Heb de collectors edition sinds gisteren. (zeer goede deal gehad op een Xbox360)
En ik moet zeggen, WOW.
De tuning mogelijkheden zijn echt heel groot. Met alle grote namen present. En het detail van de tuning en afstellingen is groot. Van banden breedte tot banden spanning, (kan) moet allemaal geregeld worden.
En upgrades zijn er genoeg. En leuke, zoals een skyline motor in een 350z lepelen, s2000 onderstel en motor in een civic etc etc.
Je moet vanaf het begin een regio kiezen waar je in wilt uitkomen. Als je zoals ik europa kiest begin je met 11.000 cr en je krijgt de mogelijkheid dat te besteden aan een auto. Of je geeft het hele bedrag uit en je krijgt bijvoorbeeld een nieuwe golf gti, of je geeft minder uit zoals ik deed aan een corrado vr6 en je kan al wat aanpassingen doen.
Na 4 races zit er onder de corrado een quaiffe sper, sport onderstel, sport uitlaat, ap remmen, recaro gewichts reductie stage 1. en nog meer. Je krijgt echt veel mogelijkheden. Heb nog niets aan het exterieur gedaan, komt later wel. Eerst het rijden verbeteren.
Volgens hun zit de auto nu net over de 200 pk, weegt 1200 kg en doet 0-97 km/h (60mph) in 5.9 sec.
Maar moet nog heel erg veel aanpassen.
Kan de auto ook uiteindelijk AWD maken.
Het leuke van dit soort spellen is dat je uren kan sleutelen en proberen tot je de juiste settings heb. En er valt zo veel aan te veranderen aan de auto's dat je echt heel lang bezig bent totdat je de perfecte afstelling gevonden hebt.
Met name met een stuurtje en pedalen is het echt heerlijk. Voelt goed aan.
De heren van best motoring hebben het ook geprobeerd, heb hun review gelezen. Ze zeiden dat met stuur etc het net aanvoelt als hun eigen auto (hun race autos zitten in het spel). Enigste verschil is dat je geen krachten voelt omdat je uiteraard in een vaste omgeving zit, en niet in een echte auto. Maar het gevoel vonden hun erg goed. En de afstellingen etc, en de mogelijkheden alle hulpmiddelen (ABS, TCS etc) uit te zetten en echt te voelen hoe zwaar werken het is om sommige autos snel een circuit rond te jagen.
Als je een Xbox360 hebt, of net als ik een hele hele goede deal kan maken ga ervoor want als auto liefhebber kun je echt je lol op met dit.
En als je artistiek aangelegd bent, ik dus niet, kan je je decals etc zelf ontwerpen. Echt verdomt moeilijk maar kijk eens wat sommige mensen ervan kunnen. (je kunt je auto verkopen of andere autos kopen via de Auction online)
[img:550:517]
http://img106.imageshack.us/img106/5238/3333zq6.jpg[/img]
Maar je moet echt alles laag voor laag met de hand maken dus echt heel erg moeilijk als je daar niet goed in bent.
Maar ik hou toch niet echt van decals etc op autos dus ik hou de mijne lekker in 1 of 2 kleuren en dat is het.
BBS of OZ racing velgjes er straks onder en knallen.
Trouwens, even proef gereden in een 997 GT3 in het spel, en je voelt het verschil tussen de 997 Turbo en GT3 echt dag en nacht. GT3 voelt veel lichter en directer aan. 170.000 cr, heb er nu nog 23 over dus moet nog veel racen wil dat er van komen
Eerst maar eens de corrado 4wd maken en 600 pk geven. Zal ook nog wel ff duren.
Had trouwens vanaf de start geen rwd kunnen kopen, in europa zijn het bijna allemaal fwd's waarmee je kan starten voor dat "geld". Of een oude quattro titty maar dan liever de lichtere corrado en wat aanpassingen voor hetzelfde geld.
Echt een aanrader.