Sport Auto supertest: Porsche 997 GT3
-
OnlineErik K.
- Berichten: 7205
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Sport Auto supertest: Porsche 997 GT3
De nieuwe GT3 op de pijnbank!
Rondje Ring rijdt hij in 7:48!
[IMG:111:167]http://img236.imageshack.us/img236/3710 ... 2nc.th.jpg[/img][IMG:111:167]http://img162.imageshack.us/img162/3592/24bu28qn.th.jpg[/img]
[IMG:111:167]http://img214.imageshack.us/img214/7637/41ud3wq.th.jpg[/img][IMG:111:167]http://img209.imageshack.us/img209/4552/36mc11mn.th.jpg[/img]
[IMG:111:167]http://img209.imageshack.us/img209/6787/56cb1js.th.jpg[/img][IMG:111:167]http://img460.imageshack.us/img460/6053/61sk3ap.th.jpg[/img]
[IMG:111:167]http://img214.imageshack.us/img214/5131/74cn1gm.th.jpg[/img]
UPDATE!!!
[IMG:112:167]http://img132.imageshack.us/img132/230/87kn3ft.th.jpg[/img]
[IMG:111:167]http://img50.imageshack.us/img50/3969/93zf5jh.th.jpg[/img]
Rondje Ring rijdt hij in 7:48!
[IMG:111:167]http://img236.imageshack.us/img236/3710 ... 2nc.th.jpg[/img][IMG:111:167]http://img162.imageshack.us/img162/3592/24bu28qn.th.jpg[/img]
[IMG:111:167]http://img214.imageshack.us/img214/7637/41ud3wq.th.jpg[/img][IMG:111:167]http://img209.imageshack.us/img209/4552/36mc11mn.th.jpg[/img]
[IMG:111:167]http://img209.imageshack.us/img209/6787/56cb1js.th.jpg[/img][IMG:111:167]http://img460.imageshack.us/img460/6053/61sk3ap.th.jpg[/img]
[IMG:111:167]http://img214.imageshack.us/img214/5131/74cn1gm.th.jpg[/img]
UPDATE!!!
[IMG:112:167]http://img132.imageshack.us/img132/230/87kn3ft.th.jpg[/img]
[IMG:111:167]http://img50.imageshack.us/img50/3969/93zf5jh.th.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Erik K. op 06 jul 2006, 12:06, 6 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 22222
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
[img:384:291]http://img20.imageshack.us/img20/6128/r ... ard1fz.gif[/img]
jammer dat ze niet aanklikbaar zijn
jammer dat ze niet aanklikbaar zijn

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Peter Tunissen
- Berichten: 8385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Je bent een knappe vent Tom 
[img:96:96]http://www.driving-fun.com/forum/images ... 29347a.jpg[/img][quote][/quote]

[img:96:96]http://www.driving-fun.com/forum/images ... 29347a.jpg[/img][quote][/quote]
- Peter Tunissen
- Berichten: 8385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ja peter daar dacht ik ook net aan.
Zet 2 camberplates op de voorste schokbreker poten van de csl en je gaat zeker onder de 7.50
1440kg weegt er ook zeker grof in. Banden maat van de gt3 235 voor en 305 achter. CSL 235 voor en 265 achter. Dan nog 50pk minder voor de csl dan kun je toch stellen dat een csl toch een hele knappe prestatie heeft neergezet.
Ik wil ook een setje semi slicks op mijn 130i das toch wel lekker hoor.
Zet 2 camberplates op de voorste schokbreker poten van de csl en je gaat zeker onder de 7.50
1440kg weegt er ook zeker grof in. Banden maat van de gt3 235 voor en 305 achter. CSL 235 voor en 265 achter. Dan nog 50pk minder voor de csl dan kun je toch stellen dat een csl toch een hele knappe prestatie heeft neergezet.
Ik wil ook een setje semi slicks op mijn 130i das toch wel lekker hoor.
-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
ja heb ze toen over gekocht van van ekris waren de banden van de csl van van der vaart. Had ik voor een schappelijk prijsje.
Inderdaad heel moeilijk aan te komen. Kan je alleen kopen van die zakken vullende prins techniek. En die mag ze lekker in zijn hol douwen met die woeker prijzen. Misschien dat je ze kan krijgen voor een schappelijk prijsje als je een doos fricandellen meeneemt. Ik denk dat die man een garage deur als voordeur in zijn huis heeft. De woeker winsten gaan waarschijnlijk op naar mora.
Inderdaad heel moeilijk aan te komen. Kan je alleen kopen van die zakken vullende prins techniek. En die mag ze lekker in zijn hol douwen met die woeker prijzen. Misschien dat je ze kan krijgen voor een schappelijk prijsje als je een doos fricandellen meeneemt. Ik denk dat die man een garage deur als voordeur in zijn huis heeft. De woeker winsten gaan waarschijnlijk op naar mora.
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Ga voor kumho Ecsta V70 A semi slicks, goedkoop en rijden ook nog super.
http://www.kumho-rallytyres.nl/
http://www.kumho-rallytyres.nl/
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
Mooi apparaat. Maar inderdaad, waarom maar 2 sec sneller dan een BMW CSL? Beide auto's staan namelijk op dezelfde Pilot Sport Cup.
Ik zou het niet willen zeggen van een sub 8 min auto maar het valt eigenlijk een beetje tegen. Van Porsche mag je verwachten dat ze een grotere voorsprong nemen op BMW's M3 CSL.
Als lustobject gaat mijn voorkeur uit naar de Porsche maar het is moeilijk te verklaren waarom een goedkopere BMW gewoon aan de staart van deze nieuwe GT3 blijft plakken op een rondje Ring.
Ik zou het niet willen zeggen van een sub 8 min auto maar het valt eigenlijk een beetje tegen. Van Porsche mag je verwachten dat ze een grotere voorsprong nemen op BMW's M3 CSL.
Als lustobject gaat mijn voorkeur uit naar de Porsche maar het is moeilijk te verklaren waarom een goedkopere BMW gewoon aan de staart van deze nieuwe GT3 blijft plakken op een rondje Ring.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Het is natuurlijk ook zo dat hoe sneller de tijden, des te kleiner zijn de onderlinge verschillen. Die Porsche kan alleen maar winst pakken op de rechte stukken omdat ie meer vermogen heeft, wil je een nog groter verschil tov een CSL dan moet ie minimaal 500pk hebben. De bochtsnelheden van de M3 CSL zijn al maximaal, hogere bochtsnelheden zijn met een straat auto niet mogelijk, ook niet met een Porsche. Ja met radicals maar dat zijn in mijn ogen geen straatauto's meer maar race auto's die op de straat mogen rijden.
Maar het geeft uiteindelijk wel aan hoe bijzonder de prestaties zijn van de CSL uit 2003, iedereen vond het een veel te dure M3, marketing, concept uitmelken van BMW blablalba. Maar ik heb me wat meer in de materie verdiept dmv het CSL boek, en dan is het gewoon een goede technische prestatie van BMW.
Maar het geeft uiteindelijk wel aan hoe bijzonder de prestaties zijn van de CSL uit 2003, iedereen vond het een veel te dure M3, marketing, concept uitmelken van BMW blablalba. Maar ik heb me wat meer in de materie verdiept dmv het CSL boek, en dan is het gewoon een goede technische prestatie van BMW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot], Nico e39 en 12 gasten