
135i vs e92 M3
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Grappig ik heb toevallig ook een keer zo'n soort filmpje op het net gezet
http://nl.youtube.com/watch?v=S8Elbz2MzKE
Nu heb ik een keer of drie die tijden geklokt.
335i getuned 130 km/h tot 190 km/h 7 seconden
e46 M3 130 km/h tot 190 km/h 8 seconden.
http://nl.youtube.com/watch?v=S8Elbz2MzKE
Nu heb ik een keer of drie die tijden geklokt.
335i getuned 130 km/h tot 190 km/h 7 seconden
e46 M3 130 km/h tot 190 km/h 8 seconden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
hoe snel is die M3 CS van jou van 100 tot 200km/u ? Rico...
de laatste jaren doen ze die tests ook vaker zoals in GTO best mooi om te zien, en bij die snelheden heb je koppel, pk's en souplesse nodig en je rubbers hebben niet zo veel te lijden...
of van 30 tot 200km/u ook leuk...doe ik ook meestal als ik een nieuwe auto heb.
de laatste jaren doen ze die tests ook vaker zoals in GTO best mooi om te zien, en bij die snelheden heb je koppel, pk's en souplesse nodig en je rubbers hebben niet zo veel te lijden...
of van 30 tot 200km/u ook leuk...doe ik ook meestal als ik een nieuwe auto heb.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Zet dat 135i lel van Andre er bij, en dat M bakkie kan het schudden woohaaRico v Velzen schreef:Hielke schreef:Rico v Velzen schreef: De enige reden waarom Andre het niet doet is, heeft niks met status te maken, maar met rijeigenschappen. Andre vind de rijeigenschappen beter van de 1 serie, DAT die rijeigenschappen beter zijn (mits getweaked, want standaard is dat gewoon niet het geval) is niet het punt van discussie.
Bovenstaande quote is ook niet juist. Ook in standaard vorm zijn de rij-eigenschappen van een 135i veel dynamischer dan van welke 3-serie ook.
En feiten kun je niet weerspreken.
Lees net de AMS trio test tussen de 135i, 335i en e92 M3..
Feiten ?
Die e92 M3 veegt de vloer aan op hockenheim met de .35i'tjes..over de performance cijfers maar niet te spreken. vermakelijk om te lezen met deze discussie in het achterhoofd..
Maar de 135i krijgt de meeste puntjes hoor..
Omdat die het voordeligste is
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Nou die 135i lel van dre houdt het wel bij maar vanaf 220 ga ik weer inleveren tov van een 135i met orginele overbrenging.
Gisteren even op de duitse autobahn:) getest tegen 335i robin.
80 in de 5 of 6 rijdt ik in begin behoorlijk weg
80 in de 3 dan door de versnelling heen blijft robin achter me zitten en voorbij de 200 a 220 kan popma uit de slipstream komen.
note.
Ik had passagier mee van ca. 70kg. Popma zal ongeveer 70kg wegen en ik ben ca. 90kg. De 335i is 40kg zwaarder. Dus maw wij waren 50kg zwaarder met de 135i.
En 335i reed in de slipstream. We hadden eigenlijk de test moeten doen zonder slipstream. stom!!
Als je een autobahn brander bent kan je beter een langere overbrenging hebben. Voor bochten werk is de kortere leuker, want hij trek net even harder van onderuit.
Gisteren even op de duitse autobahn:) getest tegen 335i robin.
80 in de 5 of 6 rijdt ik in begin behoorlijk weg
80 in de 3 dan door de versnelling heen blijft robin achter me zitten en voorbij de 200 a 220 kan popma uit de slipstream komen.
note.
Ik had passagier mee van ca. 70kg. Popma zal ongeveer 70kg wegen en ik ben ca. 90kg. De 335i is 40kg zwaarder. Dus maw wij waren 50kg zwaarder met de 135i.
En 335i reed in de slipstream. We hadden eigenlijk de test moeten doen zonder slipstream. stom!!
Als je een autobahn brander bent kan je beter een langere overbrenging hebben. Voor bochten werk is de kortere leuker, want hij trek net even harder van onderuit.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Andre schreef:Nou die 135i lel van dre houdt het wel bij maar vanaf 220 ga ik weer inleveren tov van een 135i met orginele overbrenging.
Gisteren even op de duitse autobahn:) getest tegen 335i robin.
80 in de 5 of 6 rijdt ik in begin behoorlijk weg
80 in de 3 dan door de versnelling heen blijft robin achter me zitten en voorbij de 200 a 220 kan popma uit de slipstream komen.
note.
Ik had passagier mee van ca. 70kg. Popma zal ongeveer 70kg wegen en ik ben ca. 90kg. De 335i is 40kg zwaarder. Dus maw wij waren 50kg zwaarder met de 135i.
En 335i reed in de slipstream. We hadden eigenlijk de test moeten doen zonder slipstream. stom!!
Als je een autobahn brander bent kan je beter een langere overbrenging hebben. Voor bochten werk is de kortere leuker, want hij trek net even harder van onderuit.
Interessante test. Begrijp ik nou goed dat Robin boven 200 de 135i voorbij ging ? Of bleef hij er naast hangen ?
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ik kon(al dan niet slipstream want ik zat er meteen al naast) en moest zelfs gas lossen vanaf 190/200 de 135i de baas hetzij natuurlijk kruipend.Maar had op 'n bepaald moment wel wat 'over' tov de 135i die vanaf 200 ofzo meer uitgeput raakte(relatief)
De 130i/135i BMWNL test zijn 'we'ook vergeten dat dat slipstream was.LOL
AAN DE ANDERE KANT: Toen we 120 in z'n 6 reden beide, ik dicht achter Andre en gas(wat natuurlijk ook weer een nanoseconde nattevingerwerk was) liep Andre naar 200 wel 50meter oid weg, want hij zit dan in beter toerengebied(nu is 120 in 'n 6 natuurlijk geinig en is de 335i een beer, maar Dré's 135i helemaal een gorilla) WAT IK DAN NIET BEGRIJP is dat DAN de slipstream weeer niet werkt? Hoe zit dat? OF slipstream of GEEN slipstream. Anyway. Doortrekkend van 80-220 zijn de 135i van Dré en mijn 335i ongeveer even snel ga daar maar vanuit want anders had ik ook in de 120 in'zijn 6 test langer moeten blijven hangen:slipstream.
130i is 'nergens', dat weet Hylke ook wel, maar die valt nu eenmaal meer op de 130i dan op de 135i. :twisted:
Automotorsport autoblad test
335i op Hockenheim(1:21) sneller dan 135i(1:22) M3* 1:14.
Ook merkwaardig was de Slalom/Wedelen waar de 335i vaak sneller qua instuur uitstuursnelheid was dan de 135i op momenten, ook had de 335i een snellere uitrijsnelheid dan de M3, we hebben het hier over 1 a 2 kmh verschil. Ze hadden het ook over 't lichte onderstuur in de 135/335 en dat de M3*daar eigenlijk geen last van had. Fazit: In alledag zij de 135/335 bijna zo snel als de M3* maar als je eenmaal in de M3* zit wil je er niet meer uit. En de 135/335 zijn koopjes oid.335i stond op 225 17 rondom, M3* op 18 Mischbereifung en 135i ook.
M3* dit is dus de 420pk 400Nm V8 nieuwe M3, niet de almighty en nog veel snellere E46. 8)
De 130i/135i BMWNL test zijn 'we'ook vergeten dat dat slipstream was.LOL
AAN DE ANDERE KANT: Toen we 120 in z'n 6 reden beide, ik dicht achter Andre en gas(wat natuurlijk ook weer een nanoseconde nattevingerwerk was) liep Andre naar 200 wel 50meter oid weg, want hij zit dan in beter toerengebied(nu is 120 in 'n 6 natuurlijk geinig en is de 335i een beer, maar Dré's 135i helemaal een gorilla) WAT IK DAN NIET BEGRIJP is dat DAN de slipstream weeer niet werkt? Hoe zit dat? OF slipstream of GEEN slipstream. Anyway. Doortrekkend van 80-220 zijn de 135i van Dré en mijn 335i ongeveer even snel ga daar maar vanuit want anders had ik ook in de 120 in'zijn 6 test langer moeten blijven hangen:slipstream.
130i is 'nergens', dat weet Hylke ook wel, maar die valt nu eenmaal meer op de 130i dan op de 135i. :twisted:
Automotorsport autoblad test
335i op Hockenheim(1:21) sneller dan 135i(1:22) M3* 1:14.
Ook merkwaardig was de Slalom/Wedelen waar de 335i vaak sneller qua instuur uitstuursnelheid was dan de 135i op momenten, ook had de 335i een snellere uitrijsnelheid dan de M3, we hebben het hier over 1 a 2 kmh verschil. Ze hadden het ook over 't lichte onderstuur in de 135/335 en dat de M3*daar eigenlijk geen last van had. Fazit: In alledag zij de 135/335 bijna zo snel als de M3* maar als je eenmaal in de M3* zit wil je er niet meer uit. En de 135/335 zijn koopjes oid.335i stond op 225 17 rondom, M3* op 18 Mischbereifung en 135i ook.
M3* dit is dus de 420pk 400Nm V8 nieuwe M3, niet de almighty en nog veel snellere E46. 8)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Robin schreef: Automotorsport autoblad test
335i op Hockenheim(1:21) sneller dan 135i(1:22) M3* 1:14.
Ook merkwaardig was de Slalom/Wedelen waar de 335i vaak sneller qua instuur uitstuursnelheid was dan de 135i op momenten, ook had de 335i een snellere uitrijsnelheid dan de M3, we hebben het hier over 1 a 2 kmh verschil. Ze hadden het ook over 't lichte onderstuur in de 135/335 en dat de M3*daar eigenlijk geen last van had. Fazit: In alledag zij de 135/335 bijna zo snel als de M3* maar als je eenmaal in de M3* zit wil je er niet meer uit. En de 135/335 zijn koopjes oid.
M3* dit is dus de 420pk 400Nm V8 nieuwe M3, niet de almighty en nog veel snellere E46. 8)
Nee dat klopt, de e46 M3 CS.. die doet op hockenheim volgens sportauto (zusterblad AMS) 1.16.3 :twisted:

Moet je voorstellen, zitten die M3 rijders al aan de thee, als de .35i rijders nog binnen moeten komen LOL
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Klopt wbt die korte diffs heb ik die zelfde ervaring met oa Erik zijn M3 3.2 en de M3 3.2 van een bekende.
Als je bijvoorbeeld 120-200 in 4 doet dan loop ik weg.
Maar doe je een direct sprintje heb je kans dat die ander een versnelling lager begint en ben je je voordeel kwijt.
Ook moet je met een korter diff eerder opschakelen en loopt die ander in ben je ook je voordeel kwijt. En dat eerder opschakelen word steeds erger in hogere versnellingen. Zo moet ik bij 250 opschakelen naar 6 en een normale M3 loopt dan nog even door naar 280 in zijn 5, dan komt ie je gewoon voorbij zetten.
Een korter diff maakt de auto veel levendiger en leuker op binnenwegen maar je bent er op de snelweg niet noodzakelijk sneller mee. Gewoon B wegen is het super, even een auto inhalen die 80 rijd uit zijn 3 daar vlieg je zo voorbij.
Heb het ook wel eens gemeten: E36 3.2 stock doet 80-120 in 6.0 sec in 4. Mijn auto met alleen een korter diff zit op 5.0.
Als je bijvoorbeeld 120-200 in 4 doet dan loop ik weg.
Maar doe je een direct sprintje heb je kans dat die ander een versnelling lager begint en ben je je voordeel kwijt.
Ook moet je met een korter diff eerder opschakelen en loopt die ander in ben je ook je voordeel kwijt. En dat eerder opschakelen word steeds erger in hogere versnellingen. Zo moet ik bij 250 opschakelen naar 6 en een normale M3 loopt dan nog even door naar 280 in zijn 5, dan komt ie je gewoon voorbij zetten.
Een korter diff maakt de auto veel levendiger en leuker op binnenwegen maar je bent er op de snelweg niet noodzakelijk sneller mee. Gewoon B wegen is het super, even een auto inhalen die 80 rijd uit zijn 3 daar vlieg je zo voorbij.
Heb het ook wel eens gemeten: E36 3.2 stock doet 80-120 in 6.0 sec in 4. Mijn auto met alleen een korter diff zit op 5.0.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Klopt maar daar zit hem ook de crux. Als ik sporten ga vanaf zeg 130 dan moet ik dus in 4 omdat ik anders al zowat tegen de begrenzer aan zit. Een normale auto kan dan nog makkelijk in 3 zitten.
Dan weegt je kortere diff dus niet op tegen het verschil tussen de 3e en 4e versnelling en rijd die ander je voorbij ook al heb je een korter diff. Dat trekt wel ongeveer gelijk als die ander opschakeld maar toch. Je zal zien dat een korter diff in dat soort sprints vaak meer slecht doet als goed. Ze hebben er bij BMW nog wel een beetje over nagedacht
Doe je hetzelfde in 6 vanaf 130 tot 220 oid dan heeft een auto met een diff wat bijvoorbeeld 15% korter is al die tijd 15% meer koppel naar zijn achteras en zie je die wel weglopen. Ik deed hetzelfde met mijn M3 tegen een bekende op de autobahn in 5, 130-220 en dan trek je zo een behoorlijk gat.
Dan weegt je kortere diff dus niet op tegen het verschil tussen de 3e en 4e versnelling en rijd die ander je voorbij ook al heb je een korter diff. Dat trekt wel ongeveer gelijk als die ander opschakeld maar toch. Je zal zien dat een korter diff in dat soort sprints vaak meer slecht doet als goed. Ze hebben er bij BMW nog wel een beetje over nagedacht

Doe je hetzelfde in 6 vanaf 130 tot 220 oid dan heeft een auto met een diff wat bijvoorbeeld 15% korter is al die tijd 15% meer koppel naar zijn achteras en zie je die wel weglopen. Ik deed hetzelfde met mijn M3 tegen een bekende op de autobahn in 5, 130-220 en dan trek je zo een behoorlijk gat.
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
klopt bert. Een kortere overbrenging moet je zien als meer fun in het kortere werk. Ik weet zeker dat je op zandvoort zou testen met een lang en kort diff dat het behoorlijk uitmaakt.
Bijv in de 130i cup moest je hugenholtz en audi s in 3 nemen en dan viel ie een beetje dood. 2 was net te kort. Daar zul je dan echt meters pakken met een kortere overbrenging.
Niet voor nix heeft bmw motorsport gewoon 10 verschillende overbrengingen mee naar elk circuit. Om de laatste tiendes eruit te halen.
Bijv in de 130i cup moest je hugenholtz en audi s in 3 nemen en dan viel ie een beetje dood. 2 was net te kort. Daar zul je dan echt meters pakken met een kortere overbrenging.
Niet voor nix heeft bmw motorsport gewoon 10 verschillende overbrengingen mee naar elk circuit. Om de laatste tiendes eruit te halen.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
@Robin en Andre,
volgende keer die test aub doen met alleen de bestuurder in de auto's. In één auto wel een passagier en in de andere niet, dat kan natuurlijk niet. Neem dan als het moet in de andere auto ook een passagier mee.
En op video zetten natuurlijk!
Dat kortere differentieel op de 135i is geen wondermiddel als het op langdurige acceleratie in rechte lijn vanaf een lage snelheid aankomt. De twinturbo maakt vooral een groot verschil in het middentoerengebied. Met het kortere diff ben je er op een circuit van verzekerd dat ie in de 3e versnellingen bij 80 Km/h veel beter oppakt dan bijv. een 130i. Max. vermogen van de 135i ligt bij 5900 toeren. Met Andre's kortere diff haalt hij een theoretische topsnelheid van 265 km/h bij 7000 toeren. Die 7000 toeren draait de auto makkelijk, maar hij is dan inmiddels na het piekvermogen bij 5900 toeren al weer aardig wat vermogen kwijtgeraakt. Die 5900 toeren zullen gelijk staan aan ongeveer 215 km/h. Boven de 225 gaat de rek er dan sneller uit dan een 135i of 335i met standaardoverbrenging. Maar wederom, voor het circuit is het perfekt.
Hoe zit dat nou met die Hockenheim tijden tussen de 135i, 335i en M3? Ik zie allerlei verschillende "grap?" tijden voorbijkomen maar wil graag weten wat nou de echte tijden zijn. En wat wordt met Mischbereifung bedoeld?
volgende keer die test aub doen met alleen de bestuurder in de auto's. In één auto wel een passagier en in de andere niet, dat kan natuurlijk niet. Neem dan als het moet in de andere auto ook een passagier mee.
En op video zetten natuurlijk!

Dat kortere differentieel op de 135i is geen wondermiddel als het op langdurige acceleratie in rechte lijn vanaf een lage snelheid aankomt. De twinturbo maakt vooral een groot verschil in het middentoerengebied. Met het kortere diff ben je er op een circuit van verzekerd dat ie in de 3e versnellingen bij 80 Km/h veel beter oppakt dan bijv. een 130i. Max. vermogen van de 135i ligt bij 5900 toeren. Met Andre's kortere diff haalt hij een theoretische topsnelheid van 265 km/h bij 7000 toeren. Die 7000 toeren draait de auto makkelijk, maar hij is dan inmiddels na het piekvermogen bij 5900 toeren al weer aardig wat vermogen kwijtgeraakt. Die 5900 toeren zullen gelijk staan aan ongeveer 215 km/h. Boven de 225 gaat de rek er dan sneller uit dan een 135i of 335i met standaardoverbrenging. Maar wederom, voor het circuit is het perfekt.
Hoe zit dat nou met die Hockenheim tijden tussen de 135i, 335i en M3? Ik zie allerlei verschillende "grap?" tijden voorbijkomen maar wil graag weten wat nou de echte tijden zijn. En wat wordt met Mischbereifung bedoeld?
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ja goed maar dan moet je een hoop testen denk ik, doen die mannen ook natuurlijk.
Met mijn rode M3 met 3.62 liep ik er tegenaan dat je wel lekker wegkomt uit Audi S en Hugenholtz in 3, alleen het nadeel was wel dat ik vlak voor einde rechte stuk naar 5 moest. Dan rij je nog 3 seconden in 5 zeg maar en dan moet je alweer in de remmen. Dan kost dat extra schakelen je weer een paar tienden denk ik. Je wint iets bij de ene bocht en verliest het weer bij de andere op die manier.
Ik zet op mijn racer 3.91
Dan hoef ik denk ik grote stukken niet te schakelen en kan ik in 4 blijven doordat je altijd power hebt. Sommige stukken even naar 5, en Audi S en Hugenholtz in 3. Plus minder kans op een blokkerende achterkant dus al met al zal het het leven wel makkelijker moeten maken
Met mijn rode M3 met 3.62 liep ik er tegenaan dat je wel lekker wegkomt uit Audi S en Hugenholtz in 3, alleen het nadeel was wel dat ik vlak voor einde rechte stuk naar 5 moest. Dan rij je nog 3 seconden in 5 zeg maar en dan moet je alweer in de remmen. Dan kost dat extra schakelen je weer een paar tienden denk ik. Je wint iets bij de ene bocht en verliest het weer bij de andere op die manier.
Ik zet op mijn racer 3.91
Dan hoef ik denk ik grote stukken niet te schakelen en kan ik in 4 blijven doordat je altijd power hebt. Sommige stukken even naar 5, en Audi S en Hugenholtz in 3. Plus minder kans op een blokkerende achterkant dus al met al zal het het leven wel makkelijker moeten maken

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Hielke schreef: Hoe zit dat nou met die Hockenheim tijden tussen de 135i, 335i en M3? Ik zie allerlei verschillende "grap?" tijden voorbijkomen maar wil graag weten wat nou de echte tijden zijn. En wat wordt met Mischbereifung bedoeld?
Tijden zijn geen grap hoor.
AMS test 3 auto's op Hockenheim (gelijktijdig getest)
135i 1.22
335i 1.21
e92 M3 1.14
Sportauto test 3 auto's op Hockenheim (afzonderlijk van mekaar getest)
135i 1.17,4
335i 1.17,4
e46 M3 CS 1.16,3
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
die 1.14 naar 1.21 en 1.22 kan nooit. Dat is gewoon M marketing en heeft bmw de hand in. Je wordt geneukt door de bladen. Geloof dat nou niet.
Ik zit even naar e92 m3 overbrengingen te kijken. Die zijn korter dan een standard 335i en 135i.

Ik zit even naar e92 m3 overbrengingen te kijken. Die zijn korter dan een standard 335i en 135i.
Laatst gewijzigd door Andre op 29 feb 2008, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
135i 1.22
335i 1.21
e92 M3 1.14
Wat een godvergeten amateurs de laatste jaren bij die autobladen.
Kan toch geen zinnig mens geloven dat er tussen de 135i en de M3 ACHT seconden verschil zit op een Mickey Mouse baantje?! Als je die 1.16 gemiddeld naar Nordschleife tijden terugrekent dan loopt het verschil naar iets van 50 seconden op! En dat terwijl de E92 M3 bij Sport Auto maar een paar seconden sneller was op de NS dan de E46.
Ach, zal me ook nog boeien, iedereen slikt het toch voor zoete koek.
335i 1.21
e92 M3 1.14
Wat een godvergeten amateurs de laatste jaren bij die autobladen.
Kan toch geen zinnig mens geloven dat er tussen de 135i en de M3 ACHT seconden verschil zit op een Mickey Mouse baantje?! Als je die 1.16 gemiddeld naar Nordschleife tijden terugrekent dan loopt het verschil naar iets van 50 seconden op! En dat terwijl de E92 M3 bij Sport Auto maar een paar seconden sneller was op de NS dan de E46.
Ach, zal me ook nog boeien, iedereen slikt het toch voor zoete koek.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], JdvPolo en 32 gasten