Forza Motorsport 2

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
emiel307sw
Berichten: 265
Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52

Forza Motorsport 2

Bericht door emiel307sw » 10 mei 2007, 19:37

Inleiding
In 2005 werd vriend en vijand "verrast" door de kwaliteit van Forza Motorsport. Een game met indrukwekkende graphics, een groot wagenpark en de meest uitgebreide customize optie ooit. Online zeer geliefd, makkelijk te leren maar moeilijk te meesteren. Een zeer goed spel dat ook zeker een opvolger verdient





Forza Motorsport 2
Microsoft is meteen nadat ze klaar waren met Fm1 begonnen met deel 2 van de serie. Vandaar dat ze ons weten te vertellen dat als alles goed gaat Forza Motorsport 2 al in het 1ste kwartaal van 2007 in onze winkels ligt. De makers wouden natuurlijk betere graphics en hebben geprobeerd met hun nieuwe engine foto realisme dichtbij te laten komen, daarnaast vinden ze het een vereiste om de game stabiel op 60 frames per seconde te laten draaien.

Verder is het wagenpark ruim uitgebreid naar 300+ auto's van meer dan 50 fabrikanten. Al die auto's zullen aan te passen zijn aan jouw wensen door hem te verven, je eigen kunstwerken erop te plakken, mooie bumpers en nieuwe velgen.

Ook zijn er nu een stuk meer circuits, het aantal is opgeschroefd tot 60! Stuks. 13 daarvan zijn echt bestaande banen. Als laatste vermeld ik nog even het uitgebreide schade systeem. Remmen en banden slijten. Zwaartekracht werkt je tegen en alle auto's krijgen een eigen schademodel.
bron: gamez forum.nl

heb net eventjes de demo gespeeld die gratis te downloaden is op xbox live marketplace en ik vond hem echt heel goed! het was veel realistischer en ook driften ging beter, ook uniek aan dit spel is dat de BMW M3 E36 er in zit, die voor zover ik weet niet in andere spellen is verschenen, met deze kun je ook rijden in de demo
[img:1023:767]http://img291.imageshack.us/img291/9667/m3gtrsvmi7.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 14 mei 2007, 21:18

ik zie een e46 :)

Gebruikersavatar
emiel307sw
Berichten: 265
Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52

Bericht door emiel307sw » 14 mei 2007, 22:14

ja ,klopt
de E46 M3 en de GTR die hier afgebeeld staat zit er ook in

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 mei 2007, 10:11

En de E36 M3 GTR zat al in Sports Car GT(de verre voorloper van rFactor). Maar van een rode amerikaanse E24 M6(van een Amerikaan die er mee racet) schijnt op een rollenbank ook geluid opgenomen te zijn door het team van FM2. Ik heb heb alleen nog niet in lijstjes gezien dus ik weet niet of hij daadwerkelijk in het spel komt, maar dàt zou geweldig zijn. Goede reden om een 360 te kopen. :)

EDIT: Het gaat om deze wagen: http://www.brannfors.com/redsharkracing/

Gebruikersavatar
emiel307sw
Berichten: 265
Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52

Bericht door emiel307sw » 15 mei 2007, 19:54

dan zou ik FM2 ook zeker kopen! echt enorm vet die E24jes

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 15 mei 2007, 19:59

Mari Oh Oh! schreef:En de E36 M3 GTR zat al in Sports Car GT(de verre voorloper van rFactor).
Ja! Puur toerwagen & GT-racen met dat spel. Goeie ouwe tijd! :)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 17 mei 2007, 14:25

Ik heb ook goede herinneringen aan SCGT. De enige simracer uit die tijd met ècht interessante wagens.

De daadwerkelijke dyno sessie van de FM2 site: http://forzamotorsport.net/news/dynospo ... no01-1.htm (staat er nog op dus lijklt me goed nieuws).

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 17 mei 2007, 14:34

SCGT had ook een hoop gave circuits waar je je auto leerde aanpassen qua setup. Circuits als Mosport Park en Laguna Seca waren zeker de moeite waard om wat te testen met je setup. :)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 21 mei 2007, 17:04

Porsche is netjes vertegenwoordigd.

Flinke reeks 996 GT3's etc en meer.

Maar ook 997 GT3's natuurlijk

[img:1280:720]http://media.teamxbox.com/games/ss/1476 ... 334943.jpg[/img]
[img:960:540]http://www.msxbox-world.com/gallery/alb ... image9.jpg[/img]
[img:960:540]http://www.msxbox-world.com/gallery/alb ... mage12.jpg[/img]

Nette car list.

Voor een lijst met autos en tracks ziehier

http://www.forzacentral.com/forum/showt ... hp?t=12371

HSR
Berichten: 5300
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 21 mei 2007, 17:44

Waarom geen alfa :cry:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 21 mei 2007, 17:46

hugo schreef:Waarom geen alfa :cry:
Amerikanen he...

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 mei 2007, 18:13

Maar 5 BMW's en toch geen 6-serie. Laat maarrrr.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 21 mei 2007, 18:35

Mari Oh Oh! schreef:Maar 5 BMW's en toch geen 6-serie. Laat maarrrr.
Die had het eindproduct niet gehaald nee. Las ergens problemen met licensing etc.

De lijst met auto's waar het echt om gaat is redelijk compleet vind ik. Geen GT maar niet slecht.

GT5 schijnt dik over de 700 autos heen te gaan dit keer.

Als het customising gedeelte zich nou ook nog ff op Forza niveau neer plant is het helemaal goed.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 08 jun 2007, 11:05

Heb de collectors edition sinds gisteren. (zeer goede deal gehad op een Xbox360)

En ik moet zeggen, WOW.

De tuning mogelijkheden zijn echt heel groot. Met alle grote namen present. En het detail van de tuning en afstellingen is groot. Van banden breedte tot banden spanning, (kan) moet allemaal geregeld worden.
En upgrades zijn er genoeg. En leuke, zoals een skyline motor in een 350z lepelen, s2000 onderstel en motor in een civic etc etc.

Je moet vanaf het begin een regio kiezen waar je in wilt uitkomen. Als je zoals ik europa kiest begin je met 11.000 cr en je krijgt de mogelijkheid dat te besteden aan een auto. Of je geeft het hele bedrag uit en je krijgt bijvoorbeeld een nieuwe golf gti, of je geeft minder uit zoals ik deed aan een corrado vr6 en je kan al wat aanpassingen doen.

Na 4 races zit er onder de corrado een quaiffe sper, sport onderstel, sport uitlaat, ap remmen, recaro gewichts reductie stage 1. en nog meer. Je krijgt echt veel mogelijkheden. Heb nog niets aan het exterieur gedaan, komt later wel. Eerst het rijden verbeteren.
Volgens hun zit de auto nu net over de 200 pk, weegt 1200 kg en doet 0-97 km/h (60mph) in 5.9 sec.
Maar moet nog heel erg veel aanpassen.
Kan de auto ook uiteindelijk AWD maken.

Het leuke van dit soort spellen is dat je uren kan sleutelen en proberen tot je de juiste settings heb. En er valt zo veel aan te veranderen aan de auto's dat je echt heel lang bezig bent totdat je de perfecte afstelling gevonden hebt.

Met name met een stuurtje en pedalen is het echt heerlijk. Voelt goed aan.

De heren van best motoring hebben het ook geprobeerd, heb hun review gelezen. Ze zeiden dat met stuur etc het net aanvoelt als hun eigen auto (hun race autos zitten in het spel). Enigste verschil is dat je geen krachten voelt omdat je uiteraard in een vaste omgeving zit, en niet in een echte auto. Maar het gevoel vonden hun erg goed. En de afstellingen etc, en de mogelijkheden alle hulpmiddelen (ABS, TCS etc) uit te zetten en echt te voelen hoe zwaar werken het is om sommige autos snel een circuit rond te jagen.

Als je een Xbox360 hebt, of net als ik een hele hele goede deal kan maken ga ervoor want als auto liefhebber kun je echt je lol op met dit.

En als je artistiek aangelegd bent, ik dus niet, kan je je decals etc zelf ontwerpen. Echt verdomt moeilijk maar kijk eens wat sommige mensen ervan kunnen. (je kunt je auto verkopen of andere autos kopen via de Auction online)

[img:550:517]http://img106.imageshack.us/img106/5238/3333zq6.jpg[/img]

Maar je moet echt alles laag voor laag met de hand maken dus echt heel erg moeilijk als je daar niet goed in bent.

Maar ik hou toch niet echt van decals etc op autos dus ik hou de mijne lekker in 1 of 2 kleuren en dat is het.
BBS of OZ racing velgjes er straks onder en knallen.

Trouwens, even proef gereden in een 997 GT3 in het spel, en je voelt het verschil tussen de 997 Turbo en GT3 echt dag en nacht. GT3 voelt veel lichter en directer aan. 170.000 cr, heb er nu nog 23 over dus moet nog veel racen wil dat er van komen :lol:

Eerst maar eens de corrado 4wd maken en 600 pk geven. Zal ook nog wel ff duren.

Had trouwens vanaf de start geen rwd kunnen kopen, in europa zijn het bijna allemaal fwd's waarmee je kan starten voor dat "geld". Of een oude quattro titty maar dan liever de lichtere corrado en wat aanpassingen voor hetzelfde geld.

Echt een aanrader.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 08 jun 2007, 11:15

K heb dit spel al.........k heb gevonden op straat :wink:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 08 jun 2007, 11:17

nog wat designs, echt heeel moeilijk om te doen. Moet je laagje voor laagje aan brengen een kleuren etc.

[img:640:360]http://img.photobucket.com/albums/v260/ ... jager1.jpg[/img]
[img:640:360]http://img.photobucket.com/albums/v260/ ... jager2.jpg[/img]
[img:1280:720]http://i10.tinypic.com/66adcnn.jpg[/img]
[img:640:360]http://i211.photobucket.com/albums/bb30 ... orsche.jpg[/img]
[img:640:360]http://i211.photobucket.com/albums/bb30 ... rsche2.jpg[/img]
[img:640:360]http://i9.tinypic.com/5x3jwcx.jpg[/img]
[img:800:450]http://img.photobucket.com/albums/v152/ ... 83c42c.jpg[/img]
[img:1024:576]http://i211.photobucket.com/albums/bb17 ... asBACK.jpg[/img]
[img:1024:576]http://i211.photobucket.com/albums/bb17 ... B_Side.jpg[/img]


De geluiden van de autos is trouwens ook echt best goed. Je kan bij een groot aantal autos echt merken dat ze de real life auto op de rollerbank en op het circuit hebben gehad voor geluidsopnames.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 08 jun 2007, 11:18

Marc RS4 schreef:K heb dit spel al.........k heb gevonden op straat :wink:
En al lekker aan het sleutelen geweest? Vind jij ervan

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 08 jun 2007, 12:00

Ik heb het spel nu een week of 3 en ben er ook redelijk van onder de indruk.

Net als Gran Turismo is Forza 2 een goede mix tussen een arcade racer en een simulatie. Het is natuurlijk veel minder arcade van Need for Speed, maar weer veel minder realistisch dan bijvoorbeeld GTR2 op de PC.

Auto's sturen leuk, geluid is fantastisch, grafisch is het niet slecht en de crashes zijn fantastisch.

Zeker de beste racegame op de 360!

Ik heb inmiddels al flink wat auto's verzameld in career mode. Wat is erg gaaf vind is het complete aanbod aan velgen. Ik heb bijvoorbeeld als eerste auto gekozen voor de GTI (in mijn eigen kleur) en heb er ook een set BBS CH onder gezet. Nu heb ik gewoon mijn eigen auto in het spel (alleen heeft hij in het spel flink meer vermogen door de vele aanpassingen :))

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 08 jun 2007, 12:21

k33z schreef:Ik heb het spel nu een week of 3 en ben er ook redelijk van onder de indruk.

Net als Gran Turismo is Forza 2 een goede mix tussen een arcade racer en een simulatie. Het is natuurlijk veel minder arcade van Need for Speed, maar weer veel minder realistisch dan bijvoorbeeld GTR2 op de PC.

Auto's sturen leuk, geluid is fantastisch, grafisch is het niet slecht en de crashes zijn fantastisch.

Zeker de beste racegame op de 360!

Ik heb inmiddels al flink wat auto's verzameld in career mode. Wat is erg gaaf vind is het complete aanbod aan velgen. Ik heb bijvoorbeeld als eerste auto gekozen voor de GTI (in mijn eigen kleur) en heb er ook een set BBS CH onder gezet. Nu heb ik gewoon mijn eigen auto in het spel (alleen heeft hij in het spel flink meer vermogen door de vele aanpassingen :))
Lekker eerder dan de rest van de wereld :wink:

netjes, wou dat ik het al 3 weken had.

Heb je het gespeeld met stuur en pedalen? Heb het even geprobeerd in zo'n virtual racing chassis, die hadden ze hier in de Game winkel staan. Echt werelds was dat, moet ook zo'n VRC kopen. :lol:

Ik koos voor de Corrado puur alleen omdat ik het altijd een leuke auto gevonden heb, en omdat dat ik dan beetje credits over hield voor al wat aanpassingen. Had anders zeker de GTI gekozen.
Vraag me dan af, als je in Azie begint, kan je dan in een Trueno beginnen?

Vind het trouwens ook best leerzaam, lekker klooien met onderdelen en afstellingen etc. Leert er toch altijd wel wat van (ik dan tenminste).

Nu maar sparen voor de 997 GT3. Nog maar iets van 169.980 credits te gaan dus dat gaat al lekker :lol:

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 08 jun 2007, 12:29

Ik speel Forza 2 lekker met mijn joypad. Het soort spel leent zich vind ik niet voor een stuur en pedalen.

Ten eerste kan je die meuk niet makkelijk kwijt in de huiskamer (waar ik wel wil spelen op grote HD TV) en ten tweede pak ik als ik een echte raceervaring wil hebben wel de PC met GTR2.

Voor mijn PC heb ik een hele knappe racesetup (goede pedalen, Logisch G25 stuur e.d.), maar voor de spellen als Forza 2 zit ik liever relax op de bank met de Joypad.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 08 jun 2007, 12:40

k33z schreef:Ik speel Forza 2 lekker met mijn joypad. Het soort spel leent zich vind ik niet voor een stuur en pedalen.

Ten eerste kan je die meuk niet makkelijk kwijt in de huiskamer (waar ik wel wil spelen op grote HD TV) en ten tweede pak ik als ik een echte raceervaring wil hebben wel de PC met GTR2.

Voor mijn PC heb ik een hele knappe racesetup (goede pedalen, Logisch G25 stuur e.d.), maar voor de spellen als Forza 2 zit ik liever relax op de bank met de Joypad.
G25 kun je toch zo aansluiten op de Xbox ook?

het is echt de moeite waard het een keer te proberen, was echt verrast door hoe veel beter het voelde om met stuur en pedalen te spelen.
Dus die komen er ooit nog wel een keer, in ieder geval voor Gran Turismo 5 uitkomt.

Tsuchiya was zelf ook onder de indruk van hoe goed het spel was met een stuur en pedalen, realistisch vond ie het zelfs.
Tiff vond een tijd terug gran turismo 4 met stuur en pedalen ook geweldig.

De Graphics zijn wat minder dan de demo van Gran Turismo HD maar het stoort me niet zo. Er valt zo veel te doen en te customizen in het spel dat het me totaal niet stoort zelfs.

Maar ligt het nu aan mij of worden er geen PK's weergegeven maar alleen KW? Nm en kg wel, maar geen HP of BHP. :?

Kan jij een beetje overweg met de livery/decals? Heb een tutorial bekeken allemaal stap voor stap uitlegde met fotos, en een fanstastisch eindresultaat ermee behaalde. Echt heel knap. Maar gewoon bijna niet te doen vind ik! Is gelukkig niet mijn ding dus ook dat boeit me niet, maar vind het wel knap.

hier is die tutorial trouwens

http://forums.forzamotorsport.net/forum ... 13264.aspx

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 08 jun 2007, 14:55

Roman schreef:
Marc RS4 schreef:K heb dit spel al.........k heb gevonden op straat :wink:
En al lekker aan het sleutelen geweest? Vind jij ervan
K zal je eerlijk zeggen dat ik het nu bijna 3 weken in me bezit heb gehad en nog geen tijd heb gehad om te spelen.....(verhuizen he :wink: )

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 08 jun 2007, 14:58

Marc RS4 schreef:
Roman schreef:
Marc RS4 schreef:K heb dit spel al.........k heb gevonden op straat :wink:
En al lekker aan het sleutelen geweest? Vind jij ervan
K zal je eerlijk zeggen dat ik het nu bijna 3 weken in me bezit heb gehad en nog geen tijd heb gehad om te spelen.....(verhuizen he :wink: )
Ah das jammer. Maar je hebt het tenmiste al, veel plezier ermee later. Dat zal vast wel lukken met auto's zoals

AWE Tuning SilverBullet S4 (2000)
RS4 (2006)
RS6 (2003)
S4 (2000)
S4 (2004)

Om mee te spelen en aan te passen :)

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 08 jun 2007, 15:00

Wat een lijst :shock: Is het echt sim?

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 08 jun 2007, 15:20

Rene / Hazze schreef:Wat een lijst :shock: Is het echt sim?
Het beste wat er op het moment op een console te krijgen is (misschien GT HD)

Het is redelijk sim ja, sommige noemen het misschien arcade.

Er zullen niet veel zijn die beter zijn. Misschien die ene op de PC die iedereen fantastisch blijkt te vinden hierzo. Zelf nooit gespeelt dus kan er geen ordeel over vellen.

Forza voelt wel stukken beter dan Gran Turismo 4 deed, en er zijn zo verschrikkelijk veel opties om te veranderen dat het gewoon geen vergelijk is.

Maar pas op, Gran Turismo 5 zal met een antwoord moeten komen, dus daar kun je ook wat van gaan verwachten.

Als je een stuurtje en pedalen (etc) hebt is het echt top. Maar ook met de controller is leuk en goed te doen.

Er gaat gewoon niets boven uren aan virtuele auto's kloten :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten