Arjan met zijn B5 S4

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
arjandee
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 feb 2008, 01:06

Arjan met zijn B5 S4

Bericht door arjandee » 23 feb 2008, 01:10

Dames ende Heren,

Ik lees nu al zo lang mee dat het wat mij betreft tijd is om mijzelf eens voor te stellen.
Mijn naam is Arjan en ik ben woonachtig in de omgeving van Rotterdam. In het dagelijks leven
ben ik actief op ICT gebied bij een groot verzekerings bedrijf. Ik beweeg mijzelf voort in een
Audi B5 S4 uit 1999 welke een aantal aanpassing heeft ondergaan.

Ik las vroeger al vaak mee op gummen.org en heb in het verleden ook eens meegedaan aan
een trackday van gummen.org op midland. Ik bewoog mij toen voort in een Audi B5 A4 1.8t uit 1998.
Daar is door Stephane toen zelfs nog eens een foto van gemaakt : http://www.8200rpm.com/index.php?p=1&t=2&g=65&o=0&gs=6

Een echt bijzonder auto verleden heb ik niet. Ik ben ooit eens begonnen in een roestige ford.
Daarna over gegaan naar een Opel Astra Station met wat minder roest. Een Ford Ka is mij ook nog ten deel gevallen.
Na de Ford Ka mocht ik het proberen in een Blauwe VW Bora. Daarna ben ik in het bezit gekomen van de eerder genoemen Audi B5 A4 1.8t.
Sinds een jaar of 5 heb ik nu mijn 99 B5 S4. Ik mag mij zo nu en dan ook verplaatsen in de VW Lupo van mijn vriendin.

De aanpassingen aan mijn huidige auto zijn o.a. K04 turbo's. Samco slangen. Setje fordge dv's. En een KW variant 1 onderstel.
Kortom : Een B5 RS4 wannabee :) Er moeten nog wat zaken aangepast worden wat betreft uitlaat (downpipes en de de rest van de uitlaat).
De remmen moeten ook nog eens aan de beurt komen.
Laatste item om aan te passen is de ecu welke echte vermogenswinst moet geven.

Ik moet zeggen dat ik nagenoeg iedere dag wel langs kom om mee te lezen. Ik hoop vanaf nu ook te gaan posten :)

Tjuus,
Arjan.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 01:12

hey arjan, welkom....enig idee hoeveel vermogen er nu ongeveer inzit?

arjandee
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 feb 2008, 01:06

Bericht door arjandee » 23 feb 2008, 01:14

GTRene schreef:hey arjan, welkom....enig idee hoeveel vermogen er nu ongeveer inzit?
Toen er nog K03's in zaten zou hij op 310 gezeten hebben. Dat was een abt chip. De chip is nog steeds hetzelfde (kortom nog steeds 310). De hardware is wat aangepast met het idee dat er in de toekomst andere software in gaat.
Ik heb het overigens nooit getest met een vermogens meting dus het blijft gokwerk :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 01:20

leveren die KO4's niet wat meer vermogen of is 3 en 4 hetzelfde maar nieuwer type?

en zet je je auto ook onder "mijn auto" ? foto's :lol:

arjandee
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 feb 2008, 01:06

Bericht door arjandee » 23 feb 2008, 01:29

GTRene schreef:leveren die KO4's niet wat meer vermogen of is 3 en 4 hetzelfde maar nieuwer type?

en zet je je auto ook onder "mijn auto" ? foto's :lol:

Als de juiste software er in zit (meer boost) leveren die K04's meer vermogen als de K03's. Op dit moment leveren de K04's echter dezelfde druk als de K03's die hiervoor in de auto hebben gezeten. De K04's kunnen deze druk met minder "stress" leveren dan de K03's die er in hebben gezeten.
Het idee is dat ik eerst alle benodigde hardware aanpassingen doe en daarna pas de softwareaanpassing laat doen.

Ik heb de auto gekocht met een set K03's maar wel reeds getuned met software van ABT die het vermogen van 265pk maar 310pk zou moeten brengen. De K03's hebben dit ondanks het netjes warm rijden en afkoelen niet overleeft :) De aanpassingen zijn gedaan door (mods: ik weet niet of ik nu onge'oorloofd reclame maak :) ) door xtreme-tuning. Foto's van de aanpassingen zijn te vinden op de site van xtreme-tuning (onder projecten->project audi s4).

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 23 feb 2008, 02:03

Welkom hier Arjan

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 23 feb 2008, 09:12

Welkom hier Arjan, ben benieuwd naar de foto's.

Ga je het s4 blok echt hetzelfde maken als van een rs4?

Verschillen zijn o.a.
- andere cilinderkoppen (zowel thermisch als mechanisch berekend op een hogere belasting)
- andere zuigers en drijfstangen (geoptimaliseerd en berekend op een hogere belasting)
- verbeterde olie-huishouding om een hogere thermisch belasting aan te kunnen
- grotere turbo's en intercoolers

Verder is de motor onder handen genomen door Cosworth Technology.

bron ATZ :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 23 feb 2008, 09:22

Hey Arjan,

Welkom met je S4!! eindelijk weer eens wat versterking van het Audi front...

Jammer genoeg kan je van een S4 niet zomaar een RS4 motor maken maar dat geeft niet want het blok is in de basis sterk zat.

Ik meen dat je ook op AF zit toch?

Stel je auto eens voor!

arjandee
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 feb 2008, 01:06

Bericht door arjandee » 23 feb 2008, 10:10

Het is niet de bedoeling om er een b5 rs4 van te maken. Toen een van de twee turbo's de geest gaf moesten er nieuwe in. Ik vond het zelf een beetje onzin om weer k03's er voor in de plaats te nemen. Dus het moesten k04's worden. Echter dan moeten er ook een aantal buizen en slangen aangepast worden (olie/lucht/vacuum). En van het een komt het ander :)

Ik zal dit weekend proberen nog een voorstel topic te maken voor mijn auto.

@marc: Klopt. Ik zit ook op audiforum.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 feb 2008, 10:35

Welkom, ik kan me jou en je vorige auto nog wel herinneren.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 23 feb 2008, 11:13

Rico v Velzen schreef:Welkom, ik kan me jou en je vorige auto nog wel herinneren.
Inderdaad :D We zijn elkaar ook wel een paar keer tegen gekomen hier in de buurt volgens mij. Welkom, Arjan :D

Gebruikersavatar
david
Berichten: 292
Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36

Bericht door david » 23 feb 2008, 11:34

4wd safety! en dat zien we hier graag :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 23 feb 2008, 12:12

Welkom!

arjandee
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 feb 2008, 01:06

Bericht door arjandee » 23 feb 2008, 13:18

Stéphane schreef:
Rico v Velzen schreef:Welkom, ik kan me jou en je vorige auto nog wel herinneren.
Inderdaad :D We zijn elkaar ook wel een paar keer tegen gekomen hier in de buurt volgens mij. Welkom Arjan :D
Dat idee heb ik ook :)

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 23 feb 2008, 15:54

Welkom Arjan;de B5 S4 prefereer ik boven de latere modellen 8) .

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 23 feb 2008, 17:16

welkom Arjan, mooi S4 :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 23 feb 2008, 21:22

Welkom! Mooi werk zo'n S4 8) Ook al is de B5 al een beetje op leeftijd, het blijft gewoon een mooi en behoorlijk tijdloos model. Ik overweeg nog steeds een TDI als kilometervreter :wink: De K04 is gewoon de grotere broer van de K03 idd. Aanpassen die software en knallen met dat ding :D Gewoon even langs JD en klaar ben je man!

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 936
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Bericht door Peter-Paul » 24 feb 2008, 00:26

Welkom, mogen wel wat meer foto's in deze topic :P

arjandee
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 feb 2008, 01:06

Bericht door arjandee » 24 feb 2008, 13:53

Ik ga er idd mee naar JD. Echter ik wil hem wat betreft hardware eerst af hebben. Anders blijf ik terug gaan :) Ik wil hem zo rond de 350 krijgen. Veel meer hoeft van mij niet. Dat moeten de k04's met de standaard injectoren wel kunnen halen. Downpipes/uitlaat wil ik nog aanpassen omdat de standaard downpipes twee nogal beperkende cat's vlak na de turbo's hebben zitten.

Ik heb eigelijk niet zo bijzonder veel foto's van mijn auto. Foto's van de verbouwing van de auto heb ik wel. Die zijn toen gemaakt door steef (die de verbouwing heeft gedaan). Ik zet ze er bij in mijn "auto voorstel topic". Ik ben alleen nog even opzoek naar een plek om die foto's te hosten.

Gebruikersavatar
Corolla SI
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:54

Bericht door Corolla SI » 24 feb 2008, 21:40

welkom naamgenoot :) mooie wolf in schaapskleren waar je in rijdt zal behoorlijk tekeer gaan als de turbo,s opspoelen , wordt er veel weggenomen van de snelheids ervaring vanwege de grootte van de auto of valt dat mee

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 25 feb 2008, 09:15

Ik kan je met zekerheid zeggen dat een S4 met k04's retesnel is....daar zou je nog van opkijken.

Iig zie je dat niet van de auto af dat is met die ombouw zo afgeschoten wordt.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 25 feb 2008, 09:50

Waar schat jij het vermogen op met een set K04's Marc? Wat is haalbaar zonder internals aan te passen, dus alleen K04's, software en eventueel bijvoorbeeld een intercooler o.i.d. :D

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 25 feb 2008, 10:00

reken op 400 a 410 pk.

Wat je dan nodig hebt is: RS4-K04's,drukpijpen van de RS4,koppeling van de RS4,RS4 injectoren,aangepaste ECU,RS4 downpipes met dikke uitlaat en een rs4 benzinepomp.

Misschien dat ik nog wat vergeten ben maar mijn makker bijvoorbeeld die heb mijn setje echt voor weinig van me gekocht.

Hij is voor +/-4000 euro helemaal klaar met zijn S4. dat is wel exclusief remmen.

Hij heeft een movit set gekocht 322 schijven met big red's van Porsche

arjandee
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 feb 2008, 01:06

Bericht door arjandee » 25 feb 2008, 11:08

@marc: is dat incl. of excl. montage? zelf sleutelen is natuurlijk nog mooier :)

Ik mis de uitlaat/dp's, de injectoren en de brandstofpomp nog. Maar mijn doel is +/- 350.
350 zou haalbaar moeten zijn met deze setup en een andere uitlaat/dp's.
Als er nog meer uit moet komen moet de benzinepomp er aan geloven en heb ik een set andere injectoren nodig.

Ik merk nu overigens wel dat ik iets meer turbo lag heb tov. de k03 die er in hebben gezeten. Het is minimaal maar het is wel aanwezig.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 25 feb 2008, 11:16

incl. montage


zelf sleutelen is erg leuk maar je moet er wel mogelijkheden voor hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten