Skoda

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
duifjes.com

Skoda

Bericht door duifjes.com » 25 feb 2008, 15:13

Zoals sommige weten worden wij per april as. ook Skoda dealer druk bezig met de voorbereiding etc maar even jullie mening *(en die telt)

Wat zou voor jou een overweging zijn om een Skoda Octavia te bestellen tov. Mondeo, Panzaad etc.

Ik wil wat leuke demo's bestellen *(niet te en niet de RS :-)

1.05tdi 6bak en een 140pk DSG maar wat moet er al zoal opzitten en wel of niet een JD kuurtje laten ondergaan.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 15:14

RS

Die 1.05tdi lijkt me wat mager, zit daar wel een turbo op ?

;)

Jacco je weet precies wat iedereen wil. Als je DSG noemt, willen we DSG, als je 140pk DSG met JD-kuurtje noemt, tja, dan is het duidelijk toch? Als je slim bent bestel je elek stoelen erbij, kost geen drol bij VAG en heeft ontzettende meerwaarde, maar geen verkoper die dit weet of snapt en geen drol die het koopt.

Leder staat altijd cool en leuke kleurencombo's

Tom

Bericht door Tom » 25 feb 2008, 15:16

Denk niet dat hier echt je doelgroep zit op wat leaserijders na :)

Zou lekker een kar samenstellen wat het volk aanspreekt dat je showroom binnenloopt... gezinnetjes e.d.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 15:22

Ik zou een lekkere benzine en een fijne 140pk TDi met DSG pakken. Beetje leuk aangeklede versies. Maar denk er ook aan wat voor mensen er om een Skoda komen. Kan het ook zijn dat dat mensen zijn die juist een uitgekledere goedkopere VW willen. Dus ook wat karige modellen zijn wel nodig, of heb je die sowieso al, en zorg je nu voor een paar lokkers?

Misschien bij de officiele opening (als je die hebt) ergen een WRC of andere rally Skoda proberen te regelen??

Het viel me trouwens op dat bij VW de Passat sinds kort leverbaar is met een 1.4 (!!!!). De 1.4 TSI met 122pk. Dat kan je toch bijna niet doen, al is het een fijne motor misschien. Ja, wat rij je....nou, een nieuwe Passat....oh lekker, met 140pk TDI 2.0......nee, met een 1.4 benzine :P :P.
Komt die motor voor jullie ook beschikbaar in de Octavia en Superb??

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 feb 2008, 15:28

Ik ben niet in de markt, maar als ik mocht kiezen uit die drie zou ik zeker naar de Skoda gaan kijken, al heeft de Mondeo mijn voorkeur. De Passat vind ik simpelweg niet mooi en te duur als je wat goodies erbij neemt.

Zet een Octavia RS eens neer in een mooie kleurstelling. DSG, JD, en Milltek (maar dan ga je wel heel erg concurreren met Edwin) traction control, bilsteins, Mov'its.
Qua looks: Bijvoorbeeld wit met antracietkleurige velgen. Zwart leer, sportstoelen. Verlaagd.

Zwarte Octavia Combi, Superb (diepzwart, getint glas, met oranjekleurig leer en fijne (sport)stoelen. Lijkt me schitterend voor een relatief goedkoop VAG product.

Wanneer komt die Skoda Tudor uit? Die moet je gewoon lekker af-fabriek full options neerzetten. Knappe kar.

Fabia als hot hatch promoten. Ook milltek etc eronder. Maak er maar wat van.

WRC auto's natuurlijk!
Octavia's, Fabia's, Favorits, die oude RWD's met motor achterin. lol :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 feb 2008, 15:33

volgens mij is het trouwens onzin om te denken dat er alleen maar mensen op af komen die kale auto's willen.

Mensen willen juist 't zelfde niveau als VW, SEAT, Audi, of Japanners en BMW's wat mij betreft, maar dan voor de prijs van een auto uit een kleinere klasse. Dus mensen die een auto én op ratio én op emotie kopen. juist niet alleen de of-of beslissers.

De marketeers van Skoda zullen dat wel uitgezocht hebben, maar ik denk dat de stereotiep Skodabesteller vaak verkeerd wordt afgebeeld. Verkopers bij Skodadealers denken nu vaak wel zo en dat is 't hele manke aan het merk. Jacco brengt daar verandering in, dan moet je hem niet sommeren om net te doen als alle andere suffe Skoda verkopers.

Geef ook een reis Praag in je demo cadeau aan de DF-er met het beste idee! ;) Laat je die een rij/reisverslag maken. Iedereen blij. hehe

JeroenT

Bericht door JeroenT » 25 feb 2008, 15:35

De Passat kijk ik niet eens naar, voor een leuke uitvoering met je gewoon teveel centen meebrengen.
Laatst gewijzigd door JeroenT op 16 apr 2008, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 15:36

Dennis Cavallino schreef:Mensen willen juist 't zelfde niveau als VW, SEAT, Audi, of Japanners en BMW's wat mij betreft, maar dan voor de prijs van een auto uit een kleinere klasse. Dus mensen die een auto én op ratio én op emotie kopen. juist niet alleen de of-of beslissers.
Ben ik met je eens Dennis. Ik zou juist ook om die reden een Skoda nemen. Wat ik alleen probeer te zeggen is dat je die groep niet moet vergeten bij het selecteren van Demo's. Er zijn zat garages waar je alleen maar met van die zwaar opgeleukte demo's kan rijden zonder dat je die dan ooit zelf zou kunnen bestellen i.v.m. kosten of leasevoorwaarden. Daarom zul je ook niet-aangeklede demo's moeten hebben staan. En ook je klanten hierop wijzen. Dat zorgt vaak ook voor veel vertrouwen onder een koper. Dat je niet alleen maar probeerd opties te schrijven en de klant geld probeert te kloppen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 25 feb 2008, 15:38

Volgens mij moet je altijd een paar topmodellen plus de meest verkochte leaseuitvoeringen in de showroom hebben staan.

Een zilvergrijze Octavia RS station met zwart leder en nog wat dieseltjes al dan niet met DSG.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 15:38

JeroenT schreef:De Passat kijk ik niet eens naar, voor een leuke uitvoering met je gewoon teveel centen meebrengen.
Die is nu wel even dik 4 mille goedkoper geworden over de hele linie gezien. Sommige modellen zelfs nog meer. Mijn Pa kocht april vorig jaar een Passat Sportline 1.9 TDi voor 38mille. Voor een vergelijkbare Passat dien je nu ongeveer 33mille mee te brengen.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 25 feb 2008, 15:40

Dat weet ik wel van VW, maar een auto van 30k, waar niet eens een leren stuur in zit?
Laat maar denk ik dan. :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 feb 2008, 15:41

Ik zet allen uitvoeringen neer van de Ambiente t/m de Elegance vanaf de 1.6 Fsi t/m 140Tdi DSG als demo. Maar ik denk dat de gemiddelde koper wat minder emotie heeft dan een SEAT/Audi rijder dus niet TE gek alles opleuken. maar goed.

Als ik mijn RX400H verkocht heb bestel ik een Skoda denk ik alleen weet nog niet wat voor 1tje wat zouden jullie doen?

ps. Als de SuperB uitkomt bestel ik er zoiezo 1 voor mezelf. R36 :-)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 25 feb 2008, 15:42

Trouwens, ik zag een soort Octavia stationwagon Allroad rijden. Was een demo van Duindam in Den Haag. Echt een superdikke auto om te zien, mooi hoog op de poten, mooie in kleur contrastterende bumpers, xenon, dakrailing...echt een hele mooie auto die heel veel weg heeft van de vorige Audi A6 Allroad

Die moet je voor de deur hebben staan :D

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 15:43

duifjes.com schreef:Ik zet allen uitvoeringen neer van de Ambiente t/m de Elegance vanaf de 1.6 Fsi t/m 140Tdi DSG als demo. Maar ik denk dat de gemiddelde koper wat minder emotie heeft dan een SEAT/Audi rijder dus niet TE gek alles opleuken. maar goed.

Als ik mijn RX400H verkocht heb bestel ik een Skoda denk ik alleen weet nog niet wat voor 1tje wat zouden jullie doen?

ps. Als de SuperB uitkomt bestel ik er zoiezo 1 voor mezelf. R36 :-)
En terecht wat betreft die SuperB.

Voor nu zou ik toch echt voor jezelf een Octavia RS Station met DSG nemen. Die kan je dan ook lekker als demo neerzetten.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 feb 2008, 16:04

Octavia RS is niet leverbaar met DSG :-)

Dat in de duinen is de SCout uitvoering van Octavia alleen met 140pk TDi geen DSG.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 16:28

Mark Nauta schreef:Het viel me trouwens op dat bij VW de Passat sinds kort leverbaar is met een 1.4 (!!!!). De 1.4 TSI met 122pk. Dat kan je toch bijna niet doen, al is het een fijne motor misschien.
Handig zo'n quote zonder er een meter in gereden te hebben :?

Je hebt ook een Passat met 102pk en 1.6 volgens mij. Daar heb ik ooit een dag in gereden. Niets mis mee. Kon bij stoplichtsprintjes 90% van het volk eruit rijden. Ik kon met 130 invoegen op de snelweg en op de snelweg kon ik er 180 mee rijden zonder problemen.

Wat is er dan mis met een 1.4 met 20pk meer en een turbo????

M@rcel

Bericht door M@rcel » 25 feb 2008, 16:38

Die 1.4 TSI lijkt me juist een fijne krachtbron voor de Passat

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 17:04

Het gaat me niet om het feit dat het wel of niet een fijne motor is en prima kracht levert, maar om de combinatie van de woorden Passat en 1.4. Voor mensen met iets minder verstand van auto's klinkt het nogal dom dat je een 1.4 in je Passat hebt liggen. Dat ligt namelijk ook in de Lupo van mijn moeder.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 feb 2008, 17:08

Mark ik snap het maar daarom verkoop ik een Auris 1.4 D4D diesel ook als Auris 90pk diesel klinkt gewwonweg beter :-)

Niall

Bericht door Niall » 25 feb 2008, 17:09

Gratis JD tuning bij aanschaf :lol:

Maar een dikke RS demo is wel gaaf. Bij mijn ouders in de straat, staat er sinds kort een zwarte met privacy glas en navi enz. Echt een gaaf en dik ding om te zien, leuke alternatief voor een truttenschudder Avensis :lol:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 17:10

duifjes.com schreef:Mark ik snap het maar daarom verkoop ik een Auris 1.4 D4D diesel ook als Auris 90pk diesel klinkt gewwonweg beter :-)
Ja idd. Dat snap ik volkomen. Zie, maar in een Auris zou je er dan nog mee weg kunnen komen. Maar Passat 1.4 klinkt gewoon nergens naar. Inderdaad, dan zeg je straks ook geen Skoda Superb 1.4, maar Suberb TSI 125pk.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 feb 2008, 17:20

2 woorden:

Gevoel en beleving daar draait alles om 8)

Daarom snap ik ook niet waarom autofabrikanten idd. niet altijd zeggen TSFI 125 pk etc ip 1.4

Maik

Bericht door Maik » 25 feb 2008, 17:26

Iedereen moet maar alvast wennen aan "die kleine motortjes". Turbo-techniek op benzine auto's ga je alleen maar steeds meer zien. Over een paar jaar weet iedereen dat een 1.4'tje turbo net zo lekker rijdt als een conventionele 2liter. En ik denk dat een aanzienlijk deel van de benzine-auto's dan met turbo zijn uitgerust...

Dutch

Bericht door Dutch » 25 feb 2008, 17:37

Dennis Cavallino schreef:Mensen willen juist 't zelfde niveau als VW, SEAT, Audi, of Japanners en BMW's wat mij betreft, maar dan voor de prijs van een auto uit een kleinere klasse. Dus mensen die een auto én op ratio én op emotie kopen. juist niet alleen de of-of beslissers.
Perfect uitgelegd, Dennis: ratio én emotie. Om die reden heb ik een Skoda. :lol:

Als het geen RS mag zijn, dan zou ik een 1.8 TFSI (evt. met chips) in hatchbackvorm neerzetten.

Voor de leasers heb je natuurlijk een 2.0 TDI Combi nodig.

Verder is de reden om een Octavia te bestellen in plaats van een Mondeo of Passat voor mij wel enigszins verdwenen, omdat de Octavia II 4x4 in benzineversie niet met een turbo wordt geleverd. Die 2.0 FSI moet gewoon worden vervangen door een 1.8 TFSI, zodat je een mooi chipbaar AWD-alternatief hebt op de RS.

Zo ging dat bij mijn Skoda-dealer ook met de Octavia I. Toen ik eenmaal een 4x4 turbo met chips, sportinterieur en ander onderstel had besteld (voor minder geld dan een O1 RS), verkochten ze daarna alleen nog maar getjoende 4x4's in plaats van RS'en...

Het imago van Skoda is de laatste jaren natuurlijk ook veranderd. Toen ik mijn Octavia kocht, was 't echt nog een merk waarin je niet gezien wilde worden - en dus leuk. :wink:

Inmiddels is het merk helemaal geaccepteerd op de leasemarkt en zien genoeg mensen het als een volwaardig alternatief voor VW, Opel en Ford. En dat zie je meteen terug in de marketing: was die een paar jaar geleden nog tegendraads, nu is die gezapig en burgerlijk.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 feb 2008, 18:01

Een 1.8 TSI neerzetten en een 2.0 TDI. De 105pk was altijd een motor die vaak vervelende resonanties had rond de 2000rpm. Geen idee of dat al is opgelost en of een chip daar verandering in brengt maar ik zou er geen demo van nemen. Chippen zou ik eerst achterwege laten, kijk eerst wat voor publiek er bij jou op afkomt.

Redenen om een Octavia te nemen? Ik waardeer VAG motoren als het gaat om de TDI en de T(F)SI. Verder vind ik de Octavia in zijn klasse gewoon een knap ding en in combi mooier dan bijvoorbeeld de Golf (sorry Maik :wink: ). Daarnaast is de prijs ook gewoon goed. In de Mondeo heb ik gereden en dat is echt geen verkeerde auto maar het voelt niet als een rappe diesel. De TDI is gewoon een fellere motor en daar hou ik van. Die 2.0TDI haalt gewoon 230 (echwel :D ) op de teller.

Plaats reactie