
Exige-Honda powered @ Monza
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Denk dat hij er dit dempertje onder heeft hangen 8)
[img:420:315]http://www.sunspeed.com/exhaust%2083.jpg[/img]
Is een optie bij deze kit:
http://www.sunspeed.com/kit.html
Met de huidige dollarkoers nog redelijk betaalbaar ook
Met een normale demper klinkt het zo:
http://www.youtube.com/watch?v=wYYKSztnvP8
Het rode ding is een Exige S 8)
[img:420:315]http://www.sunspeed.com/exhaust%2083.jpg[/img]
Is een optie bij deze kit:
http://www.sunspeed.com/kit.html
Met de huidige dollarkoers nog redelijk betaalbaar ook

Met een normale demper klinkt het zo:
http://www.youtube.com/watch?v=wYYKSztnvP8
Het rode ding is een Exige S 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
ligt eraan je kan zelf de duurdere Honda S2000 motor erin gooien 240pk 8) en heel hoge toeren tussen 8.000 en 9.000rpmchristiaan linneweever schreef:je gaat je bijna afvragen hoeveel zo een blok kan hebben!!!!!![]()
gozert kan ook aardig sturen(zo zonder helm)
tot hoeveel toeren kan dat ding??????

http://www.hondaelise.com/
hier zoiets:
http://videos.streetfire.net/video/2f9f ... 8687bf.htm
- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
Gaaf hoor!echt cool!!!!! 8) 8)GTRene schreef:ligt eraan je kan zelf de duurdere Honda S2000 motor erin gooien 240pk 8) en heel hoge toeren tussen 8.000 en 9.000rpmen of een SC erops chroeven zonder inwendige aanpassingen rond 300pk tot 330pk redelijk safe nog steeds, daarboven schijn je dingen pas aan te moeten passen, dan gaat het geld kosten...zie ook de kits hier (van sten verkoopt die ook)
Is geen goedkope grap!

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
René,
Een motor uit de S2000 overzetten zal heel erg veel werk zijn, waarbij je zeker pk's gaat verliezen! Deze motor ligt namelijk in de lengterichting in de S2000 en zal overdwars in de Elise/Exige/Speedster moeten ...
Kan je beter een K20 superchargen.
Ik vraag me af welk type banden er onder deze Exige op Monza zitten. Gezien de sneeuw zal de temperatuur niet echt hoog zijn, en om dan zo hard met semi-slicks te durven rijden in zo'n lichte auto. Die banden krijg je niet zomaar warm genoeg
SteV6
Een motor uit de S2000 overzetten zal heel erg veel werk zijn, waarbij je zeker pk's gaat verliezen! Deze motor ligt namelijk in de lengterichting in de S2000 en zal overdwars in de Elise/Exige/Speedster moeten ...
Kan je beter een K20 superchargen.
Ik vraag me af welk type banden er onder deze Exige op Monza zitten. Gezien de sneeuw zal de temperatuur niet echt hoog zijn, en om dan zo hard met semi-slicks te durven rijden in zo'n lichte auto. Die banden krijg je niet zomaar warm genoeg

SteV6
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
op zich valt het nog mee voor wat je allemaal krijgt, natuurlijk het kost wat, maar deze prijzen zie je alleen als je zeg maar een porsche wat tuned, en hier heb je een motor en zes bak alles erbij 8) hier het prijs overzicht:christiaan linneweever schreef:Gaaf hoor!echt cool!!!!! 8) 8)GTRene schreef:ligt eraan je kan zelf de duurdere Honda S2000 motor erin gooien 240pk 8) en heel hoge toeren tussen 8.000 en 9.000rpmen of een SC erops chroeven zonder inwendige aanpassingen rond 300pk tot 330pk redelijk safe nog steeds, daarboven schijn je dingen pas aan te moeten passen, dan gaat het geld kosten...zie ook de kits hier (van sten verkoopt die ook)
Is geen goedkope grap!
http://www.hondaelise.com/pricing.htm
en hier wat video's op die site, de onderste is Stephane's honda conversie in een jaar

http://www.hondaelise.com/vid-gallery.htm
- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Je kan het ook zelf doen, er zijn diverse DIY swap kits te krijgen vanaf zo'n 4500€. Een K20 blokje kost zo'n 3500-4000€. De japanse K20 kost uiteraard wat meer, maar die heeft dan ook wat meer pk's en LSD.christiaan linneweever schreef:ik zag de S2 er niet tussen staan op de prijs lijst,Maar bij de s1 zag ik 11k pond???????![]()
![]()
Als ik me broek omkeer valt er meer in kleingeld uit.....![]()
Sorry maar dat vinnik toch nog steeds veel geld, als je het snel zegt valt het mischien mee???
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
mk2 staat er wel bij hoor, kijk maar, 8.500,-pond dus 220pk 11.000 heb je SC 300pk, dus voor wat je krijgt de totale ombouw valt het mee...in verhouding tot zeg tuning met alleen maar een turbo set op bv een lotus of bmw, en hier heb je alles erbij, in dat opzicht bedoelde ik valt het mee 8)christiaan linneweever schreef:ik zag de S2 er niet tussen staan op de prijs lijst,Maar bij de s1 zag ik 11k pond???????![]()
![]()
Als ik me broek omkeer valt er meer in kleingeld uit.....![]()
Sorry maar dat vinnik toch nog steeds veel geld, als je het snel zegt valt het mischien mee???
http://www.hondaelise.com/pricing.htm
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
als je een basis rover lotus hebt met 120pk en dat ding rijd je kapot(motor) dan is het een mooie aanwinst 220pk en meteen een 6 bak die strakker schakelt...en de andere heeft max 160pk (sport met 190pk rover uitgezonderd)
de 111R met toyota heeft inderdaad 192pk, daar kun je dus "beter" een turbo of SC op zetten, maar das ook bijna dat geld
dus heb je een rover 120 of 16opk en alles daar tussen in, dan ga je een forse stap omhoog 8) maar inderdaad je moet wel wat reserve hebben, tis geen chiptuning van 500,-euro...
trouwens staat er al heel lang 1 te koop via van sten nu nog maar 37.000,- voor een 2001 mk2 maar wel longroof type met 220pk erin, denk dat ie ook voor 35.000.- gaat of minder...
In duitsland hebben ze ook setjes met de Ford motor, voor veel koppel, en voor iets minder geld geloof ik...Ford Duratec 2.3 :twisted:
http://www.komo-tec.com/index.php/cPath ... cbfa1288c1
de 111R met toyota heeft inderdaad 192pk, daar kun je dus "beter" een turbo of SC op zetten, maar das ook bijna dat geld

dus heb je een rover 120 of 16opk en alles daar tussen in, dan ga je een forse stap omhoog 8) maar inderdaad je moet wel wat reserve hebben, tis geen chiptuning van 500,-euro...
trouwens staat er al heel lang 1 te koop via van sten nu nog maar 37.000,- voor een 2001 mk2 maar wel longroof type met 220pk erin, denk dat ie ook voor 35.000.- gaat of minder...
In duitsland hebben ze ook setjes met de Ford motor, voor veel koppel, en voor iets minder geld geloof ik...Ford Duratec 2.3 :twisted:
http://www.komo-tec.com/index.php/cPath ... cbfa1288c1
- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
GTRene schreef:als je een basis rover lotus hebt met 120pk en dat ding rijd je kapot(motor) dan is het een mooie aanwinst 220pk en meteen een 6 bak die strakker schakelt...en de andere heeft max 160pk (sport met 190pk rover uitgezonderd)
de 111R met toyota heeft inderdaad 192pk, daar kun je dus "beter" een turbo of SC op zetten, maar das ook bijna dat geld![]()
dus heb je een rover 120 of 16opk en alles daar tussen in, dan ga je een forse stap omhoog 8) maar inderdaad je moet wel wat reserve hebben, tis geen chiptuning van 500,-euro...
trouwens staat er al heel lang 1 te koop via van sten nu nog maar 37.000,- voor een 2001 mk2 maar wel longroof type met 220pk erin, denk dat ie ook voor 35.000.- gaat of minder...
In duitsland hebben ze ook setjes met de Ford motor, voor veel koppel, en voor iets minder geld geloof ik...Ford Duratec 2.3 :twisted:
http://www.komo-tec.com/index.php/cPath ... cbfa1288c1
Ik dacht dat u een BMW rijder was?????

tis dus meer voor de s1 rijders of de s2 rijders die goed in de slappe was zitten!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
De combinatie van auto + motor klinkt wel erg goed hoor in dit filmpje. Waarom nog meer pk's? Die 911's lijken wel vrachtwagens, zowel qua grootte als de manier waarop hij ze verslindt. Dit is David, daar hoef je geen Goliath van proberen te maken.
Nandor rent ook niet harder dan Elmar nu ie net zo groot is opgeblazen!
Nandor rent ook niet harder dan Elmar nu ie net zo groot is opgeblazen!

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik rijd nu Hartge (is ook BMW spul natuurlijk) en heb veel BMW's gehad, maar ben absoluut geen 1 kennig persoonchristiaan linneweever schreef:GTRene schreef:als je een basis rover lotus hebt met 120pk en dat ding rijd je kapot(motor) dan is het een mooie aanwinst 220pk en meteen een 6 bak die strakker schakelt...en de andere heeft max 160pk (sport met 190pk rover uitgezonderd)
de 111R met toyota heeft inderdaad 192pk, daar kun je dus "beter" een turbo of SC op zetten, maar das ook bijna dat geld![]()
dus heb je een rover 120 of 16opk en alles daar tussen in, dan ga je een forse stap omhoog 8) maar inderdaad je moet wel wat reserve hebben, tis geen chiptuning van 500,-euro...
trouwens staat er al heel lang 1 te koop via van sten nu nog maar 37.000,- voor een 2001 mk2 maar wel longroof type met 220pk erin, denk dat ie ook voor 35.000.- gaat of minder...
In duitsland hebben ze ook setjes met de Ford motor, voor veel koppel, en voor iets minder geld geloof ik...Ford Duratec 2.3 :twisted:
http://www.komo-tec.com/index.php/cPath ... cbfa1288c1
Ik dacht dat u een BMW rijder was?????![]()
tis dus meer voor de s1 rijders of de s2 rijders die goed in de slappe was zitten!

Heb al test gereden met verschillende Lotus Elise en Exige modelllen, ook de honda conversie 220pk, maar ook de rover met SC en 215pk enz enz, leuk spul helemaal op een circuit 8)
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Komo-tec is nogal duur met alles wat ze verkopen. De K20 swap kost bv 21000€GTRene schreef:als je een basis rover lotus hebt met 120pk en dat ding rijd je kapot(motor) dan is het een mooie aanwinst 220pk en meteen een 6 bak die strakker schakelt...en de andere heeft max 160pk (sport met 190pk rover uitgezonderd)
de 111R met toyota heeft inderdaad 192pk, daar kun je dus "beter" een turbo of SC op zetten, maar das ook bijna dat geld![]()
dus heb je een rover 120 of 16opk en alles daar tussen in, dan ga je een forse stap omhoog 8) maar inderdaad je moet wel wat reserve hebben, tis geen chiptuning van 500,-euro...
trouwens staat er al heel lang 1 te koop via van sten nu nog maar 37.000,- voor een 2001 mk2 maar wel longroof type met 220pk erin, denk dat ie ook voor 35.000.- gaat of minder...
In duitsland hebben ze ook setjes met de Ford motor, voor veel koppel, en voor iets minder geld geloof ik...Ford Duratec 2.3 :twisted:
http://www.komo-tec.com/index.php/cPath ... cbfa1288c1

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik heb me al jaren verdiept in het Lotus elise Exige gebeuren en tuning, en heb in elk geval 'meer dan 40 links in mijn Lotus favorieten naar tuning en websites die daarin gespecialiseerd zijn..zoals ook van Hartman nu we het ff over de Ford Duratec motor hebben, hun peuteren er al 275pk uit
NA...
maarja dat zal wel wat kosten
ze hebben zelfs een RST V8 voor zo'n ding gemaakt(2 snelle race motoren aan elkaar zo'n 380pk V8 klein)
http://www.hartham.com/elise.htm
Engine
· 2.3 litre Ford I4 Duratec engine (all alloy)
· 274 bhp @ 7500 rpm (and still rising)
· 2nd to 5th gear the engine is always above 194 lbs.ft torque
· 198 lbs.ft torque
· Omega forged pistons
· 12.7:1 compression ration
· Arrow steel rods
· Up-rated valve springs and high strength caps
· Kent ‘280’ cam shafts
· Flowed intake and exhaust ports, matched to exhaust manifold
· Jenvey 51mm taper throttle bodies with 85mm trumpets with matching inlet manifold
· All intake system ported for smooth flow
· Head injector ports blanked off · Two rows of high capacity Pico injectors, one in the TBs and the other set into the trumpets
· Large aluminium airbox with laminar flow panel filter above trumpets
· Ultra-light 4 into 1 exhaust system in 1.2mm thick stainless with stepped headers
[img:1600:1200]http://www.hartham.com/images/elise-duratec2a.jpg[/img]
[img:1536:2048]http://www.hartham.com/images/elise-duratec5a.jpg[/img]
[img:2048:1536]http://www.hartham.com/images/elise-duratec4a.jpg[/img]
[img:1600:1200]http://www.hartham.com/images/elise-duratec3a.jpg[/img]

maarja dat zal wel wat kosten

http://www.hartham.com/elise.htm
Engine
· 2.3 litre Ford I4 Duratec engine (all alloy)
· 274 bhp @ 7500 rpm (and still rising)
· 2nd to 5th gear the engine is always above 194 lbs.ft torque
· 198 lbs.ft torque
· Omega forged pistons
· 12.7:1 compression ration
· Arrow steel rods
· Up-rated valve springs and high strength caps
· Kent ‘280’ cam shafts
· Flowed intake and exhaust ports, matched to exhaust manifold
· Jenvey 51mm taper throttle bodies with 85mm trumpets with matching inlet manifold
· All intake system ported for smooth flow
· Head injector ports blanked off · Two rows of high capacity Pico injectors, one in the TBs and the other set into the trumpets
· Large aluminium airbox with laminar flow panel filter above trumpets
· Ultra-light 4 into 1 exhaust system in 1.2mm thick stainless with stepped headers
[img:1600:1200]http://www.hartham.com/images/elise-duratec2a.jpg[/img]
[img:1536:2048]http://www.hartham.com/images/elise-duratec5a.jpg[/img]
[img:2048:1536]http://www.hartham.com/images/elise-duratec4a.jpg[/img]
[img:1600:1200]http://www.hartham.com/images/elise-duratec3a.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten