135i vs e92 M3
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik bedoel ermee dat de test van 130i vs 135i vs m3 door jotw wel als feit oid wordt gezien en als een schamele 306 pk een 354pk s5 owned dat een beetje als zal wel wordt gezien.zo zie ik dus jullie test nog steeds als nattevingerwerk, want er wordt geen verklaring gegeven hoe een 335 snellEr is in mijn geval
-
Dat zit em in de 4wd Robin.
Rico was destijds ook bijna zo snel als ik en ik reed met 400 pk (achteraf gezien) en hij met 343pk....het verschil zat em in de 4wd.
Dat nekt alle Audi's elke keer weer.
Dat is gewoon het concept waar Audi voor kiest, veiligheid.
Voor de gein zou ik wel eens een RWD audi RS4 willen zien....maja dreams...
Rico was destijds ook bijna zo snel als ik en ik reed met 400 pk (achteraf gezien) en hij met 343pk....het verschil zat em in de 4wd.
- Roman
Kun je niet gewoon de voorste driveshaft eraf halen?Marc RS4 schreef:Dat zit em in de 4wd Robin.

- RVV
Onze testen waren een aantal keren uitgevoerd, de wetenschappelijke basis zal altijd wel discutabel blijven.Robin schreef:Ik bedoel ermee dat de test van 130i vs 135i vs m3 door jotw wel als feit oid wordt gezien en als een schamele 306 pk een 354pk s5 owned dat een beetje als zal wel wordt gezien.zo zie ik dus jullie test nog steeds als nattevingerwerk, want er wordt geen verklaring gegeven hoe een 335 snellEr is in mijn geval
En nogmaals wat betreft jou aanvaring met die S5,, ik geloof direct dat je sneller was.
Hielke mischien moeten we maar eens testen wat het verschil is tussen de 135i dre edition en de e46 M3 met een camerawagen (130i) etc.. Nemen we Robin mee.. met de 335i en dan gaan testen op de A31 in Duitsland.
Dan kunnen we voor eens en voor altijd vaststellen hoe de verhoudingen wetenschappelijk onderbouwd zijn

-
Wetenschappelijk is niks onderbouwd, of Hylke nou met welke camera mij , jou, Andre of Schumacher test Rico. Je moet zo'n gps tracktestertje/chronograafwiel oid nemen.(Andre heeft zo'n eerste geval dus dat werkt nauwkeuriger) Dit is nog steeds nattevingerwerk in die filmpjes, hetzelfde voor de 100e maal hoe jullie willen verklaren dat(op dezelfdemanier getest als bij jullie) de ene 330i sneller is dan de andere?
PRECIES, geklooi en nattevingerwerk, maar omdat er een camera bij is is 't opeens wetenschappelijk onderbouwd, ROFLOL, misschien zat Andre wel in z'n 3 en Hylke in z'n 4 in de 135i(miscommunicatie wie weet?)
Kortom: Rijtje auto's op de linkerbaanachterelkaar te weten Marc in z'n 400pk RS4, Rico daarachter in z'n M3, daarachter de man in de S5, Ik in m'n 335i en Hylke in de BMW NL black slut 135 daar weer achter en als laatste Dre in de 130i. We rijden 80 achter een vrachtautocombi en ding is aan de kant:pedal to the metaltot 200! RS4 Marc neemt een voorsprong maar Rico komt goed mee hij blijft redelijk hangen De man in de S5 is nergens en ik probeer 'm rechts in te halen, dat wil Hylke bij mij doen, maar Dre drukt ons 3en zo erg op in de 265pk 130i dat we eigenlijk aan de kant moeten, de 90pk sterkere S5 maakt geen kans(want iets trager dan 335i dus net zo snel ongeveer als 130i toch?) tegen de 130i en Dre haalt 'm op de vluchtstrook in terwijl ie mij lekker bijhoudt en Hylke ongeveer nog 120 in z'n 2 (daag kleppentrein)rijdt want hij moest naast 't schakelen ook de camera bedienen enzovoorts ROFLOL
8) .
Zie je 't voor je?
PRECIES, geklooi en nattevingerwerk, maar omdat er een camera bij is is 't opeens wetenschappelijk onderbouwd, ROFLOL, misschien zat Andre wel in z'n 3 en Hylke in z'n 4 in de 135i(miscommunicatie wie weet?)

Kortom: Rijtje auto's op de linkerbaanachterelkaar te weten Marc in z'n 400pk RS4, Rico daarachter in z'n M3, daarachter de man in de S5, Ik in m'n 335i en Hylke in de BMW NL black slut 135 daar weer achter en als laatste Dre in de 130i. We rijden 80 achter een vrachtautocombi en ding is aan de kant:pedal to the metaltot 200! RS4 Marc neemt een voorsprong maar Rico komt goed mee hij blijft redelijk hangen De man in de S5 is nergens en ik probeer 'm rechts in te halen, dat wil Hylke bij mij doen, maar Dre drukt ons 3en zo erg op in de 265pk 130i dat we eigenlijk aan de kant moeten, de 90pk sterkere S5 maakt geen kans(want iets trager dan 335i dus net zo snel ongeveer als 130i toch?) tegen de 130i en Dre haalt 'm op de vluchtstrook in terwijl ie mij lekker bijhoudt en Hylke ongeveer nog 120 in z'n 2 (daag kleppentrein)rijdt want hij moest naast 't schakelen ook de camera bedienen enzovoorts ROFLOL

Zie je 't voor je?
Laatst gewijzigd door Robin op 28 feb 2008, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
Niet zo moeilijk doen. Niks A31 Deutschland, niks 3 auto's of meer, niks Dataracelogic software.
Gewoon goede afspraken maken, in iedere auto een digitaal fototoestel monteren, bij een armsignaal vol op het gas, en vol in de toeren doorjanken. Duidelijker kan een verschil niet gemaakt worden.
Hieronder 2 verschillende opnames van één en dezelfde situatie. Optrekken in 3 vanaf ongeveer 60-70 km/h op een nagenoeg lege weg.
http://www.youtube.com/watch?v=XCSCd_84hu0
http://www.youtube.com/watch?v=G6fxhrGsYJQ
Mankeert er iets aan dan hoor ik het graag.
Gewoon goede afspraken maken, in iedere auto een digitaal fototoestel monteren, bij een armsignaal vol op het gas, en vol in de toeren doorjanken. Duidelijker kan een verschil niet gemaakt worden.
Hieronder 2 verschillende opnames van één en dezelfde situatie. Optrekken in 3 vanaf ongeveer 60-70 km/h op een nagenoeg lege weg.
- RVV
- RVV
Ja gewoon goede manier lijkt me, alleen heeft de achterste auto dan slip stream voordeel. Daarnaast moet je dit op je gemak kunnen doen, en dan is de A31 onontbeerlijk.. vooral omdat je dan ook op hoge snelheid kunt testen. Nodigen we Erik kramer met de snelle e36 M3 ook uit !Hielke schreef:Niet zo moeilijk doen. Niks A31 Deutschland, niks 3 auto's of meer, niks Dataracelogic software.
-
Hoe verklaar je het verschil van 2 indentieke 330i's dan met dezelfde test? IIg weten we dat de 135i van BMW NL niet zo snel was en mijn 335i sneller dan de S5, ALS mijn 335i net zo snel is als de 135i van BMWNL dus ietsiepietsie sneller dan Dre's 130i zou dat dus betekenen dat Dre's 265pk 130i net zo snel is als een 354pk S5(90pk verschil)Hielke schreef:Niet zo moeilijk doen. Niks A31 Deutschland, niks 3 auto's of meer, niks Dataracelogic software.
Dat is dus de bullshitfactor in deze. Niks meer niks minder. Geen geloel. Die test hebben jullie gedaan , die test heb ik gedaan. punt.
Ik zou graag eens meedoen, maar A31 in Duisland? Kan dat niet ergens anders?
-
-
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vragen:
1)Waarom is in de juist uitgevoerde test de ene 330i sneller dan de andere 330i?
2)Waarom is een 130i ongeveer net zo snel als een Audi S5 met 90pk meer?(aandrijfverliezen snap ik, maar dit is te zot)
Daar wordt gewoon lekker overheen geluld.
99 van de 100 forumverhalen/internetfilmpjes/trackdayverhalen op het net biedt een 335i een E46 M3 meer dan prima partij, behalve hier
hou zou dat nou toch kunnen?
a)Rico's kar heeft 400pk stiekum
b)de 335i's voelen alleen snel en hebben 280pk en Rico gewoon 343 en een S5 heeft 279pk. En Dre's 130i heeft 285pk eigenlijk.
1)Waarom is in de juist uitgevoerde test de ene 330i sneller dan de andere 330i?
2)Waarom is een 130i ongeveer net zo snel als een Audi S5 met 90pk meer?(aandrijfverliezen snap ik, maar dit is te zot)
Daar wordt gewoon lekker overheen geluld.

99 van de 100 forumverhalen/internetfilmpjes/trackdayverhalen op het net biedt een 335i een E46 M3 meer dan prima partij, behalve hier

hou zou dat nou toch kunnen?
a)Rico's kar heeft 400pk stiekum
b)de 335i's voelen alleen snel en hebben 280pk en Rico gewoon 343 en een S5 heeft 279pk. En Dre's 130i heeft 285pk eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Robin op 28 feb 2008, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ding trok vol door, de eerste seconde zat ik op een achterstandje maar vanaf 200 kwam ik kruipend lanszij, Roman. 130i met Andre: Ik won het 'wedstrijdje'met de 330i's van Dre, dus zeg 't maar....????
Ik weet 't serieus echt niet en neem vele dingen hier(en mezelf ook hoor) met een dikke korrel zout.
Ik weet 't serieus echt niet en neem vele dingen hier(en mezelf ook hoor) met een dikke korrel zout.

-
- Roman
Hoezo maar 100kg? Wie zat er allemaal wel niet in die andere auto danRobin schreef:Massa(is mij ooit verteld) is niet de 'allesbeslissende factor'als je al op snelheid bent, gearing enzo en toeren weer wel, maar die 4.2 dikke V8 en een nette stroomlijn etc etc weegt maar 100kg meer en we waren al op snelheids(120 ofzo)
:
:
:
:

Of ben jij soms de lichtste niet

-
Ach ik weet 't ook niet meer. Ik geef me(murw geslagen door alle (des)informatie) gewonnen. E46 M3 van Rico is het snelst want ECHT 343pk en mijntes heeft 306.
Van harte.
Van harte.

Laatst gewijzigd door Robin op 28 feb 2008, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- raven14
De performance box is de perfecte oplossing voor dit levensgroot probleem. Die kan acceleratie en tussenversnelling meten. Kijk maar eens hier:
http://www.performancebox.co.uk/performance_meter.html
Ik stel voor uit het werkingsbudget van het forum de nodige euro's te trekken om er een voor groepsgebruik aan te kopen, dat is waarschijnlijk voordeliger dan de kostprijs voor opslagcapaciteit die al deze draadjes innemen
http://www.performancebox.co.uk/performance_meter.html
Ik stel voor uit het werkingsbudget van het forum de nodige euro's te trekken om er een voor groepsgebruik aan te kopen, dat is waarschijnlijk voordeliger dan de kostprijs voor opslagcapaciteit die al deze draadjes innemen