Le Mans

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Rebel

Bericht door Rebel » 09 jul 2007, 00:22

Lekker makkelijk.

Je zei op msn dat je een compleet verslag met foto's zou posten.
Met alle in and out's over de chick's en alcahol.....

En niet dat saaie stukje tekst in je link :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 sep 2007, 21:34

Skup: Dat picasa had ik eerder moeten ontdekken. Maar beter laat dan nooit. Ik heb even alle foto's van 2006 en 2007 online geknald.

http://picasaweb.google.com/dennisdrenthe/LeMans2006

http://picasaweb.google.com/dennisdrenthe/LeMans2007

Komend jaar neem ik volle batterijen mee voor de Canon. Want veel foto's zijn dus met de nokia. :oops:

Niki

Bericht door Niki » 07 feb 2008, 22:07

Ik weet dat het nog aan de vroege kant is, maar de eerste keer Le Mans afgelopen jaar is me dusdanig bijgebleven dat ik maar vast een camping heb geboekt voor 2008.

Vanaf donderdag 12 juni zijn we te vinden op Domaine Le Houssay in Spay, net onder Arnage. Zijn er al meer mensen met plannen om naar Le Mans te gaan in juni? Wellicht kunnen we een minimeet organiseren op vrijdag in Arnage?

We hebben in ieder geval nog ruim de tijd om het e.e.a. te regelen, als er liefhebbers zijn is het in ieder geval mooi om met een groep 'mad friday' te beleven! :lol:

Groet, Niki
Laatst gewijzigd door Niki op 08 feb 2008, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 07 feb 2008, 22:19

Steven en ik hebben het er wel al over gehad om eventueel dit jaar ook te gaan, even kijken of het bij beide in de agenda past. Maar het lijkt mij enorm gaaf. Heb ook wat verhalen van vorig jaar gehoord, en eigenlijk wil ik daar wel eens bij zijn ;).

Niki

Bericht door Niki » 07 feb 2008, 22:32

Het is echt geweldig, en ik denk dat het zonder de enorme Engelse inbreng echt half zo leuk zou zijn :lol:

Die lui zijn echt gestoord, en rijden in de gaafste auto's rond van allemaal. Om een indruk te kijken hoe dit evenement in Engeland leeft, kijk eens in de Le Mans-sectie van het Pistonheads-forum.

Groet, Niki

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 feb 2008, 23:01

Ja het is heel vreemd dat het hier niet zo leeft. Het is hét evenement van het jaar... en dus één van de allergaafste autoevenementen :)

Dit jaar maar eens kijken of we weer gaan. Eigenlijk wil ik het niet meer missen.

Tom V

Bericht door Tom V » 07 feb 2008, 23:07

Ben er zowiezo weer bij, inmiddels dus weer voor de 10e keer ( vorige keer was dus de 9e keer, correctie ;) ). Vorige keer was ook behoorlijk verpest door persoonlijke omstandigheden dus deze keer behoorlijk wat in te halen :lol: . Nou al zin in!

Niki

Bericht door Niki » 07 feb 2008, 23:17

Ik hoop in ieder geval op beter weer. Vorig jaar was dat echt dramatisch, alleen op zaterdagavond/-nacht was het erg goed, en zondagmorgen ging het ook redelijk. Voor de rest was het echt om te janken. :(

Corvette

Bericht door Corvette » 07 feb 2008, 23:53

Vorig jaar was voor mij de eerste keer.

Ik vond het ongelofelijk schitterend geweldig en noem er zo nog maar een paar. 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Ik was verbaasd over het geweldige circuit, omdat ik vooraf een heel verkeerd beeld had.........zo van eh..........ouwe teringzooi.
Nou dat was wel ff anders. Baan in topkonditie en alles eromheen ook. Ondanks het verschrikkelijke kutweer vond ik het veruit het mooiste raceweekend.
Dit jaar ga ik zeker weer, omdat die sfeer echt fantastisch is. En die engelse gasten zijn inderdaad maf. Veel grote meetings zo her en der en de vetste wagens die je je kunt bedenken die zie je daar rijden alsof ze niets kosten. Aston Martins rijden daar in Le Mans als astra's in R'dam.
Waar ik slaap weet ik nog niet, dus dat zal ik op korte termijn ff moeten verzinnen. Er is nog wel een mogelijkheid dat ik bij Corvette terecht kan. Die hebben een hospitality langs de baan en er schijnt ook een kampeermogelijkheid te zijn. :?: :?: :?:

Laten we elkaar op de hoogte houden over wanneer we gaan en waar iedereen dan verblijft. En een meet terplaatse is het minste wat we dan doen.

Vriendelijke groet

Corvette

Niki

Bericht door Niki » 08 feb 2008, 00:16

Er zijn velden waar tenten staan opgezet. Ik meen me te herinneren dat de Porsche club vorig jaar zo'n veldje had afgehuurd bij de Porsche curves (hoe toepasselijk :lol: ). Er stonden daar tientallen dezelfde tentjes, allemaal strak naast elkaar op een rij.

Tom V

Bericht door Tom V » 08 feb 2008, 00:24

Ja de sfeer is ongekend. Ik raad het iedereen aan en toch gaan mensen liever een naar een F1 wedstrijd en nooit naar Le Mans. Ik ben een keer naar een F1 wedstrijd geweest en vond het maar saai. Le Mans blijf ik echt verslaafd aan, en dat komt echt grotendeels door de sfeer naast het racen.

Het mooiste weekend was wanneer ik er gewoon een hele week was. Dolle pret gehad tussen de gekke engelsen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 feb 2008, 09:32

Als het dan met de F1 te vergelijken moet zijn, dan is het alleen te vergelijken met Monza, of de oude races op de volle Nurburgring.
Kamperen, donuts draaien met gave auto's, een happie eten in Arnage terwijl er op 1 meter naast je oor een F40 inparkeert. Juichende mensen, de gendarmerie die wel iets strenger is geworden, vooral qua snelheid op het rechte stuk (de baan is grotendeel tot kort voor de race open), maar het blijft mooi om te zien dat de gendarmes nog steeds her en der een oogje toe knijpen.

De race is eigenlijk van ondergeschikt belang, maar afgelopen jaar was het door het weer en de neutralisaties wel een domper op 't verder geweldige weekend.

De parade in het oude en fraaie centrum van Le Mans klinkt heel suf, maar vind ik één van de hoogtepunten. Dat is het moment dat het allemaal echt gaat beginnen.

Ga nooit alleen op zaterdag en zondag, maar zorg dat je er woensdagavond laat of donderdag al op tijd bent. Een hele week lijkt me ook weer overdreven, maar er zijn genoeg mensen die dat doen.

De geur van BBQ als je 's ochtends je tent uit rolt, omdat je echt niet langer wakker kon blijven, van de engelsen blijft een lucht om nooit te vergeten. Net als de WC (model: Dixi mislukt prototype uit de jaren '20) :)

Mijn vouwfiets is er weer klaar voor!

Niki

Bericht door Niki » 19 feb 2008, 21:12

De officiële lijst met genodigden is bekend, de Nederlandse Porsche RS Spyder is welkom! :D

http://www.autosport.nl/actueel/news.ph ... ubriek=int

Voor de volledige lijst, zie (PDF-alert!):

http://www.lemans.org/24heuresdumans/re ... e_test.pdf

Groet,
Niki

Niki

Bericht door Niki » 19 feb 2008, 21:23

Helaas is er maar één Murcielago R-GT toegelaten, en het is te hopen dat Peter Kox het dit jaar langer volhoudt dan onze Japanse (?) vrienden vorig jaar...

Even voor het idee :lol: :
http://www.youtube.com/watch?v=Hpls27KF ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=OnyERNTFaN0
http://www.youtube.com/watch?v=Gy984Gqj ... re=related

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 19 feb 2008, 22:10

Hmm. ik ga ook mee! :D lijkt me super!

Tom V

Bericht door Tom V » 20 feb 2008, 00:22

Niki schreef:Helaas is er maar één Murcielago R-GT toegelaten, en het is te hopen dat Peter Kox het dit jaar langer volhoudt dan onze Japanse (?) vrienden vorig jaar...
Gvd, wat heb ik voor die mannen staan juichen toen ze de pits uit reden op zaterdag! Fantastische prestatie, zo jammer dat het zo snel moest aflopen allemaal.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 20 feb 2008, 15:35

Dan wel even een mini-meet in le 24 du Mans.
Ik heb er zin in.

harm b

Bericht door harm b » 21 feb 2008, 00:18

hey jongens

ik ben een beetje nieuw hier maar ook wil graag wat zeggen over le mans.

G-E-W-E-L-D-I-G!!!!!!!

wij gaan nu 3 jaar met een gezellig klupje idioten met of zonder onze kitcar naar le mans toe

de rit erheen in colonne is al leuk(behalve vorig jaar met die stortbuien)
dan kom je eraan en is het tijd om bier in te gaan kopen(wij hebben maar kleine autos dus er gaat niks mee)
sávonds gezellig nog met de groep naar de avondtraining en op de camping veel drank en sterke verhalen met de engelsen die daar ook altijd met hun sylva kitcars heengaan.
de dag erop natuurlijk op het circuit (buitenstuk)rijden en alles goed in de gaten houden
er zijn een aantal leuke rotondes waar nogal eens gas gegeven word door menig sportscar en andere nutty bestuurders
ook nog een kijkje nemen in de pitstraat die dag om de wagens van dichtbij te bewonderen(kwijl en zo)
sa'vonds barbeknoei met veel bier op de camping en driften op het grasveld 8)
smorgens goed gebroken op om de classics te kijken en dan om 4 uur begint het geweld.
de echte diehards kijken hem helemaal uit zonder te slapen natuurlijk.
ik doe dat niet meer want ik was al aardig versleten weet jewel dus een hazeslaap en de laatste 6 uurtjes op het circuit bekijken.
supergaaf om te zien hoe hard de teams moeten werken om hun auto op de baan te houden.
veel emotie als het niet lukt maar ook veel emotie bij het publiek en teams als er toch weer een auto de pitlane uitrijdt.
een evenement met de sfeer van woodstock maar dan voor auto's.
na de finish met zonnig weer hebben we dan meestal nog een duik met veel bier in het meertje op de camping.zeer gezellig en er word veel gelachen.
dus als je niet weet of het iets voor je is

toch gewoon gaan!!!! :lol: :lol:

Niki

Bericht door Niki » 22 feb 2008, 10:59

Deze video kwam ik tegen op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=gROstzIpWRg

Starring: de Charouz Lola Aston Martin V12 LMP1 en de Aston Martin V8 Vantage GT2 :D

Allebei een aanwinst voor het veld, die V12 met z'n gejank en die vette brom in de V8 (Corvette en Spyker concurrent? :lol: )

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 22 feb 2008, 11:01

Leuk Harm!

Ik zit er toch sterk over na te denken om dit jaar ook te gaan.

Trouwens, stel je even verder voor op het forum. Aan je avatar te zien rij je een Fisher Fury. Daar willen we natuurlijk graag meer over weten!

Niki

Bericht door Niki » 22 feb 2008, 11:04

Zoals iemand op het Pistonheads Le Mans forum treffend verwoord naar aanleiding van de Charouz Lola Aston Martin:
red5isalive said:
It will be great to hear the V12 in the back of an LMP1. I will definetly be following their progress closely being a brit.
Since the arrival of the Audi and Peugeot diesels it will be great to hear ANYTHING in the back of an LMP1!

Dutch

Bericht door Dutch » 22 feb 2008, 15:25

Niki schreef:
Since the arrival of the Audi and Peugeot diesels it will be great to hear ANYTHING in the back of an LMP1!
:lol: :lol: :lol:

RobS

Bericht door RobS » 22 feb 2008, 15:46

Lijkt me gaaf om eens mee te maken, zal het thuis eens in de week leggen :roll: :lol:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 22 feb 2008, 18:44

Mooi, DF naar le Mans 8) wanneer is het eigenlijk? Kan mijn tent in jou hok, mark? Past denk niet in de Dax..

Dutch

Bericht door Dutch » 22 feb 2008, 21:18

Niki schreef:Deze video kwam ik tegen op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=gROstzIpWRg

Starring: de Charouz Lola Aston Martin V12 LMP1 en de Aston Martin V8 Vantage GT2 :D
Heerlijk, die V12. Is dat met of zonder uitlaatrestricties?

Plaats reactie