1 serie DRE edition (one and only)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

1 serie DRE edition (one and only)

Bericht door frank de jonge » 24 feb 2008, 12:55

Bij deze dan een echte Dre edition van de 1 serie :D

Andre, wordt tijd om zo'n ding aan te schaffen ;)

[IMG:528:432]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... rtgeH1.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 24 feb 2008, 13:02

Heel gaaf ding. Had er al eens eerder een filmpje van gezien, maar wat een beest zeg. 450pk in een einser!! Dit toont trouwens wel goed de kunsten van het onderstel van de 1-serie.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 feb 2008, 13:33

Bekend filmpje alleen dat blok wil ik er niet in hoor, doe mij maar de E92 M3 V8 + een beetje tuning!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 feb 2008, 13:37

Knot schreef:Bekend filmpje alleen dat blok wil ik er niet in hoor, doe mij maar de E92 M3 V8 + een beetje tuning!
Ik denk dat die blokjes ook snel hun weg gaan vinden in de 1-serie...die Hartge H1 is al wat ouder, al van het "begin" van die 1-serie. wel een leuk klein monstertje en lekker 'anders" maar geen circuit auto bleek uit vele testen, wel een snel kanon :twisted:

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 24 feb 2008, 13:56

V10 van M5/M6 is al eens in een E90 3-serie gelepeld+beetje tuning, gaat ook hard lijkt mij :D :P

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 24 feb 2008, 14:18

Dat blok hoef ik er ook niet in.

130i motor met 6 gasklephuizen van een m3 erop. Valvetronic eraf. Men haalt dan met standaard nokkenas al 340pk. Mooi zat. V8 is veel te zwaar in de neus. Ook een e36 of e46 m3 motor is te zwaar als je die op zijn orginele motorsteunen zet heb je teveel gewicht op de vooras. 130i motor is prima basis. Snap ook niet waar M hier niet een M motor van maakt.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 24 feb 2008, 14:48

Dat snap ik ook niet idd. die 3.0 is echt een juweel en een van de fijnste zo niet de fijnste motor die ik geproeft heb de laatste jaren (ja zelfs mooier qua karakter dan het Audi S geweld als ik eerlijk ben). Echt een heerlijk gretig blok 8)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 24 feb 2008, 16:49

En toch heeft ie de ideale gewichtsverdeling van 50-50 ;) met V8

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 feb 2008, 16:53

frank de jonge schreef:En toch heeft ie de ideale gewichtsverdeling van 50-50 ;) met V8
Dus met een lichtere motor in het vooronder, wordt het iets van voor 40% en achter 60%...................................net een Porker niet dan :lol: :wink:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 24 feb 2008, 17:06

Naja, als je goed luisterd wordt het ook wel uitgelegd dat ze de V8 zover mogelijk naar achter hebben geplaatst om die 50/50 te halen ;)

Ik weet nie hoevel kg een 3,0 liter weegt maar zo'n M5 motor is ook nog niet zo heel erg zwaar.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 24 feb 2008, 17:11

50/50 verdeling is maar een deel van het verhaal.

Instuurverhaal heeft meer te maken met polair traagheidsmoment (3x woordwaarde :lol: ) van een chassis.

Vergelijk het zo. Hou 2 gewichten van 5 kg in je handen. Hou ze langs je borst en ga rondjes om je as draaien. Strek nu je armen uit en doe hetzelfde, zal je zien dat het lastiger gaat. Terwijl jouw zwaartepunt op dat moment niet veranderd is en de gewichtsverdeling tussen je 2 voeten ook niet.

Waar je naar moet kijken is waar dat gewicht zit. Als een auto instuurt dan verplaatst de achterkant bijna niet. Maar de voorkant wel. Hoe zwaarder de voorkant hoe slechter je instuurt ongeacht die 50/50 verdeling.

Kom je terug bij die 50/50. Dat is wel nog steeds belangrijk natuurlijk. Als je in een lange doordraaier rijd met een auto die achter zwaarder is dan heb je meer kans dat je overstuur krijgt (porsche) en is je voorkant zwaarder heb je meer kans dat hij rechtdoor wil.

Dat soort verschillen zijn natuurlijk wel op te lossen door aan je vering en bandenmaten te sleutelen. Daarom heeft een Porsche 911 achter ook bredere banden en een hogere spoorbreedte.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 feb 2008, 17:13

:lol: :lol: :lol: funny 8)

en toch het gewicht van de V8 valt mee, en is wat verder naar achteren geplaats en wat korter...vandaar ook de goede gewichtsverdeling lijkt me.

Echter onderstuur heeft ie, daar 'klaagden" ook de Engelse testers over, maar over 1 ding waren ze het allemaal wel eens...snel is ie wel :twisted:

misschien dat je hem een wat agresievere bite kan geven voor, maar zoals ze al vermelden, de korte wielbasis kan tricky zijn, denk dat ze daarom voor een veilige set up hebben gekozen :roll:

[img:450:300]http://seokom.comgosu.net/attach/1/993492.jpg[/img]

[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/399707_cdcdd000b3.jpg[/img]

en hij draaid donuts om een Porsche, alsof ie stil staat...wat geloof je me niet? :lol:

[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/399689_cdaf0c3778.jpg[/img]

remmetjes? ach valt mee... :twisted:

:twisted: [img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/399710_c09defdf59.jpg[/img]

mooie 27 serie foto's hier...

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 feb 2008, 17:48

hier ook nog 1 met de kevlar motorkap uti 2005

http://www.7-forum.com/bild.php?bild=ne ... tle=Hartge H1 5.0, 0 auf 100 km/h in 4,6 Sekunden&cpy=cs

http://www.7-forum.com/bild.php?bild=ne ... tle=Hartge H1 5.0, Höchstgeschwindigkeit: 300 km/h&cpy=cs

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 24 feb 2008, 18:00

mist alleen xenon :(

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16599
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 24 feb 2008, 18:08

Dat wordt onderhand echt een issue hier hé :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 24 feb 2008, 18:51

:lol:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 24 feb 2008, 20:35

Andre schreef:Dat blok hoef ik er ook niet in.

130i motor met 6 gasklephuizen van een m3 erop. Valvetronic eraf. Men haalt dan met standaard nokkenas al 340pk. Mooi zat. V8 is veel te zwaar in de neus. Ook een e36 of e46 m3 motor is te zwaar als je die op zijn orginele motorsteunen zet heb je teveel gewicht op de vooras. 130i motor is prima basis. Snap ook niet waar M hier niet een M motor van maakt.
Uhhh, 340 pk?!

Hebbuh!!!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 feb 2008, 23:33

Bert ///M3 schreef:50/50 verdeling is maar een deel van het verhaal.

Instuurverhaal heeft meer te maken met polair traagheidsmoment (3x woordwaarde :lol: ) van een chassis.

Vergelijk het zo. Hou 2 gewichten van 5 kg in je handen. Hou ze langs je borst en ga rondjes om je as draaien. Strek nu je armen uit en doe hetzelfde, zal je zien dat het lastiger gaat. Terwijl jouw zwaartepunt op dat moment niet veranderd is en de gewichtsverdeling tussen je 2 voeten ook niet.

Waar je naar moet kijken is waar dat gewicht zit. Als een auto instuurt dan verplaatst de achterkant bijna niet. Maar de voorkant wel. Hoe zwaarder de voorkant hoe slechter je instuurt ongeacht die 50/50 verdeling.

Kom je terug bij die 50/50. Dat is wel nog steeds belangrijk natuurlijk. Als je in een lange doordraaier rijd met een auto die achter zwaarder is dan heb je meer kans dat je overstuur krijgt (porsche) en is je voorkant zwaarder heb je meer kans dat hij rechtdoor wil.

Dat soort verschillen zijn natuurlijk wel op te lossen door aan je vering en bandenmaten te sleutelen. Daarom heeft een Porsche 911 achter ook bredere banden en een hogere spoorbreedte.

Bert, duidelijk verhaal, maak ik gelijk even van de gelegeheid gebruik om je te complimenteren met je uitgebreide en vooral begrijpbare uitleg in je posts. Dat kan ik erg kan waarderen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 feb 2008, 23:43

+ 1, die Bert geeft toch maar elke keer uitgebreid en mooie antwoorden zodat je het bijna kan zien of pakken maar in elk geval begrijpen, bravo bert 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 02:15

Ik wilde het net typen Bert :)

Deze V8 Hartge is er overigens al meer dan drie jaar ...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 25 feb 2008, 02:43

Dank voor de complimenten maar zoveel moeite is het niet :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 feb 2008, 08:18

Bert snapt gewoonweg alles, en gelukkig maar!

Andre, 340pk door de gasklephuizen mod? Heb er eigenlijk nog niemand over gehoord maar klinkt zeker goed.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 25 feb 2008, 10:30

Kronenburg heeft zo n motor gemaakt.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 25 feb 2008, 11:39

Wat een geniale foto is dit eigenlijk... :lol:

[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/399689_cdaf0c3778.jpg[/img]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast