Forza Motorsport 2

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
atomchris

Bericht door atomchris » 28 feb 2008, 08:08

ja kan wel de ring rijden........iets van time attack/training ofzo,en dan je garage aantikken I.P.V een klasse kiezen(dus de garage deur,als je een auto moet kiezen.........)

k33z

Bericht door k33z » 28 feb 2008, 09:01

Vergeet de ring in Forza 2, die klopt echt van geen kanten (voor zover ik weet met mijn beperkte kennis).

atomchris

Bericht door atomchris » 28 feb 2008, 13:24

maar tis wel leuk........... 8) in PGR4 vinnik em cooler,kan je hem in de sneeuw rijden.... :shock: puur arcade maar wel fun! 8)

frankv

Bericht door frankv » 28 feb 2008, 20:29

atomchris schreef:ja kan wel de ring rijden........iets van time attack/training ofzo,en dan je garage aantikken I.P.V een klasse kiezen(dus de garage deur,als je een auto moet kiezen.........)
inderdaad, dat werkt

mijn golfje blijkt alleen super instabiel te zijn als ik van het gas ga, niet echt handig op de ring, wel op de korte baantjes

ik vind de ring wat smal overkomen ivm de werkelijkheid, maar misschien is dat beter als je van binnen de auto rijdt, ik rijd voorlopig nog maar even met de "achterhang view"

vanavond maar weer even lekker oefenen

frank

atomchris

Bericht door atomchris » 28 feb 2008, 20:46

ik rij altijd met de camera net voor de motorkap.......

je kan op internet geloof ik wel wat instellingen vinden voor je auto,anders gewoon lekker testen!!!!! 8) 8) 8)

frankv

Bericht door frankv » 07 mar 2008, 20:32

weet iemand waar ik 400 credits online kan kopen anders dan bij microsoft?

ik wil het december pack kopen omdat daar ook de e30 m3 in zit, maar ik heb eerder eens creditcardgegevens in de xbox ingevoerd en het was bijna onmogelijk om die verwijderd te krijgen, dus ik wil ze gewoon via een puntenkaart kopen, maar er niet voor naar de winkel hoeven

frank

Roy

Bericht door Roy » 07 mar 2008, 20:51

Heb zelf goede ervaringen met http://www.gamecard.nu/.

Binnen 5 minuten in je mailbox!

frankv

Bericht door frankv » 07 mar 2008, 22:54

die had ik inderdaad ook al gevonden, maar daar is het minimum 2100 punten en ik ben niet van plan meer dan die 400 aan het december pack op te maken

frank

Roy

Bericht door Roy » 07 mar 2008, 22:59

Dat is nou eenmaal zo, ook in de winkel. Alleen via Creditcard kan je minder, maar zoals je zelf al zegt.. dat is een ramp om op te zeggen. Ik moest naar Microsoft Nederland bellen (callcenter in polen oid, moest engels praten) om het op te zeggen.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 09 apr 2008, 17:48

Geweldig spel in het begin hele avonden zitten spelen totdat er een ander spel uitkwam waar me intresse naar uitging die ik nu nog steeds erg vaak speel.
Speel het nu af en toe nog maar als er veel friends op forza online zijn, kan het ook niet zo goed meer maar vind het nog steeds erg leuk :D
Forza motorsport 3 zijn ze ook al mee bezig, er werd ook gezegt eind dit jaar maar zal wel 2009 worden ben ik bang.

atomchris

Bericht door atomchris » 10 apr 2008, 08:15

Ik zeg:GRID!!!dat is een titel om in de gaten te houden.....

www.codemasters.com

Volgens mij van de makers van de TOCA serie.....moeilijk en realistisch...... 8)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 apr 2008, 09:21

Ik vond de TOCA/DTM Race driver serie anders helemaal niet zo realistisch. Soms een beetje moeilijk, maar dat is niet hetzelfde. :wink: Wel leuk om even te spelen hoor. Misschien dat GRID super graphics(want dat heeft ie wel) gaat combineren met meer realisme.

atomchris

Bericht door atomchris » 10 apr 2008, 11:33

Mari Oh Oh! schreef:Ik vond de TOCA/DTM Race driver serie anders helemaal niet zo realistisch. Soms een beetje moeilijk, maar dat is niet hetzelfde. :wink: Wel leuk om even te spelen hoor. Misschien dat GRID super graphics(want dat heeft ie wel) gaat combineren met meer realisme.
In de previews die ik heb gelezen,zeggen ze dat dit gegarandeerd een hit gaat worden,de crash fysics van CMR DIRT en dan nog eens verbetert(dus een crash en het is over en uit)

Plus dat het echt meer op racen is gericht(dus echte race autoos,driftautoos enz enz....)

De A.I. volgt echt een eigen lijn waar ze vanaf kunnen,dus niet meer blind insturen terwijl jij daar rijdt,als je ze aan de binnenkant uitremt dan gaan ze echt achter je,en ze maken ook rem fouten...(niet zoals nu, dat er steeds 1 HELEMAAL foutloos rijdt.....)

Klinkt goed zeg maar..... 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 10 apr 2008, 11:46

Ja maar dat zijn allemaal dingen die lang niet zo belangrijk zijn als het gevoel over je EIGEN auto.

Daar begint een echte sim, de rest komt daarna pas :)

Als het eigen gevoel niet klopt, heb je niks aan een perfecte AI.

atomchris

Bericht door atomchris » 10 apr 2008, 13:02

Macboy schreef:Ja maar dat zijn allemaal dingen die lang niet zo belangrijk zijn als het gevoel over je EIGEN auto.

Het autogevoel zit bij die jongens wel oke.........wat ik heb gelezen en gezien was door iemand die zich met racespellen bezig houdt......

En codemasters heeft wel ervaring met race games.....
Maar verkijk je er niet op hoe belangrijk de AI is....

Bij forza bv is het irritant dat de autoos altijd dezelfde lijn rijden....en gewoon op je in rijden......lijkt wel of ze niet weten dat je er bent.......

Mike S.

Bericht door Mike S. » 10 apr 2008, 21:16

atomchris schreef:
Macboy schreef:Ja maar dat zijn allemaal dingen die lang niet zo belangrijk zijn als het gevoel over je EIGEN auto.

Het autogevoel zit bij die jongens wel oke.........wat ik heb gelezen en gezien was door iemand die zich met racespellen bezig houdt......

Bij forza bv is het irritant dat de autoos altijd dezelfde lijn rijden....en gewoon op je in rijden......lijkt wel of ze niet weten dat je er bent.......
Daarom speelde ik forza ook alleen maar online, dan heb je tenminste fatsoenlijk tegenstand ook.

Roy

Bericht door Roy » 11 apr 2008, 08:36

DTm Racedriver 3 vond ik toen echt klote. Je had het gevoel alsof je auto 5 cm boven het wegdek lag. Totaal geen gevoel.

atomchris

Bericht door atomchris » 11 apr 2008, 08:48

Mike Spanjersbergh schreef:
atomchris schreef:

Daarom speelde ik forza ook alleen maar online, dan heb je tenminste fatsoenlijk tegenstand ook.

pcies......ik ook...alleen moet je wel uitzetten dat je kan botsen anders beuken ze je er in de laatste bocht uit.... :evil:

k33z

Bericht door k33z » 11 apr 2008, 08:49

De enige goede racegames die Codemasters ooit hebben uitgebracht zijn Colin McRae rally 2 en de allereerste TOCA (heel lang geleden).

Dit had ermee te maken dat de lat toen een stuk minder hoog lag kwa realisme en ze toen meer de simulatiekant op gingen.

Daarna hebben ze alleen maar arcaderommel gemaakt, met als hoogtepunt CMR DIRT. Wat een troep, niet eens leuk om te spelen.

De Codemaster games hebben echt NIETS met een simulatie te maken. Kan leuk zijn om te spelen, puur voor de fun, maar zit niets van realisme bij.

Mike S.

Bericht door Mike S. » 11 apr 2008, 19:11

atomchris schreef:
Mike Spanjersbergh schreef:
atomchris schreef: Het autogevoel zit bij die jongens wel oke.........wat ik heb gelezen en gezien was door iemand die zich met racespellen bezig houdt......

pcies......ik ook...alleen moet je wel uitzetten dat je kan botsen anders beuken ze je er in de laatste bocht uit.... :evil:
Ja daar heb je dus ook gelijk in, alleeen jammer dat er dan weer een stuk realisme weg is want juist de uitdaging om in te halen en het zo netjes mogelijk te doen is grooot.
Ik reed toen ook altijd in een lobby met bijna altijd 8 nederlanders uit mijn vriendenlijst dus dan was dat botsen gelukkig niet aan de orde ook al ging het nog weleens fout als er 1 te laat remde :P

atomchris

Bericht door atomchris » 12 apr 2008, 10:56

k33z schreef:De enige goede racegames die Codemasters ooit hebben uitgebracht zijn Colin McRae rally 2 en de allereerste TOCA (heel lang geleden).

Dit had ermee te maken dat de lat toen een stuk minder hoog lag kwa realisme en ze toen meer de simulatiekant op gingen.

Daarna hebben ze alleen maar arcaderommel gemaakt, met als hoogtepunt CMR DIRT. Wat een troep, niet eens leuk om te spelen.

De Codemaster games hebben echt NIETS met een simulatie te maken. Kan leuk zijn om te spelen, puur voor de fun, maar zit niets van realisme bij.
Ik volg toch iets liever de game bladen en sites.....die spelen alles,en kunnen dus aardig oordelen over een nieuw spel....

Maar goed ik vin GT5 ook niks(heb het nu een paar keer gespeeld)dus het is toch wat jezelf prettig vin.... :P

Topfuel

Bericht door Topfuel » 02 aug 2008, 01:40

Net een potje zitten time attacken... 1.49,871 met een Corvette C6R (klasse R2), op Suzuka niet slecht toch!? :lol:

[img:450:169]http://www.moto-net.com/images/suzuka_circuit.jpg[/img]

[img:960:540]http://www.msxbox-world.com/gallery/alb ... mage62.jpg[/img]

Technisch een zeer lastig circuit vooral bij het aansnijden van bochten, wat zou ik hier graag eens in het echt rond knallen!

BrianV

Re: Forza Motorsport 2

Bericht door BrianV » 10 sep 2008, 22:37

Zijn der nog mensen actief met Forza2?
Zo ja > Gamertag:PwangeEikel :twisted:
Laatst gewijzigd door BrianV op 11 sep 2008, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

PeerH

Bericht door PeerH » 11 sep 2008, 09:30

Gerucht | 16 juni 2008 -

Volgens informatie verkregen uit een lek bij marktonderzoeker Intellisponse krijgt Forza 3 400 auto's en 100 parkoersen. De game, die overigens nog niet eens officieel is aangekondigd, wordt daarom geleverd op 2 DVD's. Verder zouden de ontwerpmogelijkheden voor je auto flink worden uitgebreid. Ook zou de game voorzien worden van een aantal nieuwe racemodi: "drag, drift, oval, point to point racing".

Beetje oud nieuws, maar dan nog..Kom maar op!! :banaan:

Roy

Bericht door Roy » 11 sep 2008, 11:18

Speel toch bijna dagelijks Forza 2. Vind het een heerlijke console racer. Ben veel aan het designen en verkopen. Ook nog lekker druk online, helemaal goed.

Plaats reactie