Autocar: M3 Vs GT3 Vs GTR 35

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Autocar: M3 Vs GT3 Vs GTR 35

Bericht door Erik K. » 23 feb 2008, 04:11


Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 23 feb 2008, 08:30

Gaaf filmpje en een bijzonder conclusie. Toch jammer dat BMW anno ´08 nog steeds geen remmen op de M modellen monteren die tegen hun taak zijn opgewassen...

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 23 feb 2008, 08:50

Erg mooie filmpjes.
Toch wel indrukwekkend,zo'n Nissan,had ik niet gedacht.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 23 feb 2008, 09:24

Ik had ook niet verwacht dat hij zó goed zou zijn.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 23 feb 2008, 09:44

abnormaal dat een e92 m3 na 2 rondjes circuit geen remmen meer heeft , dat kan toch echt niet. dan heeft de dus de 135i betere remmen dan de m3? absolute flater .

toch zou de porsche GT3 mijn voorkeur hebben boven de 400 kg zwaardere playstation r35 ( die wel mighty impressive is trouwens )

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 23 feb 2008, 10:44

Ik ben best een liefhebber van Japanners maar toch zou in dit trio de Porsche mee naar huis gaan...

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 23 feb 2008, 10:53

Chris Harris is super, filmpje is gaaf.

Vergelijking is appels en peren.
Turbo vs na
rwd vs 4wd
motor voorin/achterin

Kortom totaal verschillende concepten, totaal verschillende auto's.

ZET ZE ALLE DRIE MAAR NEER, inclusief een leuke cabrio en Mark is happy :-)

Mark.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 23 feb 2008, 10:55

Leuk filmpje!!

En ik wacht wel even met commentaat geven tot dat Hielke dat heeft gedaan :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 23 feb 2008, 11:19

Hoe indrukwekkend de prestaties van de Nissan ook zijn, en los van de prijs, de 997 GT3 is toch we the car to have.

Michel

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 23 feb 2008, 11:25

Precies, ik zou ook geen seconde hoeven denken om te kiezen.

OFF TOPIC
Lachen die avatar van je Pol :-)
ON TOPIC


Mark.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 12:53

di avator is inderdaad lachen, zie het nu [as dat die ene de andere een zetje geeft :lol:

en die filmpjes , heerlijk....en verhelderend en teleurstellend, die M3 dan...in zowel accelleratie, remmen...

porsche ubergeil qua geluidje e.d.

nissan, 2 vingers in de neus, en wat een mooie snelle versnellingsbak...

Ik zou met de Porsche naar huis gaan en de meeste driving-fun in hebben, en meenemen naar trackdays, maar naar time attack nam ik voor de zekerheid toch de Nissan mee :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 23 feb 2008, 13:26

1/4mile in een begrensde Skyline:

http://www.dpccars.com/car-videos-08/02 ... -11.67.htm

Niet slecht!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 23 feb 2008, 14:13

Jan Visser schreef:Leuk filmpje!!

En ik wacht wel even met commentaat geven tot dat Hielke dat heeft gedaan :wink:
Niet doen, gewoon je onverbloemde eigen mening geven. Die van jou telt net zoveel als die van mij :wink:


Chris Harris is de beste (video)tester van dit moment. Met afstand. Tiff was de beste maar heeft zich tot de clowneske stijl van de rest van het Top Gear team laten verlagen.

Deze test. Jammergenoeg probeert ook Harris de auto's middels acceleratie en rondetijden een relatieve plaats te geven. Maar gelukkig laat ie ook de factor "beleving" meespelen om de Porsche op gelijk nivo met de Nissan te plaatsen. Dit geeft blijk van durf want fabrikanten houden over het algemeen niet van deze subjectieve manier van testen.

Ik ken de nieuwe M3 en Skyline niet. Als de E92 M3 qua beleving met de E46 M3 te vergelijken is en verschillende testers hebben het over de 'playstation' feel van de Nissan, dan mogen die auto's op een circuit zelfs 10 seconden sneller dan de Porsche zijn, dan kies ik nog steeds voor de opgevoerde kever. Niets dat zo snel went als snelheid. En als je dan nog steeds met een saaie auto onderweg bent dan is iedere betaalde euro teveel geld.

Ach, wat zal het Nissan uitmaken, voor minder dan de helft van de prijs van de Skyline hebben ze voor de fijnproever de heerlijke 350Z klaarstaan

8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 feb 2008, 14:21

markk schreef:Chris Harris is super, filmpje is gaaf.

Vergelijking is appels en peren.
Turbo vs na
rwd vs 4wd
motor voorin/achterin

Kortom totaal verschillende concepten, totaal verschillende auto's.

ZET ZE ALLE DRIE MAAR NEER, inclusief een leuke cabrio en Mark is happy :-)

Mark.
+1, je vergeet nog te vermelden dat de Nissan een soort van DSG heeft.

Als je goed naar de video hebt gekeken, dan zie je dat het allemaal maar een beetje verschil uitmaakt, eigenlijk hoort de M3 hier ook niet thuis als GT zijnde, de anderen zijn meer volbloed racers ( in die zin is het wel een compliment voor de M3 IMO)
De remmen zijn voor het circuit niet goed genoeg, maar met andere remblokken is dat snel verholpen.
Als je naar de prijs kijkt, dan is de M3 niet zo`n slechte deal, al helemaal niet als daily driver, tevens niet zo opvallend als de Porker, en helemaal niet zo lelijk als de Nissan IMHO
Mijn keus zal er in elk geval niet door veranderen, advies van de accountant zal mogelijk wel leiden tot een andere keuze hehehe :lol:

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 feb 2008, 14:25

Porsche altijd. Geen gezeik, maar hij mocht van mij wel 100pk meer hebben. 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 feb 2008, 14:55

Robin schreef:Porsche altijd. Geen gezeik, maar hij mocht van mij wel 100pk meer hebben. 8)
Als de prijs niet van invloed is, akkoord

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 23 feb 2008, 20:15

ErikKramer schreef:1/4mile in een begrensde Skyline:

http://www.dpccars.com/car-videos-08/02 ... -11.67.htm

Niet slecht!
Begrensde skyline , mis ik iets :idea:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 23 feb 2008, 20:27

romo schreef:
markk schreef:Chris Harris is super, filmpje is gaaf.

Vergelijking is appels en peren.
Turbo vs na
rwd vs 4wd
motor voorin/achterin

Kortom totaal verschillende concepten, totaal verschillende auto's.

ZET ZE ALLE DRIE MAAR NEER, inclusief een leuke cabrio en Mark is happy :-)

Mark.
+1, je vergeet nog te vermelden dat de Nissan een soort van DSG heeft.

Als je goed naar de video hebt gekeken, dan zie je dat het allemaal maar een beetje verschil uitmaakt, eigenlijk hoort de M3 hier ook niet thuis als GT zijnde, de anderen zijn meer volbloed racers ( in die zin is het wel een compliment voor de M3 IMO)
De remmen zijn voor het circuit niet goed genoeg, maar met andere remblokken is dat snel verholpen.
Als je naar de prijs kijkt, dan is de M3 niet zo`n slechte deal, al helemaal niet als daily driver, tevens niet zo opvallend als de Porker, en helemaal niet zo lelijk als de Nissan IMHO
Mijn keus zal er in elk geval niet door veranderen, advies van de accountant zal mogelijk wel leiden tot een andere keuze hehehe :lol:
Nou, een auto van 100.000 euro en na 3 ronden met remmen die niks doen vind ik een deal van niks.
Ik heb bij een nieuwe m3 de remklauwen eens bekeken maar het lijken de remklauwen van een mercedes sprinter wel.
Voor dat geld mogen er best wel een paar fatsoenlijke remmen onder zitten.
Je moet wel een bmw stofzuiger, blauwwitte tegeltjes in het toilet, blauwwit beddengoed hebben om dat nog goed te willen praten :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 23 feb 2008, 20:28

HANZ06 schreef:Begrensde skyline , mis ik iets :idea:
Filmpje is opgenomen in Perth, Australie. Daar rijden een aantal "JDM" R35's (japanse spec dus incl. limiter) meeste zijn demo auto's. In Japan is elke auto begrensd op 180km/u. Mijn auto heeft dat ook, maar dat is heel makkelijk te omzeilen. Alle R35's die buiten Japan verkocht worden krijgen geen GPS-based limiter.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 feb 2008, 20:36

HANZ06 schreef:
romo schreef:
markk schreef:Chris Harris is super, filmpje is gaaf.

Vergelijking is appels en peren.
Turbo vs na
rwd vs 4wd
motor voorin/achterin

Kortom totaal verschillende concepten, totaal verschillende auto's.

ZET ZE ALLE DRIE MAAR NEER, inclusief een leuke cabrio en Mark is happy :-)

Mark.
+1, je vergeet nog te vermelden dat de Nissan een soort van DSG heeft.

Als je goed naar de video hebt gekeken, dan zie je dat het allemaal maar een beetje verschil uitmaakt, eigenlijk hoort de M3 hier ook niet thuis als GT zijnde, de anderen zijn meer volbloed racers ( in die zin is het wel een compliment voor de M3 IMO)
De remmen zijn voor het circuit niet goed genoeg, maar met andere remblokken is dat snel verholpen.
Als je naar de prijs kijkt, dan is de M3 niet zo`n slechte deal, al helemaal niet als daily driver, tevens niet zo opvallend als de Porker, en helemaal niet zo lelijk als de Nissan IMHO
Mijn keus zal er in elk geval niet door veranderen, advies van de accountant zal mogelijk wel leiden tot een andere keuze hehehe :lol:
Nou, een auto van 100.000 euro en na 3 ronden met remmen die niks doen vind ik een deal van niks.
Ik heb bij een nieuwe m3 de remklauwen eens bekeken maar het lijken de remklauwen van een mercedes sprinter wel.
Voor dat geld mogen er best wel een paar fatsoenlijke remmen onder zitten.
Je moet wel een bmw stofzuiger, blauwwitte tegeltjes in het toilet, blauwwit beddengoed hebben om dat nog goed te willen praten :lol: :wink:
Han, voor de normale weg zijn die remmen echt goed genoeg. Met race pads erop is het grotendeels verholpen. Dan kan je ook naar het circuit als je dat ambieert.
Een M3 is in de 1e plaats een straat auto, geen circuit auto, dat wordt wel eens vergeten, een snelle GT voor normaal straat gebruik.
Nee er zit ook geen veiligheids kooi in, nee ook geen 5 punts gordel, nee ook geen slicks........................................

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 23 feb 2008, 20:53

Als onvervalst Porsche liefhebber zou ik het toch wel erg benauwd krijgen bij mijn keuze tussen de GT3 en de GT-R. Ik was vanaf het begin al danig onder de indruk van deze auto. Vooral in eerste instantie het uiterlijk dat me aansprak, en nu steeds meer i.v.m. alle bewegende beelden van deze wagen. Ongekend wat Nissan hier heeft gepresteerd. Dit ding gaat zo overvalst hard en is zo verschrikkelijk goed dagelijks te gebruiken. De GT3 is wat dat betreft wat meer hardcore. De GT-R is dat niet. Dat is meer een GT dan een echte racer. Gezien de bruikbaarheid en alle opties die aan boord zijn.

Ik denk dat de V-Spec die op stapel staat een enorm beesd gaat worden en dat dan Porsche, Ferrari en andere merken zich nog wel even achter de oren kunnen gaan krabben. Die zal denk ik zo'n 120 kilo lichter gaan worden en misschien iets meer vermogen nog. Met de rest van de specs en de klaarblijkelijk enorme portie grip, zal dit de ideale trackday auto zijn!!!

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 23 feb 2008, 23:10

De M3 in de video kreeg fading, volgens mij kan je andere blokken steken wat je wil daar krijgt je de fading niet mee weg!? Volgens mij alleen met fatsoenlijke leidingen en een stijve remklauw welke niet vervormt bij een hoge remdruk...

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 23 feb 2008, 23:26

Schijnt dat de V-spec 100 kg lichter wordt en er 50 pk bij krijgt.

Ben echt heel benieuwd wat die auto gaat presteren! Ik heb in geen van de auto's gereden, maar ben onderhand behoorlijk verslaafd aan snelle Japanners 8)

Dat de remmen van de M3 zo snel faden is meer dan jammer op een auto die en vrij kostbaar is en sportiviteit hoog in het vaandel heeft staan. Een goedkopere Nissan 350Z of mijn STI hebben standaard Brembo's rondom.

Ik ben van 265 pk naar 400 pk gegaan en de remmerij voldoet nog steeds, tegenwoordig met Ferodo blokken ipv de standaard Brembo blokken. Sterker nog, ik rijd nu al 4 jaar en 3 maanden met de auto, 78.000 km op de klok, eerste jaar wekelijks knetterhard over de Autobahn geknald inclusief remacties van 280 km p/u naar 90 km p/u en heb nog steeds de originele schijven :shock:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 24 feb 2008, 00:37

Das wel heel netjes Bram!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 24 feb 2008, 00:39

Belachelijk hé :?

Schijven zijn binnenkort wel aan vervanging toe hoor, althans de voorzijde. Maar dan nog, blijkbaar betaal je niet alleen voor de naam bij Brembo.

De nieuwe GT-R heeft trouwens ook Brembo rondom, net als de eerdere edities van de Skyline.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten