Remschijvenprobleem RS4 K*t service !!!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Tom

Bericht door Tom » 26 feb 2008, 21:07

Niet helemaal Tom,kijk naar het gevalletje Rico's S3.

Het is een gegeven dat PON altijd lastig doet....Audi zelf is minder lastig dan PON daar zijn ze van een hele hoge stoep gedonderd.
Tja maar wat schiet Leonard daarmee op?
Moet ie in Duitsland gaan wonen? ;)
Onder de streep is het gewoon kut. Als Leonard's ervaring ook bij anderen regelmatig voorkomt natuurlijk, anders is ie gewoon een pechgeval.
Misschien naar bijv. vd Akker gaan. Daar werkt Adje M3 en die doen erg veel Audi, werken meen ik langs de importeur.

Zelf destijds ook gezeik gehad met m'n S2000. Zeer uitgebreide en correcte brief (paar kantjes met foto's, kopie facturen etc.) naar Honda Nederland gestuurd en ik kreeg een lullig frotje dat op vrijdagmiddag voor de borrel getikt was terug. En dat met een auto die ter ere van het 50 jarige bestaan was ontwikkeld en hoog gepositioneerd was in het modellengamma. Ging over kostenpost van 9.000,- euro. Dat ik een conflict had met de dealer boeide ze evenmin. Een onderzoekje instellen is teveel gevraagd.
Nooit geen Honda meer voor mij, hoe gaaf ik die auto's ook vind. Van mij krijgen ze geen cent meer.
Je koopt een auto van een bepaald merk en als dealer of importeur falen dan heb je als koper al een probleem. Bij een dealer misschien minder omdat je kunt overstappen maar ik heb het idee dat dat ook steeds minder het geval is (samenwerkingsverbanden en grote bedrijven die erachter zitten).

Marc R

Bericht door Marc R » 26 feb 2008, 21:12

Dat Leonard er geen hol mee op schiet weet ik ook wel en betreur ik ook.

Ik loop hier niet iemand te verdedigen hoor.. :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 26 feb 2008, 21:24

Dus als ik het goed heb:

1. ik koop een auto van 110k euro
2. met 420 pk
3. met het naambordje Rennsport
4. rij er normaal mee
5. moet remschijven vervangen na 30k km
6. 15k km later zijn ze weer aan vervanging toe
7. je zit nog in de garantieperiode
8. maar dit valt niet onder garantie

Wow :?

Volgens mij heeft BMW Nederland het beter voor elkaar, zover mijn ervaring reikt. Succes met het vervolg.

Marc R

Bericht door Marc R » 26 feb 2008, 21:26

Mee eens hoor Ruben,gewoon hartstikke zuur dit.
Laatst gewijzigd door Marc R op 26 feb 2008, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

leonard

Bericht door leonard » 26 feb 2008, 21:26

Marc RS4 schreef:Dat Leonard er geen hol mee op schiet weet ik ook wel en betreur ik ook.

Ik loop hier niet iemand te verdedigen hoor.. :wink:

marc

werk jij voor audi dan??

Het probleem is in mijn optiek dat ze simpel denken 10 k km garantie is voorbij dus meneer u heeft gewoon pech en moet gewoon 1500 lappen voor nieuwe schijven!!

Ik zal ze uit die droom helpen: Deze meneer gaat,als ze niet met een voorstel komen, gewoon ergens anders remmen kopen en deze meneer gaat heel goed nadenken of hij nog ooit wel eens een RS4 gaat kopen. :? :?

leonard

Bericht door leonard » 26 feb 2008, 21:28

Ruben schreef:Dus als ik het goed heb:

1. ik koop een auto van 110k euro
2. met 420 pk
3. met het naambordje Rennsport
4. rij er normaal mee
5. moet remschijven vervangen na 30k km
6. 15k km later zijn ze weer aan vervanging toe
7. je zit nog in de garantieperiode
8. maar dit valt niet onder garantie

Wow :?

Volgens mij heeft BMW Nederland het beter voor elkaar, zover mijn ervaring reikt. Succes met het vervolg.

helemaal goed gezien Ruben!!

Stom hé dat ik me zo laat naaien.

BMW heeft het zeker beter voor elkaar

Hielke

Bericht door Hielke » 26 feb 2008, 21:29

duifjes.com schreef:Meneer u koopt een zeer snelle auto maar het is niet de bedoeling dat u de auto ook zo gebruikt :-)

Standaard schijven = pisbakkenstaal wat voor auto dan ook
Dat is niet waar.

Ik hoef en wil BMW in dit geval niet op te hemelen maar feit is dat Andre op z'n moderne BMW's nog geen last van gescheurde of kromgetrokken remschijven heeft gehad. Op z'n eerste 130i heeft ie de originele schijven er 50.000 km onder gehad. Die auto heeft vele trackdays met agressieve remblokken meegemaakt. Ook van andere 1-serie rijders heb ik nog geen rare negatieve verhalen gehoord.

Geloof ook dat de grote schijven onder de VAG GTI-achtigen (Golf, Leon) geen problemen vwb kromtrekken geven.

Marc R

Bericht door Marc R » 26 feb 2008, 21:29

Leonard :shock:

Ik werk absoluut niet voor Audi ofzo,maar wat ik wel eens mee heb gemaakt is dat PON erg lastig over iets deed en toen we via via audi zelf hadden aangeschreven om pon heen toen deden zer eigenlijk helemaal niet zo moeilijk...

Goei tip Leonard voor als ze echt niet mee werken en je toch zelf moet gaan kopen...via een duitse ebay dealer kopen, dan heb je ze voor 700 de 2.....

woutje

Bericht door woutje » 26 feb 2008, 21:37

Maar die remmen moeten volgens jou/dealer vervangen worden omdat er alleen wat vlekken op zitten?
Als dat alles is hoeft er helemaal niks vervangen te worden.
Als de remschijven hun slijtagegrens hebben bereikt word het een ander verhaal.
Ook dan zijn ze nog erg dik maar de kans op bijverschijnselen zullen toenemen (logisch).
Maar vlekken of haar scheurtjes hoef je je niet druk om te maken.
Deze remschijven heb ik al vaak door de handen gehad en er is niks mis mee.
Wat wel beter is zijn andere remblokken.
Anders moet je maar eens langs komen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 feb 2008, 21:37

Ik zou er een rechtzaak van maken.......................

Macboy, correct me if I`m wrong;

Er is een wet die aangeeft dat als een object niet zo lang meegaat als je zou mogen verwachten obv economische levensduur, je toch eea ( naar rato) vergoed kan krijgen, zelfs als de garantie al verlopen is.......................

Van remschijven mag je aannemen dat de economische levensduur langer is dan 30K km......................

Nou, kom maar op zou ik zeggen...............................
Laatst gewijzigd door romo op 26 feb 2008, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 26 feb 2008, 21:37

Was er al vanuit gegaan dat je geregeld op circuits te vinden was Leonard. Blijkt dat je met de nieuwe schijven/blokken niet op het circuit bent geweest. Ga er maar vanuit dat je niet onbewust slepend remt. 15.000 km slaat dan helemaal nergens op als het ook nog grotendeels rijkswegen zijn geweest waar je gereden hebt.

Hele vreemde set van Audi/Pon om die remmerij niet opnieuw met veel spoed onder garantie te vervangen.

Wie zei ook alweer dat dit probleem vaker voorkwam? En dat het met andere remblokjes opgelost kon worden? Onder welke VAG produkten zitten deze maat schijven? Hoe groot zijn ze in diameter?

woutje

Bericht door woutje » 26 feb 2008, 21:45

Toe maar zelfs een rechtzaak.
Ik zou eerst maar eens een andere garage diagnose laten stellen en nog een keer vragen wat er nou precies aan de hand is.
Want er is weer veel slap gelul hier.
Als je wil is alles stuk te krijgen en dan maakt het niet uit of het bmw audi of weet ik veel wat is.
Ik bedoel had je zelf klachten over je remmen toen je hem naar de garage bracht?

Hielke

Bericht door Hielke » 26 feb 2008, 21:52

Goeie vraag Woutje.

Eerst maar eens naar het begin terug gaan. Leonard, definieer aub de term "stuk". Wat heb je zelf gemerkt, wat heeft de dealer gezegd dat er aan de hand was?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 feb 2008, 21:58

1,5 week geleden reed ik nog met Leonard's RS4. Remde prima al remde ik niet hard, meer gewoon.

Ik had toen ik de M3 net had binnen een maand m'n voorschijven krom/putjes/aan stront/ivm uitstapje Niederrhein(of Papenburg weeniemeer) in grintbak paar keer en andere fikse acties. BMW dealer/NL vergoedde de schijven onherroepelijk onder garantie, geen discussie(kwam ook omdat de BMW dealer zelf op Niederrhein/Papenburg was en me de hand boven 't hoofd hield, maar wel mooi, zó kan't dus ook)Tot zover de reclame voor mijn dealer.

Mvrgr
Propellor Henkie :lol:

woutje

Bericht door woutje » 26 feb 2008, 22:19

BMW dealer/NL vergoedde de schijven onherroepelijk onder garantie, geen discussie(kwam ook omdat de BMW dealer zelf op Niederrhein/Papenburg was en me de hand boven 't hoofd hield, maar wel mooi, zó kan't dus ook)Tot zover de reclame voor mijn dealer.

Ja precies de dealer en niet de importeur.
Vriendjespolitiek tuurlijk vervangen wij de remmen.
Ik bedoel hij heeft net een dikke auto verkocht en ach daar gaan wij (bmw dealer) onze naam niet aan vuil maken we hebben genoeg winst gemaakt en kunnen ons een paar remmen wel veroorloven
En dan moet je na een week weer terug komen weer mijn remmen kapot.
En een week later weer en weer.
Ik kan je vertellen na de 2e keer heb je heel veel mazzel als ze het vervangen voor garantie want dat haal je vaak al niet.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 feb 2008, 22:23

De vraag is dus; kan dat zo maar, garantie of niet, dat maakt gezien de wetgeving niets uit.
Waar het om gaat is de economische levensduur van een paar remmen, en die is in bovenstaand geval met voeten getreden, letterlijk en figuurlijk :lol:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 26 feb 2008, 22:42

Leonard....zijn dit de amateurs uit je woonplaats waar je bent geweest.
Als dat zo is...daar heb ik niet een al te hoge pet van op.

Vind dat er een beetje een bluffertjes mentaliteit hangt.
Je mag bij wijze van spreke blij zijn dat je er een auto mag kopen of brengen voor onderhoud....
Zou dat komen omdat ze zich meer richten op de zakelijke rijder...( lees : daar kunnen ze makkelijker geld aan verdienen... )

Ik heb inderdaad al van meer mensen begrepen dat PON degene is die moeilijk doet. Neemt niet weg dat de dealer uit eigen initiatief ook wel eens wat mag vergoeden.

Hypothese : als zij niet moelijk hadden gedaan over je remmen had jij nu een Q7 gekocht voor je vrouw... waar of niet waar.....

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 26 feb 2008, 22:45

Leonard, gewoon poot stijf houden. Vooral omdat ze met zulke giga onzin argumenten komen... Ik weet niet of Pon gelieerd is aan je dealer, maar de "problemen" die ik in het verleden gehad heb met garantie claims zat Pon telkens achter. Na een hoop gezeur wel alles vergoed gekregen.

En voor alle BMW rukkers ;) ik denk dat als je het i-net afspeurd er genoeg verhalen over BMW NL te vinden zijn! :D

leonard

Bericht door leonard » 26 feb 2008, 22:54

woutje schreef:Toe maar zelfs een rechtzaak.
Ik zou eerst maar eens een andere garage diagnose laten stellen en nog een keer vragen wat er nou precies aan de hand is.
Want er is weer veel slap gelul hier.
Als je wil is alles stuk te krijgen en dan maakt het niet uit of het bmw audi of weet ik veel wat is.
Ik bedoel had je zelf klachten over je remmen toen je hem naar de garage bracht?
Jongens denken jullie nou echt dat ik er een rechtzaak van ga maken . Natuurlijk niet. Ik vind gewoon dat er slecht om word gegaan met een klacht/probleem en dat zet me aan om dat hier te melden.Nogmaals ik baal gewoon van de omgang van de dealer/pon met mij en heb het idee dat ze gewoon denken met een simpel iemand te maken te hebben die wel weer ff 1500 lapt om z'n remmetjes op orde te krijgen.

@ woutje

Het verhaal is dat ik na 12 k km last kreeg van schurend geluid tijdens het remmen. Omdat ik al slechte ervaring had heb ik toen m'n blokken na laten kijken maar die waren nog prima. daarna zijn er scheurtjes in de schijf gekomen en zijn er blauwe slijtplekken zichtbaar geworden.het probleem is dus : Schurend geluid en scheurtjes in de schijf.
EN : Het advies van de chef werkplaats om de schijven te vervangen!!

Nogmaals heb er geen circuitwerk mee gedaan.

leonard

Bericht door leonard » 26 feb 2008, 22:57

EHA schreef:Leonard....zijn dit de amateurs uit je woonplaats waar je bent geweest.
Als dat zo is...daar heb ik niet een al te hoge pet van op..

.....

Nee juist niet. de dealer waar m'n auto vandaan komt zit 100 km bij me vandaan.Maar omdat ze haal en breng service hebben heb ik het OH bij hun gehouden.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 26 feb 2008, 23:17

Normaal gesproken lever ik alleen aan mensen die hun auto's echt serieus gebruiken. Behalve bij Audi rijders. Is echt heel opvallend hoeveel normale Audi's voorzien zijn van Mov'it remmen. Morgen lever ik ook weer een set af aan een A4 rijder. Deze rijder heeft ook de boel vervangen omdat de remmen elke keer problemen gaven.

Service en PON gaan wat lastig samen is ook mijn ervaring.

Martijn

Bericht door Martijn » 26 feb 2008, 23:27

Sjoerd schreef:Leonard, gewoon poot stijf houden. Vooral omdat ze met zulke giga onzin argumenten komen... Ik weet niet of Pon gelieerd is aan je dealer, maar de "problemen" die ik in het verleden gehad heb met garantie claims zat Pon telkens achter. Na een hoop gezeur wel alles vergoed gekregen.

En voor alle BMW rukkers ;) ik denk dat als je het i-net afspeurd er genoeg verhalen over BMW NL te vinden zijn! :D
Eens, poot stijf houden en Huub blijven stalken. Persoonlijke afspraak maken en hem recht in z'n gezicht vertellen hoe je erover denkt. Kern van het probleem zit echter bij PON, die zouden het op zich moeten nemen en natuurlijk probeert de dealer het daarop af te wentelen.

Schandalig, maar zo gaat dat tegenwoordig. Is niet voor niets dat zijn Audi-dealerschap in Het Gooi het niet lang gered heeft. Die vent is een prima kerel, maar PON laat hem nogal eens in de kou staan. En als je dan alles ten laste van je bedrijfsresultaat mag gaan vervangen houdt het natuurlijk een keer op. Maar slecht blijft het. Heb een vergelijkbaar akkefietje gehad met een coulanceclaim en een geveinsde op handen zijnde motorrevisie. Toen was het Audi-tijdperk zo over kan ik je zeggen.

leonard

Bericht door leonard » 26 feb 2008, 23:31

Martijn schreef:
Sjoerd schreef:Leonard, gewoon poot stijf houden. Vooral omdat ze met zulke giga onzin argumenten komen... Ik weet niet of Pon gelieerd is aan je dealer, maar de "problemen" die ik in het verleden gehad heb met garantie claims zat Pon telkens achter. Na een hoop gezeur wel alles vergoed gekregen.

Eens, poot stijf houden en Huub blijven stalken. Persoonlijke afspraak maken en hem recht in z'n gezicht vertellen hoe je erover denkt. Kern van het probleem zit echter bij PON, die zouden het op zich moeten nemen en natuurlijk probeert de dealer het daarop af te wentelen.

Schandalig, maar zo gaat dat tegenwoordig. Is niet voor niets dat zijn Audi-dealerschap in Het Gooi het niet lang gered heeft. Die vent is een prima kerel, maar PON laat hem nogal eens in de kou staan. En als je dan alles ten laste van je bedrijfsresultaat mag gaan vervangen houdt het natuurlijk een keer op. Maar slecht blijft het. Heb een vergelijkbaar akkefietje gehad met een coulanceclaim en een geveinsde op handen zijnde motorrevisie. Toen was het Audi-tijdperk zo over kan ik je zeggen.
Heb eerlijk gezegd niet veel zin om huub te gaan stalken.ik vind gewoon dat de Chef WP het goed moet regelen en niet dat ik op mn knieen moet om wat voor elkaar te krijgen. Als iets niet goed is moeten ze het vervangen punt!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 feb 2008, 00:43

Op remmerij geeft PON geen garantie en ik denk BMW NL net zo goed niet. Indien jouw dealer denkt dat je de remmerij op het circuit misbruikt hebt dan kun je het natuurlijk ook wel schudden. Zoals bij Robin zouden ze je tevreden kunnen houden door coulant te zijn....welke dealer is dat trouwens en heb je niks anders in de buurt?

RVV

Bericht door RVV » 27 feb 2008, 00:49

Wat een verhaal ppff

Nu weet ik niet of je schijven echt op zijn, maar aan de andere kant 15000 km rijden is ook niet niks.

Daarmee wil ik niks goed praten, maar in die 15000 kilometer kan het ook verkeerd zijn gebruikt, niet dat IK je er voor aanzie :wink: Maar zo kan de werkplaats wel redeneren. Remmen blijven een sljtage onderdeel.

Banden kunnen ook binnen een paar duizend kilomter naar zijn grootje worden gedraaid, waarom remmen niet ?

Wat het in ieder geval wel zegt is dat een mooie performance remmen set af fabriek ook geen garantie is voor een superremsysteem.

Plaats reactie