
Project Impreza Group-N
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Je bent een moedig man om in zo'n draadboom te knippen
Op zich hou ik wel van een beetje puzzelen maar ik hoop dat je nog eentje op reserve hebt voor het geval dat je toch iets te snoeierig bent geweest
Jaren geleden op stage wel eens lpg aangesloten en vanaf de eerste keer storingsvrij in tegenstelling tot verscheidene monteurs daar
Vanaf dat moment wisten ze me wel te vinden



Jaren geleden op stage wel eens lpg aangesloten en vanaf de eerste keer storingsvrij in tegenstelling tot verscheidene monteurs daar



- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Hehehe, ja het is op zich wel spannend, maar ik eigenlijk alleen de draden weg geknipt van een stekker die al los lag in de GL, dus ik voorzie weinig problemen.
Vandaag was het erg gezellig in de schuur.
Alex was er, en Elco kwam ook nog even langs, Stephan had ik nog even gebeld want die had nog iets liggen vooor Leo die ook nog langs kwam.
Toch nog wel iets gedaan.
Ik heb een draadje gefixt die ik met het afknippen van de tape per ongeluk doorgeknipt had.
Nu ik toch bezig was gelijk maar even foto's gemaakt van hoe ik draadjes aan elkaar verbind zonder te solderen.
Eerst de 2 draadjes strippen:

Men neme een adereindhuls en haalt daar het kunstof kapje van af:

Je schuift de 2 uiteindes van de draadjes aan elke kant van het hulsje:

Knijpen met de speciale adereindhulskrimptang (scrabble iemand?):


En als laatste een krimpkousje er omheen:

Simple really.
De auto staat nu op de winterwielen van Alex, de Rota's gaan terug voor garantie en gaan daarna gelijk de verkoop in:

Nadat iedereen vertrokken was gingen Leo en ik nog even aan de slag met de FMIC set-up.
Gelijk maar wat gaan zagen en passen, en ik moet zeggen, het gaat mooi worden.
:



De kabelboom is weer in de auto, klaar om dichtgetaped te worden:

Vandaag was het erg gezellig in de schuur.
Alex was er, en Elco kwam ook nog even langs, Stephan had ik nog even gebeld want die had nog iets liggen vooor Leo die ook nog langs kwam.

Toch nog wel iets gedaan.
Ik heb een draadje gefixt die ik met het afknippen van de tape per ongeluk doorgeknipt had.
Nu ik toch bezig was gelijk maar even foto's gemaakt van hoe ik draadjes aan elkaar verbind zonder te solderen.
Eerst de 2 draadjes strippen:
Men neme een adereindhuls en haalt daar het kunstof kapje van af:
Je schuift de 2 uiteindes van de draadjes aan elke kant van het hulsje:
Knijpen met de speciale adereindhulskrimptang (scrabble iemand?):
En als laatste een krimpkousje er omheen:
Simple really.

De auto staat nu op de winterwielen van Alex, de Rota's gaan terug voor garantie en gaan daarna gelijk de verkoop in:
Nadat iedereen vertrokken was gingen Leo en ik nog even aan de slag met de FMIC set-up.
Gelijk maar wat gaan zagen en passen, en ik moet zeggen, het gaat mooi worden.

De kabelboom is weer in de auto, klaar om dichtgetaped te worden:
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Kleine update:
De kabelboom is nog steeds niet af, maar ik ben deze week weer wat verder gekomen.
Eerst moest de zekeringskast zijn plekkie krijgen.
Ik had express de bevestigings punten vanuit de GL meegenomen zodat ik het niet weer opnieuw hoefde te fabriceren.
Helaas paste het niet in 1x want er zaten 3 ronde zekeringen aan de zijkant van de kast waarvan er 1 tegen de kooi kwam.
Na het verwijderen van de ABS uit de kabelboom waren er nog maar 2 over en toen paste het in 1x weer.
Gelijk de kabeltjes weer netjes gerout en ingetaped:

Alex had ondertussen de tank en wat andere dingen onder de GL vandaan gesloopt:


Toen moest de kabelboom van de motor nog naar binnen op een of andere manier, dat ging helaas niet anders dan een gat in de verstevingsplaat van de kooi wat groter te maken:

Na wat geslijp:

En voila, een mooie doorgang:

Ik vond nog een stukje airbag kabel in de boom ergens, gelijk maar weg gehaald:

Een klein begin gemaakt met het intapen, en een klein kastje vast gezet:

7 stekkers telt die kabelboom, 2 ervan gaan in de zekeringskast, 2 andere zijn een normaal formaat en kunnen aan de andere kabelboom vast gemaakt worden.
3 andere stekkers waren nogal fors en moesten een plekkie krijgen, ook omdat ze redelijk dicht bij de pedalen in buurt zitten.
In de GL hingen ze los en daar was ik eigelijk nooit tevreden mee dus dat moest nu goed gebeuren.
Dit is waar ze het beste zitten, alleen geen enkele mogelijkheid om ze vast te maken:

Dus Dick was er weer bij geroepen om te helpen met slijpen en lassen, vind ie leuk.
Het is een nogal fors plaatje voor 3 stekkers maar ze moeten per se vast zitten dus dat moet dan maar.
Resultaat na een middag klooien, passen en meten:

En hoe het in de auto zit:


Ik ben er best tevreden mee, het leeuwendeel van de kabelboom werkzaamheden lijken nu voorbij.
De kabelboom is nog steeds niet af, maar ik ben deze week weer wat verder gekomen.
Eerst moest de zekeringskast zijn plekkie krijgen.
Ik had express de bevestigings punten vanuit de GL meegenomen zodat ik het niet weer opnieuw hoefde te fabriceren.
Helaas paste het niet in 1x want er zaten 3 ronde zekeringen aan de zijkant van de kast waarvan er 1 tegen de kooi kwam.
Na het verwijderen van de ABS uit de kabelboom waren er nog maar 2 over en toen paste het in 1x weer.

Gelijk de kabeltjes weer netjes gerout en ingetaped:
Alex had ondertussen de tank en wat andere dingen onder de GL vandaan gesloopt:
Toen moest de kabelboom van de motor nog naar binnen op een of andere manier, dat ging helaas niet anders dan een gat in de verstevingsplaat van de kooi wat groter te maken:
Na wat geslijp:
En voila, een mooie doorgang:
Ik vond nog een stukje airbag kabel in de boom ergens, gelijk maar weg gehaald:
Een klein begin gemaakt met het intapen, en een klein kastje vast gezet:
7 stekkers telt die kabelboom, 2 ervan gaan in de zekeringskast, 2 andere zijn een normaal formaat en kunnen aan de andere kabelboom vast gemaakt worden.
3 andere stekkers waren nogal fors en moesten een plekkie krijgen, ook omdat ze redelijk dicht bij de pedalen in buurt zitten.
In de GL hingen ze los en daar was ik eigelijk nooit tevreden mee dus dat moest nu goed gebeuren.
Dit is waar ze het beste zitten, alleen geen enkele mogelijkheid om ze vast te maken:
Dus Dick was er weer bij geroepen om te helpen met slijpen en lassen, vind ie leuk.

Het is een nogal fors plaatje voor 3 stekkers maar ze moeten per se vast zitten dus dat moet dan maar.
Resultaat na een middag klooien, passen en meten:
En hoe het in de auto zit:
Ik ben er best tevreden mee, het leeuwendeel van de kabelboom werkzaamheden lijken nu voorbij.
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Het is een tijd geleden sinds de laatste update en dat heeft ook een reden.
Ik had geen zin namelijk.
:p
Ik heb aan de bestuurderskant het grootste deel van de kabelboom ingetaped.
Nog 1 beugeltje maken voor 2 kleine kastjes en de rest kan ook ingetaped worden.
Ik heb hier geen foto's van zie ik net, doe ik volgende week wel dan ga ik er toch mee verder.
Ik had geen zin namelijk.
:p
Ik heb aan de bestuurderskant het grootste deel van de kabelboom ingetaped.
Nog 1 beugeltje maken voor 2 kleine kastjes en de rest kan ook ingetaped worden.
Ik heb hier geen foto's van zie ik net, doe ik volgende week wel dan ga ik er toch mee verder.
Laatst gewijzigd door Aram op 21 apr 2008, 18:24, 3 keer totaal gewijzigd.
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Vorige week had ik met Deep afgesproken dat hij langs zou komen met wat adapters, spacers en wielen om te kijken welke ET ik nodig zou hebben met de bredere schermen.
Dus ik zou even de schermen erop zetten, met bumpers etc om te zien hoe het zou staan.
Dat is een klusje van 15 minuten normaal gesproken, helaas werd het een week.
Het werd al snel duidelijk dat er iets niet klopte, de positie van de bevestigings gaten aan de bovenkant van het rechterscherm kwamen na de eerste 2 vanaf het raam naar voren al niet meer overeen met het binnenscherm op de auto.
Bij de koplamp scheelde het 5mm en de 2 bevestigingsgaten van het buiten op het binnenscherm onder het stadslicht klopten ook niet.
Met andere woorden het binnenscherm was 5mm te ver naar achteren vastgemaakt.
Ik heb het zo goed en zo kwaad als het ging het scherm en de lampen vastgemaakt zodat ik de motorkap kon passen.
Maar ook dat paste niet, de kap lag aan elke kant 2mm over de zijschermen heen arrgghh...
Ik nameten op de GL en er zit dus 10mm verschil tussen, maw de binnenschermen staan teveel naar elkaar toe, lekker hoor.
Kort samengevat, het rechterscherm is tekort en de binnenschermen te krap.
Na nog wat meten kwam ik er achter dat de voorste plaat waar de koplamp in bevestigd zat ook nog eens te hoog was vast gelast op het binnenscherm.
Toen heb ik besloten om toch maar wat te gaan plaatwerken aan de auto, dat zou 2 problemen in 1x oplossen.
De voorste plaat, die nog origineel was en dus vol met schadesporen zat ging eraf en ik zou degene van de GL erop lassen, 5mm naar voren en iets lager, dan zou alleen het 2e gat net voor de koplamp iets uitgeveild moeten worden en de rest zou dan allemaal passen.
De gaten in de zijschermen werden sleufgaten zodat de kap weer netjes zou passen.
Met wat werk zou je nooit meer iets van schade zien, wat uiteindelijk ook de bedoeling is.
Eerst de voorplaat:
Hier alles gemonteerd, de buitenscherm zit voor nu niet vast aan het binnenscherm omdat de gaten verschoven zitten:

We gaan dat varkentje eens wassen:


Puntlassen uitboren:

Plaat eraf:


Zelfde bij de GL:


Oud en nog ouder maar wel beter:

Passen:

Alles monteren voor het goed in positie kunnen hechten van de plaat:





Gehecht en alles eraf om het nog iets vaster te maken:

Daarna sleufgaten in de brede kunstof schermen geaakt zodat de kap netjes zou passen, en dit was het resultaat:



Vervolgend de achterschermen en de andere voorbumper gemonteerd voor wat foto's, ik vind de gewone MY99 bumper eigenlijk mooier dan de WRC-imitatie:





Dus ik zou even de schermen erop zetten, met bumpers etc om te zien hoe het zou staan.
Dat is een klusje van 15 minuten normaal gesproken, helaas werd het een week.

Het werd al snel duidelijk dat er iets niet klopte, de positie van de bevestigings gaten aan de bovenkant van het rechterscherm kwamen na de eerste 2 vanaf het raam naar voren al niet meer overeen met het binnenscherm op de auto.
Bij de koplamp scheelde het 5mm en de 2 bevestigingsgaten van het buiten op het binnenscherm onder het stadslicht klopten ook niet.
Met andere woorden het binnenscherm was 5mm te ver naar achteren vastgemaakt.

Ik heb het zo goed en zo kwaad als het ging het scherm en de lampen vastgemaakt zodat ik de motorkap kon passen.
Maar ook dat paste niet, de kap lag aan elke kant 2mm over de zijschermen heen arrgghh...
Ik nameten op de GL en er zit dus 10mm verschil tussen, maw de binnenschermen staan teveel naar elkaar toe, lekker hoor.

Kort samengevat, het rechterscherm is tekort en de binnenschermen te krap.
Na nog wat meten kwam ik er achter dat de voorste plaat waar de koplamp in bevestigd zat ook nog eens te hoog was vast gelast op het binnenscherm.
Toen heb ik besloten om toch maar wat te gaan plaatwerken aan de auto, dat zou 2 problemen in 1x oplossen.
De voorste plaat, die nog origineel was en dus vol met schadesporen zat ging eraf en ik zou degene van de GL erop lassen, 5mm naar voren en iets lager, dan zou alleen het 2e gat net voor de koplamp iets uitgeveild moeten worden en de rest zou dan allemaal passen.
De gaten in de zijschermen werden sleufgaten zodat de kap weer netjes zou passen.
Met wat werk zou je nooit meer iets van schade zien, wat uiteindelijk ook de bedoeling is.
Eerst de voorplaat:
Hier alles gemonteerd, de buitenscherm zit voor nu niet vast aan het binnenscherm omdat de gaten verschoven zitten:
We gaan dat varkentje eens wassen:
Puntlassen uitboren:
Plaat eraf:
Zelfde bij de GL:
Oud en nog ouder maar wel beter:
Passen:
Alles monteren voor het goed in positie kunnen hechten van de plaat:
Gehecht en alles eraf om het nog iets vaster te maken:
Daarna sleufgaten in de brede kunstof schermen geaakt zodat de kap netjes zou passen, en dit was het resultaat:
Vervolgend de achterschermen en de andere voorbumper gemonteerd voor wat foto's, ik vind de gewone MY99 bumper eigenlijk mooier dan de WRC-imitatie:
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Het viel me op dat het wiel aan de rechterkant erg ver naar achteren stond..kut.
Ik dat ding de brug opgeduwd en na een middag meten moest ik toch concluderen dat er wat meer aan de hand was.
Kruislings gemeten klopte alles wel, maar na wat gecross checked te hebben met de GL bleek dat de ophangpunten van de voorste draagarmen 10mm naar elkaar toe stonden van links naar rechts gemeten.
Aaarggggggggggggghhh....
Auto op de brug, het wiel aan de andere kant stond 6mm verder naar achteren:


Ook de kokers onder de auto, die links en rechts in het verlengde van die ophangingspunten van voor naar achteren lopen, waren 1cm te smal ivm de GL.
Kortom het leek alsof de voorste helft van de auto gewoon te smal was.
Ik was bang dat de rechterchassis balk naar binnen zou omdat daar dus de grootste klap geweest was en dat zou funest zijn voor de wegligging, en mijn doel is juist de best sturende Impreza te maken, gaat niet lukken zo.
Dus zat er niets anders op dan voor de 3e keer het ding op de richtbank te knallen, mijn enthousiasme had na het uitvinden van de niet zo beste geschiedenis een nieuw dieptepunt bereikt.
Ik baalde extra omdat Gerrit me verzekerd had dat het chassis qua ophanging met mallen gericht zou zijn, wat dus niet zo bleek te zijn.
Ook had ik het chassis daarna zelf in IJmuiden had na laten kijken en het ding was daar ook goed bevonden.
Nu bleek toch dat er niets van klopte, mooi kut allemaal.
Tim, degene die me al geholpen had met het kunstoflassen/plakken van mijn dashbord kwam met het idee om bij hem op het werk het chassis na te laten meten met behulp van een laserbank.
Ik was echt blij dat er nog iemand was die me wilde helpen met dit probleem want ik had echt even gehad.
Blij was ik ook met Stephan die me bijzonder behulpzaam is geweest en op heel korte termijn klaar stond om met zijn bus het chassis naar de garage te rijden gisteren.
Auto op de aanhanger klaar om nagemeten te worden:


Lars, de collega van Tim was degene die het chassis zou nakijken voor me.
Hij was bjizonder behulpzaam en ondanks dat het alleen nameten zou worden stond hij al snel met een 10 tons pers in zijn handen om hier en daar de boel een beetje op te rekken.
De auto bleek wel de kleur van een banaan te hebben maar nog net niet de vorm gelukkig, dit was natuurlijk een hele opluchting.
De voorkant stond aan iedere kant 3mm naar binnen en achter 2mm, hij was dus over de gehele lengte smaller geworden!
Vandaar dat de kruismetingen gewoon klopten, het is niet 1 kant die krom is.
Na de pers op wat strategische punten onder tussen het chassis te hebben gezet stond op te computer in plaats van 6mm en 4mm --> 2x 0mm, kortom, helemaal recht!!
Om te zeggen dat ik opgelucht was is een understatement, ik had al visioenen gehad van een totaal niet te gebruiken chassis.
Het enige minpunt wat wel bleef en niets aan te doen viel is dat de hele rechterpoot 3mm naar achteren staat dus niet alleen het binnenscherm wat ik eerst dacht.
Gelukkkigheeft meneer Subaru zowel in het subframe voor als in de ophangingspunten sleufgaten gemaakt zodat ik die 3mm makkelijk kan overbruggen en dus de ophanging nu weer helemaal is zoals het hoort!
Ook hebben we de 10mm krappere binnenschermen voor gelaten voor wat ze zijn, de sleufgaten in de zijschermen doen hun werk goed en je zult er later niets meer van zien.
Ik kan nu met een gerust hart verder werken aan mijn Chiquita.
Auto op de pijnbank:




Lars, Tim en Stephan harstikke bedankt!!
Ik dat ding de brug opgeduwd en na een middag meten moest ik toch concluderen dat er wat meer aan de hand was.
Kruislings gemeten klopte alles wel, maar na wat gecross checked te hebben met de GL bleek dat de ophangpunten van de voorste draagarmen 10mm naar elkaar toe stonden van links naar rechts gemeten.
Aaarggggggggggggghhh....
Auto op de brug, het wiel aan de andere kant stond 6mm verder naar achteren:
Ook de kokers onder de auto, die links en rechts in het verlengde van die ophangingspunten van voor naar achteren lopen, waren 1cm te smal ivm de GL.
Kortom het leek alsof de voorste helft van de auto gewoon te smal was.
Ik was bang dat de rechterchassis balk naar binnen zou omdat daar dus de grootste klap geweest was en dat zou funest zijn voor de wegligging, en mijn doel is juist de best sturende Impreza te maken, gaat niet lukken zo.
Dus zat er niets anders op dan voor de 3e keer het ding op de richtbank te knallen, mijn enthousiasme had na het uitvinden van de niet zo beste geschiedenis een nieuw dieptepunt bereikt.

Ik baalde extra omdat Gerrit me verzekerd had dat het chassis qua ophanging met mallen gericht zou zijn, wat dus niet zo bleek te zijn.
Ook had ik het chassis daarna zelf in IJmuiden had na laten kijken en het ding was daar ook goed bevonden.
Nu bleek toch dat er niets van klopte, mooi kut allemaal.

Tim, degene die me al geholpen had met het kunstoflassen/plakken van mijn dashbord kwam met het idee om bij hem op het werk het chassis na te laten meten met behulp van een laserbank.
Ik was echt blij dat er nog iemand was die me wilde helpen met dit probleem want ik had echt even gehad.
Blij was ik ook met Stephan die me bijzonder behulpzaam is geweest en op heel korte termijn klaar stond om met zijn bus het chassis naar de garage te rijden gisteren.
Auto op de aanhanger klaar om nagemeten te worden:
Lars, de collega van Tim was degene die het chassis zou nakijken voor me.
Hij was bjizonder behulpzaam en ondanks dat het alleen nameten zou worden stond hij al snel met een 10 tons pers in zijn handen om hier en daar de boel een beetje op te rekken.
De auto bleek wel de kleur van een banaan te hebben maar nog net niet de vorm gelukkig, dit was natuurlijk een hele opluchting.
De voorkant stond aan iedere kant 3mm naar binnen en achter 2mm, hij was dus over de gehele lengte smaller geworden!
Vandaar dat de kruismetingen gewoon klopten, het is niet 1 kant die krom is.
Na de pers op wat strategische punten onder tussen het chassis te hebben gezet stond op te computer in plaats van 6mm en 4mm --> 2x 0mm, kortom, helemaal recht!!


Om te zeggen dat ik opgelucht was is een understatement, ik had al visioenen gehad van een totaal niet te gebruiken chassis.

Het enige minpunt wat wel bleef en niets aan te doen viel is dat de hele rechterpoot 3mm naar achteren staat dus niet alleen het binnenscherm wat ik eerst dacht.
Gelukkkigheeft meneer Subaru zowel in het subframe voor als in de ophangingspunten sleufgaten gemaakt zodat ik die 3mm makkelijk kan overbruggen en dus de ophanging nu weer helemaal is zoals het hoort!

Ook hebben we de 10mm krappere binnenschermen voor gelaten voor wat ze zijn, de sleufgaten in de zijschermen doen hun werk goed en je zult er later niets meer van zien.
Ik kan nu met een gerust hart verder werken aan mijn Chiquita.

Auto op de pijnbank:
Lars, Tim en Stephan harstikke bedankt!!

Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Weer een updateje.
Aan de bestuurders kant moesten nog 2 kastjes een vaste plek krijgen.
Ik moest er voor zorgen dat ze nergens in de weg zaten en er ook nog voor zorgen de kabels er netjes naar toe liepen.
Uiteindelijk paste alles mooi aan de dashboard balk.
Beugeltje:

Vastgelast:

En ze zitten erop:


Daarna konden de laatste restjes ingetaped worden.
Bestuurderskant klaar:


Daarna door met de bijrijderkant.
Ik wil de motorruimte wat leger hebben qua kabel e.d. en omdat ik een AVC-R gebruik konden 2 connectoren weggehaald worden,helaas kwamen er weer 2 stekkers van de AVC-R voor terug.
Ik kon nu wel mooi de AVC-R kabels door de officiele doorvoer laten gaan.
Zooitje:

2 stekkers uit de motorruimte:

AVC-R kabels doorgevoerd:

Ook aan deze kant moest alles netjes geroute worden dus met de aanjager erin alles vast getie-wrapped en daarna ingetaped.
Het resultaat:



Nog even de ECU casing erin gezet, hier zitten nog geen bevestingspunten voor, die ga ik er binnenkort inzetten:

Een paar weken geleden had ik het onderste gedeelte van de bestuurderskant pas gemaakt over de kooi heen:

Nu moest dat ook aan de bijrijders kant gebeuren.
Om te voorkomen dat het hele ding verkeerd gezaagd word eerst een mal gemaakt:


En het gat op erin:

Het resultaat:

Op de sloop had ik de ontbrekende onderste afdekdelen van de middenconsole gevonden, dus die moesten er ook even op natuurlijk.

Dat was em weer voor even.
Aan de bestuurders kant moesten nog 2 kastjes een vaste plek krijgen.
Ik moest er voor zorgen dat ze nergens in de weg zaten en er ook nog voor zorgen de kabels er netjes naar toe liepen.
Uiteindelijk paste alles mooi aan de dashboard balk.
Beugeltje:
Vastgelast:
En ze zitten erop:
Daarna konden de laatste restjes ingetaped worden.
Bestuurderskant klaar:
Daarna door met de bijrijderkant.
Ik wil de motorruimte wat leger hebben qua kabel e.d. en omdat ik een AVC-R gebruik konden 2 connectoren weggehaald worden,helaas kwamen er weer 2 stekkers van de AVC-R voor terug.

Ik kon nu wel mooi de AVC-R kabels door de officiele doorvoer laten gaan.
Zooitje:
2 stekkers uit de motorruimte:
AVC-R kabels doorgevoerd:
Ook aan deze kant moest alles netjes geroute worden dus met de aanjager erin alles vast getie-wrapped en daarna ingetaped.
Het resultaat:
Nog even de ECU casing erin gezet, hier zitten nog geen bevestingspunten voor, die ga ik er binnenkort inzetten:
Een paar weken geleden had ik het onderste gedeelte van de bestuurderskant pas gemaakt over de kooi heen:
Nu moest dat ook aan de bijrijders kant gebeuren.
Om te voorkomen dat het hele ding verkeerd gezaagd word eerst een mal gemaakt:
En het gat op erin:
Het resultaat:
Op de sloop had ik de ontbrekende onderste afdekdelen van de middenconsole gevonden, dus die moesten er ook even op natuurlijk.

Dat was em weer voor even.
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Aram, wij kennen elkaar nog wel van een grijs 5 Gtt verleden. ( als je je dit nog kan herrinneren )
Heb zojuist 9 pagina's door zitten lezen en bij het lezen van dit alles is er maar één ding dat ik mij afvraag :
BEN JE HELEMAAL GEK GEWORDEN !!!
Alle gekheid op een stokkie, ik dacht dat ik lekker bezig was geweest door van twee 5-jes ééntje te maken, maar dit slaat werkelijk alles.
Een diepe buiging voor je vasthoudendheid, ik was al 6 keer gestopt..
Zal vanaf nu dit draadje met grote belangstelling blijven volgen.....
Heb zojuist 9 pagina's door zitten lezen en bij het lezen van dit alles is er maar één ding dat ik mij afvraag :
BEN JE HELEMAAL GEK GEWORDEN !!!


Alle gekheid op een stokkie, ik dacht dat ik lekker bezig was geweest door van twee 5-jes ééntje te maken, maar dit slaat werkelijk alles.
Een diepe buiging voor je vasthoudendheid, ik was al 6 keer gestopt..
Zal vanaf nu dit draadje met grote belangstelling blijven volgen.....
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Vandaag wat nieuwe goodies gehaald.
Nadat ik bij Deep mijn oude wielen had afgeleverd en nog even gezellig met opa had staan ouwerhoeren ben ik doorgereden naar ASP in Delft.
Daar wilde ik wat vragen en prijzen halen voor onderdelen.
Ik heb gelijk wat meegenomen voor mijn nieuwe rem set-up.
Ik ga het gelijk goed aanpakken, aangezien ik niet de originele remleidingen kan terugplaatsen i.v.m. de kooi moet ik toch nieuwe remleiding leggen door de gehele auto.
Dus in plaats van koper, wat ook uitzet onder druk, ga ik RVS leiding gebruiken.
Dit brengt dus al wat meer gevoel in het pedaal.
Omdat ik nooit tevreden ben geweest met het gevoel in het pedaal van de Impreza ben ik altijd aan het zoeken geweest wat het zou kunnen zijn.
De volgende stap is het verwijderen van de brakebooster, dus rem je dan onbekrachtigd.
Om toch een gescheiden remsysteem te krijgen moet ik 2 hoofdremcilinders hebben, een voor de voorremmen en een voor de achteremmen, dit zal ook weer het gemis van een bekrachtiger compenseren.
Daarbij komt een balance bar waarmee je de rembalans kan veranderen wat handig is als je een trackday hebt wat nat begint en daarna droog word of andersom.
Om het geheel af te maken komt er ook een hydraulische handrem in, dus de oude handrem, kabels en trommels gaan er allemaal uit.
Om het gelijk maar goed te doen heb de 2 hoofdremcilinders maar van AP racing genomen, moet goed zijn:

De balance bar is van Wilwood:

Voor de rest nog even over het benzine circuit gehad en wat andere dingetjes, erg leerzaam en ik ga zeker nog wat dingetjes halen daar.
Als laatste ben ik naar brabant gereden om een TIG lasapparaat op te halen, ben ik erg blij mee.
Hij is wat stoffig maar dat komt goed, hij doet het iig mooi en dat is het voornaamste:

Nadat ik bij Deep mijn oude wielen had afgeleverd en nog even gezellig met opa had staan ouwerhoeren ben ik doorgereden naar ASP in Delft.
Daar wilde ik wat vragen en prijzen halen voor onderdelen.
Ik heb gelijk wat meegenomen voor mijn nieuwe rem set-up.
Ik ga het gelijk goed aanpakken, aangezien ik niet de originele remleidingen kan terugplaatsen i.v.m. de kooi moet ik toch nieuwe remleiding leggen door de gehele auto.
Dus in plaats van koper, wat ook uitzet onder druk, ga ik RVS leiding gebruiken.
Dit brengt dus al wat meer gevoel in het pedaal.
Omdat ik nooit tevreden ben geweest met het gevoel in het pedaal van de Impreza ben ik altijd aan het zoeken geweest wat het zou kunnen zijn.
De volgende stap is het verwijderen van de brakebooster, dus rem je dan onbekrachtigd.
Om toch een gescheiden remsysteem te krijgen moet ik 2 hoofdremcilinders hebben, een voor de voorremmen en een voor de achteremmen, dit zal ook weer het gemis van een bekrachtiger compenseren.
Daarbij komt een balance bar waarmee je de rembalans kan veranderen wat handig is als je een trackday hebt wat nat begint en daarna droog word of andersom.
Om het geheel af te maken komt er ook een hydraulische handrem in, dus de oude handrem, kabels en trommels gaan er allemaal uit.
Om het gelijk maar goed te doen heb de 2 hoofdremcilinders maar van AP racing genomen, moet goed zijn:

De balance bar is van Wilwood:
Voor de rest nog even over het benzine circuit gehad en wat andere dingetjes, erg leerzaam en ik ga zeker nog wat dingetjes halen daar.
Als laatste ben ik naar brabant gereden om een TIG lasapparaat op te halen, ben ik erg blij mee.

Hij is wat stoffig maar dat komt goed, hij doet het iig mooi en dat is het voornaamste:
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bart_k, Bing [Bot], Mart, Peter-Paul en 19 gasten