Exige-Honda powered @ Monza

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Exige-Honda powered @ Monza

Bericht door Mathieu » 23 feb 2008, 17:04


Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 23 feb 2008, 18:30

Lekker geluidje hoor!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 19:26

8) klinkt wel een beetje CSL achtig :lol: maar dan minder donker, wel dat scherpe airbox geluid lijkt wel.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 23 feb 2008, 19:50

Denk dat hij er dit dempertje onder heeft hangen 8)

[img:420:315]http://www.sunspeed.com/exhaust%2083.jpg[/img]

Is een optie bij deze kit:

http://www.sunspeed.com/kit.html

Met de huidige dollarkoers nog redelijk betaalbaar ook :roll:

Met een normale demper klinkt het zo:

http://www.youtube.com/watch?v=wYYKSztnvP8

Het rode ding is een Exige S 8)

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 23 feb 2008, 20:40

je gaat je bijna afvragen hoeveel zo een blok kan hebben!!!!! :shock:

gozert kan ook aardig sturen(zo zonder helm :shock: )

tot hoeveel toeren kan dat ding??????

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 23 feb 2008, 20:40

Hij heeft het wel naar zijn zin.. misschien omdat die daarna sneeuwballen mochten gooien. :lol: :shock: Gaat echt hard!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 20:46

christiaan linneweever schreef:je gaat je bijna afvragen hoeveel zo een blok kan hebben!!!!! :shock:

gozert kan ook aardig sturen(zo zonder helm :shock: )

tot hoeveel toeren kan dat ding??????
ligt eraan je kan zelf de duurdere Honda S2000 motor erin gooien 240pk 8) en heel hoge toeren tussen 8.000 en 9.000rpm :shock: en of een SC erops chroeven zonder inwendige aanpassingen rond 300pk tot 330pk redelijk safe nog steeds, daarboven schijn je dingen pas aan te moeten passen, dan gaat het geld kosten...zie ook de kits hier (van sten verkoopt die ook)

http://www.hondaelise.com/

hier zoiets:

http://videos.streetfire.net/video/2f9f ... 8687bf.htm

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 23 feb 2008, 20:52

P.S. die rode exige gaat ook wel erg lekker!!!!!

Wel jammer dat ze even worden opgehouden door een BMW :roll: en dat ding waarvan het LIJKT of ie de Le Mans zou kunnen winnen................ :lol: :wink:

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 23 feb 2008, 20:57

GTRene schreef:ligt eraan je kan zelf de duurdere Honda S2000 motor erin gooien 240pk 8) en heel hoge toeren tussen 8.000 en 9.000rpm :shock: en of een SC erops chroeven zonder inwendige aanpassingen rond 300pk tot 330pk redelijk safe nog steeds, daarboven schijn je dingen pas aan te moeten passen, dan gaat het geld kosten...zie ook de kits hier (van sten verkoopt die ook)
Gaaf hoor!echt cool!!!!! 8) 8)

Is geen goedkope grap! :roll:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 23 feb 2008, 21:02

René,

Een motor uit de S2000 overzetten zal heel erg veel werk zijn, waarbij je zeker pk's gaat verliezen! Deze motor ligt namelijk in de lengterichting in de S2000 en zal overdwars in de Elise/Exige/Speedster moeten ...

Kan je beter een K20 superchargen.


Ik vraag me af welk type banden er onder deze Exige op Monza zitten. Gezien de sneeuw zal de temperatuur niet echt hoog zijn, en om dan zo hard met semi-slicks te durven rijden in zo'n lichte auto. Die banden krijg je niet zomaar warm genoeg :shock:

SteV6

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 21:06

christiaan linneweever schreef:
GTRene schreef:ligt eraan je kan zelf de duurdere Honda S2000 motor erin gooien 240pk 8) en heel hoge toeren tussen 8.000 en 9.000rpm :shock: en of een SC erops chroeven zonder inwendige aanpassingen rond 300pk tot 330pk redelijk safe nog steeds, daarboven schijn je dingen pas aan te moeten passen, dan gaat het geld kosten...zie ook de kits hier (van sten verkoopt die ook)
Gaaf hoor!echt cool!!!!! 8) 8)

Is geen goedkope grap! :roll:
op zich valt het nog mee voor wat je allemaal krijgt, natuurlijk het kost wat, maar deze prijzen zie je alleen als je zeg maar een porsche wat tuned, en hier heb je een motor en zes bak alles erbij 8) hier het prijs overzicht:

http://www.hondaelise.com/pricing.htm

en hier wat video's op die site, de onderste is Stephane's honda conversie in een jaar :lol:

http://www.hondaelise.com/vid-gallery.htm

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 23 feb 2008, 21:41

Er staat momenteel een supercharged K20 Elise bij VanSten in opbouw, van een belg volgens mij, wordt een machtig apparaat 8)

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 23 feb 2008, 21:44

ik zag de S2 er niet tussen staan op de prijs lijst,Maar bij de s1 zag ik 11k pond??????? :shock: :shock:

Als ik me broek omkeer valt er meer in kleingeld uit..... :roll:
Sorry maar dat vinnik toch nog steeds veel geld, als je het snel zegt valt het mischien mee???

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 23 feb 2008, 21:50

christiaan linneweever schreef:ik zag de S2 er niet tussen staan op de prijs lijst,Maar bij de s1 zag ik 11k pond??????? :shock: :shock:

Als ik me broek omkeer valt er meer in kleingeld uit..... :roll:
Sorry maar dat vinnik toch nog steeds veel geld, als je het snel zegt valt het mischien mee???
Je kan het ook zelf doen, er zijn diverse DIY swap kits te krijgen vanaf zo'n 4500€. Een K20 blokje kost zo'n 3500-4000€. De japanse K20 kost uiteraard wat meer, maar die heeft dan ook wat meer pk's en LSD.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 22:22

christiaan linneweever schreef:ik zag de S2 er niet tussen staan op de prijs lijst,Maar bij de s1 zag ik 11k pond??????? :shock: :shock:

Als ik me broek omkeer valt er meer in kleingeld uit..... :roll:
Sorry maar dat vinnik toch nog steeds veel geld, als je het snel zegt valt het mischien mee???
mk2 staat er wel bij hoor, kijk maar, 8.500,-pond dus 220pk 11.000 heb je SC 300pk, dus voor wat je krijgt de totale ombouw valt het mee...in verhouding tot zeg tuning met alleen maar een turbo set op bv een lotus of bmw, en hier heb je alles erbij, in dat opzicht bedoelde ik valt het mee 8)

http://www.hondaelise.com/pricing.htm

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 23 feb 2008, 22:39

ik snap dat het in dat opzicht meevalt.
je moet dus die van 11k pond hebben...anders heb je net zoveel pk als origineel


das zo rond de 13/14k pleuro :shock: dat zou ik er echt nooit voor over hebben,dan koop ik wel een atom SC 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 22:46

als je een basis rover lotus hebt met 120pk en dat ding rijd je kapot(motor) dan is het een mooie aanwinst 220pk en meteen een 6 bak die strakker schakelt...en de andere heeft max 160pk (sport met 190pk rover uitgezonderd)
de 111R met toyota heeft inderdaad 192pk, daar kun je dus "beter" een turbo of SC op zetten, maar das ook bijna dat geld :shock:

dus heb je een rover 120 of 16opk en alles daar tussen in, dan ga je een forse stap omhoog 8) maar inderdaad je moet wel wat reserve hebben, tis geen chiptuning van 500,-euro...

trouwens staat er al heel lang 1 te koop via van sten nu nog maar 37.000,- voor een 2001 mk2 maar wel longroof type met 220pk erin, denk dat ie ook voor 35.000.- gaat of minder...

In duitsland hebben ze ook setjes met de Ford motor, voor veel koppel, en voor iets minder geld geloof ik...Ford Duratec 2.3 :twisted:

http://www.komo-tec.com/index.php/cPath ... cbfa1288c1

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 23 feb 2008, 23:25

GTRene schreef:als je een basis rover lotus hebt met 120pk en dat ding rijd je kapot(motor) dan is het een mooie aanwinst 220pk en meteen een 6 bak die strakker schakelt...en de andere heeft max 160pk (sport met 190pk rover uitgezonderd)
de 111R met toyota heeft inderdaad 192pk, daar kun je dus "beter" een turbo of SC op zetten, maar das ook bijna dat geld :shock:

dus heb je een rover 120 of 16opk en alles daar tussen in, dan ga je een forse stap omhoog 8) maar inderdaad je moet wel wat reserve hebben, tis geen chiptuning van 500,-euro...

trouwens staat er al heel lang 1 te koop via van sten nu nog maar 37.000,- voor een 2001 mk2 maar wel longroof type met 220pk erin, denk dat ie ook voor 35.000.- gaat of minder...

In duitsland hebben ze ook setjes met de Ford motor, voor veel koppel, en voor iets minder geld geloof ik...Ford Duratec 2.3 :twisted:

http://www.komo-tec.com/index.php/cPath ... cbfa1288c1



Ik dacht dat u een BMW rijder was????? :wink:

tis dus meer voor de s1 rijders of de s2 rijders die goed in de slappe was zitten!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 23 feb 2008, 23:30

De combinatie van auto + motor klinkt wel erg goed hoor in dit filmpje. Waarom nog meer pk's? Die 911's lijken wel vrachtwagens, zowel qua grootte als de manier waarop hij ze verslindt. Dit is David, daar hoef je geen Goliath van proberen te maken.

Nandor rent ook niet harder dan Elmar nu ie net zo groot is opgeblazen! :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 feb 2008, 04:15

christiaan linneweever schreef:
GTRene schreef:als je een basis rover lotus hebt met 120pk en dat ding rijd je kapot(motor) dan is het een mooie aanwinst 220pk en meteen een 6 bak die strakker schakelt...en de andere heeft max 160pk (sport met 190pk rover uitgezonderd)
de 111R met toyota heeft inderdaad 192pk, daar kun je dus "beter" een turbo of SC op zetten, maar das ook bijna dat geld :shock:

dus heb je een rover 120 of 16opk en alles daar tussen in, dan ga je een forse stap omhoog 8) maar inderdaad je moet wel wat reserve hebben, tis geen chiptuning van 500,-euro...

trouwens staat er al heel lang 1 te koop via van sten nu nog maar 37.000,- voor een 2001 mk2 maar wel longroof type met 220pk erin, denk dat ie ook voor 35.000.- gaat of minder...

In duitsland hebben ze ook setjes met de Ford motor, voor veel koppel, en voor iets minder geld geloof ik...Ford Duratec 2.3 :twisted:

http://www.komo-tec.com/index.php/cPath ... cbfa1288c1



Ik dacht dat u een BMW rijder was????? :wink:

tis dus meer voor de s1 rijders of de s2 rijders die goed in de slappe was zitten!
Ik rijd nu Hartge (is ook BMW spul natuurlijk) en heb veel BMW's gehad, maar ben absoluut geen 1 kennig persoon :wink: hou van alle merken en waar ze sportief spul in hebben, ben ook Lotus fan...en dan vooral om het mooie concept lichtgewicht met een vlotte motor...nu zijn ze al wat zwaarder geworden helaas, dus hup een dikkere motor erin als de oude het begeeft, en dat kan best snel gaan met een rover motor, en dan kun je net zo goed het meteen goed aanpakken...(als je wat reserve hebt)

Heb al test gereden met verschillende Lotus Elise en Exige modelllen, ook de honda conversie 220pk, maar ook de rover met SC en 215pk enz enz, leuk spul helemaal op een circuit 8)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 24 feb 2008, 10:46

Prachtig filmpje van iemand die kan sturen :D auto met deze motor is echt geweldig.

Rene, prachtig hoe jij al die info weer van het net harkt, mijn complimenten :!: :!:

Michel

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 24 feb 2008, 11:02

Michel Pol schreef:Prachtig filmpje van iemand die kan sturen :D auto met deze motor is echt geweldig.

Rene, prachtig hoe jij al die info weer van het net harkt, mijn complimenten :!: :!:

Michel
dat bedoel ik! 8)

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 24 feb 2008, 11:46

GTRene schreef:als je een basis rover lotus hebt met 120pk en dat ding rijd je kapot(motor) dan is het een mooie aanwinst 220pk en meteen een 6 bak die strakker schakelt...en de andere heeft max 160pk (sport met 190pk rover uitgezonderd)
de 111R met toyota heeft inderdaad 192pk, daar kun je dus "beter" een turbo of SC op zetten, maar das ook bijna dat geld :shock:

dus heb je een rover 120 of 16opk en alles daar tussen in, dan ga je een forse stap omhoog 8) maar inderdaad je moet wel wat reserve hebben, tis geen chiptuning van 500,-euro...

trouwens staat er al heel lang 1 te koop via van sten nu nog maar 37.000,- voor een 2001 mk2 maar wel longroof type met 220pk erin, denk dat ie ook voor 35.000.- gaat of minder...

In duitsland hebben ze ook setjes met de Ford motor, voor veel koppel, en voor iets minder geld geloof ik...Ford Duratec 2.3 :twisted:

http://www.komo-tec.com/index.php/cPath ... cbfa1288c1
Komo-tec is nogal duur met alles wat ze verkopen. De K20 swap kost bv 21000€ :shock: Een Duratecswap kost vanaf 11800€. Als je naar de prijs van de K20 swap kijkt dan begrijp je dat de Duratecswap een heel stuk goedkoper moet kunnen.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 24 feb 2008, 12:22

LOTUS 340R
N/A 220BHP £8995 + VAT
SUPERCHARGED 300BHP £11,975 + VAT


Hmmm.. maar wat een geld zeg! Dure hobby hebben wij weer.. :?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 feb 2008, 12:32

Ik heb me al jaren verdiept in het Lotus elise Exige gebeuren en tuning, en heb in elk geval 'meer dan 40 links in mijn Lotus favorieten naar tuning en websites die daarin gespecialiseerd zijn..zoals ook van Hartman nu we het ff over de Ford Duratec motor hebben, hun peuteren er al 275pk uit :shock: NA...
maarja dat zal wel wat kosten :lol: ze hebben zelfs een RST V8 voor zo'n ding gemaakt(2 snelle race motoren aan elkaar zo'n 380pk V8 klein)
http://www.hartham.com/elise.htm

Engine

· 2.3 litre Ford I4 Duratec engine (all alloy)
· 274 bhp @ 7500 rpm (and still rising)
· 2nd to 5th gear the engine is always above 194 lbs.ft torque
· 198 lbs.ft torque
· Omega forged pistons
· 12.7:1 compression ration
· Arrow steel rods
· Up-rated valve springs and high strength caps
· Kent ‘280’ cam shafts
· Flowed intake and exhaust ports, matched to exhaust manifold
· Jenvey 51mm taper throttle bodies with 85mm trumpets with matching inlet manifold
· All intake system ported for smooth flow
· Head injector ports blanked off · Two rows of high capacity Pico injectors, one in the TBs and the other set into the trumpets
· Large aluminium airbox with laminar flow panel filter above trumpets
· Ultra-light 4 into 1 exhaust system in 1.2mm thick stainless with stepped headers


[img:1600:1200]http://www.hartham.com/images/elise-duratec2a.jpg[/img]

[img:1536:2048]http://www.hartham.com/images/elise-duratec5a.jpg[/img]

[img:2048:1536]http://www.hartham.com/images/elise-duratec4a.jpg[/img]

[img:1600:1200]http://www.hartham.com/images/elise-duratec3a.jpg[/img]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten