aan te komen. Kan je alleen kopen van die zakken vullende prins techniek. En die mag ze lekker in zijn hol douwen met die woeker prijzen. Misschien dat je ze kan krijgen voor een schappelijk prijsje als je een doos fricandellen meeneemt. Ik denk dat die man een garage deur als voordeur in zijn huis heeft. De woeker winsten gaan waarschijnlijk op naar mora.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 jun 2006, 21:05

En via de BMW dealer kan niet? Is toch een original teile voor een CSL ?

Tom
Berichten: 22222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 17 jun 2006, 21:13

En de lokale bandentoko op bestelling?
Als ze Pilot Sports kunnen bestellen (hebben ze vast ook niet op voorraad) dan kan dat toch ook met die Cup banden?

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 18 jun 2006, 00:04

Ga voor kumho Ecsta V70 A semi slicks, goedkoop en rijden ook nog super.
http://www.kumho-rallytyres.nl/

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 19 jun 2006, 23:36

Mooi apparaat. Maar inderdaad, waarom maar 2 sec sneller dan een BMW CSL? Beide auto's staan namelijk op dezelfde Pilot Sport Cup.

Ik zou het niet willen zeggen van een sub 8 min auto maar het valt eigenlijk een beetje tegen. Van Porsche mag je verwachten dat ze een grotere voorsprong nemen op BMW's M3 CSL.

Als lustobject gaat mijn voorkeur uit naar de Porsche maar het is moeilijk te verklaren waarom een goedkopere BMW gewoon aan de staart van deze nieuwe GT3 blijft plakken op een rondje Ring.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 jun 2006, 12:52

Het is natuurlijk ook zo dat hoe sneller de tijden, des te kleiner zijn de onderlinge verschillen. Die Porsche kan alleen maar winst pakken op de rechte stukken omdat ie meer vermogen heeft, wil je een nog groter verschil tov een CSL dan moet ie minimaal 500pk hebben. De bochtsnelheden van de M3 CSL zijn al maximaal, hogere bochtsnelheden zijn met een straat auto niet mogelijk, ook niet met een Porsche. Ja met radicals maar dat zijn in mijn ogen geen straatauto's meer maar race auto's die op de straat mogen rijden.

Maar het geeft uiteindelijk wel aan hoe bijzonder de prestaties zijn van de CSL uit 2003, iedereen vond het een veel te dure M3, marketing, concept uitmelken van BMW blablalba. Maar ik heb me wat meer in de materie verdiept dmv het CSL boek, en dan is het gewoon een goede technische prestatie van BMW.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 20 jun 2006, 17:34

Bij dit soort auto's gaat het toch niet alleen om de N'ring tijd. :roll:

Online
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 jul 2006, 12:04

Alsnog de bladzijde van de Ring toegevoegd!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 11 gasten