Als joy nu even opschiet, kan ik de auto ophalen en op weg.
Speedster (fin...)
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Niels, ik gebruik alles van Auto Glym. Maak het eerst schoon met 'leather cleaner' en warm water. Daarna behandel ik het met 'leather care cream'. Voordeel van dit alles is dat het leer mooi dof blijft. Zoals de bmw het volgens mij had bedoeld.
Als joy nu even opschiet, kan ik de auto ophalen en op weg.
Als joy nu even opschiet, kan ik de auto ophalen en op weg.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Zo, op vakantie even een foto gemaakt. Dik 2.500 km gereden en de auto gaf geen krimp. Morgen gaat hij weer even naar v/d Kooi. Nummerplaat voor komt een kleine sticker voor in de plaats, polijst- en waxbeurtje, zwarte wielen en een versleten stoelwang fixen. Er zat nog wat bandenprofiel op achter maar na de vakantie is dat zo minimaal dat ik die gelijk maar vervang. Dan ben ik in 1 keer klaar.

Van de achterzijde krijgen ga ik geen foto plaatsen voordat het Vauxhall logo verwijderd is.
Van de achterzijde krijgen ga ik geen foto plaatsen voordat het Vauxhall logo verwijderd is.
Laatst gewijzigd door allen op 17 nov 2008, 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Thnx.
Ik gewoon bij v/d Kooi. Heb gewoon een prijs afgesproken voor de auto incl. alle wijzigingen en garantie. Je zou hem een een belletje kunnen geven in A'dam. Hij zal overigens echt niet de enige zijn dus je kunt imho net zo goed een bedrijf in R'dam pakken?
Op de mijne zat al een lederoptie oid. Alleen de binnendorpel is nu nog hard kunststof. Of ik dat laat bekleden weet ik nog niet. Blijft toch een (grappig) gehannes om over een megabrede dorpel (bij de Speedster) in en uit te stappen. Volgens mij houd ik dat niet schoon. Weet nu al wel dat ik deze lang ga houden dus een complete restyling van binnen wordt al aan gewerkt in m'n hoofd.
Stéphane, ben je al aan motorische tuning toe gekomen? :twisted:
----
edit: Nee, ik ben van de laat het poetsen en waxen brigade! Dan kan ik mezelf concentreren op het rijden. Moest van iemand nog hard sparen voor een of ander Nitron setje. Zijn dat snoepjes ofzo?
Ik gewoon bij v/d Kooi. Heb gewoon een prijs afgesproken voor de auto incl. alle wijzigingen en garantie. Je zou hem een een belletje kunnen geven in A'dam. Hij zal overigens echt niet de enige zijn dus je kunt imho net zo goed een bedrijf in R'dam pakken?
Op de mijne zat al een lederoptie oid. Alleen de binnendorpel is nu nog hard kunststof. Of ik dat laat bekleden weet ik nog niet. Blijft toch een (grappig) gehannes om over een megabrede dorpel (bij de Speedster) in en uit te stappen. Volgens mij houd ik dat niet schoon. Weet nu al wel dat ik deze lang ga houden dus een complete restyling van binnen wordt al aan gewerkt in m'n hoofd.
Stéphane, ben je al aan motorische tuning toe gekomen? :twisted:
----
edit: Nee, ik ben van de laat het poetsen en waxen brigade! Dan kan ik mezelf concentreren op het rijden. Moest van iemand nog hard sparen voor een of ander Nitron setje. Zijn dat snoepjes ofzo?
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Dacht ut wel!allen schreef:..........
----
edit: Nee, ik ben van de laat het poetsen en waxen brigade! Dan kan ik mezelf concentreren op het rijden. Moest van iemand nog hard sparen voor een of ander Nitron setje. Zijn dat snoepjes ofzo?
[img:816:570]http://www.nitron.co.uk/shop/images/NTR ... 570pxH.jpg[/img]
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Die snoepjes lijken mij ook wel lekker. Ga er binnenkort maar eens van proevenallen schreef:Och wat een mooie snoepjes toch!![]()
Stephane, dat is z'n biobrandstof. Omdat die tank zo verdomd klein was hapte het maar wat hooi mee voor de verbranding. Jammer dat je maar 1 dag naar GB ging. Je hebt toch heel wat moois gemist!
Verder inderdaad jammer, maar agenda-technisch pastte het niet anders. Gewoon van de zomer nog een keer doen met een paar man. Lijkt me leuk om te doen
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Als je die snoepjes overweegt, overweeg dan gelijk om de veren iets stugger te laten leveren (kan zonder meerprijs). Je kan elke veerstijfheid specificeren die je wilt. Het ligt eraan wat je van plan bent met de auto, maar als je veel circuitwerk wilt gaan doen zou ik altijd wat stugger gaan.
Hieronder zie je wat cijfers van de speedster 2.2 en elises (S2).
Car Spring brand Front Rear Relative strength front Relative strenght rear
Lotus Elise S2 (standard) Eibach 228 285 44% 56%
Lotus Elise S2 (nitron) Nitron 325 400 45% 55%
Lotus Elise S2 (Arno) Eibach 400 500 44% 56%
Speedser (standard) Eibach 234 268 47% 53%
Speedster (nitron) Nitron 375 450 45% 55%
Speedster (Mark) Nitron 450 550 45% 55%
Ik heb de laatste veren, veerstijfheid 450 pounds/inch voor en 550 pounds/inch achter. Ietsje stugger dan de standaard 234 en 268 pounds/inch...
Hieronder zie je wat cijfers van de speedster 2.2 en elises (S2).
Car Spring brand Front Rear Relative strength front Relative strenght rear
Lotus Elise S2 (standard) Eibach 228 285 44% 56%
Lotus Elise S2 (nitron) Nitron 325 400 45% 55%
Lotus Elise S2 (Arno) Eibach 400 500 44% 56%
Speedser (standard) Eibach 234 268 47% 53%
Speedster (nitron) Nitron 375 450 45% 55%
Speedster (Mark) Nitron 450 550 45% 55%
Ik heb de laatste veren, veerstijfheid 450 pounds/inch voor en 550 pounds/inch achter. Ietsje stugger dan de standaard 234 en 268 pounds/inch...
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Ik ben heel blij dat ik voor de "standaard" veersterkte van de Nitrons heb gekozen. Ideaal voor op de openbare weg! Zeker in combinatie met de lichte ATS-DTC wielen.
En uhh, interieur verbouwen Allen?!
[IMG:1024:768]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... 01466X.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... C01465.jpg[/img]
Is prima zelf te doen. Met behulp van een goede leermeester (de vader van Chris Linneweever) heb ik het (bijna) allemaal zelf gedaan. Wilbert heeft de inzetstukjes bij de deurgreep en de deurhandel voor me gedaan. De rest is eigen inspanning. En daardoor geniet ik er elke keer weer extra van 8)
SteV6
En uhh, interieur verbouwen Allen?!
[IMG:1024:768]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... 01466X.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... C01465.jpg[/img]
Is prima zelf te doen. Met behulp van een goede leermeester (de vader van Chris Linneweever) heb ik het (bijna) allemaal zelf gedaan. Wilbert heeft de inzetstukjes bij de deurgreep en de deurhandel voor me gedaan. De rest is eigen inspanning. En daardoor geniet ik er elke keer weer extra van 8)
SteV6
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Onderstel komt iig eerst, daarna het interieur. Ga minimaal nog een zomer op de originele wielen rijden. Weet nog niet of ik ATS of OZ mooier vind maar dat komt dan wel.
Interieur oogt bij jou erg goed. Ben zelf niet zo weg van het vinyl dat jij voor alcantara(?) hebt vervangen. De inzetstukken zijn bij mij momenteel geperforeerd leer.
Interieur oogt bij jou erg goed. Ben zelf niet zo weg van het vinyl dat jij voor alcantara(?) hebt vervangen. De inzetstukken zijn bij mij momenteel geperforeerd leer.
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
M'n beleving is dat het standaard al een 'bijzonder' leuke auto is.Steven Nauta schreef:Leuke kar man, maar standaard is hij niet bijzonder.
Het begint eigenlijk al met er naar te kijken. Een dikke 60 cm korter en volgens mij een cm of 30 lager dan een E36. De scherpe lijnen in de koets en die lage zijruitjes. Dan plof je in de stoel, gooit het deurtje dicht en dan zie je het alu chassis. Enige wat een beetje krom is (in mijn ogen dan) is dat je de sleutel als een conventionele auto moet omdraaien en vervolgens op een mooie startknop moet drukken. Daar mag iemand mij het nut van uitleggen. Goed, vervolgens start je de wagen en ga je een blokje om. Klinkt verdomd lekker. Dat zal ongetwijfeld de Milltek demper zijn icm het open luchtfilter. Het stuurhuis is lekker kort en doordat de auto zo kort en licht is, is hij waanzinnig leuk op de bochtige landwegen. Het stuurt gewoon ontzettend direct. Een bocht naar links, rechts, een remactie dan wel ff gas heuvel op een bocht uitkomende... Nergens voel je gewicht in de auto. En ik m'n drietje maar kaaltrekken.
Dus alleen maar pluspunten? Nee hoor. Daar ben ik deze reis ook achtergekomen. Het eerste minpuntje was bij het inchecken bij de trein. Deur open, raampje naar beneden en op de dorpel zitten. Bij een tolpunt in Engeland moest ik uit de auto stappen en omlopen om te betalen.
Er zijn twee opbergvakjes voor in de dorpel die zo klein zijn dat je mobieltje of de ab van de autoradio daar in kunnen. Geef een keer volgas en ze liggen achterin de auto (voor zover mogelijk). Na het inchecken bij een hotel zijn we een restaurant gaan opzoeken waarbij de navi van Joy onder de stoel is gevallen. Een keertje hard voor geremd zodat de navi naar voren schoof en daarna mocht hij een half uur pielen om die terug te krijgen. Iets om rekening mee te houden als je losse spullen in de auto legt. De kofferruimte moet steeds van binnenuit geopend worden en is erg klein. Ik had werk meegenomen voor de avonduren en derhalve lag de helft van m'n bagage bij Joy in de auto. De brandstoftank is zogezegd klein. Ik draaide systematisch meer toeren dan in de e36, wat ook niet hielp. Joy ging volgens mij uit verveling maar steeds meetanken. Dat is dus vaak geweest.
Het laatste stukje tanken doe ik voorzichtig omdat er anders na het afslaan nog een peut brandstof eruit knalt. Gewoon de hendel even op een derde inknijpen gaat perfect.
Aanpassen gebeurd eigenlijk meer voor de fun. Echt noodzaak is het nog niet eens.
@Niels: daar begin ik niet meer aan. Experimenteren... Mocht ik een keer de behoefte hebben aan wat meer motorvermogen trek ik wel een compressor uit het rek. De 316 + 3 -1 x 1 heeft me goed afgeschrikt... Ben op een punt dat hij nu toch snel af moet zijn omdat ik hem anders uit elkaar trek. Betaal al een jaar voor niets verzekering en mrb voor dat hok.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
allen schreef:De inzetstukken zijn bij mij momenteel geperforeerd leer.
christiaan linneweever schreef:wat voorbeelden hoe we in de speedster hadden
de stoelen.....
[IMG:150:113]http://img410.imageshack.us/img410/4665 ... bq0.th.jpg[/img]
als je goed kijkt zie je de zakjes zitten........
[IMG:150:113]http://img410.imageshack.us/img410/4294 ... mt1.th.jpg[/img]
en de deurpanelen:
[IMG:150:113]http://img410.imageshack.us/img410/6775 ... ou7.th.jpg[/img]
de middenconsole moeten we nog bekleden in de lotus maar die is hetzelfde.....
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
In Engeland schijnt die startknop al een paar keer een carjack voorkomen te hebben. De sneldief stapt in ... en krijgt de auto niet gestartallen schreef:Enige wat een beetje krom is (in mijn ogen dan) is dat je de sleutel als een conventionele auto moet omdraaien en vervolgens op een mooie startknop moet drukken. Daar mag iemand mij het nut van uitleggen.
Blijft ook altijd lachen als je bij een (Opel) garage komt waar ze weinig ervaring met Speedsters hebben. Komen ze met een rode kop vragen hoe ze de auto moeten starten. Weet je ook meteen dat je je Speedster geen sekonde alleen moet laten in die garage ...
SteV6
- HJ
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
- Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25
De latere Speedsters hebben opbergvakken naast de voorstoelen. Ik heb ze toen voor mijn Speedster laten maken. Je kan ze ook bij Opel bestellen. Ik heb alleen geen idee wat ze moeten kosten.
En bij de standaard velgen horen spoorverbreders. Met name de voorwielen zien er ielig uit zonder spoorverbreders.
Nitrons is inderdaad een zeer goede optie!
En bij de standaard velgen horen spoorverbreders. Met name de voorwielen zien er ielig uit zonder spoorverbreders.
Nitrons is inderdaad een zeer goede optie!
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Bedankt voor de foto's. Helemaal top! De deuren heb ik ook die geperforeerde inzetstukken. Vinyl op de deuren moet wel echt een keer vervangen worden. Dat doet echt afbreuk aan de auto imho. Dacht eerst dat het een beetje zonde was dat de middenconsole ook geheel van leer was maar achteraf erg prettig omdat je been er tegenaan zit. Alhoewel kunststof ook niet erg koud zal aanvoelen.
Ben net terug en laat nu de zilveren sierlijsten op het dashboard ook matzwart spuiten. Nep alu ben ik geen fan van. Verder zou er een wisserarm van een Exige(?) opgezet worden. Vind de huidige met de normale wisser ook geen porum.
Hm, begin me toch al een beetje een poetser te vinden.
Remblokken achter waren overigens nog lang niet op maar ze zouden gewoon wat dunner zijn. Bij de bmw zou ik denk de dealer gevraagd hebben om ze maar vast om te gooien zodat ik niet straks weer een keer heen moet.
Zijn die spoorverbreders iets wat Opel is vergeten of is het noodzakelijk voor de show?
De wielen ogen sowieso wat iel met 175 voor.
Wordt volgende week weer op de hoogte gehouden wanneer ik hem definitief kan ophalen.
Ben net terug en laat nu de zilveren sierlijsten op het dashboard ook matzwart spuiten. Nep alu ben ik geen fan van. Verder zou er een wisserarm van een Exige(?) opgezet worden. Vind de huidige met de normale wisser ook geen porum.
Hm, begin me toch al een beetje een poetser te vinden.
Remblokken achter waren overigens nog lang niet op maar ze zouden gewoon wat dunner zijn. Bij de bmw zou ik denk de dealer gevraagd hebben om ze maar vast om te gooien zodat ik niet straks weer een keer heen moet.
Zijn die spoorverbreders iets wat Opel is vergeten of is het noodzakelijk voor de show?
De wielen ogen sowieso wat iel met 175 voor.
Wordt volgende week weer op de hoogte gehouden wanneer ik hem definitief kan ophalen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot], Rogerb, Semrush [Bot] en 2 gasten
