135i vs e92 M3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre

Bericht door Andre » 25 feb 2008, 01:39

duits bmw forum

bin gestern nachmittag den Dähler 135i mit 380 PS gefahren... ich wollte ja erst einen BMW M3 E92 kaufen und habe mich dann für den 135i entschieden weil es für mich zu protzig erschien einen M3 zu kaufen. Nun muss ich sagen zum glück habe ich ihn nicht gekauft. Der modifizierte 135i läuft so viel besser als der M3... das kann man nicht mal ansatzweise vergleichen...

Gemacht war:

Innenausstattung (alcantara / carbon / alu look)
Aussen (fronteinlässe aus carbon / heckdiffusor carbon / hecklippe carbon)
19" Hartge Classic 2 Dähler Edition
Fahrwerk erste Stufe
Sperrdiffernzial
380 PS / 520 nm

Das ding lief gewaltig gut!

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 01:51

Andre schreef:Der modifizierte 135i läuft so viel besser als der M3...
Lijkt me duidelijk!!!!

GTRene

Bericht door GTRene » 25 feb 2008, 01:51

wow mooie set-up zo te horen 8) en goed onderbouwde keuze lijkt me :idea:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 feb 2008, 07:42

Gechipt loopt (bijna) alles beter dan een standaard M3........................beetje lulkoek dus weer IMHO

Buiten dat; bovenstaande Duitser kan zich zelf ook niet afvallen, hij moet natuurlijk zijn keuze voor een 135i wel bevestigd zien als zijnde de beste keuze, een M3 was toch wel te protserig ( ja, zo lust ik er nog wel een paar hehehe) Psychologisch heerlijk dit...................... :lol:

Een standaard 135i/335i doet het echt niet beter dan een standaard M3
Dat is de vergelijking en niet anders............................

Dat iedereen blijkbaar een 135i wil opfokken zegt weer genoeg..............................( standaard is het het NET niet waarschijnlijk :wink: )

Kijk even naar Andre en Ferdinand, betere voorbeelden kan je niet geven, hup "even"er een ander dif onder, hup even een ander chippie erin.....................en zo kunnen we nog wel even doorgaan.................

Waarom al deze veranderingen; om net zo goed danwel beter te zijn dan een M3.............................................................................nou, blijkbaar is een M3 dan toch de maatstaf, de meetlat waarlangs zo`n beetje elk zich zelf respecterend automobiel en eigenaar aan gemeten wil worden..............................

Hoeeveel bevestiging heeft iemand nodig?

In dat licht bezien klopt de post van Rico maar al te goed......................

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 feb 2008, 08:32

Een standaard 135i/335i is 'beter' dan een M3 E46/92 in die zin dat je een vermogen in de knip houdt om andere leuke dingen(aan de auto eventueel)te(laten) doen. Als je poen zat hebt maakt 't allemaal niks uit en denk je niet meer BMW maar GT3 ofzo, maar wij hangen wel in dit 'probleempje', LOL en dat zie je ook aan de M Coupe waar GF en ik vorig jaar mee reden: GF die echt geen verstand van autorijden/auto's heeft vond alleen het geluid mooi en hem van buiten mooi en krap van binnen tov m'n 335i. :wink:

M vs stock 135/335i alledag= motorsound.Hylke heeft al even uitgelegd hoe je dat op kunt lossen :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 feb 2008, 08:39

Robin schreef:Een standaard 135i/335i is 'beter' dan een M3 E46/92 in die zin dat je een vermogen in de knip houdt om andere leuke dingen(aan de auto eventueel)te(laten) doen. Als je poen zat hebt maakt 't allemaal niks uit en denk je niet meer BMW maar GT3 ofzo, maar wij hangen wel in dit 'probleempje', LOL en dat zie je ook aan de M Coupe waar GF en ik vorig jaar mee reden: GF die echt geen verstand van autorijden/auto's heeft vond alleen het geluid mooi en hem van buiten mooi en krap van binnen tov m'n 335i. :wink:

M vs stock 135/335i alledag= motorsound.Hylke heeft al even uitgelegd hoe je dat op kunt lossen :lol:

Dat klopt, maar iemand die serieus voor een M3 gaat...........................dan is een 135i echt geen alternatief lijkt me.......

Robin

Bericht door Robin » 25 feb 2008, 09:09

Mee eens, maar andersom dan ook niet. Ik wil geen 135i ivm ruimte, maar ik wil nog wel een E90 M3, niet zozeer om de motor en de rest, maar omdat the whole package er zo mooi uitziet(ik geef dat toe), maar the whole package van een GT3 is natuurlijk ook 'marketing'. Kortom, ik ben geen sleutelaar om m'n 335i om te bouwen(her en der wat dingetjes enzo zou nog kunnen), dus was de E46 M3 de aangewezen auto voor mij. Maar afgezien van wat prachtige track/driftdays met dat ding, kan ik(Robin dus) echt wel zonder een M3 E46 leven voor alledag(want als je geen drift/trackdays doet is een E46/90/92 M3 wel een erg dure kostganger wat je er voor terugkrijgt in het dagelijks leven, ik zie het als een Picasso of Rembrandt aan de muur, mooi om naar te kijken ROFLOL)

8) :lol:

Bezit van de zaak is eind van het vermaak. Mijn AP Royal Oak horloge heb ik nu een half jaar en 't ding boeit me weinig in 't algemeen, zo gaat 't met alles behalve m'n GF. :D

romo

Bericht door romo » 25 feb 2008, 09:35

Ja Robin, mee eens, alles is relatief.............................maar zoals eerder vermeld; we halen uit geen enkel produkt het maximum, niet uit je stereo, niet uit je fiets met 30 versnellingen, ook niet uit een IWC/AP nee ook niet uit je Kia Sorento.................................dus ook niet uit je M3........................maar lekker is het wel, dat geef ik ook toe :lol:

Das ook niet de overweging voor zo`n aanschaf, althans niet in mijn geval.......................................

edit; ach GF, ook daarvoor geldt; hoe vaak worden die niet ingeruild? :lol:

Martijn

Bericht door Martijn » 25 feb 2008, 10:19

Tja, iedereen lult vanuit z'n eigen straatje.

Heb je de knaken dan kies je wat je kunt betalen (M3) en heb je liever wat je (net) niet kunt betalen (GT3). Dat er een enkeling is die een ander type auto zoekt is vermakelijk, maar ook weer niet zaligmakend.

Dat je echter dicht in de buurt kan komen van het weggedrag en de prestaties van zo'n M3 voor een fractie van het geld heeft natuurlijk zeker wel wat. Een betere auto (welke maatstaven wil je hanteren; bestaan geen objectieve voor en iedereen vind zijn eigen keuze de beste) wordt het niet, maar zoveel slechter dan die ander is ie ook niet.

En dat geneuzel over eMotie vind ik ook niet zo boeiend, het blijft een BMW. 997 GT3: dan praat ik over emotie 8)

Hielke

Bericht door Hielke » 25 feb 2008, 10:23

Hoe makkelijk we toch altijd weer in een herhaling van zetten vervallen. Heel bewust en met dezelfde geestdrift. Mensen :lol:

M is voor hele volksstammen emotie. Het zou stupide van me zijn om dat te willen ontkennen of bestrijden. Ook wanneer ik de status van een Chris Harris of Tiff Needell zou hebben en dagelijks tegen de vermeende kwaliteiten van de M BMW's in het geweer zou komen, dan nog zou de marktwaarde van de M badge geen deuk oplopen. En dat is heel knap van BMW. Je zou gek zijn dat niet in harde munt te willen omzetten.

Maar mij doet M behalve die mooie 'Coca Cola' "branding" helemaal niks. En wie zegt dat het vroeger ook al makkelijk was om met wat tuning een M motorkracht potente auto te bouwen zit ernaast. Dat is pas met de Impreza 555 gekomen en anderen zoals VAG, Mitsubishi en BMW zelf met de turbomotoren zijn gevolgd. Pak een Leon turbo, geef 'm een kuurtje, en voor een derde van de prijs van een nieuwe M3 maak je het die auto op het circuit heel moeilijk. De besturing is vlezig met veel gevoel, de techniek is sterk, het plaatwerk strak. Daar hoefde je vroeger niet mee aan te komen zetten Romo.

Andre

Bericht door Andre » 25 feb 2008, 10:25

Ik doe niks anders dan M

M wordt afgeleverd met sper.
M wordt afgeleverd met andere uitlijning settings.
M wordt afgeleverd met een overbrenging die perfect de trekkracht benut.

Deze drie heb ik nu ook op mijn auto zitten. Alleen bmw weigert dit om het op AG modellen te plaatsen/veranderen. Het verschil van AG tot M is al zo klein alleen in de prijs is het groots.

Ik zet alleen de zaken er op die AG met opzet vergeten is.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 feb 2008, 11:05

Goede post Rico!
Mark Nauta schreef:
Andre schreef:Der modifizierte 135i läuft so viel besser als der M3...
Lijkt me duidelijk!!!!
Beetje kritisch met informatie zijn Mark :wink: Ik zie nog geen handtekening van M. Schumacher eronder staan :lol: Tuurlijk is een zelf getweakte 135i veel beter dan een door BMW gebouwde M die miljoenen heeft gekost........ik geloof er niks van tenzij je het aanschaf bedrag erbij betrekt. Voor het geld zal het een betere auto zijn maar net als Romo zegt, als je in de running bent om in het M3 segment te shoppen dan kijk je niet de 135i imho.

Ik heb van beide auto's 0,0 geproeft maar een gechipte 3.0 turbo is alleen de fijnere motor als je van koppel bij lage toerentallen houdt. Voor de rest tipt er niks aan een V8 atmo die meer dan 8000rpm draait met 105pk/l 8) Voor dagelijks gebruik kan ik me de voorkeur nog indenken maar op fora geilt iedereen zo op cijfers en performance dat dagelijks gebruik vloeken in de kerk is.

Verder is Andre (en Hielke en Bert M3 waarschijnlijk ook) in staat om te analyseren wat BMW met M doet en past dat voor zichzelf aan maar de gemiddelde autorijder komt niet verdere dan een goed onderstel en andere wielen. Vanuit dat punt heeft Rico gewoon gelijk. Misschien zijn de aanpassingen niet moeilijk, kostbaar en redelijk gemakkelijk te realiseren (of niet), je moet het wel herkennen en weten wat je wilt en waar je de benodigdheden kunt kopen.

Wat nog meer meespeelt is natuurlijk wat de één in een auto zoekt en wat de ander erin zoekt. Puur op performance voor fatsoenlijk geld dan heb je niets bij M te zoeken mits je in staat met zelf de goede mods te realiseren. Maar bijvoorbeeld Romo is daar helemaal niet naar op zoek en gaat voor het totaal pakket. Dat totaal pakket bestaat meer dan alleen uit performance en dat kun je marketing vinden of niet voor de gemiddelde autoliefhebber is dat emotie :wink:

Overigens kun je M te duur vinden als je naar gebruikt kijkt......wat koop je voor 35K als 340pk atmo vanaf 2000 zoekt. Of wat koop je tot 10K als je 250+pk atmo zoekt wat niet heeeel oud is :wink: De M motoren blijven gewoon juweeltjes en er is weinig wat in de buurt komt voor dat geld. Als BMW de 3.0 turbo niet had dan was de positie van de M3 gewoonweg meer gerechtvaardig zonder enige vorm van discussie. Een getweakte 130i brengt ook de fun maar qua absolute performance komt ie niet in de buurt natuurlijk. Nogmaals: de .35i is gewoon te goedkoop :wink:

Andre

Bericht door Andre » 25 feb 2008, 11:40

Vraag maar aan mark.

Een 130i vs een e36 3.0 is niet heel verschil qua trekkracht nu praten we over een M vs No M. En het 3.0 non m motortje zingt ook lekker mee hoog in toeren.

Iedereen is doorgeslagen met 400pk.
Laatst gewijzigd door Andre op 25 feb 2008, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 feb 2008, 11:41

romo schreef:Gechipt loopt (bijna) alles beter dan een standaard M3........................beetje lulkoek dus weer IMHO

Buiten dat; bovenstaande Duitser kan zich zelf ook niet afvallen, hij moet natuurlijk zijn keuze voor een 135i wel bevestigd zien als zijnde de beste keuze, een M3 was toch wel te protserig ( ja, zo lust ik er nog wel een paar hehehe) Psychologisch heerlijk dit...................... :lol:

Dat iedereen blijkbaar een 135i wil opfokken zegt weer genoeg..............................( standaard is het het NET niet waarschijnlijk :wink: )

Kijk even naar Andre en Ferdinand, betere voorbeelden kan je niet geven, hup "even"er een ander dif onder, hup even een ander chippie erin.....................en zo kunnen we nog wel even doorgaan.................

Waarom al deze veranderingen; om net zo goed danwel beter te zijn dan een M3.............................................................................nou, blijkbaar is een M3 dan toch de maatstaf, de meetlat waarlangs zo`n beetje elk zich zelf respecterend automobiel en eigenaar aan gemeten wil worden..............................

In dat licht bezien klopt de post van Rico maar al te goed......................
^^ Echt alles hierboven = gaaap. Bovendien, te veel puntjes.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 feb 2008, 11:47

Andre schreef:Vraag maar aan mark.

Een 130i vs een e36 3.0 is niet heel verschil qua trekkracht nu praten we over een M vs No M. En het 3.0 non m motortje zingt ook lekker mee hoog in toeren.

Iedereen is doorgeslagen met 400pk.
Ben ik met je eens. In de 130i van Arthur dacht ik echt: MEER heb je niet nodig. In praktijk is ie net zo snel als bijvoorbeeld de oude S8.

En als je het karakter van de 3.0 M naast die van de 130i houdt? Vergelijkbaar qua gasrepons en gretigheid :?:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 feb 2008, 11:52

M gevoel is niet zo moeilijk.

Men neme een E46 M3 bijvoorbeeld.

Standaard lekker onderstuurd en over de voorwielen lekker glijden zoals Hielke dat zo mooi kan omschrijven. Een ervaren bestuurder prikt daar direct doorheen maar voor de wat mindere goden is het ideaal omdat je eigenlijk niet veel verkeerd kan doen, zo'n ding lijkt voor je gevoel niet naast de baan te kunne.

Koppel dat aan een SMG2 bak. Nu kan echt iedereen zonder enig benul direct ontzettend hard rijden.

Trackday rijden en na afloop aan een biertje staan met grote verhalen over hoe hard het wel niet ging. Dat is voor een hoop het M gevoel. En niet eeuwen lang prusten aan uitlijnsettings etc.

Wat dat betreft heeft BMW M exact gedaan met die auto wat mensen willen. Je kan er super hard mee zonder al te veel problemen of snel crashen. En dat is precies wat 98% van de kopers wil.

(Niet om M3 bestuurders te beledigen oid, ik heb zelf ook zo'n ding en bovenstaand herken ik zelf heel goed terug)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 feb 2008, 12:03

Ik begrijp de discussie ook niet. Maar dat is dus ook gelijk de discussie.

De een wil M, voor het rijden en de 'M' beleving. Lekker kopen zou ik zo zeggen. Niets mis mee. Goed gedaan. De andere maakt dat geen reed uit, en zoekt een lekkere stuurauto. He? Dat kan ook met een, voor helft van het geld, goedkopere AG BMW? ja, dat kan, de testen en ervaringen druppelen daarover binnen.

Wat ziet de aspirant koper en/of belangstellende toeschouwer? He, een standaard BMW stuurt dus net zo leuk als een M. Zo, zo, dat is opmerkelijk (of niet??) Waarom dan nog een M?, is de zeer terechte vraag.

Antwoord koper A: nou gewoon, omdat het een M gevoel is, V8 roffel etc. Standaard BMW heeft dat allemaal niet, wat je er ook opplakt en aanschroeft, je rijdt geen M. Ik betaal graag forstelijk voor het M-gevoel. Bovendien, blijft door de hoge prijs, een M een exclusieve auto, die maar voor een kleine groep weggelegd. Ok!, lekker kopen, niets mis mee en goed gedaan.

Antwoord koper B: Nee, die M laat ik staan, veel te duur voor te weinig. Imago en het M-gevoel? Steek maar in me r..d. Met het goedkope alternatief stuur ik dus net zo goed. Ik trek een lange neus.

Wie heeft er gelijk? Niemand natuurlijk.

Ik ben duidelijk van het koperstype B, en niet zo'n beetje ook.

Andre

Bericht door Andre » 25 feb 2008, 12:10

Ik ben a niet en b ook niet.

Als de M werkelijk beter was ben ik nog gek genoeg om hem te kopen. Maar dat is ie voor mij gewoon niet.

romo

Bericht door romo » 25 feb 2008, 12:23

Ferdinand schreef:
romo schreef:Gechipt loopt (bijna) alles beter dan een standaard M3........................beetje lulkoek dus weer IMHO

Het is niet om jou persoonlijk aan te vallen...........................blijkbaar voelt dat wel zo :wink:
.....................................zijn mijn handelsmerk hier :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 feb 2008, 12:30

Bert ///M3 schreef:M gevoel is niet zo moeilijk.

Men neme een E46 M3 bijvoorbeeld.

Standaard lekker onderstuurd en over de voorwielen lekker glijden zoals Hielke dat zo mooi kan omschrijven. Een ervaren bestuurder prikt daar direct doorheen maar voor de wat mindere goden is het ideaal omdat je eigenlijk niet veel verkeerd kan doen, zo'n ding lijkt voor je gevoel niet naast de baan te kunne.

Koppel dat aan een SMG2 bak. Nu kan echt iedereen zonder enig benul direct ontzettend hard rijden.

Trackday rijden en na afloop aan een biertje staan met grote verhalen over hoe hard het wel niet ging. Dat is voor een hoop het M gevoel. En niet eeuwen lang prusten aan uitlijnsettings etc.

Wat dat betreft heeft BMW M exact gedaan met die auto wat mensen willen. Je kan er super hard mee zonder al te veel problemen of snel crashen. En dat is precies wat 98% van de kopers wil.

(Niet om M3 bestuurders te beledigen oid, ik heb zelf ook zo'n ding en bovenstaand herken ik zelf heel goed terug)
Jan O zal het je echt niet kwalijk nemen hoor :wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 feb 2008, 12:36

romo schreef:
Ferdinand schreef:

Het is niet om jou persoonlijk aan te vallen...........................blijkbaar voelt dat wel zo :wink:
.....................................zijn mijn handelsmerk hier :lol:
Ha romo, .................ja, je slaat de spijker..............op.....................zijn kop. Ben blij..................dat je dat ziet.......ook trademark? Rij jij........................m3?

Robin

Bericht door Robin » 25 feb 2008, 12:53

.....ja.................hij rijdt E46 M3.............................

:lol:

ook leuk :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=I_ZCST4t ... re=related

Andre

Bericht door Andre » 25 feb 2008, 13:36

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 feb 2008, 13:45

La la laaaaa.....

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 feb 2008, 13:47

@andre en Robin,

Er zijn tal van crashes te zien op you tube. Mensen, in vonkelnieuwe en dure luxe personen auto's (M3 maar ook vele anderen). Dat is precies de reden waarom ik mijn Works twee weken geleden aan de kant zette, toen die (prachtige!) speedster van de baan vloog, op de DF CPZ dag. Ik ga ook nooit met mijn 135i het circuit op, stel je eens voor zeg...

Maar, circuit rijden is wel leuk. Ik ga hiervoor een oud barrel kopen en daar mijn DF rondjes mee maken, dat heb ik allang gezien.

(Wel erg off-tpic dit punt natuurlijk, maar toch)

Plaats reactie