Lelijke velgen
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Lelijke velgen
Lees net de auto visie waar een velgen special in staat. Wat een lelijke after markt rommel zeg. Zelfs klasieke merken als OZ en BBS zijn op de pimp my ride toer geslagen. Nee doe mij maar gewoon de fabrieks velgen dan hou je de auto tenminste een beetje origineel en mooi.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
mark ik weet ook wel dat de velgen fabrikanten zoals BBS velgen maken voor de auto fabrikanten de CSL wielen komen ook bij BBS vandaan, maar de styling klopt dan tenminste. In hun eigen collectie zijn ze een beetje de weg kwijt.markk schreef:En die fabrieksvelgen. Waar denk je dat die gemaakt worden ?
BBS misschien ?
Mark.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Het scheelt nogal of een velg 2 keer zo zwaar is als een ander. Ik heb diverse velgen liggen voor op mijn E30. De standaard BMW velgen zijn bijna 2x zo zwaar als de ATS velgen die ik heb. De OZ-jes zijn nog weer lichter dan die ATS.
De originele BMW velgen zijn prima voor trackdays, lekker stevig, maar ga je ermee racen, dan verlies je gewoon tienden per rondje. Je merkt dat gewicht al meteen als je gas geeft. Net of je auto beter aan het gas hangt. Best bizar dat dat zoveel scheelt.
De originele BMW velgen zijn prima voor trackdays, lekker stevig, maar ga je ermee racen, dan verlies je gewoon tienden per rondje. Je merkt dat gewicht al meteen als je gas geeft. Net of je auto beter aan het gas hangt. Best bizar dat dat zoveel scheelt.
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
[img:640:480]http://articles.motortoday.com/testdrive/M3/M3_side.jpg[/img]
[img:800:590]http://news.bmwboard.com/news/images/20 ... s_0002.jpg[/img]
de orginele wielen staan altijd goed op de orginele auto's, maar zoals hierboven vind ik de niet orginele toch stukken mooier.
en een nieuw setje orgineel vragen ze bij bmw prijzen voor die ik niet kan waarderen.
[img:800:590]http://news.bmwboard.com/news/images/20 ... s_0002.jpg[/img]
de orginele wielen staan altijd goed op de orginele auto's, maar zoals hierboven vind ik de niet orginele toch stukken mooier.
en een nieuw setje orgineel vragen ze bij bmw prijzen voor die ik niet kan waarderen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt wouter dat gaat inderdaad nergens over
maar nu een andere vraag ? Hoe kun je de kwaliteit bepalen van die after markt velgen ? OZ of BBS is altijd goed, maar ik zie velgen van onbekende merken die 100 euro kosten maar ook die tot wel 2000 euro kosten. Wat mag een goede kwaliteits velg kosten? En is imitatie altijd bagger?

- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Meestal is het wel you het what you pay for....
Zet maar eens een originele BBS RS-GT op de weegschaal en een ASA AR1. De laatste is een perfecte replica en als je er BBS centercaps in doet zie je optisch het verschil niet. Maar zet ze op de weegschaal en je ASA wiel is opeens 2 KG zwaarder.
Pak een CSL wiel en een M3 CS wiel: CSL wielen zijn van titanium bij mijn weten en de CS wielen van alu. Zie je niet maar maakt wel degelijk een verschil.
Plus wat ik een nadeel vind van aftermarket velgen is dat ze meestal minder goed passen, standaard achter bij mij is 17x8,5 ET41, meeste BBS spul is al 18x9J ET35 achter. Raak je aan het zagen in je spatborden. Dan zeg ik nee laat maar
Zet maar eens een originele BBS RS-GT op de weegschaal en een ASA AR1. De laatste is een perfecte replica en als je er BBS centercaps in doet zie je optisch het verschil niet. Maar zet ze op de weegschaal en je ASA wiel is opeens 2 KG zwaarder.
Pak een CSL wiel en een M3 CS wiel: CSL wielen zijn van titanium bij mijn weten en de CS wielen van alu. Zie je niet maar maakt wel degelijk een verschil.
Plus wat ik een nadeel vind van aftermarket velgen is dat ze meestal minder goed passen, standaard achter bij mij is 17x8,5 ET41, meeste BBS spul is al 18x9J ET35 achter. Raak je aan het zagen in je spatborden. Dan zeg ik nee laat maar

- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
immitatie zit heel veel verschil in ik heb een setje gehad die ik letterlijk eraf moest schoppen omdat de naaf net iets te klein was, en ze voelden ook redelijk zwaar aan, vanaf dat moment wou ik nooit geen immitatie meer, en was ik langzaam aan opzoek gegaan naar een setje bbs ch/rc
totdat ik op een gegeven moment een aanbieding kreeg voor een immitatie setje csl wielen, eerst even passen en dit ging perfect en het zag er ook goed uit, en tijdens het rijden kan ik wel verschil merken met de vorige 18"
kortom wees voorzichtig met immitatie, er zitten betere en mindere tussen
bbs, oz ect. is altijd goed
totdat ik op een gegeven moment een aanbieding kreeg voor een immitatie setje csl wielen, eerst even passen en dit ging perfect en het zag er ook goed uit, en tijdens het rijden kan ik wel verschil merken met de vorige 18"
kortom wees voorzichtig met immitatie, er zitten betere en mindere tussen
bbs, oz ect. is altijd goed
- Peter Tunissen
- Berichten: 8385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Deze kennen jullie toch wel?
http://www.wheelweights.net/
Kun je mooi alle gewichten vergelijken.
Wat opvalt is dat juist gerenomeerde merken als BBS (en ook OZ) over het algemeen loodzwaar zijn.
Nou heb ik voor de Impreza daar extra op gelet en een set Rota velgen gekocht (wegen 1 pond per inch doorsnee) en dat merk je toch echt wel t.o.v. de Speedlines die er daarvoor op zaten (nu niet meer omdat de remmen ook 3x zo zwaar zijn geworden, maar daarvoor wel, lichtere velgen zorgen voor een agielere auto).
Enige is dat de kwaliteit niet alles is, ze zijn Gun Metal Grey geverfd, maar die verf is vrij kwetsbaar, krijg je dus gauw beschadigingen op.
Nou interesseert mij dat weinig, dus dan heb je voor weinig geld (<€200 per velg) een mooi setje velgen dat heel wat lichter is dan BBS of OZ (8.5kg in 17" en ja ik ben zo kansloos om dat na te gaan wegen
). Looks moet je dan zelf maar op beslissen, maar ik vind ze ook nog eens best mooi.
[img:340:316]http://www.turrifftyres.co.uk/catalog/i ... RGM_01.jpg[/img]
Moet nog even gaan passen met de goede ET-waarde, maar als dat lukt komen ze ook onder de E30 (ander model denk ik, maar dat moet ik nog even uitzoeken allemaal).
Geen gerenomeerde naam, maar imho wel degelijk een alternatief voor een OZ of BBS velg.
http://www.wheelweights.net/
Kun je mooi alle gewichten vergelijken.
Wat opvalt is dat juist gerenomeerde merken als BBS (en ook OZ) over het algemeen loodzwaar zijn.
Nou heb ik voor de Impreza daar extra op gelet en een set Rota velgen gekocht (wegen 1 pond per inch doorsnee) en dat merk je toch echt wel t.o.v. de Speedlines die er daarvoor op zaten (nu niet meer omdat de remmen ook 3x zo zwaar zijn geworden, maar daarvoor wel, lichtere velgen zorgen voor een agielere auto).
Enige is dat de kwaliteit niet alles is, ze zijn Gun Metal Grey geverfd, maar die verf is vrij kwetsbaar, krijg je dus gauw beschadigingen op.
Nou interesseert mij dat weinig, dus dan heb je voor weinig geld (<€200 per velg) een mooi setje velgen dat heel wat lichter is dan BBS of OZ (8.5kg in 17" en ja ik ben zo kansloos om dat na te gaan wegen

[img:340:316]http://www.turrifftyres.co.uk/catalog/i ... RGM_01.jpg[/img]
Moet nog even gaan passen met de goede ET-waarde, maar als dat lukt komen ze ook onder de E30 (ander model denk ik, maar dat moet ik nog even uitzoeken allemaal).
Geen gerenomeerde naam, maar imho wel degelijk een alternatief voor een OZ of BBS velg.
- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Peter Tunissen
- Berichten: 8385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Klopt inderdaad, die staat voor 16 pond in die lijst.
Maar juist de duurdere velgen lijken vaak behoorlijk wat zwaarder te zijn. Daar zal dan ook wel een betere afwerking of kwaliteit tegenover staan, maar je moet dus toch altijd voor jezelf even af wegen wat je precies zoekt (looks, afwerking of een zo laag mogelijk gewicht).
Maar juist de duurdere velgen lijken vaak behoorlijk wat zwaarder te zijn. Daar zal dan ook wel een betere afwerking of kwaliteit tegenover staan, maar je moet dus toch altijd voor jezelf even af wegen wat je precies zoekt (looks, afwerking of een zo laag mogelijk gewicht).
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Bert ///M3 schreef:Meestal is het wel you het what you pay for....
Zet maar eens een originele BBS RS-GT op de weegschaal en een ASA AR1. De laatste is een perfecte replica en als je er BBS centercaps in doet zie je optisch het verschil niet. Maar zet ze op de weegschaal en je ASA wiel is opeens 2 KG zwaarder.
Pak een CSL wiel en een M3 CS wiel: CSL wielen zijn van titanium bij mijn weten en de CS wielen van alu. Zie je niet maar maakt wel degelijk een verschil.
Plus wat ik een nadeel vind van aftermarket velgen is dat ze meestal minder goed passen, standaard achter bij mij is 17x8,5 ET41, meeste BBS spul is al 18x9J ET35 achter. Raak je aan het zagen in je spatborden. Dan zeg ik nee laat maar
Bert ik heb gisteren het CSL boek doorgelezen, en dar staat echt alles in over de CSL, dus ook de wielen, en die zijn van aluminium volgens de specificaties.
De achterwielen van een CS en CSL hebben ook hetzelfde onderdeel nummer, het voorwiel van de CS is wel anders namelijk een halve inch smaller.
Je kunt niet zonder aan te tonen dat je een CSL eigenaar bent CSL bestellen, maar dit schijnt ook op te gaan voor de CS wielen ! Een M3 rijders die achteraf CS wielen wil bestellen krijgt als het goed is ook nul op rekest van BMW.
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Denkfout: de ET waarde is afhankelijk van de breedte van de velg. ET 41 en 8J is hetzelfde als ET35 met 9J. 1 inch verschil is zeg maar 1,3 cm dus moet het wiel een half inch verder naar binnen vallen: presto ET 35.Bert ///M3 schreef:
Plus wat ik een nadeel vind van aftermarket velgen is dat ze meestal minder goed passen, standaard achter bij mij is 17x8,5 ET41, meeste BBS spul is al 18x9J ET35 achter. Raak je aan het zagen in je spatborden. Dan zeg ik nee laat maar
ET is de afstand van de montageflens tot het denkbeeldige midden van de velg...
Adwo
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Voor VAG en Porsche de juiste velg
[img:600:400]http://images14.fotki.com/v220/photos/3 ... r-1-vi.jpg[/img]
[img:796:597]http://f5.putfile.com/5/13016240677.jpg[/img]

[img:600:400]http://images14.fotki.com/v220/photos/3 ... r-1-vi.jpg[/img]
[img:796:597]http://f5.putfile.com/5/13016240677.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten