Hyundai geeft echt niet op..
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Hyundai geeft niet op en terecht. Ben het met Tom "AMG"
eens en denk dat het merk precies weet wat ze wil en hoe ze het wil doen.
Die reclame die te zien is, is natuurlijk geniaal. Een grijze muis hogere klasse limo die niet betaald kan worden, maar deze best goed uitziende bordeaux rode Hyundai wel.
Geniaal toch?
Het interieur vind ik (zoals GTRene) voorspelde er goed uitzien.
Je kunt Genesis natuurlijk niet vergelijken met de Phaeton van VW. Wat VW daar in elk geval fout heeft gedaan is de prijs niet te laten concurreren.
Ga er vanuit dat de Hyundai veeeeeel goedkoper gaat worden dan zijn (let wel door Hyundai (!) benoemde) concurrenten.

Die reclame die te zien is, is natuurlijk geniaal. Een grijze muis hogere klasse limo die niet betaald kan worden, maar deze best goed uitziende bordeaux rode Hyundai wel.
Geniaal toch?
Het interieur vind ik (zoals GTRene) voorspelde er goed uitzien.
Je kunt Genesis natuurlijk niet vergelijken met de Phaeton van VW. Wat VW daar in elk geval fout heeft gedaan is de prijs niet te laten concurreren.
Ga er vanuit dat de Hyundai veeeeeel goedkoper gaat worden dan zijn (let wel door Hyundai (!) benoemde) concurrenten.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Ik mag aannemen dat het wel mogelijk is. Zal, Audi kennende, wel leverbaar zijn als Individual met bijbehorende prijzen. Overigens betwijfel ik of het 'hout' in de E60 ook echt is... Ziet, voelt en klinkt kunstmatig aan...allen schreef:Dat is dan beroerd van Audi. Als iemand hout of alu, van mijn part carbon accenten in de auto wil hebben moet dat imho ook echt zijn. Ik mag aannemen dat Audi tegen meerprijs dan echt hout zou kunnen leveren?
Buiten dat hoort 'hout' in een boot, Jaguar, Bently of Rolls...
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
In een bmw heb je voor zover ik weet een dun laagje houtfineer. Voor alu hebben ze nep en echt. Niet dat het nep alu echt stoort, maar in mijn geval liever niet. Bij houtprintjes trek ik de grens.
Stel je een mooie ruby black E92 voor met merino rust brown interieur en je weet wat je nodig hebt in die wagen. Hout!
Stel je een mooie ruby black E92 voor met merino rust brown interieur en je weet wat je nodig hebt in die wagen. Hout!

-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Dikke vette 10 voor deze Hyundai. Hoera. Helemaal volstrekt mee eens. Superluxe bak voor 'weinag'. Slappe gelul over imago. Moest ook erg lachen om het filmpje. Al die muisgrijze sloepen, is een kleurkeuze dat ik ook wel eens aansnijd, opzij duwen met glimmende bordeauxrode Hyndai!
Dus, jazeker. Mensen in Europa zullen hem wel weer niet motten, want het is geen beemer of merc. We zijn een stelletje baby's dat we zo denken. Zeer goed gedaan. En al die detailpraat over 'klop, klop op het dashboard, het materiaal mag wat beter...'. Gelul natuurlijk. Dus Hyundai, mijn zegen heb je (and that makes the difference, you bet)
Ferdinand
Dus, jazeker. Mensen in Europa zullen hem wel weer niet motten, want het is geen beemer of merc. We zijn een stelletje baby's dat we zo denken. Zeer goed gedaan. En al die detailpraat over 'klop, klop op het dashboard, het materiaal mag wat beter...'. Gelul natuurlijk. Dus Hyundai, mijn zegen heb je (and that makes the difference, you bet)
Ferdinand
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Koreaanse Lexus
Goed bezig. Helemaal gespitst op de amerikaanse mark, Value For Money. Oftewel helemaal afgeladen met toys voor hetzelfde geld als een Detroit Hok, maar dan met een hoog kwaliteits gevoel.
Langzaam zullen ze in detroit moeten beseffen dat de roer omgegooid moet worden voordat het te laat is, wat het waarschijnlijk al is.

Goed bezig. Helemaal gespitst op de amerikaanse mark, Value For Money. Oftewel helemaal afgeladen met toys voor hetzelfde geld als een Detroit Hok, maar dan met een hoog kwaliteits gevoel.
Langzaam zullen ze in detroit moeten beseffen dat de roer omgegooid moet worden voordat het te laat is, wat het waarschijnlijk al is.
-
- Berichten: 55113
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Imago en status zijn niet te koop, die moet 'je'verdienen. All in een prima en ook mooie kloon van de 'gevestigde orde'. Maar kijk nu eens naar Lexus in EU. Jaguar valt al bijna dood neer, Infiniti komt met een nieuwe prachtige Übermiddenklasser naar EU, maar ik weet 't niet, hoor. Wereldwijd zal 't allemaal wel, maar in EU zijn de Aziaten meer de verkoopaantallenmakers...Ik zie 't ook in mijn winkel de SuperSeiko automaat voor 995,-(topdingtopuurwerk top) verkoopt voor geen meter, wel de lagerliggende modellen en mensen lopen weg met Maurice Lacroix/Oris/Raymond Weil/Omega etc. die op technisch gebied niet veel meer bieden, maar wel (stukken) duurder zijn...en guess what? Ik geef ze geen ongelijk. Als was 't maar om het 'gevoel' wat een Swiss Made klok meer biedt.
8)

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Volgens mij moet dit best een redelijk succes kunnen worden als de prijs maar een stuk lager is dan een wagen van zijn maat(oké misschien niet in NL, we zijn label-geil). Het heeft misschien weinig status, maar voor weinig geld heb je wel veel auto(met de aandrijving aan de goede as). Als ik voor hetzelfde geld als een Passat deze wagen kon krijgen weet ik wel wat ik liever zou hebben. Het schrijft misschien hard af, maar als ie 20k goedkoper is, is dat bijna onmogelijk om te compenseren door de gevestigde orde aangezien de wagens in die maat ook verre van waarde vast zijn. Overigens vind ik hem mooier dan de Lexi, waarvan ik weet dat het premium(er zijn belangrijkere eigenschappen aan een auto) is, maar het óók niet zo ervaar.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Ha, die Mario;
Begin jaren negentig maakte Autovisie ook al eens de vergelijking tussen een middenklasser van Hyundai en een Mercedes 190 om te zien of het prijsvoordeel de verhoogde afschrijving kon compenseren. Zeker bij het nieuw kopen en na drie jaar weer inruilen bleek de Koreaan puur economisch bekeken de beste keus: per saldo was dat ding gewoon een stuk goedkoper om drie jaar in rond te rijden. Nu ging die vergelijking in mijn ogen nogal mank omdat de verschillen qua afwerking, comfort, prestaties en rijeigenschappen destijds gewoonweg kolossaal waren. Inmiddels hebben ze in Korea natuurlijk geweldig ingehaald op deze gebieden, dus ik ben benieuwd of het prijsverschil tussen de Genesis en de gevestigde orde groot genoeg wordt om de statusdrang van de Nederlandse autokoper te relativeren.
Begin jaren negentig maakte Autovisie ook al eens de vergelijking tussen een middenklasser van Hyundai en een Mercedes 190 om te zien of het prijsvoordeel de verhoogde afschrijving kon compenseren. Zeker bij het nieuw kopen en na drie jaar weer inruilen bleek de Koreaan puur economisch bekeken de beste keus: per saldo was dat ding gewoon een stuk goedkoper om drie jaar in rond te rijden. Nu ging die vergelijking in mijn ogen nogal mank omdat de verschillen qua afwerking, comfort, prestaties en rijeigenschappen destijds gewoonweg kolossaal waren. Inmiddels hebben ze in Korea natuurlijk geweldig ingehaald op deze gebieden, dus ik ben benieuwd of het prijsverschil tussen de Genesis en de gevestigde orde groot genoeg wordt om de statusdrang van de Nederlandse autokoper te relativeren.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- LSD-Killer
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 16:43
- Locatie: Enschede
Die vergelijking weet ik nog en was echt slecht. Het ging om een Sonata. Dat was in die tijd nog een echte sloep met fietspompen rondom en 'tupperware special' interieur. Echt niet met goed fatsoen in te rijden. Maar de leercurve van (fonetisch:) "Joendee" is wel steil.
Ter illustratie een verhaal uit de eerste hand:
(we praten 1996 en pa reed E200 en wilde wel eens iets dat sneller dan in 20 minuten naar 100 ging.. zoonlief had net een nieuwe Hyundai Coupé uitgezocht dus zodoende durfde pa na enige overtuiging wel bij de Hyundai dealer naar binnen.)
De verkoper was het al niet gewend, verwende zoontjes van 18 die een nieuwe auto mogen uitzoeken, weer wat anders dan gemiddelde Hyundai Accent koper... Ik had de uitdrukking 'trek maar een streep door de optielijst' moeten uitleggen (hij dacht echt dat ik geen opties wilde..haha) en na drie weken werd het ding afgeleverd. Dus met pa op zaterdag naar de dealer en daar stond zeer tactisch vooraan in de showroom een Sonata. (die stond er de weken daarvoor niet) De verkoper natuurlijk pogen om mn pa in die sonata te lullen. Dat lukte die keer dus niet.
Twee weken daarna met de Coupé, wat overigens nog niet eens slecht reedt voor een voorwielaangedreven koreaans ding, gelukkig heb ik nu meer inzicht in wat goed en slecht(lees leuk en saai) is, naar de dealer voor controle. Die verkoper weer proberen, dus ik zeg, als je die sonata nou naar ons huis brengt, dan rijden we er wel een stukje in. Geen probleem bleek, lexus-niveau service dus, maar toen het rijden.
Samen met pa, een oom en ik in de Sonata 3.0i GLS V6 rijden. Wat een feest. Het was bijna leedvermaak. Binnen 2 minuten hadden we minimaal 5 stukken interieur in ons handen, een lichte vorm van zeeziekte, een chronische longaandoening van de chemische dampen in het interieur en een lachstuip om het 'leren interieur' waar je met geen enkele mogelijkheid op kon blijven zitten in bochten. Met maagkramp van het lachen rolden we die auto weer uit.
Puur cabaret! wel knap dat een auto zoiets kan losmaken, maar serieus, wat was dat een slechte auto in vergelijking met de concurrentie. Dat was de mindere prijs niet waard.
Vanaf de Coupé begon er wel iets te veranderen. Ik heb de eerste na 2 jaar plat gereden en daarna precies dezelfde genomen. Ik merkte de verbeteringen tussen die auto's heel goed. Zelfs de wegligging was redelijk tot goed te noemen. Het interieur bleef heel, de airco deedt het, de dashboeardmaterialen voelden zacht aan, de stoelen gaven steun en hij liep harder dan de fabrieksopgave(ja in echte kilometers, de tellert overdreef maar 15%. En dat allemaal voor 45k guldentjes (een celica koste toen minimaal 60k)
Nu, 12 jaar later zijn ze dus al in staat om er iets fatsoenlijks van te maken dat lijkt te kunnen concurreren met de premium merken op imago na. Knap!
Ter illustratie een verhaal uit de eerste hand:
(we praten 1996 en pa reed E200 en wilde wel eens iets dat sneller dan in 20 minuten naar 100 ging.. zoonlief had net een nieuwe Hyundai Coupé uitgezocht dus zodoende durfde pa na enige overtuiging wel bij de Hyundai dealer naar binnen.)
De verkoper was het al niet gewend, verwende zoontjes van 18 die een nieuwe auto mogen uitzoeken, weer wat anders dan gemiddelde Hyundai Accent koper... Ik had de uitdrukking 'trek maar een streep door de optielijst' moeten uitleggen (hij dacht echt dat ik geen opties wilde..haha) en na drie weken werd het ding afgeleverd. Dus met pa op zaterdag naar de dealer en daar stond zeer tactisch vooraan in de showroom een Sonata. (die stond er de weken daarvoor niet) De verkoper natuurlijk pogen om mn pa in die sonata te lullen. Dat lukte die keer dus niet.
Twee weken daarna met de Coupé, wat overigens nog niet eens slecht reedt voor een voorwielaangedreven koreaans ding, gelukkig heb ik nu meer inzicht in wat goed en slecht(lees leuk en saai) is, naar de dealer voor controle. Die verkoper weer proberen, dus ik zeg, als je die sonata nou naar ons huis brengt, dan rijden we er wel een stukje in. Geen probleem bleek, lexus-niveau service dus, maar toen het rijden.
Samen met pa, een oom en ik in de Sonata 3.0i GLS V6 rijden. Wat een feest. Het was bijna leedvermaak. Binnen 2 minuten hadden we minimaal 5 stukken interieur in ons handen, een lichte vorm van zeeziekte, een chronische longaandoening van de chemische dampen in het interieur en een lachstuip om het 'leren interieur' waar je met geen enkele mogelijkheid op kon blijven zitten in bochten. Met maagkramp van het lachen rolden we die auto weer uit.
Puur cabaret! wel knap dat een auto zoiets kan losmaken, maar serieus, wat was dat een slechte auto in vergelijking met de concurrentie. Dat was de mindere prijs niet waard.
Vanaf de Coupé begon er wel iets te veranderen. Ik heb de eerste na 2 jaar plat gereden en daarna precies dezelfde genomen. Ik merkte de verbeteringen tussen die auto's heel goed. Zelfs de wegligging was redelijk tot goed te noemen. Het interieur bleef heel, de airco deedt het, de dashboeardmaterialen voelden zacht aan, de stoelen gaven steun en hij liep harder dan de fabrieksopgave(ja in echte kilometers, de tellert overdreef maar 15%. En dat allemaal voor 45k guldentjes (een celica koste toen minimaal 60k)
Nu, 12 jaar later zijn ze dus al in staat om er iets fatsoenlijks van te maken dat lijkt te kunnen concurreren met de premium merken op imago na. Knap!
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Die Hyundai ziet er goed uit, daar gaat het niet om. Binnenwerk moet je van houden, maar waarom gaat het deze auto straks niet lukken om voet aan het Europese land te krijgen? De km prijs.
Een paar jaar geleden werd de Kia Opirus door de Duitse pers bejubeld. Een topklasse limo voor de prijs van een dikke Passat. Mijn toenmalige baas las veel duitse kranten...en tot mijn grote schrik zei hij op een vroege ochtend in de file tegen mij...... Kan jij eens kijken of we met die Opirus proef kunnen gaan rijden?
Ik met knikkende knietjes naar de Kia dealer in Den Haag.
Meneah......heppie auk de niewe Aupirus???? De wat? De nieuwe Aupirus!!!!
Nooit van gehoord meneer, ik zal het even aan mijn collega vragen.
Intussen loop ik onder de miljoenen Kia-vlaggetjes door om enkele populaire Kia modellen te bewonderen. Allen ik vreemde zeegroene, paarse en overige opvallende kleuren....
Verkoper komt terug en zegt dat ik naar een andere dealer moet gaan, omdat de Opirus bij een geselecteerd aantal dealers verkocht zal gaan worden.
Ik naar die andere Kia dealer.
Ook daar konden ze mij niet helpen, maar ik mocht mijn tel-nummer achterlaten, zodat de importeur contact met mij kon opnemen.
Ok, zo gezegd, zo gedaan..na een weekje werd ik gebeld.
Meneer, u heeft belangstelling voor de Opirus getoond, kan ik u ergens mee van dienst zijn?
Ja hoor.....kzou graag een paar daage willen proefrijje met zo'n limo van jullie. Een paar dagen riep de verkoper? Ja graag een paar daage.
Nou, dat gaat niet lukken, want we hebben er maar eentje in NL, die ook nog eens wordt gebruikt door onze directeur.
Tja, voor directieweruk hebbuh wij die Aupirus toch wel een paar daage naudig.
Ok, ik zal kijken wat ik voor u kan betekenen.
Wilt u verder nog iets weten?
Ja hoor...kunt u mij een inschatting van de restwaarde gevuh auver 2 jaar met 120.000 km op de teller?
Daar zal ik u over terugbellen. Mag ik u er tevens op wijzen dat we de Opirus alleen in het zilvergrijs kunnen leveren....mocht u een zwarte willen, dit voor extra kosten en tijd zal zorgen.
Enfin, na een paar dagen die man aan de lijn.... Meneer...de restwaarde schatten we op zo'n 12.000 euro.
Als je de afschrijving, plus de onderhoudskosten, verbruik etc gaat doorrekenen, dan komt zo'n dikke Passat kostende Opirus gewoon aan dezelfde km-prijs als een E65 730d.
Gaat dus nooit lukken, daarbij is de service organisatie gewoon niet ingericht op klanten die in dit segment shoppen
Een paar jaar geleden werd de Kia Opirus door de Duitse pers bejubeld. Een topklasse limo voor de prijs van een dikke Passat. Mijn toenmalige baas las veel duitse kranten...en tot mijn grote schrik zei hij op een vroege ochtend in de file tegen mij...... Kan jij eens kijken of we met die Opirus proef kunnen gaan rijden?







Ik met knikkende knietjes naar de Kia dealer in Den Haag.
Meneah......heppie auk de niewe Aupirus???? De wat? De nieuwe Aupirus!!!!
Nooit van gehoord meneer, ik zal het even aan mijn collega vragen.
Intussen loop ik onder de miljoenen Kia-vlaggetjes door om enkele populaire Kia modellen te bewonderen. Allen ik vreemde zeegroene, paarse en overige opvallende kleuren....
Verkoper komt terug en zegt dat ik naar een andere dealer moet gaan, omdat de Opirus bij een geselecteerd aantal dealers verkocht zal gaan worden.
Ik naar die andere Kia dealer.
Ook daar konden ze mij niet helpen, maar ik mocht mijn tel-nummer achterlaten, zodat de importeur contact met mij kon opnemen.
Ok, zo gezegd, zo gedaan..na een weekje werd ik gebeld.
Meneer, u heeft belangstelling voor de Opirus getoond, kan ik u ergens mee van dienst zijn?
Ja hoor.....kzou graag een paar daage willen proefrijje met zo'n limo van jullie. Een paar dagen riep de verkoper? Ja graag een paar daage.
Nou, dat gaat niet lukken, want we hebben er maar eentje in NL, die ook nog eens wordt gebruikt door onze directeur.
Tja, voor directieweruk hebbuh wij die Aupirus toch wel een paar daage naudig.
Ok, ik zal kijken wat ik voor u kan betekenen.
Wilt u verder nog iets weten?
Ja hoor...kunt u mij een inschatting van de restwaarde gevuh auver 2 jaar met 120.000 km op de teller?
Daar zal ik u over terugbellen. Mag ik u er tevens op wijzen dat we de Opirus alleen in het zilvergrijs kunnen leveren....mocht u een zwarte willen, dit voor extra kosten en tijd zal zorgen.
Enfin, na een paar dagen die man aan de lijn.... Meneer...de restwaarde schatten we op zo'n 12.000 euro.
Als je de afschrijving, plus de onderhoudskosten, verbruik etc gaat doorrekenen, dan komt zo'n dikke Passat kostende Opirus gewoon aan dezelfde km-prijs als een E65 730d.
Gaat dus nooit lukken, daarbij is de service organisatie gewoon niet ingericht op klanten die in dit segment shoppen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten