Lelijke velgen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Lelijke velgen

Bericht door RVV » 28 mei 2006, 10:06

Lees net de auto visie waar een velgen special in staat. Wat een lelijke after markt rommel zeg. Zelfs klasieke merken als OZ en BBS zijn op de pimp my ride toer geslagen. Nee doe mij maar gewoon de fabrieks velgen dan hou je de auto tenminste een beetje origineel en mooi.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40072
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 28 mei 2006, 11:32

Juist, vind ik ook, de dikste fabrieksvelgen nemen en klaar.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 28 mei 2006, 12:23

En die fabrieksvelgen. Waar denk je dat die gemaakt worden ?
BBS misschien ?

Mark.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 28 mei 2006, 12:42

Die velgens special had absoluut geen meerwaarde inderdaad. Als je geinteresseerd bent in velgen, kijk op een velgensite of bestel een brochure.

Wij hebben nu OZ velgen voor de 325. Dat is wel onwijs licht spul. Maar ik zag ze een dag later ook al onder een Deawoo Lanos. :oops:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 28 mei 2006, 14:26

wat heb jij tegen Deawoo Dennis?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 mei 2006, 15:01

markk schreef:En die fabrieksvelgen. Waar denk je dat die gemaakt worden ?
BBS misschien ?

Mark.
mark ik weet ook wel dat de velgen fabrikanten zoals BBS velgen maken voor de auto fabrikanten de CSL wielen komen ook bij BBS vandaan, maar de styling klopt dan tenminste. In hun eigen collectie zijn ze een beetje de weg kwijt.

Tom
Berichten: 22240
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 mei 2006, 15:04

Ik ga ook voor fabrieksvelgen OF voor velgen van een tuner voor dat bedrijf. Dus Alpina/Schnitzer bij BMW, Brabus/Carlsson bij Mercedes enz.

En als het aftermarket moet zijn, dan kan OZ en BBS ook erg mooi staan.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 28 mei 2006, 15:49

Als een velg mooi is of mooi staat onder een auto maakt het mij niet uit of het een fabrieksvelg of een aftermarketvelg is.Ze komen altyd wel bij een bedrijf als oz,bbs of whatever weg.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 28 mei 2006, 15:55

Het scheelt nogal of een velg 2 keer zo zwaar is als een ander. Ik heb diverse velgen liggen voor op mijn E30. De standaard BMW velgen zijn bijna 2x zo zwaar als de ATS velgen die ik heb. De OZ-jes zijn nog weer lichter dan die ATS.

De originele BMW velgen zijn prima voor trackdays, lekker stevig, maar ga je ermee racen, dan verlies je gewoon tienden per rondje. Je merkt dat gewicht al meteen als je gas geeft. Net of je auto beter aan het gas hangt. Best bizar dat dat zoveel scheelt.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 28 mei 2006, 18:41

Ikzelf ga dan toch liever voor originele wielen. Ze mogen dan wel zwaarder zijn, maar echt racen doe ik niet.
Overigens heb ik een tijdje ACS type 1 wielen gehad. Die waren loodzwaar.

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 28 mei 2006, 22:55

[img:640:480]http://articles.motortoday.com/testdrive/M3/M3_side.jpg[/img]

[img:800:590]http://news.bmwboard.com/news/images/20 ... s_0002.jpg[/img]


de orginele wielen staan altijd goed op de orginele auto's, maar zoals hierboven vind ik de niet orginele toch stukken mooier.

en een nieuw setje orgineel vragen ze bij bmw prijzen voor die ik niet kan waarderen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 mei 2006, 23:43

Klopt wouter dat gaat inderdaad nergens over :-( maar nu een andere vraag ? Hoe kun je de kwaliteit bepalen van die after markt velgen ? OZ of BBS is altijd goed, maar ik zie velgen van onbekende merken die 100 euro kosten maar ook die tot wel 2000 euro kosten. Wat mag een goede kwaliteits velg kosten? En is imitatie altijd bagger?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 28 mei 2006, 23:57

Meestal is het wel you het what you pay for....

Zet maar eens een originele BBS RS-GT op de weegschaal en een ASA AR1. De laatste is een perfecte replica en als je er BBS centercaps in doet zie je optisch het verschil niet. Maar zet ze op de weegschaal en je ASA wiel is opeens 2 KG zwaarder.

Pak een CSL wiel en een M3 CS wiel: CSL wielen zijn van titanium bij mijn weten en de CS wielen van alu. Zie je niet maar maakt wel degelijk een verschil.

Plus wat ik een nadeel vind van aftermarket velgen is dat ze meestal minder goed passen, standaard achter bij mij is 17x8,5 ET41, meeste BBS spul is al 18x9J ET35 achter. Raak je aan het zagen in je spatborden. Dan zeg ik nee laat maar :)

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 29 mei 2006, 11:41

immitatie zit heel veel verschil in ik heb een setje gehad die ik letterlijk eraf moest schoppen omdat de naaf net iets te klein was, en ze voelden ook redelijk zwaar aan, vanaf dat moment wou ik nooit geen immitatie meer, en was ik langzaam aan opzoek gegaan naar een setje bbs ch/rc

totdat ik op een gegeven moment een aanbieding kreeg voor een immitatie setje csl wielen, eerst even passen en dit ging perfect en het zag er ook goed uit, en tijdens het rijden kan ik wel verschil merken met de vorige 18"

kortom wees voorzichtig met immitatie, er zitten betere en mindere tussen

bbs, oz ect. is altijd goed

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 29 mei 2006, 13:05

Deze kennen jullie toch wel?
http://www.wheelweights.net/

Kun je mooi alle gewichten vergelijken.
Wat opvalt is dat juist gerenomeerde merken als BBS (en ook OZ) over het algemeen loodzwaar zijn.
Nou heb ik voor de Impreza daar extra op gelet en een set Rota velgen gekocht (wegen 1 pond per inch doorsnee) en dat merk je toch echt wel t.o.v. de Speedlines die er daarvoor op zaten (nu niet meer omdat de remmen ook 3x zo zwaar zijn geworden, maar daarvoor wel, lichtere velgen zorgen voor een agielere auto).
Enige is dat de kwaliteit niet alles is, ze zijn Gun Metal Grey geverfd, maar die verf is vrij kwetsbaar, krijg je dus gauw beschadigingen op.
Nou interesseert mij dat weinig, dus dan heb je voor weinig geld (<€200 per velg) een mooi setje velgen dat heel wat lichter is dan BBS of OZ (8.5kg in 17" en ja ik ben zo kansloos om dat na te gaan wegen :wink:). Looks moet je dan zelf maar op beslissen, maar ik vind ze ook nog eens best mooi.
[img:340:316]http://www.turrifftyres.co.uk/catalog/i ... RGM_01.jpg[/img]

Moet nog even gaan passen met de goede ET-waarde, maar als dat lukt komen ze ook onder de E30 (ander model denk ik, maar dat moet ik nog even uitzoeken allemaal).

Geen gerenomeerde naam, maar imho wel degelijk een alternatief voor een OZ of BBS velg.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 mei 2006, 13:25

Ligt bij BBS ook net aan het model wat je neemt volgens mij Peter. Die RC in 17x8 weegt volgens mij helemaal niet zo veel en is toch 1 van de goedkoopste BBS wielen. meen dat die op 7,4 kg zaten of zo.

Maar informatieve site, kende die nog niet.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 29 mei 2006, 13:32

Klopt inderdaad, die staat voor 16 pond in die lijst.
Maar juist de duurdere velgen lijken vaak behoorlijk wat zwaarder te zijn. Daar zal dan ook wel een betere afwerking of kwaliteit tegenover staan, maar je moet dus toch altijd voor jezelf even af wegen wat je precies zoekt (looks, afwerking of een zo laag mogelijk gewicht).

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 jun 2006, 19:54

Bert ///M3 schreef:Meestal is het wel you het what you pay for....

Zet maar eens een originele BBS RS-GT op de weegschaal en een ASA AR1. De laatste is een perfecte replica en als je er BBS centercaps in doet zie je optisch het verschil niet. Maar zet ze op de weegschaal en je ASA wiel is opeens 2 KG zwaarder.

Pak een CSL wiel en een M3 CS wiel: CSL wielen zijn van titanium bij mijn weten en de CS wielen van alu. Zie je niet maar maakt wel degelijk een verschil.

Plus wat ik een nadeel vind van aftermarket velgen is dat ze meestal minder goed passen, standaard achter bij mij is 17x8,5 ET41, meeste BBS spul is al 18x9J ET35 achter. Raak je aan het zagen in je spatborden. Dan zeg ik nee laat maar :)

Bert ik heb gisteren het CSL boek doorgelezen, en dar staat echt alles in over de CSL, dus ook de wielen, en die zijn van aluminium volgens de specificaties.

De achterwielen van een CS en CSL hebben ook hetzelfde onderdeel nummer, het voorwiel van de CS is wel anders namelijk een halve inch smaller.

Je kunt niet zonder aan te tonen dat je een CSL eigenaar bent CSL bestellen, maar dit schijnt ook op te gaan voor de CS wielen ! Een M3 rijders die achteraf CS wielen wil bestellen krijgt als het goed is ook nul op rekest van BMW.

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 15 jun 2006, 21:35

Bert ///M3 schreef:
Plus wat ik een nadeel vind van aftermarket velgen is dat ze meestal minder goed passen, standaard achter bij mij is 17x8,5 ET41, meeste BBS spul is al 18x9J ET35 achter. Raak je aan het zagen in je spatborden. Dan zeg ik nee laat maar :)
Denkfout: de ET waarde is afhankelijk van de breedte van de velg. ET 41 en 8J is hetzelfde als ET35 met 9J. 1 inch verschil is zeg maar 1,3 cm dus moet het wiel een half inch verder naar binnen vallen: presto ET 35.

ET is de afstand van de montageflens tot het denkbeeldige midden van de velg...

Adwo

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 16 jun 2006, 09:46

Tom schreef:Ik ga ook voor fabrieksvelgen OF voor velgen van een tuner voor dat bedrijf. Dus Alpina/Schnitzer bij BMW, Brabus/Carlsson bij Mercedes enz.

En als het aftermarket moet zijn, dan kan OZ en BBS ook erg mooi staan.
Juist, zo denk ik er ook over.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 16 jun 2006, 10:36

Voor VAG en Porsche de juiste velg :wink:

[img:600:400]http://images14.fotki.com/v220/photos/3 ... r-1-vi.jpg[/img]

[img:796:597]http://f5.putfile.com/5/13016240677.jpg[/img]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jun 2006, 11:26

Dexter heeft die velg ook op zijn Audi A4 avant.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frank_Sch, Gijzert, Philipoo en 25 gasten