net nu ik vrijdag mijn CSL ga ophalen DOH
135i vs e92 M3
- filip Dehond
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:14
- Locatie: London
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Nou die CSL is wel een fijne machine hoor. Ging meer over dat nieuwe luxe jacht.
CSL is een pure M en zo zouden er meer van moeten zijn. Een CSL op basis van de 1serie. Liefst niet voor 121.000 euro want dat vindt ik er niet in terug. Dat terzijde. Nu kan je mooie 2e handsje opsnorren en dan zijn de csl zeker leuke aanwinsten.
CSL is een pure M en zo zouden er meer van moeten zijn. Een CSL op basis van de 1serie. Liefst niet voor 121.000 euro want dat vindt ik er niet in terug. Dat terzijde. Nu kan je mooie 2e handsje opsnorren en dan zijn de csl zeker leuke aanwinsten.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Opa
- Berichten: 6878
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Rally auto's rijden met 't ALS systeem, daardoor gaan die turbo's zo snel kapot.Rico v Velzen schreef:Ja oke, maar die turbo's in rally auto's gaan denk ik welgeteld 1 dag mee (bij wijze van spreke dan)
Ik begrijp wel dat turbo techniek zodanig betrouwbaar te maken is dat het niet stuk gaat, alleen zal daar ook een prijskaartje aanhangen denk ik.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
135i op de rollerbank geweest orginele 135i met 95 octaan benzine.
So, ich weiß jetzt was mein Schwarzer leisten kann: Leistungsmessung mit Super- Benzin (95 Oktan):
EWG- Mesung: 303 PS und ca. 435 Nm
DIN- Mesung : 315 PS und ca. 445 NM
Ja, alles original (ihr kennt ihn ja) und "nur" 95 Oktan! Tank war 1/4 voll, Wagen leer, nur der Fahrer vom Prüfstand war im Auto (falls das Gewicht da überhaupt eine Rolle spielt.)
Versuche die Protokolle, morgen einzuscannen und das Kennzeichen auszublenden (wird eine Herausforderung)....
Habe die Protokolle jetzt vorliegen und korrigiere die Werte: 231 KW (315PS) bei 5413 U/Min und 445 NM bei 3383 U/Min (DIN- Messung)
und
223 KW (303 PS) bei 5401 U/Min und 427 NM bei 3028 U/Min (EWG-Messung)
Scheint ein guter Wurf von BMW zu sein, der Motor! Kilometerstand ca. 3800
So, ich weiß jetzt was mein Schwarzer leisten kann: Leistungsmessung mit Super- Benzin (95 Oktan):
EWG- Mesung: 303 PS und ca. 435 Nm
DIN- Mesung : 315 PS und ca. 445 NM
Ja, alles original (ihr kennt ihn ja) und "nur" 95 Oktan! Tank war 1/4 voll, Wagen leer, nur der Fahrer vom Prüfstand war im Auto (falls das Gewicht da überhaupt eine Rolle spielt.)
Versuche die Protokolle, morgen einzuscannen und das Kennzeichen auszublenden (wird eine Herausforderung)....
Habe die Protokolle jetzt vorliegen und korrigiere die Werte: 231 KW (315PS) bei 5413 U/Min und 445 NM bei 3383 U/Min (DIN- Messung)
und
223 KW (303 PS) bei 5401 U/Min und 427 NM bei 3028 U/Min (EWG-Messung)
Scheint ein guter Wurf von BMW zu sein, der Motor! Kilometerstand ca. 3800
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
De EWG-meting is de huidige norm voor rollerbank metingen, de DIN-meting is de oude.Rico v Velzen schreef:Wat is het verschil dan tussen de ene en andere waarde ?
De EWG-metingen zijn ook de basis waar op (Duitse) autofabrikanten hun waarden opgeven, echter zit er normaal gesproken zo'n 15 tot 20 PK verschil tussen de twee in het voordeel van de DIN-meting...
Heb hier ook nog het e.e.a. gevonden:
http://www.motor-talk.de/forum/leistung ... 93215.html
http://www.a3-quattro.de/a3quattroneu/o ... essung.htm
-
Robin
- Berichten: 56302
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
Robin
- Berichten: 56302
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Joop dat bedoel ik. Geen wonder dat ik niet superenthousiast was over de gasresponse trekkracht in 't middengebied van de atmo RS4 van Leonard, zegmaar, ja na 7000 breekt de hel daar dan weer een klein beetje los relatief tov mijn kar.
De proefrit in de E90 M3 zal dan wel uitwijzen wat ik in alledag van de M3 V8 vind....ik hoop top maar ik vrees het ergste qua wat schiet ik er mee op in alledag en 7000 ipv 8000 kan ik wel mee leven...
De proefrit in de E90 M3 zal dan wel uitwijzen wat ik in alledag van de M3 V8 vind....ik hoop top maar ik vrees het ergste qua wat schiet ik er mee op in alledag en 7000 ipv 8000 kan ik wel mee leven...
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Tom schreef:Ferdinand,Ferdinand schreef:
@Rico, goed idee! Van die 135 zul je geen spijt krijgen. Vandaag weer het asvalt opgezocht, vanwege mijn het werk (moet sosm ook). Mijn God wat is die 135i een tering kogel. Je dendert in volle vaard langs alles en iedereen. Het vermogen komt prachtig vrij maar eigenlijk is het onverantwoord. Ik zweer je, ik rij nog drie weken met mijn rijbewijs rond
Als mede DFer wil ik je graag een dienst bewijzen. Ik heb nog een lege garage, mag je em gratis stallen en ik zorg dat de motor af en toe wat kilometers maakt.. stilstaan is ook maar slecht tenslotte.
Trouwens, een 135i is veel duurder dan 51.000,-, en gaat ver over de prijs van een E92 M3 heen. 135i = Aanschafprijs + Euro 50.000. (bekeuringen p/j)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
M-bitious schreef:Het grappige is echter dat alle journalisten erg onder de indruk zijn van de rijeigenschappen en het sturen van de M3 E92.
Gewoon omdat dit ook zo is Frank !.. er is geen twijfel over de rijeigenschappen betreffende de e92 M3. BMW zou BMW niet zijn als men er geen perfect rijijzer van zou hebben gemaakt.
ALLEEN de auto moet als M3 worden beoordeeld en niet als een te grote 1 serie met een te dikke/zware motor.. dat is de fout die hier door sommigen word gemaakt.
Een M3 moet vergeleken worden met auto's in de klasse waarin die vertoeft. Ga je een M3 vergelijken met een Exige, of een Donkervoort dan is het een hopeloos geval.
Maar ga je de M3 vergelijken met zijn klasse concurrenten zoals de RS4, C63 AMG of die nieuwe Lexus. Dan is het een absolute topper.
Als je de nieuwe M3 in het huidige autolandschap plaatst, als het aankomt op performance, the whole package.. sturen, handling etc etc.. Dan scoort die uitzonderlijk hoge ogen. De enige pech is dat de 135i en ook de 335i diezelfde hoge ogen gooien alleen tegen een aantrekkelijker prijs.
Als de 335i of 135i er niet waren geweest dan was deze hele discussie ook compleet overbodig geweest.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Joop schreef:Wat betreft de meting: De auto haalt de opgave dus al op normale Euro 95 EN net na het inrijden; dwz. dat er nog veel meer uit te halen valt, wanneer de motor serieus ingereden en de tank afgetankt met SuperPlus (RON98-100).
Joop je zegt toch dat die 303pk van die EWG meeting conform de manier van meten is zoals de fabrikanten toepassen ?
Dat komt ja gewoon overeen met de opgave van BMW, namelijk 306pk..
En volgens mij test BMW ook de auto's met euro 95, omdat dan het minimale opgegeven vermogen kan worden gegarandeerd. Ik denk niet dat met 98 je ineens een merkbaar verschil gaat krijgen. En 3800 km lijkt me al redelijk ingereden.
Soms denk ik wel eens dat de peekaas bij de .35i aan alle kanten uit de hoge hoed worden getoverd
Maar hoeveel hij nou precies heeft weet niemand
Begint een beetje een mythe te worden die vermeende peekaas van een .35i..
Ga nou gewoon uit van de opgave van BMW, die mannen weten echt wel hoe ze een motor op peekaas moeten testen.. en als daar uit is gebleken dat het 306pk is dan is het 306pk, wie weet het nou beter dan BMW zelf ? Nou ?
BMW heeft nog nooit officieel danwel officieus bevestigd dat de 306pk eigenlijk meer is dan 306pk. Dat er motoren zijn die naar boven uitstrooien MAAR ook motoren die naar onderen uitstrooien is algemeen bekend.
DAT IRL een .35i zo snel is dat die alles wegblaast is niet alleen toe te wijden aan de peekaas, maar ook aan overbrenging, wielmaten etc.
Robin zegt zelf al dat een 335i sneller is dan een 135i, en alleen al door de overbrenging. Heeft niks met peekaas te maken.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Moet je nagaan 427 nm op euro 95 das al meer dan een E46 m3 die 360nm heeft en zelfs meer dan e92 m3 die 400nm heeft. Ben nou best wel nieuwsgierig wat ie op euro 98 doet zou daar veel verschil in zitten?
Het leuke is wel dat velen hier vaak niet over rijeigenschappen praten maar vaak genieten als ze een met hun auto iemand van kaliber tegenkomen en kunnen voorblijven. Je zou de draadjes er eens bij moeten zoeken.
lol
Het leuke is wel dat velen hier vaak niet over rijeigenschappen praten maar vaak genieten als ze een met hun auto iemand van kaliber tegenkomen en kunnen voorblijven. Je zou de draadjes er eens bij moeten zoeken.
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
303 is bij mij ook 306 (die 3 PK merkt niemand...)Rico v Velzen schreef:Joop schreef:Wat betreft de meting: De auto haalt de opgave dus al op normale Euro 95 EN net na het inrijden; dwz. dat er nog veel meer uit te halen valt, wanneer de motor serieus ingereden en de tank afgetankt met SuperPlus (RON98-100).
Joop je zegt toch dat die 303pk van die EWG meeting conform de manier van meten is zoals de fabrikanten toepassen ?
Dat komt ja gewoon overeen met de opgave van BMW, namelijk 306pk..
En volgens mij test BMW ook de auto's met euro 95, omdat dan het minimale opgegeven vermogen kan worden gegarandeerd. Ik denk niet dat met 98 je ineens een merkbaar verschil gaat krijgen. En 3800 km lijkt me al redelijk ingereden.
....
De opgave zoals BMW deze geeft in de brochure is op basis van RON98, minimale kwaliteit is RON95. (kleine lettertjes...
Vanaf 2000km dien je de snelheden en toeren langzaam op te voeren, dus ik ga er vanuit dat de eigenaar pas bij een 5k à 10k op de teller echt profijt van zijn blok heeft.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Andre schreef:
Het leuke is wel dat velen hier vaak niet over rijeigenschappen praten maar vaak genieten als ze een met hun auto iemand van kaliber tegenkomen en kunnen voorblijven. Je zou de draadjes er eens bij moeten zoeken.
lol
Klopt, maar jou lat ligt ook gewoon heel hoog Andre (gezien je achtergrond). Jij moet de pareltjes voor jou in het huidige auto aanbod ook met een vergrootglas opzoeken. Stel nou dat er nooit een 1 serie was geweest ? Wat had je dan gemoeten ? Weer aan de EVO's ? blijft gewoon moeilijk omdat er weinig interessant aanbod is voor jou.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Mag het ook 365 NM zijn..............................sorry, ik moet even de moraalridder uithangen ( zie ook een ander draadje)Andre schreef:Moet je nagaan 427 nm op euro 95 das al meer dan een E46 m3 die 360nm heeft en zelfs meer dan e92 m3 die 400nm heeft. Ben nou best wel nieuwsgierig wat ie op euro 98 doet zou daar veel verschil in zitten?
Het leuke is wel dat velen hier vaak niet over rijeigenschappen praten maar vaak genieten als ze een met hun auto iemand van kaliber tegenkomen en kunnen voorblijven. Je zou de draadjes er eens bij moeten zoeken.
lol
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Moet altijd lachen om RicoRico v Velzen schreef:Joop schreef:Wat betreft de meting: De auto haalt de opgave dus al op normale Euro 95 EN net na het inrijden; dwz. dat er nog veel meer uit te halen valt, wanneer de motor serieus ingereden en de tank afgetankt met SuperPlus (RON98-100).
...Begint een beetje een mythe te worden die vermeende peekaas van een .35i..
Laatst gewijzigd door Sperdy op 27 feb 2008, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], mark123, Semrush [Bot] en 6 gasten
