Autocar: M3 Vs GT3 Vs GTR 35

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 feb 2008, 20:25

Ik denk dan idd aan een Movit of Brembo setje..........................

Ik doe liever iets met de remmen dan dat ik er dan zo`n Hamann spoiler setje onder laat zetten.
Ik denk dat dat functioneler is.................................

Ik moet toegeven dat met mijn eigen M3, na wat forse rem acties op der Deutsche Autobahn, ik ook nauwelijks nog remmen over had. Dat wil ik dus nooit meer.
Ik wil een systeem dat functioneert, dat doet wat er van gevraagd wordt en bovenal betrouwbaar is..................................

GTRene

Bericht door GTRene » 24 feb 2008, 21:43

zo is dat...ze bouwen allemaal veiligheidssystemen in voor overstekende mensen en kooi(kreukelzone) voor bescherming en airbags enz enz enz allemaal spul wat de auto niet mooier en of lichter maakt, terwijl sommige problemen al voorkomen hadden kunnen worden met een goed werkend remsysteem, maar dan wel een blijvend goed werkend remsysteem :idea: en je zou er meer positief uit kunnen komen met een goed remsysteem in de autobladen, en das weer M van Marketing :lol:
als een merk als Nissan of Porsche redelijke remmen op de straatauto kunnen zetten, mag BMW zich schamen met die M remsystemen, en stoere foto's op de Ring enz enz.
Maargoed, ze zijn er laat mee, maar denk dat ze ook wel eigen setjes gaan aanbieden net als ze dat op die 135 Tii hadden zitten 9laten we het hopen) want eigen oem spul is toch vaak prettiger en ik neem aan piep en rammel vrij :roll:

RVV

Bericht door RVV » 24 feb 2008, 23:28

Toch wel erg veel drama hoor over de remmen van de M3,, en ja die van mij stonden ook na 2 rondjes in de fik op de Ring.. Maar aan de andere kant voor gewoon straatgebruik hebben ze me nog NOOIT in de steek gelaten en voelen erg vetrouwd aan.

Net wat Bert zegt. Remsysteem met vette zuigerklauwen staat stoer maar houd het op een circuitmiddag vol trappen met standaard blokken ook niet uit.

Met de 135i heeft BMW wel eindelijk laten zien dat ze mooie remmen kunnen monteren, laat dat de volgende stap wezen voor de performance modellen van M bv..

Wisten je jullie overigens dat een M6 met standaard remmeuk de korste remweg heeft ooit getest door sportauto ?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 feb 2008, 23:55

Zal wel toeval zijn geweest dan :P

Heb laatst acht rondjes lopen trappen op Zandvoort, niks geen fading, zelfs niet in m'n laatste rondje.

Ik weet het, ik rijd te langzaam waardoor ik nauwelijks hoefde te remmen, zal Honz, Elmar, Cor en Opa maar voor zijn.

Tristan

Bericht door Tristan » 24 feb 2008, 23:57

Ondanks dat de R35 een beest van een auto is, blijft mijn favoriet de GT3. Puurste auto uit de 3, meeste rijbeleving en die huil van de boxer 6-cil. 8)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 feb 2008, 00:00

partyondude schreef:Zal wel toeval zijn geweest dan :P

Heb laatst acht rondjes lopen trappen op Zandvoort, niks geen fading, zelfs niet in m'n laatste rondje.

Ik weet het, ik rijd te langzaam waardoor ik nauwelijks hoefde te remmen, zal Honz, Elmar, Cor en Opa maar voor zijn.
Zitten toch ook al DS2500 blokken op ipv standaard meuk?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 feb 2008, 00:08

Jep.

Maar vind die echt niet veel beter dan de standaard Brembo blokken kan ik me herinneren. Of zou dat niet moeten kunnen?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 feb 2008, 00:27

Nee maar ze zouden wel beter tegen fading moeten kunnen. Als je flink begint met rijden met die 380 PK's dan loop je wel sneller tegen fading aan waarschijnlijk.

Andre

Bericht door Andre » 25 feb 2008, 00:41

Porsche GT3 hebben meestal pagid geel erin af fabriek.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 14:05

Zeer interessante video.

Eerste opmerking: is het niet schandalig dat die Chris geen uitlooprondje maakt :?: En waarom merkt niemand dit op? Hij rijdt 3 rondjes keihard en als ie uitgeraced is stopt ie gewoon ... das toch doodzonde voor motor/remmen (banden) die af moeten koelen ???

Paar kleine nadelen, wat betreft camerawerk, maar ik vind Chris Harris inderdaad de betere in zijn soort, zo niet de beste. Het gefilmde vanaf de zijkant is erg cool, maar liever kijk ik ook mee door de vooruit, split-screen op Japans is dan beter.

Hij is ook duidelijk en eerlijk, kortom subliem filmpje !

Wat betreft de remmen van de M3: we kunnen allemaal lullen als brugman, maar feit is dat:

A. een M3 een straatauto is en géén raceauto, dus je hoeft geen remmen van de racerij te verwachten waarmee je uren achter elkaar kunt remmen als een idioot;
B. het schandalig is dat het al ophoudt na 3 rondjes :shock:

Kortom: nee natuurlijk is het maar een GT, maar 3 rondjes op een circuit is natuurlijk onvergeeflijk: het zijn nu 2 uitersten terwijl je juist ergens ertussen in moet zitten.

Waarom houdt de Nissan het wel 3 rondjes vol? (zoals iemand hierboven al terecht opmerkte). Het kán dus wel.

Verder moet je de test ook niet als een echte test zien, maar gewoon een entertainment vergelijk tussen 3 bolides in ongeveer dezelfde prijsklasse.

Dat de Nissan een beer van een auto is blijkt wel uit deze draad (voor mensen die niet eerder hebben gekeken):

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=7016

Iedereen is er lovend over, de pers, de mensen zelf. Ik vind het uiterlijk ook nog eens geweldig. Zo snap ik niet dat Porsche kopers of Corvette kopers (Cor/Hanz) deze auto niet zouden overwegen (let op het woord overwegen aub). In het zwart een absolute parel en mogelijk nog meer bijzonder dan de Z06.

Dát is nou een gave vergelijk, de Nissan GT-R contra Corvette Z06 in black-edition :)

De Porsche blijft de Porsche, de droomauto, maar niets is zo in de buurt gekomen als de Nissan GT-R voor mij. Wat een prestatie van Nissan ! Denk met afstand de beste allrounder voor alledag en circuit (GT3 is wat dat betreft niet de handigste).

Dat ie maar 0,3s sneller is dan de Porsche ligt volgens mij aan Chris zelf, want als ik die bocht zie die in beeld werd gebracht en de afstand tot de Porsche alsmede het weg accelereren dan wint ie alleen daar al dik 0,1-0,2 tienden.

Michel P

Bericht door Michel P » 25 feb 2008, 14:42

Mooi Betoog Macboy, maar Nissan GT-R kan in mijn ogen niet tippen aan een Corvette Z06. Ik kan me goed voorstellen dat met de GT-R zelfs niet overweegt. Z06 is prijs prestatie technisch "a league of their own" tel daarbij op dat de Z06 qua beleving ook veel meer te bieden heeft dan de GT-R en je bent klaar. Niet te nadele van de GT-R.

Michel

Roman

Bericht door Roman » 25 feb 2008, 15:03

Michel Pol schreef:Mooi Betoog Macboy, maar Nissan GT-R kan in mijn ogen niet tippen aan een Corvette Z06. Ik kan me goed voorstellen dat met de GT-R zelfs niet overweegt. Z06 is prijs prestatie technisch "a league of their own" tel daarbij op dat de Z06 qua beleving ook veel meer te bieden heeft dan de GT-R en je bent klaar. Niet te nadele van de GT-R.

Michel
Dacht dat de GT-R qua prijs etc op hetzelfde niveau als de Z06 zou gaan zitten?

(in de VS tenminste zit de GT-R nét onder de prijs van een Z06)
Laatst gewijzigd door Roman op 25 feb 2008, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 15:04

Ja en hoe weet je dat dan? Die auto is net uit. Nog geen test gezien tegen de Z06. En qua prijs is het identiek hoor !

Mijn gevoel zegt dat de Z06 veel lichtvoetiger zal aanvoelen en daarin ontzettend veel meerwaarde heeft. Die Nissan is volgens mij zomaar 300 kilo zwaarder ?

En toch zegt Chris dat ie ontzettend veel tractie heeft in de bochten, sensationeel veel zelfs.

Ben echt benieuwd naar een nieuw vergelijk.

Maar ben het wel met je eens: dat geringe gewicht dat de Z06 biedt, daar heb je geen test voor nodig om te snappen dat het scherper zal rijden als een Nissan. Niet aan gedacht :oops:

Macboy

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 15:06

Overigens, Technisch gezien zal de Z06 niet kunnen tippen aan de Nissan, dat staat wel vast. Ook qua prijs niet.

Blijft het gewicht en de looks over, de rest moet in testen worden uitgemaakt.

JAMMIE :)

Roman

Bericht door Roman » 25 feb 2008, 15:06

Vanavond rijd Jason Plato erin, zal morgen youtube filmpje hier op zetten.

Kijken wat hij er van vind. Hij heeft zelf een 911 Turbo gekocht toen die net uit kwam.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 feb 2008, 16:01

wat kosten die auto's?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 feb 2008, 16:01

:shock: ^^ +1, ja, wat kosten die auto's?

Plaats reactie