Mooi werkBij een snelheidscontrole op de Laan van Wateringseveld in Den Haag hield gistermiddag bijna 95% van de passerende bestuurders zich niet aan de maximumsnelheid. 314 van de 331 bestuurders hadden de regels aan hun laars gelapt. Een simpele rekensom betekent dus dat maar 17 auto's zich netjes aan de snelheid hebben gehouden.
Op de Laan van Wateringseveld is maximaal 30 kilometer per uur toegestaan. Alle verkeersovertreders krijgen een proces-verbaal. Justitie bepaalt of zij worden beboet.
Haagse wegpiraten!
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Haagse wegpiraten!
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Ik woon dus aan die Laan van Wateringse veld (nog even dan) ...30 km/u gaat echt helemaal nergens over. Ze kunnen beter al die huismoeders aanpakken die zonodig die koters met de auto naar school moeten brengen....echt een invasie is het rond 8:30 uur en 15:00 uur. Ze blokkeren alle (toegangs)wegen, er staan echt file's rond die tijdstippen, parkeren schots en scheef, op de stoep, op de zebrapaden en weet ik al niet wat.
Begrijp me niet verkeerd...ik ben echt wel voor een max. snelheid. 50 km/u is daar mooi zat..maar 30 km/u gaat echt nergens over...zeker niet op deze belangrijke doorgaande route van een paar km lang.
Laat ze in die zijstraten controleren, bij die scholen
Begrijp me niet verkeerd...ik ben echt wel voor een max. snelheid. 50 km/u is daar mooi zat..maar 30 km/u gaat echt nergens over...zeker niet op deze belangrijke doorgaande route van een paar km lang.
Laat ze in die zijstraten controleren, bij die scholen
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
En die 17 die zich wel aan de max. snelheid hielden zaten waarschijnlijk achter de bus die om de paar 100 meter een halte heeft midden op de rijbaan. Flikker toch op man met dat anti-autobeleid in Den Haag.
Als een tram 500 meter verderop aankomt wordt al het hele verkeer al stilgelegd....tja...zo kan ik ook het OV een prima alternatief maken
Als een tram 500 meter verderop aankomt wordt al het hele verkeer al stilgelegd....tja...zo kan ik ook het OV een prima alternatief maken
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Juist controles in 30km zones kunnen op de steun van de nederlanders rekenen: http://www.verkeershandhaving.nl/?id=1045&s=40
Mening over aantal controles:
· Hoe lager de snelheidslimiet hoe groter het draagvlak voor meer controles. Het aandeel automobilisten dat het aantal controles (veel) te weinig vindt, bedraagt:
19% op de autosnelweg;
30% op 80km wegen;
41% op 50km wegen;
53% op 30km wegen.
· Opvallend is vooral het hoge aandeel automobilisten dat het aantal controles in 30km gebieden veel te weinig vindt (20%).
Mening over aantal controles:
· Hoe lager de snelheidslimiet hoe groter het draagvlak voor meer controles. Het aandeel automobilisten dat het aantal controles (veel) te weinig vindt, bedraagt:
19% op de autosnelweg;
30% op 80km wegen;
41% op 50km wegen;
53% op 30km wegen.
· Opvallend is vooral het hoge aandeel automobilisten dat het aantal controles in 30km gebieden veel te weinig vindt (20%).
- gerard lubbe
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Je moet er wel bij vermelden hoe die vraag is gesteld.
Als je mij vraagt wat vind je nuttiger, controleren op snelwegen of bij scholen? Dan antwoord ik ook scholen natuurlijk.
Als iedereen harder rijdt dan is toegestaan, dan vind ik dat niet acceptabel als er veel ongelukken door ontstaan. Is 50 km/u te hard op die plek, dan moet je idd verlagen naar 30 km/u. Rijdt iedereen dan nog steeds te hard, dan moet je je afvragen als gemeente of je wel de juiste beslissingen en maatregelen hebt genomen.
Even suggestief: Wat de ellende is van die agenten, is dat ze waarschijnlijk verdekt opgesteld staan op een plek waar je makkelijk te hard kunt rijden, ik ga er gemakshalve (gezien 't huidige flits-kassabeleid) dat ze niet bij de scholen zelf stonden.
Als je als gemeente en politie wil dat mensen zich daar aan die 30 km/u MOETEN houden, dan MOET je in mijn ogen mensen staande houden en uitleg geven waarom ze fout zijn. Een proces verbaal opsturen is onvoldoende om mensen bewust te maken van 't gevaar en neigt teveel naar kasspekken.
Als je mij vraagt wat vind je nuttiger, controleren op snelwegen of bij scholen? Dan antwoord ik ook scholen natuurlijk.
Als iedereen harder rijdt dan is toegestaan, dan vind ik dat niet acceptabel als er veel ongelukken door ontstaan. Is 50 km/u te hard op die plek, dan moet je idd verlagen naar 30 km/u. Rijdt iedereen dan nog steeds te hard, dan moet je je afvragen als gemeente of je wel de juiste beslissingen en maatregelen hebt genomen.
Even suggestief: Wat de ellende is van die agenten, is dat ze waarschijnlijk verdekt opgesteld staan op een plek waar je makkelijk te hard kunt rijden, ik ga er gemakshalve (gezien 't huidige flits-kassabeleid) dat ze niet bij de scholen zelf stonden.
Als je als gemeente en politie wil dat mensen zich daar aan die 30 km/u MOETEN houden, dan MOET je in mijn ogen mensen staande houden en uitleg geven waarom ze fout zijn. Een proces verbaal opsturen is onvoldoende om mensen bewust te maken van 't gevaar en neigt teveel naar kasspekken.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
· Opvallend is vooral het hoge aandeel automobilisten dat het aantal controles in 30km gebieden veel te weinig vindt (20%).
Prachtig is dit dus, wat een heerlijke discrepantie tussen theorie en praktijk toch weer, ook typisch Nederlands, a zeggen en b doen.................
Mekkeren over te weinig controles, en het grootste deel ramt er vervolgens met een dubbele snelheid doorheen.....................
Dat zie je wel vaker, op een normale weg 75 km/h rijden, iedereen ergert zich "blauw", komen ze in de bebouwde kom, knallen ze met 70 km/h verder....................................tja, die zullen het nooit begrijpen
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ken de situatie niet, maar die 30 km/h max.. zal denk ik niet zonder reden zijn ?
In Groningen heb je ook veel wegen in de binnenstad waar harder dan 30/40 echt al te hard is.. Veel geparkeerde auto's links en rechts, veel fietsers.. als het donker is natuurlijk zonder licht..
Als je dan 50 rijd is het ECHT hard.
Argument flitsen bij scholen vind ik overigens een dooddoener. Waarom flitsen als alle leerlingen in de klas zitten ?
Zet dan gewoon een opvallende politie auto neer op het moment dat de scholen beginnen en sluiten dan gaat vanzelf iedereen van het gas.. dat dient pas echt de veiligheid.
door stiekem te flitsen bij scholen lopen kinderen nog net zo veel gevaar.
In Groningen heb je ook veel wegen in de binnenstad waar harder dan 30/40 echt al te hard is.. Veel geparkeerde auto's links en rechts, veel fietsers.. als het donker is natuurlijk zonder licht..
Als je dan 50 rijd is het ECHT hard.
Argument flitsen bij scholen vind ik overigens een dooddoener. Waarom flitsen als alle leerlingen in de klas zitten ?
Zet dan gewoon een opvallende politie auto neer op het moment dat de scholen beginnen en sluiten dan gaat vanzelf iedereen van het gas.. dat dient pas echt de veiligheid.
door stiekem te flitsen bij scholen lopen kinderen nog net zo veel gevaar.
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
http://maps.google.nl/maps?q=schelleken ... 39825&z=15Rico v Velzen schreef:Ken de situatie niet, maar die 30 km/h max.. zal denk ik niet zonder reden zijn ?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Zo te zien lijkt me die 30 km/h dan weer vreemd ? Weerzijde fietspaden.. voorrangsweg..Geelhoed schreef:http://maps.google.nl/maps?q=schelleken ... 39825&z=15Rico v Velzen schreef:Ken de situatie niet, maar die 30 km/h max.. zal denk ik niet zonder reden zijn ?
Mischien veel ongelukken gebeurt in het verleden ?
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Verleden? zo oud is die wijk nog niet.
nou ben ik de hele weg afgelopen om een 30kmzone bordje te vinden maar dat is er op http://maps.live.com/ niet, geldt het pas sinds kort? en voor de hele Laan?
nou ben ik de hele weg afgelopen om een 30kmzone bordje te vinden maar dat is er op http://maps.live.com/ niet, geldt het pas sinds kort? en voor de hele Laan?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Bordje staat er wel, maar lijkt eerder vergeten uit de tijd dat het nog één groot bouwterrein was.
Nu kom je zeg maar vanaf de A4 de wijk binnen, heb je tot aan Oosteinde een normale woonwijk die al helemaal af is. Het is een weg met een gescheiden fietspad, hier en daar eens een zebrapad en eenmaal een kruising met trambaan. Vrijwel overal ligt een parallelweg, pas daarachter het voetpad. Allemaal echt niet zo spannend.
Tweede gedeelte loopt vanaf Oosteinde tot aan de Noordweg. Hier wordt nog wel aan één kant gebouwd, en is men bezig met het inrichten van het park/water wat in het midden ligt. Het is daar allemaal heel erg overzichtelijk, wel staan er een paar flinke betonblokken (met reflectiestrepen) om hardrijders een beetje af te schrikken.
De weg is merendeels kaarsrecht op een paar bochtjes na.
Nu kom je zeg maar vanaf de A4 de wijk binnen, heb je tot aan Oosteinde een normale woonwijk die al helemaal af is. Het is een weg met een gescheiden fietspad, hier en daar eens een zebrapad en eenmaal een kruising met trambaan. Vrijwel overal ligt een parallelweg, pas daarachter het voetpad. Allemaal echt niet zo spannend.
Tweede gedeelte loopt vanaf Oosteinde tot aan de Noordweg. Hier wordt nog wel aan één kant gebouwd, en is men bezig met het inrichten van het park/water wat in het midden ligt. Het is daar allemaal heel erg overzichtelijk, wel staan er een paar flinke betonblokken (met reflectiestrepen) om hardrijders een beetje af te schrikken.
De weg is merendeels kaarsrecht op een paar bochtjes na.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
