Autocar: M3 Vs GT3 Vs GTR 35
- Erik K.
Autocar: M3 Vs GT3 Vs GTR 35
Zeker het kijken waard!
Part1: http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 31443&CT=V
Part2: http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 31444&CT=V
Part1: http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 31443&CT=V
Part2: http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 31444&CT=V
- Dennis van der Schoot
- Leen
- markk
- Jan Visser
- GTRene
di avator is inderdaad lachen, zie het nu [as dat die ene de andere een zetje geeft
en die filmpjes , heerlijk....en verhelderend en teleurstellend, die M3 dan...in zowel accelleratie, remmen...
porsche ubergeil qua geluidje e.d.
nissan, 2 vingers in de neus, en wat een mooie snelle versnellingsbak...
Ik zou met de Porsche naar huis gaan en de meeste driving-fun in hebben, en meenemen naar trackdays, maar naar time attack nam ik voor de zekerheid toch de Nissan mee

en die filmpjes , heerlijk....en verhelderend en teleurstellend, die M3 dan...in zowel accelleratie, remmen...
porsche ubergeil qua geluidje e.d.
nissan, 2 vingers in de neus, en wat een mooie snelle versnellingsbak...
Ik zou met de Porsche naar huis gaan en de meeste driving-fun in hebben, en meenemen naar trackdays, maar naar time attack nam ik voor de zekerheid toch de Nissan mee

- Erik K.
1/4mile in een begrensde Skyline:
http://www.dpccars.com/car-videos-08/02 ... -11.67.htm
Niet slecht!
Niet slecht!
- Hielke
Niet doen, gewoon je onverbloemde eigen mening geven. Die van jou telt net zoveel als die van mijJan Visser schreef:Leuk filmpje!!
En ik wacht wel even met commentaat geven tot dat Hielke dat heeft gedaan

Chris Harris is de beste (video)tester van dit moment. Met afstand. Tiff was de beste maar heeft zich tot de clowneske stijl van de rest van het Top Gear team laten verlagen.
Deze test. Jammergenoeg probeert ook Harris de auto's middels acceleratie en rondetijden een relatieve plaats te geven. Maar gelukkig laat ie ook de factor "beleving" meespelen om de Porsche op gelijk nivo met de Nissan te plaatsen. Dit geeft blijk van durf want fabrikanten houden over het algemeen niet van deze subjectieve manier van testen.
Ik ken de nieuwe M3 en Skyline niet. Als de E92 M3 qua beleving met de E46 M3 te vergelijken is en verschillende testers hebben het over de 'playstation' feel van de Nissan, dan mogen die auto's op een circuit zelfs 10 seconden sneller dan de Porsche zijn, dan kies ik nog steeds voor de opgevoerde kever. Niets dat zo snel went als snelheid. En als je dan nog steeds met een saaie auto onderweg bent dan is iedere betaalde euro teveel geld.
Ach, wat zal het Nissan uitmaken, voor minder dan de helft van de prijs van de Skyline hebben ze voor de fijnproever de heerlijke 350Z klaarstaan
8)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1, je vergeet nog te vermelden dat de Nissan een soort van DSG heeft.markk schreef:Chris Harris is super, filmpje is gaaf.
Vergelijking is appels en peren.
Turbo vs na
rwd vs 4wd
motor voorin/achterin
Kortom totaal verschillende concepten, totaal verschillende auto's.
ZET ZE ALLE DRIE MAAR NEER, inclusief een leuke cabrio en Mark is happy
Mark.
Als je goed naar de video hebt gekeken, dan zie je dat het allemaal maar een beetje verschil uitmaakt, eigenlijk hoort de M3 hier ook niet thuis als GT zijnde, de anderen zijn meer volbloed racers ( in die zin is het wel een compliment voor de M3 IMO)
De remmen zijn voor het circuit niet goed genoeg, maar met andere remblokken is dat snel verholpen.
Als je naar de prijs kijkt, dan is de M3 niet zo`n slechte deal, al helemaal niet als daily driver, tevens niet zo opvallend als de Porker, en helemaal niet zo lelijk als de Nissan IMHO
Mijn keus zal er in elk geval niet door veranderen, advies van de accountant zal mogelijk wel leiden tot een andere keuze hehehe

- Downforce Hans
Begrensde skyline , mis ik iets :idea:ErikKramer schreef:1/4mile in een begrensde Skyline:
Niet slecht!
- Downforce Hans
Nou, een auto van 100.000 euro en na 3 ronden met remmen die niks doen vind ik een deal van niks.romo schreef:+1, je vergeet nog te vermelden dat de Nissan een soort van DSG heeft.markk schreef:Chris Harris is super, filmpje is gaaf.
Turbo vs na
rwd vs 4wd
motor voorin/achterin
Mark.
Als je goed naar de video hebt gekeken, dan zie je dat het allemaal maar een beetje verschil uitmaakt, eigenlijk hoort de M3 hier ook niet thuis als GT zijnde, de anderen zijn meer volbloed racers ( in die zin is het wel een compliment voor de M3 IMO)
De remmen zijn voor het circuit niet goed genoeg, maar met andere remblokken is dat snel verholpen.
Als je naar de prijs kijkt, dan is de M3 niet zo`n slechte deal, al helemaal niet als daily driver, tevens niet zo opvallend als de Porker, en helemaal niet zo lelijk als de Nissan IMHO
Mijn keus zal er in elk geval niet door veranderen, advies van de accountant zal mogelijk wel leiden tot een andere keuze hehehe
Ik heb bij een nieuwe m3 de remklauwen eens bekeken maar het lijken de remklauwen van een mercedes sprinter wel.
Voor dat geld mogen er best wel een paar fatsoenlijke remmen onder zitten.
Je moet wel een bmw stofzuiger, blauwwitte tegeltjes in het toilet, blauwwit beddengoed hebben om dat nog goed te willen praten

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Filmpje is opgenomen in Perth, Australie. Daar rijden een aantal "JDM" R35's (japanse spec dus incl. limiter) meeste zijn demo auto's. In Japan is elke auto begrensd op 180km/u. Mijn auto heeft dat ook, maar dat is heel makkelijk te omzeilen. Alle R35's die buiten Japan verkocht worden krijgen geen GPS-based limiter.HANZ06 schreef:Begrensde skyline , mis ik iets :idea:
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Han, voor de normale weg zijn die remmen echt goed genoeg. Met race pads erop is het grotendeels verholpen. Dan kan je ook naar het circuit als je dat ambieert.HANZ06 schreef:Nou, een auto van 100.000 euro en na 3 ronden met remmen die niks doen vind ik een deal van niks.romo schreef:+1, je vergeet nog te vermelden dat de Nissan een soort van DSG heeft.markk schreef:Chris Harris is super, filmpje is gaaf.
Turbo vs na
rwd vs 4wd
motor voorin/achterin
Mark.
Ik heb bij een nieuwe m3 de remklauwen eens bekeken maar het lijken de remklauwen van een mercedes sprinter wel.
Voor dat geld mogen er best wel een paar fatsoenlijke remmen onder zitten.
Je moet wel een bmw stofzuiger, blauwwitte tegeltjes in het toilet, blauwwit beddengoed hebben om dat nog goed te willen praten![]()
Een M3 is in de 1e plaats een straat auto, geen circuit auto, dat wordt wel eens vergeten, een snelle GT voor normaal straat gebruik.
Nee er zit ook geen veiligheids kooi in, nee ook geen 5 punts gordel, nee ook geen slicks........................................
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Als onvervalst Porsche liefhebber zou ik het toch wel erg benauwd krijgen bij mijn keuze tussen de GT3 en de GT-R. Ik was vanaf het begin al danig onder de indruk van deze auto. Vooral in eerste instantie het uiterlijk dat me aansprak, en nu steeds meer i.v.m. alle bewegende beelden van deze wagen. Ongekend wat Nissan hier heeft gepresteerd. Dit ding gaat zo overvalst hard en is zo verschrikkelijk goed dagelijks te gebruiken. De GT3 is wat dat betreft wat meer hardcore. De GT-R is dat niet. Dat is meer een GT dan een echte racer. Gezien de bruikbaarheid en alle opties die aan boord zijn.
Ik denk dat de V-Spec die op stapel staat een enorm beesd gaat worden en dat dan Porsche, Ferrari en andere merken zich nog wel even achter de oren kunnen gaan krabben. Die zal denk ik zo'n 120 kilo lichter gaan worden en misschien iets meer vermogen nog. Met de rest van de specs en de klaarblijkelijk enorme portie grip, zal dit de ideale trackday auto zijn!!!
Ik denk dat de V-Spec die op stapel staat een enorm beesd gaat worden en dat dan Porsche, Ferrari en andere merken zich nog wel even achter de oren kunnen gaan krabben. Die zal denk ik zo'n 120 kilo lichter gaan worden en misschien iets meer vermogen nog. Met de rest van de specs en de klaarblijkelijk enorme portie grip, zal dit de ideale trackday auto zijn!!!
- Topfuel
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Schijnt dat de V-spec 100 kg lichter wordt en er 50 pk bij krijgt.
Ben echt heel benieuwd wat die auto gaat presteren! Ik heb in geen van de auto's gereden, maar ben onderhand behoorlijk verslaafd aan snelle Japanners 8)
Dat de remmen van de M3 zo snel faden is meer dan jammer op een auto die en vrij kostbaar is en sportiviteit hoog in het vaandel heeft staan. Een goedkopere Nissan 350Z of mijn STI hebben standaard Brembo's rondom.
Ik ben van 265 pk naar 400 pk gegaan en de remmerij voldoet nog steeds, tegenwoordig met Ferodo blokken ipv de standaard Brembo blokken. Sterker nog, ik rijd nu al 4 jaar en 3 maanden met de auto, 78.000 km op de klok, eerste jaar wekelijks knetterhard over de Autobahn geknald inclusief remacties van 280 km p/u naar 90 km p/u en heb nog steeds de originele schijven
Ben echt heel benieuwd wat die auto gaat presteren! Ik heb in geen van de auto's gereden, maar ben onderhand behoorlijk verslaafd aan snelle Japanners 8)
Dat de remmen van de M3 zo snel faden is meer dan jammer op een auto die en vrij kostbaar is en sportiviteit hoog in het vaandel heeft staan. Een goedkopere Nissan 350Z of mijn STI hebben standaard Brembo's rondom.
Ik ben van 265 pk naar 400 pk gegaan en de remmerij voldoet nog steeds, tegenwoordig met Ferodo blokken ipv de standaard Brembo blokken. Sterker nog, ik rijd nu al 4 jaar en 3 maanden met de auto, 78.000 km op de klok, eerste jaar wekelijks knetterhard over de Autobahn geknald inclusief remacties van 280 km p/u naar 90 km p/u en heb nog steeds de originele schijven

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer