135i vs e92 M3
-
Het gaat niet om een carrera.
Kijk even naar impreza verhaal.
De M3 was ook altijd een performance bargain. Nu niet meer daarom zie je ze ook de e92 m3 niet veel.
En M3 werden ook niet gekocht door mensen met heel veel geld. Want die kochten wel wat anders. M3 werden gekocht door mensen die net iets meer te besteden hadden en daar een auto kochten die redelijk mee kon doen met de sportauto merken. Nu moet je toch 115 a 120k meebrengen voor een e92 m3. Dan is het performance bargain verhaal een beetje zoek en blijven de meeste ouwe e46 m3 kopers weg.
Kijk even naar impreza verhaal.
De M3 was ook altijd een performance bargain. Nu niet meer daarom zie je ze ook de e92 m3 niet veel.
En M3 werden ook niet gekocht door mensen met heel veel geld. Want die kochten wel wat anders. M3 werden gekocht door mensen die net iets meer te besteden hadden en daar een auto kochten die redelijk mee kon doen met de sportauto merken. Nu moet je toch 115 a 120k meebrengen voor een e92 m3. Dan is het performance bargain verhaal een beetje zoek en blijven de meeste ouwe e46 m3 kopers weg.
- Hielke
Nee, ik koos natuurlijk wel voor de M3.Nandor schreef:135I zonder met m'n ogen te knipperen.
En ik denk dat dat voor meerdere mensen hier opgaat.
N.
Zwijn verkoop je weer voor 85-90k en voor die centen koop je een 135i. Met het resterende benzinegeld haal je het wel tot 2015

Of nee wacht, misschien kocht ik ook wel een Cayman, Impreza of 350Z. Eerst even proberen natuurlijk, het blijft wel veel geld.
Laatst gewijzigd door Hielke op 21 feb 2008, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Hielke niet lullen.. jij koopt niks en met het benzinegeld blijf jij je Bravo rijden tot 2085Hielke schreef:Nee, ik koos natuurlijk wel voor de M3.Nandor schreef:135I zonder met m'n ogen te knipperen.
En ik denk dat dat voor meerdere mensen hier opgaat.
N.
Zwijn verkoop je weer voor 85-90k en voor die centen koop je een 135i. Met het resterende benzinegeld haal je het wel tot 2015

- Roman
E92 M3 vind ik geweldig, maar als ik voor hetzelfde geld een Carrera S (configureerd in mijn smaak) kon hebben zou ik voor de Porsche kiezen.
Maar de realiteit is het volgende... (let op, geen NL prijzen)
BMW M3 E92 geconfigureerd: 80.530 €
Porsche Carrera S geconfigureerd: 121.445,20 €
Dus ja, dan is de M3 toch echt een heeeeeeele goede deal lijkt mij 8)
Maar de realiteit is het volgende... (let op, geen NL prijzen)
BMW M3 E92 geconfigureerd: 80.530 €
Porsche Carrera S geconfigureerd: 121.445,20 €
Dus ja, dan is de M3 toch echt een heeeeeeele goede deal lijkt mij 8)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja ik denk dat in DF opzicht de Carrera S de beste keus is of de Z06 for that matter(zie Nandor), ik geloof zelfs dat de Carrera S in vele serieuze tests de beste DF kar is voor het geld deze kant van alle (super)exoten zoals GT3/F430 etc. Dus hoe je dan bij een E90/92 M3 als betere auto komt, Marc RS4? Ruimte/prijs/nononsense/snelheid/fun en dan the whole package waarschijnlijk en dan ga ik inderdaad accoord.
- duifjes.com
-
Ik moet toch concluderen dat ik vroeger meer e46 m3 zag rijden dan dat ik nu nieuwe e92 M3 zie.
De E46 m3 was een auto die men voor een veel lagere prijs kon kopen dan een vergelijkbaar in power tot sportauto merken. Dus je had veel kopers die voor dat relatief koopje gingen.
Nu trekt de m3 e92 qua prijs naar veel hogere regionen en komt die veel closer bij de prijs van sportauto merken. De M3 is niet meer de auto die voor relatief geld de duurdere sport auto s kon bijhouden.
Kijk bijv hier na. Het is gewoon een auto goed positioneren en marketing.
In 96 was er geen kip die impreza gt turbo kocht voor 65k gulden. Niemand had van die auto gehoord ja een paar liefhebbers. En daar komt de 555 sponsor in de rally subaru brengt special version uit 1998. De impreza gt turbo 555 voor 49.555. De auto die idioot hard ging voor het geld. Een gigantisch verkoop succes. Een geboren Cult car.
Nu is het helemaal voorbij met de impreza ze willen met de grote jongens meedoen en vragen dik geld. Ik zie bijna geen nieuwe impreza s meer rijden. Alleen de 555 jes.
PS
Ik post hem nog een keer heb porsche en carrera even verwijderd. Sommige mensen beginnen meteen met ik neem die en ik neem die. Als je naar het artikel kijkt. Dan kan je concluderen dat bmw met de 135i weer eens een soort cult car neerzet. Een performance bargain. De 135i is nu al een verkoop succes in usa. De e46 M3 werden ook bij bosjes verkocht in usa. Das nu wel anders met de E92 M3. Tis niet dat de E92 slecht is maar hij spreekt het grote publiek niet meer aan. Wil je dat wel dan moet je een cult car neerzetten een performance bargain.
De E46 m3 was een auto die men voor een veel lagere prijs kon kopen dan een vergelijkbaar in power tot sportauto merken. Dus je had veel kopers die voor dat relatief koopje gingen.
Nu trekt de m3 e92 qua prijs naar veel hogere regionen en komt die veel closer bij de prijs van sportauto merken. De M3 is niet meer de auto die voor relatief geld de duurdere sport auto s kon bijhouden.
Kijk bijv hier na. Het is gewoon een auto goed positioneren en marketing.
In 96 was er geen kip die impreza gt turbo kocht voor 65k gulden. Niemand had van die auto gehoord ja een paar liefhebbers. En daar komt de 555 sponsor in de rally subaru brengt special version uit 1998. De impreza gt turbo 555 voor 49.555. De auto die idioot hard ging voor het geld. Een gigantisch verkoop succes. Een geboren Cult car.
Nu is het helemaal voorbij met de impreza ze willen met de grote jongens meedoen en vragen dik geld. Ik zie bijna geen nieuwe impreza s meer rijden. Alleen de 555 jes.
PS
Ik post hem nog een keer heb porsche en carrera even verwijderd. Sommige mensen beginnen meteen met ik neem die en ik neem die. Als je naar het artikel kijkt. Dan kan je concluderen dat bmw met de 135i weer eens een soort cult car neerzet. Een performance bargain. De 135i is nu al een verkoop succes in usa. De e46 M3 werden ook bij bosjes verkocht in usa. Das nu wel anders met de E92 M3. Tis niet dat de E92 slecht is maar hij spreekt het grote publiek niet meer aan. Wil je dat wel dan moet je een cult car neerzetten een performance bargain.
- Hielke
Ach, zo duur zijn ze in verhouding nou ook weer niet. Eind jaren tachtig gingen de M3's voor 50.000 euro over de toonbank. Omgerekend naar de inflatie zal dat ongeveer overeenkomen met de 100.000 van nu. Niet zeuren dus, gewoon zo'n slagschip kopen en lekker rechtelijnbrandenromo schreef:Wel mee eens;
Kijk een E46 M3 kaal koste zo`n € 82K, een E92 M3 momenteel €106K
Dat is toch wel een beetje ruig, dat verschil

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Prijs argument bedoeld om Andre`s betoog te steunen dat er toch blijkbaar minder nieuwe M3`s op de weg te vinden zijn.Hielke schreef:Ach, zo duur zijn ze in verhouding nou ook weer niet. Eind jaren tachtig gingen de M3's voor 50.000 euro over de toonbank. Omgerekend naar de inflatie zal dat ongeveer overeenkomen met de 100.000 van nu. Niet zeuren dus, gewoon zo'n slagschip kopen en lekker rechtelijnbrandenromo schreef:Wel mee eens;
Kijk een E46 M3 kaal koste zo`n € 82K, een E92 M3 momenteel €106K
Dat is toch wel een beetje ruig, dat verschil
Aan de andere kant, het ding is er nog maar net, tevens kan een rol spelen dat een groep wacht op het M-DCT gebeuren, en nog wacht met aanschaf.
- Niels
- Auto: Prius+
Er vanuit gaande dat het budget aanwezig was zou ik voor een 135i gaan clean and simple. De M3 is gewoon twee keer zo duur
Een acceptabele prijs voor de M3 zou ik 90K vinden. Ook al stevig maar qua positie zit je dan niet heel erg ver van een beetje volle E92 335i af. Maar ik heb al eerder gezegd dat bijvoorbeeld de 335i gewoon heel lastig is binnen het BMW gamma helemaal omdat deze te goedkoop is t.o.v. de 330i en M3. En aangezien de 135i nog goedkoper is.... 

-
Heb ook het idee dat de E92 M3 andere kopers trekt als een E46 deed.
Niet veel mensen kunnen (of willen) altijd maar doorgroeien met een type auto.
Mensen die eerst een golf reden, kopen nu een nieuwe polo.
E39 5-serie naar E90 3-serie.
E46 M3 naar 335i ?
911 naar E92 M3 ?
Het is toch allemaal niet meer te betalen voor de meeste mensen.
Niet veel mensen kunnen (of willen) altijd maar doorgroeien met een type auto.
Mensen die eerst een golf reden, kopen nu een nieuwe polo.
E39 5-serie naar E90 3-serie.
E46 M3 naar 335i ?
911 naar E92 M3 ?
Het is toch allemaal niet meer te betalen voor de meeste mensen.
- duifjes.com
- Peric
Als het puur om het kiezen zou gaan, dus ook niet achteraf verkopen en voor minder de 135i kopen zou ik voor de 135i gaan. Ik vind de coupé dus écht een hele mooie auto. En zeker in dat rood zoals 'ie op de persfoto's staat. En als zo'n ding nou net zo hard gaat als een M3 zou ik het wel weten.
Wat denk jij André? Welke heeft denk jij de betere wegligging? En oké, je mag er de relatief simpele dingen mee doen die jij gedaan hebt..
Ik hou van klein en snel, nou zal de 135i ook niet echt een lichtgewicht zijn, maar hoeveel verschil zit er in?
Wat denk jij André? Welke heeft denk jij de betere wegligging? En oké, je mag er de relatief simpele dingen mee doen die jij gedaan hebt..

Ik hou van klein en snel, nou zal de 135i ook niet echt een lichtgewicht zijn, maar hoeveel verschil zit er in?
- RVV
Ja 6000 euro ofzo.. prijs was net onder de ton nu 106000 nogwat.duifjes.com schreef:Ach het kan ook dat E46 M3 rijders ouder zijn geworden en nu een 535D etc hebben gekocht en de nieuwe doelgroep de M3 idd. te duur zal vinden.
Zit er eigenlijk slurptax op een nieuwe M3?
Dat is dus 26000 euro duurder dan de vorige basis M3 koste.
- Topfuel
Ben ik het niet mee eens want de gemmidelde DF´er koopt zijn auto voor het rijplezier, als je in beide gaat proefrijden en je komt tot de niet heel erg verrassende conclusie dat de 135i beter rijdt waarom zou je dan voor een M3 gaan?Rico v Velzen schreef:Ik denk dat als je zonder over de financiën na te denken een e92 M3 kunt kopen, een 135i helemaal geen optie/alternatief is.
Een e92 M3 verkoopt zichzelf, net als alle M3's voorheen.. heb je die keus gemaakt dan is er geen alternatief. Dat een andere BMW netzo snel is, vind je niet relevant.
Iedereen die kan kiezen, (Andre uitgezonderd, maar dat is omdat we weten hoe hij tegen autorijden/sturen vanuit zijn proffessie in de autosport aankijkt) zonder zich druk te maken over de kosten.. kiest gewoon een e92 M3, danwel een e90 M3.
BMW laat wel zien dat een standaard auto, de prestaties van een M kan evenaren. Dat is erg verwarrend in de heersende hierarchie van het modellen gamma.
-
Ik heb in allebei gereden. Als je wegligging de voorkeur geeft boven een hoogtoerige M motor en ik mag een paar dingen veranderen aan de 135i die een m3 standaard al heeft. Dan is de keus echt niet moeilijk en ga ik zonder twijfelen voor een 135i. En daar komt bij dat ik de 135i met korterdiff en net zo grote sensatie vindt als een M motor. Trekkracht doet me terug denken aan de evo tijd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
ALS de 135i net zo goed of beter rijdt dan de E92 M3 is er wat goed mis op de M afdeling. De 135i is een heerlijke kar en dat is de 335i ook, maar een M3 E92 moet ook echt veel en veel beter zijn in bepaalde opzichten om zijn PRIJS TE RECHTVAARDIGEN en ik denk niet dat ie dat in mijn ogen doet/kan....