Andre, wordt tijd om zo'n ding aan te schaffen

[IMG:528:432]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... rtgeH1.jpg[/img]
Ik denk dat die blokjes ook snel hun weg gaan vinden in de 1-serie...die Hartge H1 is al wat ouder, al van het "begin" van die 1-serie. wel een leuk klein monstertje en lekker 'anders" maar geen circuit auto bleek uit vele testen, wel een snel kanon :twisted:Knot schreef:Bekend filmpje alleen dat blok wil ik er niet in hoor, doe mij maar de E92 M3 V8 + een beetje tuning!
Uhhh, 340 pk?!Andre schreef:Dat blok hoef ik er ook niet in.
130i motor met 6 gasklephuizen van een m3 erop. Valvetronic eraf. Men haalt dan met standaard nokkenas al 340pk. Mooi zat. V8 is veel te zwaar in de neus. Ook een e36 of e46 m3 motor is te zwaar als je die op zijn orginele motorsteunen zet heb je teveel gewicht op de vooras. 130i motor is prima basis. Snap ook niet waar M hier niet een M motor van maakt.
Bert ///M3 schreef:50/50 verdeling is maar een deel van het verhaal.
Instuurverhaal heeft meer te maken met polair traagheidsmoment (3x woordwaarde) van een chassis.
Vergelijk het zo. Hou 2 gewichten van 5 kg in je handen. Hou ze langs je borst en ga rondjes om je as draaien. Strek nu je armen uit en doe hetzelfde, zal je zien dat het lastiger gaat. Terwijl jouw zwaartepunt op dat moment niet veranderd is en de gewichtsverdeling tussen je 2 voeten ook niet.
Waar je naar moet kijken is waar dat gewicht zit. Als een auto instuurt dan verplaatst de achterkant bijna niet. Maar de voorkant wel. Hoe zwaarder de voorkant hoe slechter je instuurt ongeacht die 50/50 verdeling.
Kom je terug bij die 50/50. Dat is wel nog steeds belangrijk natuurlijk. Als je in een lange doordraaier rijd met een auto die achter zwaarder is dan heb je meer kans dat je overstuur krijgt (porsche) en is je voorkant zwaarder heb je meer kans dat hij rechtdoor wil.
Dat soort verschillen zijn natuurlijk wel op te lossen door aan je vering en bandenmaten te sleutelen. Daarom heeft een Porsche 911 achter ook bredere banden en een hogere spoorbreedte.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten