Dennis Cavallino schreef:Mensen willen juist 't zelfde niveau als VW, SEAT, Audi, of Japanners en BMW's wat mij betreft, maar dan voor de prijs van een auto uit een kleinere klasse. Dus mensen die een auto én op ratio én op emotie kopen. juist niet alleen de of-of beslissers.
Perfect uitgelegd, Dennis: ratio én emotie. Om die reden heb ik een Skoda.
Als het geen RS mag zijn, dan zou ik een 1.8 TFSI (evt. met chips) in hatchbackvorm neerzetten.
Voor de leasers heb je natuurlijk een 2.0 TDI Combi nodig.
Verder is de reden om een Octavia te bestellen in plaats van een Mondeo of Passat voor mij wel enigszins verdwenen, omdat de Octavia II 4x4 in benzineversie niet met een turbo wordt geleverd. Die 2.0 FSI moet gewoon worden vervangen door een 1.8 TFSI, zodat je een mooi chipbaar AWD-alternatief hebt op de RS.
Zo ging dat bij mijn Skoda-dealer ook met de Octavia I. Toen ik eenmaal een 4x4 turbo met chips, sportinterieur en ander onderstel had besteld (voor minder geld dan een O1 RS), verkochten ze daarna alleen nog maar getjoende 4x4's in plaats van RS'en...
Het imago van Skoda is de laatste jaren natuurlijk ook veranderd. Toen ik mijn Octavia kocht, was 't echt nog een merk waarin je niet gezien wilde worden - en dus leuk.
Inmiddels is het merk helemaal geaccepteerd op de leasemarkt en zien genoeg mensen het als een volwaardig alternatief voor VW, Opel en Ford. En dat zie je meteen terug in de marketing: was die een paar jaar geleden nog tegendraads, nu is die gezapig en burgerlijk.