Autocar: M3 Vs GT3 Vs GTR 35

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Erik K.

Autocar: M3 Vs GT3 Vs GTR 35

Bericht door Erik K. » 23 feb 2008, 04:11

Topfuel

Bericht door Topfuel » 23 feb 2008, 08:30

Gaaf filmpje en een bijzonder conclusie. Toch jammer dat BMW anno ´08 nog steeds geen remmen op de M modellen monteren die tegen hun taak zijn opgewassen...

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 23 feb 2008, 08:50

Erg mooie filmpjes.
Toch wel indrukwekkend,zo'n Nissan,had ik niet gedacht.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 23 feb 2008, 09:24

Ik had ook niet verwacht dat hij zó goed zou zijn.

Leen

Bericht door Leen » 23 feb 2008, 09:44

abnormaal dat een e92 m3 na 2 rondjes circuit geen remmen meer heeft , dat kan toch echt niet. dan heeft de dus de 135i betere remmen dan de m3? absolute flater .

toch zou de porsche GT3 mijn voorkeur hebben boven de 400 kg zwaardere playstation r35 ( die wel mighty impressive is trouwens )

Topfuel

Bericht door Topfuel » 23 feb 2008, 10:44

Ik ben best een liefhebber van Japanners maar toch zou in dit trio de Porsche mee naar huis gaan...

markk

Bericht door markk » 23 feb 2008, 10:53

Chris Harris is super, filmpje is gaaf.

Vergelijking is appels en peren.
Turbo vs na
rwd vs 4wd
motor voorin/achterin

Kortom totaal verschillende concepten, totaal verschillende auto's.

ZET ZE ALLE DRIE MAAR NEER, inclusief een leuke cabrio en Mark is happy :-)

Mark.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 23 feb 2008, 10:55

Leuk filmpje!!

En ik wacht wel even met commentaat geven tot dat Hielke dat heeft gedaan :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 23 feb 2008, 11:19

Hoe indrukwekkend de prestaties van de Nissan ook zijn, en los van de prijs, de 997 GT3 is toch we the car to have.

Michel

markk

Bericht door markk » 23 feb 2008, 11:25

Precies, ik zou ook geen seconde hoeven denken om te kiezen.

OFF TOPIC
Lachen die avatar van je Pol :-)
ON TOPIC

Mark.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 12:53

di avator is inderdaad lachen, zie het nu [as dat die ene de andere een zetje geeft :lol:

en die filmpjes , heerlijk....en verhelderend en teleurstellend, die M3 dan...in zowel accelleratie, remmen...

porsche ubergeil qua geluidje e.d.

nissan, 2 vingers in de neus, en wat een mooie snelle versnellingsbak...

Ik zou met de Porsche naar huis gaan en de meeste driving-fun in hebben, en meenemen naar trackdays, maar naar time attack nam ik voor de zekerheid toch de Nissan mee :lol:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 23 feb 2008, 13:26

1/4mile in een begrensde Skyline:

http://www.dpccars.com/car-videos-08/02 ... -11.67.htm

Niet slecht!

Hielke

Bericht door Hielke » 23 feb 2008, 14:13

Jan Visser schreef:Leuk filmpje!!

En ik wacht wel even met commentaat geven tot dat Hielke dat heeft gedaan :wink:
Niet doen, gewoon je onverbloemde eigen mening geven. Die van jou telt net zoveel als die van mij :wink:

Chris Harris is de beste (video)tester van dit moment. Met afstand. Tiff was de beste maar heeft zich tot de clowneske stijl van de rest van het Top Gear team laten verlagen.

Deze test. Jammergenoeg probeert ook Harris de auto's middels acceleratie en rondetijden een relatieve plaats te geven. Maar gelukkig laat ie ook de factor "beleving" meespelen om de Porsche op gelijk nivo met de Nissan te plaatsen. Dit geeft blijk van durf want fabrikanten houden over het algemeen niet van deze subjectieve manier van testen.

Ik ken de nieuwe M3 en Skyline niet. Als de E92 M3 qua beleving met de E46 M3 te vergelijken is en verschillende testers hebben het over de 'playstation' feel van de Nissan, dan mogen die auto's op een circuit zelfs 10 seconden sneller dan de Porsche zijn, dan kies ik nog steeds voor de opgevoerde kever. Niets dat zo snel went als snelheid. En als je dan nog steeds met een saaie auto onderweg bent dan is iedere betaalde euro teveel geld.

Ach, wat zal het Nissan uitmaken, voor minder dan de helft van de prijs van de Skyline hebben ze voor de fijnproever de heerlijke 350Z klaarstaan

8)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 feb 2008, 14:21

markk schreef:Chris Harris is super, filmpje is gaaf.

Turbo vs na
rwd vs 4wd
motor voorin/achterin

Mark.
+1, je vergeet nog te vermelden dat de Nissan een soort van DSG heeft.

Als je goed naar de video hebt gekeken, dan zie je dat het allemaal maar een beetje verschil uitmaakt, eigenlijk hoort de M3 hier ook niet thuis als GT zijnde, de anderen zijn meer volbloed racers ( in die zin is het wel een compliment voor de M3 IMO)
De remmen zijn voor het circuit niet goed genoeg, maar met andere remblokken is dat snel verholpen.
Als je naar de prijs kijkt, dan is de M3 niet zo`n slechte deal, al helemaal niet als daily driver, tevens niet zo opvallend als de Porker, en helemaal niet zo lelijk als de Nissan IMHO
Mijn keus zal er in elk geval niet door veranderen, advies van de accountant zal mogelijk wel leiden tot een andere keuze hehehe :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 feb 2008, 14:25

Porsche altijd. Geen gezeik, maar hij mocht van mij wel 100pk meer hebben. 8)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 feb 2008, 14:55

Robin schreef:Porsche altijd. Geen gezeik, maar hij mocht van mij wel 100pk meer hebben. 8)
Als de prijs niet van invloed is, akkoord

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 feb 2008, 20:15

ErikKramer schreef:1/4mile in een begrensde Skyline:

http://www.dpccars.com/car-videos-08/02 ... -11.67.htm

Niet slecht!
Begrensde skyline , mis ik iets :idea:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 feb 2008, 20:27

romo schreef:

Turbo vs na
rwd vs 4wd
motor voorin/achterin

Mark.

Als je goed naar de video hebt gekeken, dan zie je dat het allemaal maar een beetje verschil uitmaakt, eigenlijk hoort de M3 hier ook niet thuis als GT zijnde, de anderen zijn meer volbloed racers ( in die zin is het wel een compliment voor de M3 IMO)
De remmen zijn voor het circuit niet goed genoeg, maar met andere remblokken is dat snel verholpen.
Als je naar de prijs kijkt, dan is de M3 niet zo`n slechte deal, al helemaal niet als daily driver, tevens niet zo opvallend als de Porker, en helemaal niet zo lelijk als de Nissan IMHO
Mijn keus zal er in elk geval niet door veranderen, advies van de accountant zal mogelijk wel leiden tot een andere keuze hehehe :lol:
Nou, een auto van 100.000 euro en na 3 ronden met remmen die niks doen vind ik een deal van niks.
Ik heb bij een nieuwe m3 de remklauwen eens bekeken maar het lijken de remklauwen van een mercedes sprinter wel.
Voor dat geld mogen er best wel een paar fatsoenlijke remmen onder zitten.
Je moet wel een bmw stofzuiger, blauwwitte tegeltjes in het toilet, blauwwit beddengoed hebben om dat nog goed te willen praten :lol: :wink:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 23 feb 2008, 20:28

HANZ06 schreef:Begrensde skyline , mis ik iets :idea:
Filmpje is opgenomen in Perth, Australie. Daar rijden een aantal "JDM" R35's (japanse spec dus incl. limiter) meeste zijn demo auto's. In Japan is elke auto begrensd op 180km/u. Mijn auto heeft dat ook, maar dat is heel makkelijk te omzeilen. Alle R35's die buiten Japan verkocht worden krijgen geen GPS-based limiter.

romo

Bericht door romo » 23 feb 2008, 20:36

HANZ06 schreef:
romo schreef:

Turbo vs na
rwd vs 4wd
motor voorin/achterin

Mark.

Nou, een auto van 100.000 euro en na 3 ronden met remmen die niks doen vind ik een deal van niks.
Ik heb bij een nieuwe m3 de remklauwen eens bekeken maar het lijken de remklauwen van een mercedes sprinter wel.
Voor dat geld mogen er best wel een paar fatsoenlijke remmen onder zitten.
Je moet wel een bmw stofzuiger, blauwwitte tegeltjes in het toilet, blauwwit beddengoed hebben om dat nog goed te willen praten :lol: :wink:
Han, voor de normale weg zijn die remmen echt goed genoeg. Met race pads erop is het grotendeels verholpen. Dan kan je ook naar het circuit als je dat ambieert.
Een M3 is in de 1e plaats een straat auto, geen circuit auto, dat wordt wel eens vergeten, een snelle GT voor normaal straat gebruik.
Nee er zit ook geen veiligheids kooi in, nee ook geen 5 punts gordel, nee ook geen slicks........................................

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 23 feb 2008, 20:53

Als onvervalst Porsche liefhebber zou ik het toch wel erg benauwd krijgen bij mijn keuze tussen de GT3 en de GT-R. Ik was vanaf het begin al danig onder de indruk van deze auto. Vooral in eerste instantie het uiterlijk dat me aansprak, en nu steeds meer i.v.m. alle bewegende beelden van deze wagen. Ongekend wat Nissan hier heeft gepresteerd. Dit ding gaat zo overvalst hard en is zo verschrikkelijk goed dagelijks te gebruiken. De GT3 is wat dat betreft wat meer hardcore. De GT-R is dat niet. Dat is meer een GT dan een echte racer. Gezien de bruikbaarheid en alle opties die aan boord zijn.

Ik denk dat de V-Spec die op stapel staat een enorm beesd gaat worden en dat dan Porsche, Ferrari en andere merken zich nog wel even achter de oren kunnen gaan krabben. Die zal denk ik zo'n 120 kilo lichter gaan worden en misschien iets meer vermogen nog. Met de rest van de specs en de klaarblijkelijk enorme portie grip, zal dit de ideale trackday auto zijn!!!

Topfuel

Bericht door Topfuel » 23 feb 2008, 23:10

De M3 in de video kreeg fading, volgens mij kan je andere blokken steken wat je wil daar krijgt je de fading niet mee weg!? Volgens mij alleen met fatsoenlijke leidingen en een stijve remklauw welke niet vervormt bij een hoge remdruk...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 feb 2008, 23:26

Schijnt dat de V-spec 100 kg lichter wordt en er 50 pk bij krijgt.

Ben echt heel benieuwd wat die auto gaat presteren! Ik heb in geen van de auto's gereden, maar ben onderhand behoorlijk verslaafd aan snelle Japanners 8)

Dat de remmen van de M3 zo snel faden is meer dan jammer op een auto die en vrij kostbaar is en sportiviteit hoog in het vaandel heeft staan. Een goedkopere Nissan 350Z of mijn STI hebben standaard Brembo's rondom.

Ik ben van 265 pk naar 400 pk gegaan en de remmerij voldoet nog steeds, tegenwoordig met Ferodo blokken ipv de standaard Brembo blokken. Sterker nog, ik rijd nu al 4 jaar en 3 maanden met de auto, 78.000 km op de klok, eerste jaar wekelijks knetterhard over de Autobahn geknald inclusief remacties van 280 km p/u naar 90 km p/u en heb nog steeds de originele schijven :shock:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 24 feb 2008, 00:37

Das wel heel netjes Bram!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 feb 2008, 00:39

Belachelijk hé :?

Schijven zijn binnenkort wel aan vervanging toe hoor, althans de voorzijde. Maar dan nog, blijkbaar betaal je niet alleen voor de naam bij Brembo.

De nieuwe GT-R heeft trouwens ook Brembo rondom, net als de eerdere edities van de Skyline.

Plaats reactie