Haagse wegpiraten!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Haagse wegpiraten!

Bericht door Maus335i » 21 feb 2008, 21:42

Bij een snelheidscontrole op de Laan van Wateringseveld in Den Haag hield gistermiddag bijna 95% van de passerende bestuurders zich niet aan de maximumsnelheid. 314 van de 331 bestuurders hadden de regels aan hun laars gelapt. Een simpele rekensom betekent dus dat maar 17 auto's zich netjes aan de snelheid hebben gehouden.

Op de Laan van Wateringseveld is maximaal 30 kilometer per uur toegestaan. Alle verkeersovertreders krijgen een proces-verbaal. Justitie bepaalt of zij worden beboet.
Mooi werk :D

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 21 feb 2008, 21:57

KACHING

Hufters

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 553
Lid geworden op: 09 feb 2008, 15:24
Locatie: Rotterdam ~ Mustang!

Bericht door Mack » 21 feb 2008, 22:19

Waarom maken ze de maximumsnelheid niet 10km/h?

Dan hebben ze de overige 5% ook nog!

Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 21 feb 2008, 22:44

Die 17 moeten ze zwaar straffen wegens onnodig langzaam rijden.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 22 feb 2008, 01:16

Ja heerlijk!! Geef vooral die klojo's die dan netjes 30 rijden (doet toch GVD niemand) maar weer een lintje!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 feb 2008, 07:21

Typisch weer een voorbeeld van waardeloze wetgeving;

1 niet functioneel

2 niet controleerbaar

3 niet handhaafbaar


Afschaffen/afschieten dit soort "regels" dus............................

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 22 feb 2008, 08:07

Die tweede betwijfel ik Romo!

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 22 feb 2008, 08:09

Ik woon dus aan die Laan van Wateringse veld (nog even dan) ...30 km/u gaat echt helemaal nergens over. Ze kunnen beter al die huismoeders aanpakken die zonodig die koters met de auto naar school moeten brengen....echt een invasie is het rond 8:30 uur en 15:00 uur. Ze blokkeren alle (toegangs)wegen, er staan echt file's rond die tijdstippen, parkeren schots en scheef, op de stoep, op de zebrapaden en weet ik al niet wat.

Begrijp me niet verkeerd...ik ben echt wel voor een max. snelheid. 50 km/u is daar mooi zat..maar 30 km/u gaat echt nergens over...zeker niet op deze belangrijke doorgaande route van een paar km lang.

Laat ze in die zijstraten controleren, bij die scholen

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 22 feb 2008, 08:13

En die 17 die zich wel aan de max. snelheid hielden zaten waarschijnlijk achter de bus die om de paar 100 meter een halte heeft midden op de rijbaan. Flikker toch op man met dat anti-autobeleid in Den Haag.

Als een tram 500 meter verderop aankomt wordt al het hele verkeer al stilgelegd....tja...zo kan ik ook het OV een prima alternatief maken

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 feb 2008, 09:05

Geelhoed schreef:Die tweede betwijfel ik Romo!
Laat ik het zo zeggen; de controle is zo incidenteel, dat er geen enkele dwingende werking vanuit gaat.
Tevens is het aantal 30 km/h zones te uitgebreid in verhouding met het blauw op straat.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 22 feb 2008, 09:08

En de politie maar klagen dat ze geen respect van de burger krijgen.

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 22 feb 2008, 09:38

Juist controles in 30km zones kunnen op de steun van de nederlanders rekenen: http://www.verkeershandhaving.nl/?id=1045&s=40

Mening over aantal controles:
· Hoe lager de snelheidslimiet hoe groter het draagvlak voor meer controles. Het aandeel automobilisten dat het aantal controles (veel) te weinig vindt, bedraagt:
19% op de autosnelweg;

30% op 80km wegen;

41% op 50km wegen;

53% op 30km wegen.

· Opvallend is vooral het hoge aandeel automobilisten dat het aantal controles in 30km gebieden veel te weinig vindt (20%).

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Bericht door gerard lubbe » 22 feb 2008, 09:50

Laten we dan van heel Nederland maar een 30km zone maken.

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 22 feb 2008, 09:56

Mee eens dat de Laan van Wateringseveld als doorgaande weg 50 zou moeten zijn, maar ik kan me prima vinden in 30km/h zones in woonwijken.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 22 feb 2008, 10:05

Je moet er wel bij vermelden hoe die vraag is gesteld.
Als je mij vraagt wat vind je nuttiger, controleren op snelwegen of bij scholen? Dan antwoord ik ook scholen natuurlijk.

Als iedereen harder rijdt dan is toegestaan, dan vind ik dat niet acceptabel als er veel ongelukken door ontstaan. Is 50 km/u te hard op die plek, dan moet je idd verlagen naar 30 km/u. Rijdt iedereen dan nog steeds te hard, dan moet je je afvragen als gemeente of je wel de juiste beslissingen en maatregelen hebt genomen.

Even suggestief: Wat de ellende is van die agenten, is dat ze waarschijnlijk verdekt opgesteld staan op een plek waar je makkelijk te hard kunt rijden, ik ga er gemakshalve (gezien 't huidige flits-kassabeleid) dat ze niet bij de scholen zelf stonden.

Als je als gemeente en politie wil dat mensen zich daar aan die 30 km/u MOETEN houden, dan MOET je in mijn ogen mensen staande houden en uitleg geven waarom ze fout zijn. Een proces verbaal opsturen is onvoldoende om mensen bewust te maken van 't gevaar en neigt teveel naar kasspekken.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 22 feb 2008, 10:08

Ik denk dat je maar weinig mensen hoeft uit te leggen dat je bij scholen even van het gas af moet. Ik durf bijna met zekerheid te beweren dat ze een stuk verderop stonden te controleren waar je prima 50 kan rijden :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 feb 2008, 10:17

· Opvallend is vooral het hoge aandeel automobilisten dat het aantal controles in 30km gebieden veel te weinig vindt (20%).

Prachtig is dit dus, wat een heerlijke discrepantie tussen theorie en praktijk toch weer, ook typisch Nederlands, a zeggen en b doen.................

Mekkeren over te weinig controles, en het grootste deel ramt er vervolgens met een dubbele snelheid doorheen.....................

Dat zie je wel vaker, op een normale weg 75 km/h rijden, iedereen ergert zich "blauw", komen ze in de bebouwde kom, knallen ze met 70 km/h verder....................................tja, die zullen het nooit begrijpen :shock: :lol:

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 22 feb 2008, 10:46

Dennis Cavallino schreef:Je moet er wel bij vermelden hoe die vraag is gesteld.
Doe ik toch? de link staat erbij.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 feb 2008, 11:08

Ken de situatie niet, maar die 30 km/h max.. zal denk ik niet zonder reden zijn ?

In Groningen heb je ook veel wegen in de binnenstad waar harder dan 30/40 echt al te hard is.. Veel geparkeerde auto's links en rechts, veel fietsers.. als het donker is natuurlijk zonder licht..

Als je dan 50 rijd is het ECHT hard.


Argument flitsen bij scholen vind ik overigens een dooddoener. Waarom flitsen als alle leerlingen in de klas zitten ?

Zet dan gewoon een opvallende politie auto neer op het moment dat de scholen beginnen en sluiten dan gaat vanzelf iedereen van het gas.. dat dient pas echt de veiligheid.

door stiekem te flitsen bij scholen lopen kinderen nog net zo veel gevaar.

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 22 feb 2008, 11:12

Rico v Velzen schreef:Ken de situatie niet, maar die 30 km/h max.. zal denk ik niet zonder reden zijn ?
http://maps.google.nl/maps?q=schelleken ... 39825&z=15

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 feb 2008, 11:18

Geelhoed schreef:
Rico v Velzen schreef:Ken de situatie niet, maar die 30 km/h max.. zal denk ik niet zonder reden zijn ?
http://maps.google.nl/maps?q=schelleken ... 39825&z=15
Zo te zien lijkt me die 30 km/h dan weer vreemd ? Weerzijde fietspaden.. voorrangsweg..

Mischien veel ongelukken gebeurt in het verleden ?

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 22 feb 2008, 11:32

Verleden? zo oud is die wijk nog niet.
nou ben ik de hele weg afgelopen om een 30kmzone bordje te vinden maar dat is er op http://maps.live.com/ niet, geldt het pas sinds kort? en voor de hele Laan?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 22 feb 2008, 11:42

Zonder bordje niet strafbaar :)

Goed zoeken dus

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 22 feb 2008, 12:20

Bordje staat er wel, maar lijkt eerder vergeten uit de tijd dat het nog één groot bouwterrein was.

Nu kom je zeg maar vanaf de A4 de wijk binnen, heb je tot aan Oosteinde een normale woonwijk die al helemaal af is. Het is een weg met een gescheiden fietspad, hier en daar eens een zebrapad en eenmaal een kruising met trambaan. Vrijwel overal ligt een parallelweg, pas daarachter het voetpad. Allemaal echt niet zo spannend.

Tweede gedeelte loopt vanaf Oosteinde tot aan de Noordweg. Hier wordt nog wel aan één kant gebouwd, en is men bezig met het inrichten van het park/water wat in het midden ligt. Het is daar allemaal heel erg overzichtelijk, wel staan er een paar flinke betonblokken (met reflectiestrepen) om hardrijders een beetje af te schrikken.

De weg is merendeels kaarsrecht op een paar bochtjes na.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 22 feb 2008, 18:11

In bolsward is ook zo'n weg, mag je max 30, echter zodra je de stad uit bent mag je opeens 80... zit alleen een rotonde tussen, en niet meer van die smurfen die van rechts komen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], HansD, RS-Ron, Sidney en 7 gasten