Je beschrijft nu 90% van de automobilisten 8)Niels schreef:Met stip op één: mensen die geen rekening met andere weggebruikers houden
Wat vind de DFer nou Asociaal in het verkeer?
- Peric
Als je met z'n allen aan het ritsen bent voor een tweebaansweg die enkelbaans wordt, en als ik dan al bijna aan het einde ben en invoeg dat er tóch nog altijd mensen zijn die er nog effe gauw voorbij gaan. Die komen er bij mij dus écht niét tussen. Effe lekker arrogant aankijken.. :twisted:
Chauffeurs die denken dat ze óf taxi zijn óf bus, want als er file staat gewoon over de busbaan.
Zoals eerder gemeld, als je al in een treintje rijd dat die lul er tóch heel dicht opzit alsof 'ie wil aangeven dat jij toch maar vooral aan de kant moet gaan voor hem..... En dan als de weg vervolgens vrij is 'm helemaal zoek te rijden.... :twisted:
Op de meest onmogelijke plaatsen parkeren, en dat zijn vaak de dikke bakken. Dan heb ik echt de neiging om m'n stijgijzers onder te binden en even lekker het voetpad blijven volgen in rechte lijn..
Chauffeurs die denken dat ze óf taxi zijn óf bus, want als er file staat gewoon over de busbaan.
Zoals eerder gemeld, als je al in een treintje rijd dat die lul er tóch heel dicht opzit alsof 'ie wil aangeven dat jij toch maar vooral aan de kant moet gaan voor hem..... En dan als de weg vervolgens vrij is 'm helemaal zoek te rijden.... :twisted:
Op de meest onmogelijke plaatsen parkeren, en dat zijn vaak de dikke bakken. Dan heb ik echt de neiging om m'n stijgijzers onder te binden en even lekker het voetpad blijven volgen in rechte lijn..
Over de vluchtstrook langs een file rijden, en dan niet stapvoets maar met ongeveer max toegestane snelheid
Van links naar rechts in een file, hem er overal gewoon voorgooien en dan ook nog geen knipperlichten gebruiken
Links blijven rijden en als je er dan rechts voorbij wilt gaan ze gas geven, dan ben ik weer zo aso om gewoon naar links te sturen (voordeel van een patrol)
Als je van twee kanten een pont op kan rijden en dan gewoon voordringen.
Van links naar rechts in een file, hem er overal gewoon voorgooien en dan ook nog geen knipperlichten gebruiken
Links blijven rijden en als je er dan rechts voorbij wilt gaan ze gas geven, dan ben ik weer zo aso om gewoon naar links te sturen (voordeel van een patrol)
Als je van twee kanten een pont op kan rijden en dan gewoon voordringen.
- DDX
hmms misschien begrijp ik je verkeerd, maar jij doet dus je knipperlicht aan als je naar links wilt ookal is er geen ruimte ?Mack schreef:Persoonlijk vind ik mensen erg vervelend die hun richtingaanwijzer gebruik om te zeggen "nu ga ik naar links/recht". Naar mijn weten gebruik je je richtingaanwijzer om aan te geven dat je naar links/rechts WIL en je gaat pas opzij als dat kan...
daar kan ik mij ook aan irriteren/'van schrikken' zit je vlak achter iemand/naast iemand opeens knipperlicht aan
en dan maar hopen dat ze je wel gezien hebben

- Niki
Waar ik mij altijd enorm aan erger zijn de mensen die op een rustige 3-baans snelweg op de middelste baan blijven hangen i.p.v. te verhuizen naar de (vaak totaal uitgestorven!) rechterbaan. Als ik die figuren vanaf de rechterbaan op een legale manier voorbij moet betekent het dat ik me in totaal 4 (2 heen, 2 terug) rijstroken moet verplaatsen... Vaak ga ik er een kilometer voor rijden met mijn richtingaanwijzer naar rechts aan...soms dringt het door...
-
Dat vind ik helemaal belachelijk gedrag...ga er dan gewoon rechts voorbij...dat zijn slaapkoppen, daar ga je toch geen tijd aan besteden?Niki schreef:Waar ik mij altijd enorm aan erger zijn de mensen die op een rustige 3-baans snelweg op de middelste baan blijven hangen i.p.v. te verhuizen naar de (vaak totaal uitgestorven!) rechterbaan. Als ik die figuren vanaf de rechterbaan op een legale manier voorbij moet betekent het dat ik me in totaal 4 (2 heen, 2 terug) rijstroken moet verplaatsen... Vaak ga ik er een kilometer voor rijden met mijn richtingaanwijzer naar rechts aan...soms dringt het door...
Ook van die bestuurders die heel overdreven rechts houden, maar wel flink doorrijden......krampachtig zie je ze door het verkeer laveren.
Als je snel rijdt...hoogstens een baantje opschuiven....wordt het verkeersbeeld een stuk rustiger door....bijkomend voordeel, je valt niet zo op bij de jongens van de KLPD.
- Niki
Wil niet zeggen dat ik ze ook werkelijk links voorbij ga, ik had het over 'legaal', meestal gewoon goed opletten en er rechts voorbijDat vind ik helemaal belachelijk gedrag...ga er dan gewoon rechts voorbij...dat zijn slaapkoppen, daar ga je toch geen tijd aan besteden?
Ook van die bestuurders die heel overdreven rechts houden, maar wel flink doorrijden......krampachtig zie je ze door het verkeer laveren.
Als je snel rijdt...hoogstens een baantje opschuiven....wordt het verkeersbeeld een stuk rustiger door....bijkomend voordeel, je valt niet zo op bij de jongens van de KLPD.

Neemt niet weg dat ik me er wel enorm aan kan ergeren, sommige bestuurders zitten echt enorm te suffen achter het stuur en lijken wel oogkleppen op te hebben. Spiegels zitten ook voor de sier op een auto in de beleving van bepaalde mensen...
- Geelhoed
Ja, en als ik ruimte zie achter de auto die mij op dat moment aan het inhalen is, geeft ik alvast aan de auto daarachter aan dat ik van plan ben darain te voegen. Niet als ik al driekwart over de streep ben 1 laf knippertje.DDX schreef:volgens mij is de juiste manier pas aangeven als je gezien hebt dat er ruimte is
- Joop
- bumperklevers (haal meestal de snelheid eruit om ze er op te wijzen, als ze het daarna nodig vinden rechts in te halen, geef ik gas bij: zieken op de Cav-manier dus)
- onnodig linksrijden (en daarmee ook rechts inhalen)
- geen richting aangeven op rotondes
- niet oprijden op rotondes wanneer dit half mogelijk is, maar eerst geheel stil gaan staan...
- onnodig linksrijden (en daarmee ook rechts inhalen)
- geen richting aangeven op rotondes
- niet oprijden op rotondes wanneer dit half mogelijk is, maar eerst geheel stil gaan staan...
- Macboy
+1Audi6 schreef:- Aso is dat de linker rijstrook op de A4 bij Schiphol buiten de spitsuren is gesloten. Niet omdat er wegwerkzaamheden zijn. Nee, beleidsmakers zonder verstand denken kennelijk dat het beter is om wegruimte onnodig af te sluiten en zo de doorstroming te verminderen. En die vermindering van doorstroming gaat snel, met al die linksplakkers [img:20:16]http://www.autoweek.nl/forum/smileys/smiley23.gif[/img]
- Aso is dat linksplakkers die allang naar rechts kunnen anderen die rechts inhalen als aso bestempelen. Soms zitten die linksrijders in een grote file achter een inhalende slak, en is de rechterbaan totaal vrij over een afstand van 3kmDat mensen het raar vinden dat mensen met gezond verstand die rechterbaan benutten en hen toevallig (met weinig snelheidsverschil) inhalen, dat is aso. [img:20:16]http://www.autoweek.nl/forum/smileys/smiley23.gif[/img]
(het eerste geldt ook voor de A1 Apeldoorn/Deventer en andersom, die zelfs soms in de spits niet eens is geopend

Absoluut +1 !Joop schreef:- niet oprijden op rotondes wanneer dit half mogelijk is, maar eerst geheel stil gaan staan...
-
http://www.dumpert.nl/mediabase/9385/a2 ... index.html
Maar dan graag met eibach veren en bilstein demper setje en +/- 600 pk.
Maar dan graag met eibach veren en bilstein demper setje en +/- 600 pk.
- DDX
mja als treintje zelfde snelheid rijd is dat idd prima manier om aan te geven dat je graag in treintje wilt meerijdenGeelhoed schreef:Ja, en als ik ruimte zie achter de auto die mij op dat moment aan het inhalen is, geeft ik alvast aan de auto daarachter aan dat ik van plan ben darain te voegen. Niet als ik al driekwart over de streep ben 1 laf knippertje.DDX schreef:volgens mij is de juiste manier pas aangeven als je gezien hebt dat er ruimte is
ik bedoel meer dat als jij 140 rijd op de linkerbaan/iemand gaat inhalen die 100 rijd, die persoon opeens knipperlicht aangooit
en dan maar hopen dat ze niet door je heen willen gaan...
- SteV6
Ik erger me regelmatig aan die "wegmisbruikers" die consequent 10 tot 15 km/h per onder de maximum snelheid rijden en dus de doorstroming van het overige verkeer hinderen.
Of van die types die blijkbaar bang zijn om een vrachtwagen in te halen. Voordat ze bij de vrachtwagen aankomen rijden ze vlot 130 km/h, maar zodra ze er (bijna) naast zitten gaat de snelheid opeens omlaag naar 105 of 110 km/h om op het moment dat ze de vrachtwagen voorbij gekropen zijn weer volgas door te trekken naar 130 km/h of meer ...
SteV6
Of van die types die blijkbaar bang zijn om een vrachtwagen in te halen. Voordat ze bij de vrachtwagen aankomen rijden ze vlot 130 km/h, maar zodra ze er (bijna) naast zitten gaat de snelheid opeens omlaag naar 105 of 110 km/h om op het moment dat ze de vrachtwagen voorbij gekropen zijn weer volgas door te trekken naar 130 km/h of meer ...
SteV6
-
Ook fijn zijn die mensen die niets durven in het verkeer en al honderden (kilo)meters voor ze een afslag moeten hebben links gaan rijden.
Zie je vaak bij Eindhoven waar ze een afslag aan de linkerkant hebben (Strijp-Centrum)... rijden ze drie kilometer vantevoren al op de linkerbaan omdat ze anders van rijbaan moeten wisselen, is ook "eng".
Zie je vaak bij Eindhoven waar ze een afslag aan de linkerkant hebben (Strijp-Centrum)... rijden ze drie kilometer vantevoren al op de linkerbaan omdat ze anders van rijbaan moeten wisselen, is ook "eng".
- InjectTheVenom
Het stomweg verrekken om die &^@(@)@# richtingaanwijzer te gebruiken als je bij een rotonde aankomt en denkt te moeten wachten voor je er zelf op kunt
Blinde idioten die zonder te kijken op het allerlaatste moment TOCH nog even op een levensgevaarlijke manier hun smoel voor jouw auto drukken ookal hebben ze geen voorrang (met dank aan 1 daarvan voor een gratis nieuwe voorbumper voor mijn auto
)
70 of af entoe nóg langzamer rijdende slome knurften op een rijksweg waar je 80 mag
Mensen die een paar honderd meter voordat ze bij een afslag of rotonde aan komen al vol in de remmen gaan en dan op hun dooie gemak uitrollen tot het laatste stuk
Bumperklevende idioten die denken dat ze onzelieveheer zijn en je als het mogelijk is daarna met een pestvaart voorbij komen (1 of andere directielul met zijn Volvo XC90 bijvoorbeeld pas geleden tussen Well en Nieuw Bergen). Altijd leuk want die leer ik ter plekke hun misselijke streken af met een gedecideerde rem-aktie of een paar stuurbewegingen die duidelijk maken dat het hun allerlaatste keer geweest is
Je doet maar normaal dan doe je al achterlijk genoeg, de politie doet er tegenwoordig toch amper nog wat aan omdat ze te bang zijn om zelf aangevallen of de rechtzaal uitgesodemieterd te worden omdat de belangen van meneer de overtreder lekker voor gaan.

Blinde idioten die zonder te kijken op het allerlaatste moment TOCH nog even op een levensgevaarlijke manier hun smoel voor jouw auto drukken ookal hebben ze geen voorrang (met dank aan 1 daarvan voor een gratis nieuwe voorbumper voor mijn auto

70 of af entoe nóg langzamer rijdende slome knurften op een rijksweg waar je 80 mag
Mensen die een paar honderd meter voordat ze bij een afslag of rotonde aan komen al vol in de remmen gaan en dan op hun dooie gemak uitrollen tot het laatste stuk
Bumperklevende idioten die denken dat ze onzelieveheer zijn en je als het mogelijk is daarna met een pestvaart voorbij komen (1 of andere directielul met zijn Volvo XC90 bijvoorbeeld pas geleden tussen Well en Nieuw Bergen). Altijd leuk want die leer ik ter plekke hun misselijke streken af met een gedecideerde rem-aktie of een paar stuurbewegingen die duidelijk maken dat het hun allerlaatste keer geweest is

- InjectTheVenom
Die zullen dan ooit een keer een ongeluk gehad hebben door zo'n lomp exemplaar wat vlak voor of tijdens de inhaalpoging hun vrachtwagen die rijbaan op drukken omdat ze toch groter zijn dan de rest van het verkeer. Heb het af entoe zelf ook meegemaakt waarvan 1 keer bijna raak was, dus of die dode hoek spiegels nut hebben waag ik te betwijfelen.SteV6 schreef:Ik erger me regelmatig aan die "wegmisbruikers" die consequent 10 tot 15 km/h per onder de maximum snelheid rijden en dus de doorstroming van het overige verkeer hinderen.
SteV6
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Vandaag weer zeker een keer of 3 meegemaakt; kom aanrijden bij een voorrangs kruising, stop natuurlijk keurig, auto van rechts wil links af, moet dus om mijn auto draaien....................................niet moeilijk toch zou je denken.
Maar als ik niet op tijd (dwz 4 m voor de kruising was blijven staan) dan was ik echt mijn motorkap en alles daar onder kwijt geweest
:twisted:
Ze gaan dus allemaal binnendoor, en ook nog boos kijken als ik een handgebaar maak..................................werkelijk onbegrijpelijk.
Leer toch eens een haakse bocht te nemen...................stelletje imbicielen :twisted:
Maar als ik niet op tijd (dwz 4 m voor de kruising was blijven staan) dan was ik echt mijn motorkap en alles daar onder kwijt geweest

Ze gaan dus allemaal binnendoor, en ook nog boos kijken als ik een handgebaar maak..................................werkelijk onbegrijpelijk.
Leer toch eens een haakse bocht te nemen...................stelletje imbicielen :twisted: